Anonym bruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Ok jeg fjernet etternavnet til barnets far da han valgte å forsvinne i flere måneder da barnet var under 1 år gammelt. Etter samvær i nå, barnet er 7 år. 1 år siden Spurte han om jeg kunne tenke på å legge tilbake etter navnet til barnet igjen. Jeg gjorde det men hadde hans etternavn som mellom navn og min som etternavn. Vell.. nå nettopp er han sur og furten fordi han mener barnet burde ha far sin etter navn fordi det er i kulturen og «hvordan verden fungerer» dummeste jeg har hørt i hele dag, unnskyld meg.. jeg har hovedansvar for barnet vårs og har henne meste part av tiden. Jeg blir helt målløs. Tenker barnet bestemmer selv når hen er 18 år gammel om vil bytte eller ei. Vi har aldri hvert i et forhold eller gifte som sakt. Han mente sist gang at han følte at barnet ikke var inn i hans familie da jeg tok vekk hans etternavn så da tok jeg den som mellomnavn, og truer og maser om hva som er problemet at barnet har hans etternavn om hans etternavn er allerede der som mellomnavn nå at da kan jo byttes.. Anonymkode: 6d75b...de7
Anonym bruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Han får være sur. Jeg synes du har gjort helt riktig. Anonymkode: f4a77...9da
Anonym bruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Enig! Hold på ditt du og barnet beholder det navnet hun har i dag Anonymkode: 87a97...da9
Anonym bruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Han får være sur. Jeg synes du har gjort helt riktig. Anonymkode: f4a77...9da Takk, men nå nekter han barnet pass på grunn av det🥲 Anonymkode: 6d75b...de7
Anonym bruker Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august Er det kultur og "sånn verden fungerer" å gi faen i ansvar når man blir pappa også? Han kan bare klappe igjen. Du kan jo fjerne hele navnet hans igjen også hvis han ikke gir seg med maset sitt. Be politiet ta en telefon til han angående passet så ordner det seg nok. Anonymkode: 417b3...773
Anonym bruker Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er det kultur og "sånn verden fungerer" å gi faen i ansvar når man blir pappa også? Han kan bare klappe igjen. Du kan jo fjerne hele navnet hans igjen også hvis han ikke gir seg med maset sitt. Be politiet ta en telefon til han angående passet så ordner det seg nok. Anonymkode: 417b3...773 Eller verste fall, prøve å ta fra foreldre ansvaret til far vis ikke blir det mye problemer senere inngående bankkort og pass Anonymkode: c4af3...7bf
Anonym bruker Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august Enig med han. Tullete av deg å fjerne det i utgangspunktet. Anonymkode: a875b...aef
Anonym bruker Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Takk, men nå nekter han barnet pass på grunn av det🥲 Anonymkode: 6d75b...de7 Han må gjerne nekte, men han er ikke den første. Planlegg i god tid og fortell passkontoret ditt problem, mener de kan sende et brev til far om en sakelig begrunnelse og er den ikke sakelig så får barent pass uasnett. Forresten, har dere delt foreldreansvar? (Ikke samvær, men ansvar) Om ikke så har han ikke noe han skulle sagt når det gjalt pass. Anonymkode: f3085...919
Anonym bruker Skrevet 13. august #9 Skrevet 13. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Enig med han. Tullete av deg å fjerne det i utgangspunktet. Anonymkode: a875b...aef Ikke Like tullete som å forsvinne i flere måneder Anonymkode: 6d75b...de7
Anonym bruker Skrevet 13. august #10 Skrevet 13. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Han må gjerne nekte, men han er ikke den første. Planlegg i god tid og fortell passkontoret ditt problem, mener de kan sende et brev til far om en sakelig begrunnelse og er den ikke sakelig så får barent pass uasnett. Forresten, har dere delt foreldreansvar? (Ikke samvær, men ansvar) Om ikke så har han ikke noe han skulle sagt når det gjalt pass. Anonymkode: f3085...919 Jepp vi har delt foreldre ansvar dessverre Anonymkode: 6d75b...de7
Anonym bruker Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jepp vi har delt foreldre ansvar dessverre Anonymkode: 6d75b...de7 Hvordan fikk du endret navn alene da? Anonymkode: 8af07...162
Anonym bruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvordan fikk du endret navn alene da? Anonymkode: 8af07...162 Før han fikk foreldreansvar når han stakk vekk i flere måneder Anonymkode: 6d75b...de7
Anonym bruker Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (6 timer siden): Før han fikk foreldreansvar når han stakk vekk i flere måneder Anonymkode: 6d75b...de7 Altså stakk far av, og da han kom tilbake ga du han delt foreldreansvar?? Det hadde jeg aldri gjort Anonymkode: 71262...ec4
Anonym bruker Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august Du har gjort helt rett Anonymkode: 42943...f18
Anonym bruker Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Altså stakk far av, og da han kom tilbake ga du han delt foreldreansvar?? Det hadde jeg aldri gjort Anonymkode: 71262...ec4 Ok. Du kan sikkert opprette en tråd som handler om hva du ville gjort og ikke i forskjellige situasjoner. I denne tråden handler det om en situasjon HI faktisk har. HI, det at han furter er selvfølgelig bare hans problem. Og pass får du, men det tar litt mer tid, Anonymkode: 65cda...1ba
Anonym bruker Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Altså stakk far av, og da han kom tilbake ga du han delt foreldreansvar?? Det hadde jeg aldri gjort Anonymkode: 71262...ec4 Det skal fryktelig mye til å ikke gi det om han søker så det er like greit å bare gjøre det. En rettsprosess er verre og resultatet av å ikke gi den andre part foreldreansvar. Anonymkode: d6138...ed1
Anonym bruker Skrevet 15. august #17 Skrevet 15. august Var i samme situasjon. Overså det totalt. I tillegg hørtes det helt merkelig ut med hans etternavn til slutt. Hva med mellomstrek? Da blir begge navnene regnet som etternavn. Anonymkode: a3ea5...5d8
Anonym bruker Skrevet 15. august #18 Skrevet 15. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Var i samme situasjon. Overså det totalt. I tillegg hørtes det helt merkelig ut med hans etternavn til slutt. Hva med mellomstrek? Da blir begge navnene regnet som etternavn. Anonymkode: a3ea5...5d8 Hadde blitt langt da hadde det blitt dette er et eksempel (johannes eriksson-dane) dette er bare etternavn. Her vil far mest bare på grunn av at hans slektsnavn skal skinne fram. Mens min skal bare bli mellomnavn Anonymkode: 6d75b...de7
Anonym bruker Skrevet 15. august #19 Skrevet 15. august Klart de beholder ditt navn! ikke noe diskusjon. det er du som oppdrar barnet og har sterkest tilknytning. Uansett er det ikke noe hevd at det blir farens etternavn, vi lever dog i 2025. Mine barn og mine søstres barn har alle vårt navn. Etter så lange tider med patriarki har vi mye å ta igjen på kvinne-navnesiden. Spør passkontoret om hvordan du skal gå frem om barnefar nekter pass. Det må være prosedyrer for det Stå på! Anonymkode: 44750...181
Anonym bruker Skrevet 15. august #20 Skrevet 15. august Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Klart de beholder ditt navn! ikke noe diskusjon. det er du som oppdrar barnet og har sterkest tilknytning. Uansett er det ikke noe hevd at det blir farens etternavn, vi lever dog i 2025. Mine barn og mine søstres barn har alle vårt navn. Etter så lange tider med patriarki har vi mye å ta igjen på kvinne-navnesiden. Spør passkontoret om hvordan du skal gå frem om barnefar nekter pass. Det må være prosedyrer for det Stå på! Anonymkode: 44750...181 Enig! Føler jeg nesten må være litt feminist med barnefar neste fvk møte når han tar det opp. Fordi «barna alltid tar fars etternavn», til og med min samboer mente at meste kulteren bak det gjelder foreldre som er gift da gjaldt det mer, jeg gjorde feilen ved fødsel da han enda ikke hadde foreldreansvar av å gi barnet hans etternavn mens kom på hvor idiot jeg var for det. Anonymkode: 6d75b...de7
Anonym bruker Skrevet 15. august #21 Skrevet 15. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Enig! Føler jeg nesten må være litt feminist med barnefar neste fvk møte når han tar det opp. Fordi «barna alltid tar fars etternavn», til og med min samboer mente at meste kulteren bak det gjelder foreldre som er gift da gjaldt det mer, jeg gjorde feilen ved fødsel da han enda ikke hadde foreldreansvar av å gi barnet hans etternavn mens kom på hvor idiot jeg var for det. Anonymkode: 6d75b...de7 Kultur og feminisme er jo helt uinteressant her. En dust som ikke har fulgt opp kan ikke komme valsende inn og kreve noe som helst. Anonymkode: 65cda...1ba
Anonym bruker Skrevet 15. august #22 Skrevet 15. august Fortell ham at det i din kultur er det slik at menn er ansvarlige, tilstedeværende og varme fedre. Han må nok bare ta konsekvensen av sine egne valg, der han ikke gidder å være så veldig mye pappa. Anonymkode: 727bb...fb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå