Anonym bruker Skrevet 14. august #26 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men man VET at det forekommer en del falske anklager. Og at ungdom eller eventuelt foreldre (dersom det er snakk om mindre barn), har blitt dømt i rettsaparatet på bakgrunn av dette. Så jeg tenker at man som ansvarlig forelder må prøve å nøste litt opp i hva det gjelder, og om det faktisk er sannsynlig at det kan ha funnet sted. Jeg er gammel nok til å huske Bjugn-saken, og det har gjort et uutslettelig inntrykk. Man skal være rimelig sikker på at det stemmer, før man fremmer en slik anklage. Anonymkode: 434cb...aee Og vet man det? Har du dokumentasjon på det? Det snakkes mye om falske anklager og å bli dømt for seksuelle overgrep er sosialt selvmord så en som er anklaget vil ha høy motivasjon for å fremstille anklagene som falske. Da kan en fort anta at falske anklager er vanlig. Jeg har aldri sett noen tall som viser at det er mange falske anklager. Anonymkode: 626a4...df2
Anonym bruker Skrevet 14. august #27 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvor gammel er din datter, Ts? Hvorfor tror du ikke din datter? Hva har hun fortalt om omstendighetene rundt overgrepene hun sier hun er blitt utsatt for? Ordvalget ditt om din bror virker... merkelig. Hvorfor mener du din bror er "perfekt"? Alt dette vil påvirke hva jeg ville gjort videre. Anonymkode: c77dc...b54 Jeg er så enig, bra du tok det opp. Merkelig valg av beskrivelse. Som mamma må du bare ta styring. Opplagt skal de på ingen måte ha noen form for samvær fremover. Det valget kan du enkelt ta ut fra begges beste. Så oppsøker du hjelp, for dette er for stort å stå i alene. Hvis du er datteren trådstarter, som kjenner på at mamma har et godt forhold til bror, han er godt likt og alle forguder han. Snakk med noen som du kan stole på. Ikke så lett å vite hvem du kan stole på, men helsesykepleier ved skolen eller fastlegen har taushetsplikt. Det finnes også lavterskel i kommunen. Om ikke annet har de et helt annet nettverk og utgangspunkt for å håndtere det her best mulig. Anonymkode: 07049...f73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå