Anonym bruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Jeg har nylig hatt bursdag, så det har fått meg til å tenke litt ekstra over dette med alder. Og jeg får litt alderspanikk Jeg er den jeg alltid har vært, bortsett fra hus og jobb og barn/ungdom. Jeg og vennene mine går fortsatt mye på konserter og festivaler, dresscode kjole og converse, kompiser spiller fortsatt i band. Og når jeg ser på dem er de like kjekke som da vi var 20 og beundret dem på scena. Jeg er fortsatt sykt stolt når jeg kommer gående sammen med dem, fordi jeg har de kuleste og kjekkeste kompisene.. Men så innser jeg det jo i glimt - vi har blitt «gamle». Hva ser andre når de ser meg og oss, liksom? Helt sikkert ikke det jeg ser. Vil det være på samme måte når jeg blir 60? OM 12 ÅR - herregud så sykt! 😱 Jeg kan ikke se for meg at jeg er helt annerledes om 12 år. Det er så absurd - jeg passer ikke til alderen. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 4c977...686
Anonym bruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Jeg er 43 og opplever at mange på min alder fortsatt liker å gjøre det samme som før. Jeg kjenner flere «kule folk» nå enn da jeg var 20 og er ikke «stolt» av å kjenne bandet etc. men glad for at jeg kan være en del av et miljø der det «skjer ting». Min far er også musiker, og de går fortsatt på festival og spiller i band i søttiåra så ser ikke helt hvorfor det skal endre seg. Mine barn går på samme ungdomsskole som jeg gikk på og jeg ser jo at noen av foreldrene som jeg også kjente i ungdommen er litt «satte», men så var de kanskje mer hjemmekjære typer da også? Anonymkode: 1b823...781
Anonym bruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 43 og opplever at mange på min alder fortsatt liker å gjøre det samme som før. Jeg kjenner flere «kule folk» nå enn da jeg var 20 og er ikke «stolt» av å kjenne bandet etc. men glad for at jeg kan være en del av et miljø der det «skjer ting». Min far er også musiker, og de går fortsatt på festival og spiller i band i søttiåra så ser ikke helt hvorfor det skal endre seg. Mine barn går på samme ungdomsskole som jeg gikk på og jeg ser jo at noen av foreldrene som jeg også kjente i ungdommen er litt «satte», men så var de kanskje mer hjemmekjære typer da også? Anonymkode: 1b823...781 Godt å høre at slaget ikke er tapt hverken nå eller ved 60 😄 Vil understreke at min stolthet aldri har lagt i at de spiller i band - men at de er så forbaska fine folk, og vakre mennesker. Og det endrer seg jo ikke med alder. Det som er så rart er at jeg syns de er like kjekke/vakre utseendemessig også fortsatt - det gjelder mine venninner også altså.. var bare at jeg akkurat har vært på en konsert med kompisene mine så det lå lengst fremme i refleksjonen 😄 Rart å tenke på at jeg helt sikkert ser både meg selv og dem på en helt annen måte enn det folk rundt ser. Bare rare tanker som dukket opp når jeg så 4-8 på kaka mi, og ikke hadde pust nok til å blåse ut lysene HI Anonymkode: 4c977...686
Anonym bruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Jeg er 51 år og blir mormor denne vinteren 🙈 Da føler man virkelig at tiden går. Datteren min blir 25 år, er i full jobb som sykepleier, har kjøpt bolig med forloveden sin og nå skal de jammen ha barn. Jeg gleder meg til besteforeldrerollen jeg altså, men at min mamma skal bli oldemor, og jeg ha to generasjoner under meg er rart. Barna våre er 18, 21 og snart 25 år gamle, vi kan møte de alle på byen liksom. På byen er jo vi gamle, jeg regner med at de som er i begynnelsen av 20 årene ser på oss på samme måte som vi så på de som var i 50 årene da vi var unge. De er rett og slett gamle 😅 Men tidene har jo forandret seg, kjerringene går ikke i forklekjoler så fort de gifter seg og får barn lenger. Endringene skjedde i generasjonen før oss, og startet nok enda litt før det også. Min bestemor var veldig "satt" da hun ble bestemor, men min mamma som nå er i 70 årene går fortsatt i Dr.Martens og dongeribukser liksom. Man blir ikke gammel på samme måte som før. Anonymkode: 68653...f87
