Gå til innhold

48 år - jeg forstår ikke alderen min

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

ja, var i tvil om den setningen, men forstår ikke hvorfor man skal reagere på andres valg med mindre man er misunnelig for at andre lever fritt etter eget ønske. Hvorfor skal man ellers reagere (fordømme/kritisere)?

Hvilken rett har man til å stille seg til doms over andre?

Hva tenker du?

Anonymkode: 3e1a0...cda

Tror du innerst inne at mennesker som kommenterer 50 år gamle menn med sportsbil og fake tan og tupé og kjæreste på 23, bare er misunnelig? 

Han det gjelder vil sikkert si at de er misunnelige. Det betyr ikke at det er sant.

Anonymkode: 16a2a...3d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Tror du innerst inne at mennesker som kommenterer 50 år gamle menn med sportsbil og fake tan og tupé og kjæreste på 23, bare er misunnelig? 

Han det gjelder vil sikkert si at de er misunnelige. Det betyr ikke at det er sant.

Skjønner bare ikke denne vendettaen din

HI

Anonymkode: 4c977...686

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det å tviholde på converse og rockekonserten, er damenes variant av den klassiske alderskrisen. 

Det er jo det de liker å gjøre, skjønner ikke hva det har med å tviholde på ungdommen å gjøre. Om man derimot ikke liker det, men går for å virke kul så kunne jeg kanskje vært enig. Menn i kondomdrakt har blitt litt klisjé, men de har jo ofte startet med det etter passerte 40, ikke holdt på siden de var 16. Om de liker det så må de bare kose seg 😊

Jeg er også 48, elsker konserter og festivaler og føler meg ikke gammel. Overhørte noen unge damer som var på Tons of rock klage på at det var så mange ekle gamle menn der; halvparten av bandene er eldre enn de var 😂

Hører jo på det samme jeg alltid har hørt på, og elsker å oppdage nye favoritter. Er dog erfaren nok til å vite at converse er superubehagelige på konserter, går i armyboots, med såle 😄

Anonymkode: ce6af...a1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo det de liker å gjøre, skjønner ikke hva det har med å tviholde på ungdommen å gjøre. Om man derimot ikke liker det, men går for å virke kul så kunne jeg kanskje vært enig. Menn i kondomdrakt har blitt litt klisjé, men de har jo ofte startet med det etter passerte 40, ikke holdt på siden de var 16. Om de liker det så må de bare kose seg 😊

Jeg er også 48, elsker konserter og festivaler og føler meg ikke gammel. Overhørte noen unge damer som var på Tons of rock klage på at det var så mange ekle gamle menn der; halvparten av bandene er eldre enn de var 😂

Hører jo på det samme jeg alltid har hørt på, og elsker å oppdage nye favoritter. Er dog erfaren nok til å vite at converse er superubehagelige på konserter, går i armyboots, med såle 😄

Anonymkode: ce6af...a1b

Jeg må si jeg følte meg relativt ung selv på Tons of Rock.. det er definitivt en del sølv og spredt behåring i det publikummet 😅 

Jeg har ødelagt ryggen min på converse med tynn såle, men har nå fått en versjon med tykkere såle, og det føles som å gå på skyer 🎉🎉

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Skjønner bare ikke denne vendettaen din

HI

Beklager, så ikke at det var deg jeg siterte.

Forsøker etter beste evne å holde meg unna å svare deg. Beklager. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Beklager, så ikke at det var deg jeg siterte.

Forsøker etter beste evne å holde meg unna å svare deg. Beklager. 

Det var ikke meg du siterte. Men det virker som om du har fått alle som ikke følger ditt spor i livet fullstendig i halsen. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det var ikke meg du siterte. Men det virker som om du har fått alle som ikke følger ditt spor i livet fullstendig i halsen. 

HI

Javel, du får bare tro det, om det passer deg best.

Jeg regner dette som brukerdebatt og kommer til å rapportere om du fortsetter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det er jo det de liker å gjøre, skjønner ikke hva det har med å tviholde på ungdommen å gjøre.

Det handler om at de ikke tviholdt på det da de var 20 og 30, først når de er 40+ så begynner det å bli krampaktig. De skriver tråder, klapper hverandre på skulderen, blir sint når noen (meg) kommenterer at det er krampaktig, etc. Det er det som utgjør alderskrise-vibbene. 

Skrevet

Det handler om at de ikke tviholdt på det da de var 20 og 30, først når de er 40+ så begynner det å bli krampaktig. De skriver tråder, klapper hverandre på skulderen, blir sint når noen (meg) kommenterer at det er krampaktig, etc. Det er det som utgjør alderskrise-vibbene. 

For selv om du er i et rungende mindretall i denne tråden så har du fasiten?

Skrevet

Mener du oppriktig at man endrer interesser og preferanser med alderen? At man slutter å like musikk man alltid har hørt på eller skifter klesstil ved en viss alder? 

Anonymkode: d55f7...aa4

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Mener du oppriktig at man endrer interesser og preferanser med alderen? At man slutter å like musikk man alltid har hørt på eller skifter klesstil ved en viss alder? 

Nei, motsatt. Man er som man alltid har vært når det kommer til interesser og preferanser.

Det er krampetrekningene som er nye, det at man blir så sint og bitter og intens.

Er dette virkelig vanskelig å forstå?

Har skrevet det samme cirka tjue ganger nå, du siterer meg til og med på det. Ikke ett sted skriver jeg om å endre stil og preferanser eller interesser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, motsatt. Man er som man alltid har vært når det kommer til interesser og preferanser.

Det er krampetrekningene som er nye, det at man blir så sint og bitter og intens.

Har skrevet det samme cirka tjue ganger nå, du siterer meg til og med på det. Ikke ett sted skriver jeg om å endre stil og preferanser eller interesser. 

Men hva er alternativet da? Om man ikke skal endre interesser og preferanser, så er man dømt til å bli sett som krampeaktig når man når en viss alder?

Det er vel ingenting ved innleggene her som er bittert eller intenst? Svarene du får kan du kanskje tolke slik, men det er fordi folk svarer på ganske kjipe innlegg fra deg.. 

Og nei.. dette er ikke brukerdebatt, og du kan ikke nekte meg å svare å tiltale i min egen tråd. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men hele hi går jo ut på at hun har samme interessene som alltid. Du lager deg en parallell diskusjon her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Uff, du er virkelig et stusselig menneske.

Anonymkode: 73b2f...d76

Skrevet

Men hele hi går jo ut på at hun har samme interessene som alltid. Du lager deg en parallell diskusjon her. 

Nei, hun laget ikke denne tråden da hun var 28 eller 38. Der er forskjellen. Ingen 25 åring eller 35 åring lager tråder om at de har samme stil som når de var 18 eller 19.

Har nå forklar dette så mange ganger at jeg gir opp.

Jeg visste jo allerede da jeg selv var 25 at det var disse converse-damene med plain rockesmak, som kom til å ende opp med alderskrise. De har jo ingen egne interesser, kun denne her standard rockejente-stilen. Vi som har egne interesser og egen stil, vi slipper dette kjøret. 

Skrevet
On 8/16/2025 at 2:02 PM, Anonym bruker said:

Jeg har nylig hatt bursdag, så det har fått meg til å tenke litt ekstra over dette med alder. Og jeg får litt alderspanikk

Jeg er den jeg alltid har vært, bortsett fra hus og jobb og barn/ungdom.

Jeg og vennene mine går fortsatt mye på konserter og festivaler, dresscode kjole og converse, kompiser spiller fortsatt i band. Og når jeg ser på dem er de like kjekke som da vi var 20 og beundret dem på scena. Jeg er fortsatt sykt stolt når jeg kommer gående sammen med dem, fordi jeg har de kuleste og kjekkeste kompisene.. 

Men så innser jeg det jo i glimt - vi har blitt «gamle». Hva ser andre når de ser meg og oss, liksom? Helt sikkert ikke det jeg ser. 

Vil det være på samme måte når jeg blir 60? OM 12 ÅR - herregud så sykt! 😱 Jeg kan ikke se for meg at jeg er helt annerledes om 12 år. 

Det er så absurd - jeg passer ikke til alderen. 

Noen som kjenner seg igjen? 

Jeg kjenner meg så igjen, liker fortsatt å dra å klubbe og ta en god fest og sove til langt på dag i helgene😅

Anonymkode: 1f3ce...574

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Nei, hun laget ikke denne tråden da hun var 28 eller 38. Der er forskjellen. Ingen 25 åring eller 35 åring lager tråder om at de har samme stil som når de var 18 eller 19.

Jeg visste jo allerede da jeg selv var 25 at det var disse converse-damene med plain rockesmak, som kom til å ende opp med alderskrise. De har jo ingen egne interesser, kun denne her standard rockejente-stilen. Vi som har egne interesser og egen stil, vi slipper dette kjøret. 

Hva får du ut av å være så forbanna slem hele tida, kjære vene.

Anonymkode: 73b2f...d76

Skrevet
43 minutes ago, Anonym bruker said:

Du virker ikke som en hyggelig person

Anonymkode: 1f3ce...574

Skrevet

Herregud. Du er virkelig ikke god 

Har du levd godt med disse fordommene dine et helt liv? Så kjipt. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...