Gå til innhold

Har du kjøpt alkohol til barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at man får være enig om å være uenig. Noen av dere som svarer, har kanskje ikke så store barn og har ikke stått i disse situasjonene enda. Noen har vært igjennom det, der noen har kjøpt og andre ikke. Noen har opplevd at poden kun drikker det den fikk, andre opplever at de drakk mer. Noen opplever å ikke kjøpe, men alikevel ble poden dritings. Noen får i seg "vanlig" alkohol, andre blir alkoholforgiftet. 

Jeg har, som skrevet over, kjøpt til min 17 åring. Han drakk det han fikk, og ikke mer (ikke mye mer i allefall, virket helt fin da jeg hentet) Da jeg kunne stole på at han tok gode avgjørelser, stolt jeg for valgene jeg tok. Det samme kommer jeg nok til å gjøre når datteren min blir like gammel, men foreløbig viser hun ingen interesse av å drikke (hun er nå 16 år, og HVIS jeg skal kjøpe, skjer ikke det før hun fyller 17!) Om hun da ber om 2-3 cider eller rusbrus, skal hun få det, uten tvil. Men da må jeg også kunne stole på henne at hun ikke drikker noe mer.

Anonymkode: 70431...6e5

Men hvorfor setter du grensen til 17 år (med utropstegn)? Er du ikke opptatt av å vite hva hun får i seg om hun velger å drikke som 16 åring? Eller 15. 

Anonymkode: a7a4f...ce5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...