Anonym bruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Tenk litt på det neste gang du møter noen over 80. De føler seg akkurat på samme måte. Anonymkode: 67aa3...ee0
Anonym bruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 51 år og blir mormor denne vinteren 🙈 Da føler man virkelig at tiden går. Datteren min blir 25 år, er i full jobb som sykepleier, har kjøpt bolig med forloveden sin og nå skal de jammen ha barn. Jeg gleder meg til besteforeldrerollen jeg altså, men at min mamma skal bli oldemor, og jeg ha to generasjoner under meg er rart. Barna våre er 18, 21 og snart 25 år gamle, vi kan møte de alle på byen liksom. På byen er jo vi gamle, jeg regner med at de som er i begynnelsen av 20 årene ser på oss på samme måte som vi så på de som var i 50 årene da vi var unge. De er rett og slett gamle 😅 Men tidene har jo forandret seg, kjerringene går ikke i forklekjoler så fort de gifter seg og får barn lenger. Endringene skjedde i generasjonen før oss, og startet nok enda litt før det også. Min bestemor var veldig "satt" da hun ble bestemor, men min mamma som nå er i 70 årene går fortsatt i Dr.Martens og dongeribukser liksom. Man blir ikke gammel på samme måte som før. Anonymkode: 68653...f87 Gratulerer som snart mormor 😍 Det er virkelig en milepel! Og jeg skjønner at det føles rart 😅 Husker jo da jeg fikk første barn. Mamma var jo 48 når det skjedde 😂😂 Å herregud der åpnet jeg en helt ny traumesekk… hun var jo tilårskommen da i mine øyne 😆 Det er dette med at andre ser oss som gamle som er sprøtt. På en festival for eksempel - og jeg ser oss som godt innafor de fresheste 😂 Jeg er jo helt ute og kjøre.. Flere ganger har unge jenter kommet bort til meg for å kommentere at jeg har kul stil. Og jeg liksom.. takktakk, men når jeg tenker over det så er det jo sikkert fordi jeg er en kuriositet. Oh lord. Dagen blir ikke bedre her 😅 HI Anonymkode: 4c977...686
Anonym bruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tenk litt på det neste gang du møter noen over 80. De føler seg akkurat på samme måte. Anonymkode: 67aa3...ee0 Ja, det er absolutt helt sykt å tenke på. Sikkert like sykt som en 20 åring tenker det er når de tenker på noen som er 50 (eller 48) HI Anonymkode: 4c977...686
Anonym bruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Tenk litt på det neste gang du møter noen over 80. De føler seg akkurat på samme måte. Anonymkode: 67aa3...ee0 Apropos spille i band, onkelen min på 76 spiller i band. Han gjorde det da han var ung, men de ble aldri noe stort, og etterhvert fikk alle koner, barn og vanlige jobber. Men så ble de pensjonert, og da fikk alle god tid og så starta de opp bandet igjen! Og har holdt det gående siden. Det er utrolig kult og veldig inspirerende. Anonymkode: eb931...2f5
Anonym bruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg har nylig hatt bursdag, så det har fått meg til å tenke litt ekstra over dette med alder. Og jeg får litt alderspanikk Jeg er den jeg alltid har vært, bortsett fra hus og jobb og barn/ungdom. Jeg og vennene mine går fortsatt mye på konserter og festivaler, dresscode kjole og converse, kompiser spiller fortsatt i band. Og når jeg ser på dem er de like kjekke som da vi var 20 og beundret dem på scena. Jeg er fortsatt sykt stolt når jeg kommer gående sammen med dem, fordi jeg har de kuleste og kjekkeste kompisene.. Men så innser jeg det jo i glimt - vi har blitt «gamle». Hva ser andre når de ser meg og oss, liksom? Helt sikkert ikke det jeg ser. Vil det være på samme måte når jeg blir 60? OM 12 ÅR - herregud så sykt! 😱 Jeg kan ikke se for meg at jeg er helt annerledes om 12 år. Det er så absurd - jeg passer ikke til alderen. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 4c977...686 Du går fortsatt med converse? Alt du beskriver er typisk for de som er født på 70-80 tallet og som nå er middelaldrende. Jo, du passer perfekt inn. Det at du ikke ser det selv, bekrefter bare dette. Anonymkode: 16a2a...3d7
Anonym bruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Tenk litt på det neste gang du møter noen over 80. De føler seg akkurat på samme måte. Anonymkode: 67aa3...ee0 Jepp Anonymkode: 16a2a...3d7
Anonym bruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Apropos spille i band, onkelen min på 76 spiller i band. Han gjorde det da han var ung, men de ble aldri noe stort, og etterhvert fikk alle koner, barn og vanlige jobber. Men så ble de pensjonert, og da fikk alle god tid og så starta de opp bandet igjen! Og har holdt det gående siden. Det er utrolig kult og veldig inspirerende. Anonymkode: eb931...2f5 Fantastisk 🤩🤩 HI Anonymkode: 4c977...686
Anonym bruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du går fortsatt med converse? Alt du beskriver er typisk for de som er født på 70-80 tallet og som nå er middelaldrende. Jo, du passer perfekt inn. Det at du ikke ser det selv, bekrefter bare dette. Anonymkode: 16a2a...3d7 Så bra da 😄 Ingenting er bedre enn det. Men jeg lurer på om de som er litt yngre enn middelaldrende er enig. Det spiller jo uansett ikke noe rolle.. det er bare sykt å tenke på. Særlig dette med at jeg ser oss som vi var for mange år siden, noe som garantert betyr at jeg ser noe helt annet enn det andre ser. HI Anonymkode: 4c977...686
Anonym bruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august 44 år her og på vei til min fjerde konsert i sommer. Mannen på 50 er på festival😅 fortsatt ung i hodet, selv om alderen sier noe annet😁 Anonymkode: 4afe1...f70
Anonym bruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men jeg lurer på om de som er litt yngre enn middelaldrende er enig. Så klart er de det. Tenk deg selv da, da du var 25, og en 50 åring følte at han eller hun var sååå hipp og ungdommelig. Var du enig i at vedkommende var omtrent som deg? Ville du svar ærlig hvis vedkommende spurte deg? 25-åringer synes at 50-åringer er fullkomment utdatert uansett hva de selv synes, og uansett hvor krampaktig de holder på Converse-skoene og rockekonsertene sine. Faktisk synes de slike krampaktige mennesker er enda mer utdatert enn de som slår seg til ro med at de er bestemor og snart pensjonist. Anonymkode: 16a2a...3d7
Anonym bruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august Jeg er 58. I sommer har jeg vært på 4 konserter og 2 festivaler. Og Converse, de elsker jeg. Har sikkert 15 par og kjøpt to nye par i sommer. Og bruker de også til kjole og skjørt. Hva andre måtte mene gir jeg blanke i. Anonymkode: 62ea0...dd0
Anonym bruker Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Så klart er de det. Tenk deg selv da, da du var 25, og en 50 åring følte at han eller hun var sååå hipp og ungdommelig. Var du enig i at vedkommende var omtrent som deg? Ville du svar ærlig hvis vedkommende spurte deg? 25-åringer synes at 50-åringer er fullkomment utdatert uansett hva de selv synes, og uansett hvor krampaktig de holder på Converse-skoene og rockekonsertene sine. Faktisk synes de slike krampaktige mennesker er enda mer utdatert enn de som slår seg til ro med at de er bestemor og snart pensjonist. Anonymkode: 16a2a...3d7 Det var vel nettopp det som var poenget mitt.. at det sikkert er fullstendig dissonans mellom hvordan jeg ser meg og oss, og hvordan andre ser oss.. Burde sikkert endret både interesser, klær og hårsveis.. men jeg har det veldig bra i min lille boble jeg da.. om enn med et snev av alderspanikken som kommer sigende HI Anonymkode: 4c977...686
Anonym bruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Burde sikkert endret både interesser, klær og hårsveis.. Hvorfor det? Hvorfor er det så viktig for deg å være ung og kul? Du sier du har det bra i din egen boble, men det virker som panikken er langt mer overskyggende enn du tenker den er. Anonymkode: 16a2a...3d7
Anonym bruker Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august Jeg har nettopp blitt 45 og ble bestemor da jeg var 44! Når jeg blir invitert med på ting, så tenker jeg ofte «er jeg for gammel til det, eller er det innafor?» Anonymkode: 7b383...2b8
Anonym bruker Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Og Converse, de elsker jeg. Har sikkert 15 par og kjøpt to nye par i sommer. Og bruker de også til kjole og skjørt. Hva andre måtte mene gir jeg blanke i. Anonymkode: 62ea0...dd0 Det er å sammenligne med 50 år gamle menn i kondomdress med sykkel eller ski. Eller med en snerten sportsbil på norske veier. Eller med en snerten snelle på alder med datteren. Det å tviholde på converse og rockekonserten, er damenes variant av den klassiske alderskrisen. Anonymkode: 16a2a...3d7
Anonym bruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor det? Hvorfor er det så viktig for deg å være ung og kul? Du sier du har det bra i din egen boble, men det virker som panikken er langt mer overskyggende enn du tenker den er. Anonymkode: 16a2a...3d7 Du virker veldig provosert over dette. Noe som kiler spesielt? Litt humørløs, kanskje. HI Anonymkode: 4c977...686
Anonym bruker Skrevet 16. august #21 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du virker veldig provosert over dette. Noe som kiler spesielt? Litt humørløs, kanskje. HI Anonymkode: 4c977...686 Hvorfor hersketeknikker? Anonymkode: 16a2a...3d7
Anonym bruker Skrevet 16. august #22 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor hersketeknikker? Anonymkode: 16a2a...3d7 Jeg spør av ren nysgjerrighet.. Du er ganske frekk i tonen også, og snakker ned folk i en viss alder - uten humor. Det lokker vel frem djevelen i meg da.. HI Anonymkode: 4c977...686
Himmel og hav Skrevet 16. august #23 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men tidene har jo forandret seg, kjerringene går ikke i forklekjoler så fort de gifter seg og får barn lenger. Endringene skjedde i generasjonen før oss, og startet nok enda litt før det også. Min bestemor var veldig "satt" da hun ble bestemor, men min mamma som nå er i 70 årene går fortsatt i Dr.Martens og dongeribukser liksom. Man blir ikke gammel på samme måte som før. Anonymkode: 68653...f87 Dette. Min mamma er over 80 og går i olabukser og joggesko og styrer utenom "kjerringbutikkene" når hun er ute og handler. Ikke en knytebluse eller et foldeskjørt i skapet hennes. I sommer kom hun i samme bukse som barnebarnet på noen og tjue, uten at de visste om hverandre. Det er vel de færreste som tar permanent, kjøper spasersko og hurpesnor når de bikker 50 og "kler seg etter alder". Jeg skal innrømme at jeg ikke vet helt hva noen forventer at jeg skal kledd meg i i den alderen jeg er, så jeg fortsetter med den stilen jeg har og så får andre tenke hva de vil.
Anonym bruker Skrevet 16. august #24 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor hersketeknikker? Anonymkode: 16a2a...3d7 Kanskje fodi du er så unødvendig opptatt av å sette hi på plass. Anonymkode: 73b2f...d76
Anonym bruker Skrevet 16. august #25 Skrevet 16. august Jeg er 48, og kenner meg godt igjen i at jeg ikke føler at jeg er den alderen jeg er, jeg er mye yngre i hodet enn både kropp og alder sier. Jeg bryr meg vldig lite om hva andre måtte mene om meg, hva jeg gjør og hva jeg går med. Min mamma som var 80 år da hun døde, sa alltid at hun undret seg over hvem det gamle mennesket som kikket tilbake på henne i speilet var, for det kunne umulig være henne, for hun følte seg ikke som den alderen i det hele tatt. Anonymkode: 73b2f...d76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå