Anonym bruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Har hatt samvær med bytte hver søndag ettermiddag kl. 17. Prøver å endre det til bytte fredag fordi da får ungene litt tid på å komme seg i ny heim før skole mandag og vi får mer helg både med og uten barn. Mannen nekter å gå med på dette før jeg går med på privat avtale i forhold til bidragstøtte (dette går gjennom nav nå). Vil ta kontakt med barne og familieteamet for å få tips om hva jeg bør gjøre. Men går det ann å få ny mekling? Første avtale skulle evalueres etter ett år, jeg prøver, men han vil ikke gjøre noe med det. Føler det er utpressing og hersketeknikk han bruker. Anonymkode: 8e3d6...e8e
Anonym bruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Ikke gi deg! Ikke gi en millimeter! Få hjelp av fvk, og la det økonomiske gå gjennom NAV. Anonymkode: 46207...f77
Anonym bruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ikke gi deg! Ikke gi en millimeter! Få hjelp av fvk, og la det økonomiske gå gjennom NAV. Anonymkode: 46207...f77 Men i forhold til samvær, fredag må vel være mye bedre enn søndag? 🤔 Anonymkode: 8e3d6...e8e
Anonym bruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Hva ønsker ungene? Her vil ungene ha mandag som byttedag for da får de være med iløpet av uka og planlegge helgen. De var lei av å høre om helgeplaner de ikke fikk være med på fordi de måtte bytte hus og de var lei av å komme på fredag uten å vite hva som var helgeplanene. Hva ønsker dine barn? Anonymkode: 4a250...cc4
Anonym bruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Dette kommer du ikke langt med, Hi. Du kan like godt bare gi deg. Anonymkode: 48924...a3a
Anonym bruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Er selv skilt og dette hadde jeg ikke giddet ta en så stor fight om hvis ting ellers fungerer nogenlunde. Jeg hadde blitt provosert av forsøk på utpressing, men så viktig er det ikke at jeg ville gjort noe med det. Vi har bytte mandag etter skolen, det fungerer fint for oss, søndag er vel nesten det samme, men jeg forstår ønsket ditt (vi har mandag for å få full helg). Anonymkode: a3c1a...aad
Anonym bruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Det er kun første mekling som er obligatorisk..det er ganske viktig å være klar over når man går til den første meklingen, etter det er løpet kjørt, med mindre dere er bestevenner Jeg ser problemstillingen din, men dette hadde ikke jeg brukt en kalori på - barna blir fort større og klarer å omstille seg på en bedre måte, gi det litt tid .. Alt du vil skal funke bedre for barna får du ikke gjennomført i en skilsmissesituasjon, så vær litt raus med deg selv og senk forventninger Aldri bytt nav bidragsinnkreving til noe privat Anonymkode: 31d97...c2a
Anonym bruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Utfordringen er egentlig at jeg og barna liker å følge laget på kamper i eliteserien. Vi har to timers kjøring. Får sjelden med oss kamper for enten er det levering elller henting. Familien min bor og 2.5-3 timer unna og helgenbesøk avsluttes klokka 13 fordi de må heim for å pakke om før de skal til far. I tillegg har kjæreste fredag-ftedag og da vil vi ses i helg. Nå har vi aldri barnefrie helger begge to. HI Anonymkode: 8e3d6...e8e
Anonym bruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Utfordringen er egentlig at jeg og barna liker å følge laget på kamper i eliteserien. Vi har to timers kjøring. Får sjelden med oss kamper for enten er det levering elller henting. Familien min bor og 2.5-3 timer unna og helgenbesøk avsluttes klokka 13 fordi de må heim for å pakke om før de skal til far. I tillegg har kjæreste fredag-ftedag og da vil vi ses i helg. Nå har vi aldri barnefrie helger begge to. HI Anonymkode: 8e3d6...e8e Utfordringen er absolutt mest i forhold til kampene. Å ikke få det med seg. En gang leverte jeg barna halv 5 i stedenfot 5 for å rekke kamp 19.15. Han ble kjempesur. HI Anonymkode: 8e3d6...e8e
Anonym bruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Utfordringen er absolutt mest i forhold til kampene. Å ikke få det med seg. En gang leverte jeg barna halv 5 i stedenfot 5 for å rekke kamp 19.15. Han ble kjempesur. HI Anonymkode: 8e3d6...e8e Og uansett hadde han vært ute ein tur er barna fra 11 til 15 år, så det går fint Anonymkode: 8e3d6...e8e
Anonym bruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Og uansett hadde han vært ute ein tur er barna fra 11 til 15 år, så det går fint Anonymkode: 8e3d6...e8e Barna er 11-15 år? Da er det barnets ønske som gjelder..Ønsker barna litt justering på byttetid, så informerer du han at fra nå av blir det slik og slik fordi barna selv ønsker det. Du trenger ikke å inngå en ny avtale for det, for som sagt, det er kun 1.mekling som er obligatorisk. Som drama forebyggende tiltak kan du legge til at dette er en prøveperiode i 6 mnd f eks, eller 2025-26 skoleåret eller noe sånt. Du får støtte hos enhver mekler for dette, far må ha virkelig tungtveiende årsaker for å si noe imot - skiftarbeid er f eks mulig argument, men thats it, liksom. Anonymkode: 31d97...c2a
Anonym bruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Fredag er en like dårlig byttedag som søndag synes jeg Har en venninne som jobber kveld den uka ungene er hos far og dag den uka ungene er hos henne, og de har byttedag på mandag. Ungene til søsteren min fikk velge byttedag selv, og de valgte onsdag. Min erfaring er at mange barn slutter med 50/50 når de blir eldre fordi det er veldig slitsomt å flytte annenhver uke 🙈 Anonymkode: aac69...8d4
Anonym bruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Fredag er en like dårlig byttedag som søndag synes jeg Har en venninne som jobber kveld den uka ungene er hos far og dag den uka ungene er hos henne, og de har byttedag på mandag. Ungene til søsteren min fikk velge byttedag selv, og de valgte onsdag. Min erfaring er at mange barn slutter med 50/50 når de blir eldre fordi det er veldig slitsomt å flytte annenhver uke 🙈 Anonymkode: aac69...8d4 Ja, jeg jobber og turnus. Kveld da jeg er alene og 4. Kvar helg. Ferdig på jobb 20.00 søndagen, og da henter jeg barna, de andre tre søndagene i mnd skal det være 17.00 presis. Foreslo mandag for lenge siden, det var lite uaktuelt for han. Hvordan blir det da, kun helgesamvær? HI Anonymkode: 8e3d6...e8e
Anonym bruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Ja, jeg jobber og turnus. Kveld da jeg er alene og 4. Kvar helg. Ferdig på jobb 20.00 søndagen, og da henter jeg barna, de andre tre søndagene i mnd skal det være 17.00 presis. Foreslo mandag for lenge siden, det var lite uaktuelt for han. Hvordan blir det da, kun helgesamvær? HI Anonymkode: 8e3d6...e8e Ungene bestemmer mer og mer selv jo eldre de blir, og hvor mye samvær det blir kommer i hovedsak ut på hvordan foreldrene bor er min erfaring. Hvor de bor i forhold til venner og skole, og hvordan de bor med tanke på venner på besøk o.l. Anonymkode: aac69...8d4
Anonym bruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august Bor dere 2 timer unna hverandre og har 50/50? Det høres uansett byttedag ut sin en veldig dårlig løsning. Hvordan løser dere det med skole? Anonymkode: fa5bf...af9
Anonym bruker Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Bor dere 2 timer unna hverandre og har 50/50? Det høres uansett byttedag ut sin en veldig dårlig løsning. Hvordan løser dere det med skole? Anonymkode: fa5bf...af9 Vi bor ikke to timer unna hverandre, men mormor, tanter og onkler til barna i tillegg til laget vi heier på. Derfor ønske om å gå vekk fra søndag. HI Anonymkode: 8e3d6...e8e
Anonym bruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Ungene bestemmer mer og mer selv jo eldre de blir, og hvor mye samvær det blir kommer i hovedsak ut på hvordan foreldrene bor er min erfaring. Hvor de bor i forhold til venner og skole, og hvordan de bor med tanke på venner på besøk o.l. Anonymkode: aac69...8d4 Vi bor fem minutter fra hverandre og samme skoleveg. Hos meg har yngste mer besøk av venner, hos faren har han ikke besøk. Er kun med familie. Han bor på gård. HI Anonymkode: 8e3d6...e8e
Anonym bruker Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Ungene bestemmer mer og mer selv jo eldre de blir, og hvor mye samvær det blir kommer i hovedsak ut på hvordan foreldrene bor er min erfaring. Hvor de bor i forhold til venner og skole, og hvordan de bor med tanke på venner på besøk o.l. Anonymkode: aac69...8d4 Jeg kjører bil og har fulgt barna opp i forhold til legetimer, tannlege, kamper, kjøring. Eks har ikke lappen, der kjører faren eller de må be venner om å få sitte på. HI Anonymkode: 8e3d6...e8e
Iiiiik Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august Hvis du synes dine grunner til endring er kjempegode, og han synes sine grunner til å ikke endre er kjempegode, da er det jo vanskelig å bli enige. Særlig hvis ingen av dere er villige til å høre på den andres argumenter. Når den yngste er 11 er det jo heller ikke en evighet med situasjoner igjen. Det er veldig få som opprettholder en uke hos hver av foreldrene helt til de blir 18. Alle byttedager innebærer noen ulemper, så hvis det meste ellers fungerer tilfredsstillende ville jeg ikke gått til kamp for å få endring. Et lag i Norge spiller kanskje 15 hjemmekamper pr sesong. Mener du virkelig at de er så viktige at du vil gå til kamp mot faren? Barnefrie helger og at pappa ikke har lappen er i hvert fall ikke relevant.
Anonym bruker Skrevet 17. august #20 Skrevet 17. august Anonym bruker skrev (På 16.8.2025 den 10.10): Vi bor ikke to timer unna hverandre, men mormor, tanter og onkler til barna i tillegg til laget vi heier på. Derfor ønske om å gå vekk fra søndag. HI Anonymkode: 8e3d6...e8e Er det i hovedsak du, eller barna som tenker at det bør byttes. Eldste er 15 år, og gjør vel som hun vil i stor grad? Det kommer vel snart andre interesser en å dra på kamp med mor også? Med såpass store barn, kan de kanskje prate med far om dette selv, dersom det da er så viktig for dem også vel og merke. Anonymkode: 3c763...e34
Anonym bruker Skrevet 17. august #21 Skrevet 17. august Anonym bruker skrev (På 15.8.2025 den 23.36): Har hatt samvær med bytte hver søndag ettermiddag kl. 17. Prøver å endre det til bytte fredag fordi da får ungene litt tid på å komme seg i ny heim før skole mandag og vi får mer helg både med og uten barn. Mannen nekter å gå med på dette før jeg går med på privat avtale i forhold til bidragstøtte (dette går gjennom nav nå). Vil ta kontakt med barne og familieteamet for å få tips om hva jeg bør gjøre. Men går det ann å få ny mekling? Første avtale skulle evalueres etter ett år, jeg prøver, men han vil ikke gjøre noe med det. Føler det er utpressing og hersketeknikk han bruker. Anonymkode: 8e3d6...e8e Jeg må legge til at du virker til å sette egne behov forran barnas. Det er ikke den kamp i verden som kan veie opp for et (enda) dårligere forhold mellom mor og far. Anonymkode: 3c763...e34
Anonym bruker Skrevet 17. august #22 Skrevet 17. august Hvor lenge fungerte denne ordningen til du fikk kjæreste som har fredag til fredag? Slik at dere får barnefrie helger? Anonymkode: 26446...d02
Anonym bruker Skrevet 17. august #23 Skrevet 17. august Ja det er hersketeknikk. Han tenker ikke på hva som er best for barna, men straffer deg fordi han må betale bidrar via nav. For han er sikkert fred eller sønd det samme for han, men siden han vet dette er noe du ønsker sterkt, bruker han farsbidrsget som et pressmiddel mot deg, slik at du skal gi deg på dette så han slipper å betale så mye. Dette er ikke det beste for barna, men for han- økonomisk. Ikke la han knekke deg. Snakk med fvk alene om dette Anonymkode: cd78b...ba8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå