Anonym bruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Jeg forstår at folk har nok med seg og sitt osv. Men for kort tid siden mistet jeg et nært familiemedlem i dødsfall. Jeg har to venninner som begge hver for seg har sitt å sti med fra tid til annen, men er også ute å shopper, drar på kafé, er sosial rundt om og sitter å henger på Live TikTok og snakker om været. Jeg har ikke fått en eneste tlf eller melding der de har kondolert meg. De har begge sendt et hjerte på fb, sammen med 400 andre. Når de har det trasig så involveres jeg i dette om jeg vil eller ei. Jeg får lange meldinger om hvor viktig jeg er i livet deres og verdens beste venninne og det er ikke måte på. Den nærmeste av de nærmeste. Jeg blir både smigrer og glad for å høre at jeg nærmest er nr. 1 i livet deres. Men det er tydeligvis når de trenger meg. Når man står i sorg, og ikke klarer å sende noen ord, ta en kort tlf. til den de anser som sitt nærmeste og beste på alle plan.. ha, da lurer jeg på hvor mange nr 1 de har på lista si. Jeg har fått meldinger fra veldig mange, også blomster fra folk som var uventet. Men det er i slike situasjoner man virkelig ser hvem som faktisk er en god venn, og hvem som bare sier det for å knytte andre til seg. Ord betyr lite når handling uteblir Anonymkode: 9fa93...8cd
Anonym bruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Veldig mange kvier seg for å ta direkte kontakt og jeg kan til en viss grad forstå det når man ofte leser, og hører, om at det som ble sagt/skrevet ikke var godt nok, tolket som ufølsomt, at man ikke brukte de rette ordene osv. Og da forstår jeg at mange lar det bare ligge og nøyer seg met et hjerte på Facebook. Er det noe i veien for at du selv tar kontakt og åpner for dialog rundt dødsfallet? Det vil sikkert lette litt på trykket og du vil få den hjelp eller støtte du søker og ønsker. Anonymkode: cccce...08d
Anonym bruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår at folk har nok med seg og sitt osv. Men for kort tid siden mistet jeg et nært familiemedlem i dødsfall. Jeg har to venninner som begge hver for seg har sitt å sti med fra tid til annen, men er også ute å shopper, drar på kafé, er sosial rundt om og sitter å henger på Live TikTok og snakker om været. Jeg har ikke fått en eneste tlf eller melding der de har kondolert meg. De har begge sendt et hjerte på fb, sammen med 400 andre. Når de har det trasig så involveres jeg i dette om jeg vil eller ei. Jeg får lange meldinger om hvor viktig jeg er i livet deres og verdens beste venninne og det er ikke måte på. Den nærmeste av de nærmeste. Jeg blir både smigrer og glad for å høre at jeg nærmest er nr. 1 i livet deres. Men det er tydeligvis når de trenger meg. Når man står i sorg, og ikke klarer å sende noen ord, ta en kort tlf. til den de anser som sitt nærmeste og beste på alle plan.. ha, da lurer jeg på hvor mange nr 1 de har på lista si. Jeg har fått meldinger fra veldig mange, også blomster fra folk som var uventet. Men det er i slike situasjoner man virkelig ser hvem som faktisk er en god venn, og hvem som bare sier det for å knytte andre til seg. Ord betyr lite når handling uteblir Anonymkode: 9fa93...8cd Det er en uting med fb, er en nærme, sender en heller sms eller ringer uansett om det gjelder kondolanser, gratulasjoner, hjelp osv. Her kunne de sendt kondolanse, sagt de tenker på deg og at de stiller opp viss du vil prate osv. Det gjør jeg hvertfall. Sender og sms ved bursdager o.l , er så upersonlig med fb. Du har all rett til å føle det du gjør, og ta det gjerne opp neste gang de trenger noe av deg.. Anonymkode: ac4f4...7f5
Anonym bruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Veldig mange kvier seg for å ta direkte kontakt og jeg kan til en viss grad forstå det når man ofte leser, og hører, om at det som ble sagt/skrevet ikke var godt nok, tolket som ufølsomt, at man ikke brukte de rette ordene osv. Og da forstår jeg at mange lar det bare ligge og nøyer seg met et hjerte på Facebook. Er det noe i veien for at du selv tar kontakt og åpner for dialog rundt dødsfallet? Det vil sikkert lette litt på trykket og du vil få den hjelp eller støtte du søker og ønsker. Anonymkode: cccce...08d Ja det finnes nok de som ikke finner de rette ordene. Men det gjelder ikke de. Jeg kjenner de. Det er ikke mer enn 3 uker siden jeg kom med blomster og sjokolade til hun ene da hun hadde det vanskelig i forbindelse med noe personlig. Hun ringer meg ofte og vi prater rett fra levra. Det koster så lite å sende en melding. Anonymkode: 9fa93...8cd
Anonym bruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er en uting med fb, er en nærme, sender en heller sms eller ringer uansett om det gjelder kondolanser, gratulasjoner, hjelp osv. Her kunne de sendt kondolanse, sagt de tenker på deg og at de stiller opp viss du vil prate osv. Det gjør jeg hvertfall. Sender og sms ved bursdager o.l , er så upersonlig med fb. Du har all rett til å føle det du gjør, og ta det gjerne opp neste gang de trenger noe av deg.. Anonymkode: ac4f4...7f5 Jeg er samme som deg. Et hjerte på fb i et hav med flere hundre andre er ikke samme. Det tar to min å sende en personlig melding. Anonymkode: 9fa93...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå