Anonym bruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Hvordan hadde du håndtert en situasjon der datteren din forteller om overgrep fra onkelen (din bror) som er perfekt og betyr mye for deg. Du er egentlig overbevist om at datteren lyver. Her kan du ødelegge forholdet til datteren eller broren hvis du tror feil. Anonymkode: 05d6b...91d
Anonym bruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Den er vanskelig. Min datter anklaget sin daværende kjæreste for å ha voldtatt henne. Jeg trodde ikke på henne og det ble ett helvete. Men hun glemte det etterhvert og fortsatte som ingenting Uansett må du jo legge til rette for f.eks. anmeldelse. Om det er løgn vil den jo bli henlagt (det blir den uansett) og til syvende og sist er det hun som må se onkelen i øya og vite hva hun har gjort. OM han har gjort det må det jo også belyses, uansett hvor viktig han er for deg Anonymkode: 64484...c2c
Anonym bruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Er ikke så vanskelig. Om datteren er mindreårig er det uansett min plikt å ta henne på alvor. Det er hos henne min lojalitet skal og bør ligge. Vet også at mange jenter ikke blir trodd av sin mor, så vet jo at jeg måtte tatt høyde for blind spot hos meg selv. Anonymkode: bfae0...279
Anonym bruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan hadde du håndtert en situasjon der datteren din forteller om overgrep fra onkelen (din bror) som er perfekt og betyr mye for deg. Du er egentlig overbevist om at datteren lyver. Her kan du ødelegge forholdet til datteren eller broren hvis du tror feil. Anonymkode: 05d6b...91d Tror selvfølgelig på min datter!! Anonymkode: 8827b...2a1
Pobie Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Du er selvfølgelig på datterens side. Ingen er "perfekt".
Anonym bruker Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august Man tar barnet sin side, alltid. Om mannen er normal så har han forståelse for det. Anonymkode: 3ae25...0a5
Anonym bruker Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man tar barnet sin side, alltid. Om mannen er normal så har han forståelse for det. Anonymkode: 3ae25...0a5 Hvorfor det? Min datter løy. Hadde jeg gått videre med det så hadde hun ødelagt mye av fremtiden til denne gutten. Anonymkode: 64484...c2c
Anonym bruker Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august Man trenger jo ikke å verken tro eller mistro den ene eller den andre, men ta saken alvorlig å undersøke videre. Ikke forhaste seg, men ikke la være å ta det på alvor heller. Og til deg som mener at mannen bør ha forståelse for at det må undersøkes, så må han kanskje det, men om jeg hadde blitt beskyldt for noe sånn så hadde jeg hadde nok hatt forståelse innerst inne, men jeg hadde blitt temmelig forbanna likevel. Anonymkode: 4042c...363
Anonym bruker Skrevet 14. august #9 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvorfor det? Min datter løy. Hadde jeg gått videre med det så hadde hun ødelagt mye av fremtiden til denne gutten. Anonymkode: 64484...c2c Du tror din datter løy?! Tror ikke et øyeblikk på at du er moren. Anonymkode: 8827b...2a1
Anonym bruker Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august Er skremt over dere som sier at døtrene deres lyver. Det er ditt ansvar som mor å stå på din datters side, og ta vare på henne! Du kan aldri vite 100% i slike saker, men det er vanvittig ødeleggende som barn å ikke bli trodd. Har opplevd det med eget søsken, mistet respekten for foreldrene mine etter det. Hadde også ei venninne i oppveksten som hadde en stefar som begikk overgrep i årevis, og moren nektet å tro på henne. Anonymkode: 050f9...bcd
Anonym bruker Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvorfor det? Min datter løy. Hadde jeg gått videre med det så hadde hun ødelagt mye av fremtiden til denne gutten. Anonymkode: 64484...c2c Hvordan VET du at datteren din løy? Anonymkode: 718e2...7ab
MissSaigon Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Hadde datteren MIN sagt noe slik hadde jeg visst at hun ikke løy og selvsagt tatt det på største alvor.
Anonym bruker Skrevet 14. august #13 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (6 timer siden): Man tar barnet sin side, alltid. Om mannen er normal så har han forståelse for det. Anonymkode: 3ae25...0a5 Men barn lyver innimellom. Også om slike ting. Det å være på barnets side, innebærer ikke nøvendigvis å ta "alt for god fisk". Når barn blir ungdom, og eventuelt anklager noen på falskt grunnlag, så ender de kanskje selv opp i rettsapparatet. Med en mulig dom på rullebladet. Så det å være på barnets side, innebærer også at man som ansvarlig forelder må utvise en viss kritisk sans. Anonymkode: 434cb...aee
Anonym bruker Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Er skremt over dere som sier at døtrene deres lyver. Ja, vi vet jo allerede - basert på tusenvis av vitnesbyrd fra voksne kvinner som ikke ble trodd av sin mor da de var barn - at mange voksne kvinner fornekter døtrene sine. Det er mye sjalusi og misunnelse denne veien, mye hat og motstand som er tabu å snakke om. Det er et rødt flagg når man kaller noen for perfekt. Anonymkode: bfae0...279
Anonym bruker Skrevet 14. august #15 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvorfor det? Min datter løy. Hadde jeg gått videre med det så hadde hun ødelagt mye av fremtiden til denne gutten. Anonymkode: 64484...c2c Da har du vært en ansvarlig mor, vil jeg si. Din datter kunne godt ha ødelagt også for seg selv. Falske anklager om seksualovergrep tas svært alvorlig i rettsaparatet når det oppdages. Anonymkode: 434cb...aee
Anonym bruker Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Da har du vært en ansvarlig mor, vil jeg si. Din datter kunne godt ha ødelagt også for seg selv. Falske anklager om seksualovergrep tas svært alvorlig i rettsaparatet når det oppdages. Anonymkode: 434cb...aee Ja, det kunne fått fatale konsekvenser for henne og, helt klart Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Hvordan VET du at datteren din løy? Anonymkode: 718e2...7ab Hun har en personlighetsforstyrrelse som gjør at hun er fryktelig manipulerende. Hun truet med å anmelde han for voldtekt OM han ikke gjorde en ting hun ville. Hadde han føyet seg for henne hadde hun ikke gått videre med det. Hvilket hun ikke gjorde, selvsagt, siden det var løgn Anonymkode: 64484...c2c
Anonym bruker Skrevet 14. august #17 Skrevet 14. august Kommer selvsagt helt an på... Anonymkode: a2071...e5f
Anonym bruker Skrevet 14. august #18 Skrevet 14. august Mine døtre har ingen diagnoser som gjør at de kan ta slike anklager ut fra løse luften, så om noen av de hadde sagt noe sånt hadde jeg vært 100% på deres side. Men de har også sett på nært hold hva slike anklager kan føre til. En bekjent/venn i storfamilien var litt sent moden, og som 19-20 åring ble han sammen med en jente på 15 år. Foreldrene hennes anmeldte han og han fikk en sedelighetsdom på rullebladet. Han er overhodet ikke pedofil, men han kan ikke ha noen jobber eller verv med barn fordi slike ting aldri blir foreldet. Kona hans er førskolelærer, og det ble en sladrefest uten like da noen kunne fortelle at hun var gift med en pedofil 🙈 Anonymkode: 833ef...c66
Anonym bruker Skrevet 14. august #19 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mine døtre har ingen diagnoser som gjør at de kan ta slike anklager ut fra løse luften, så om noen av de hadde sagt noe sånt hadde jeg vært 100% på deres side. Ikke bare det, men man får ikke denne typen personlighetsforstyrrelser sånn helt uten videre heller. De er sterkt lenket til traumer. Dermed, om man dikter opp én voldtekt, så er det mest sannsynlig fordi man har opplevd en annen voldtekt som man muligens ikke tør å snakke om eller har fått behandlet. Anonymkode: bfae0...279
Anonym bruker Skrevet 14. august #20 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ikke bare det, men man får ikke denne typen personlighetsforstyrrelser sånn helt uten videre heller. De er sterkt lenket til traumer. Dermed, om man dikter opp én voldtekt, så er det mest sannsynlig fordi man har opplevd en annen voldtekt som man muligens ikke tør å snakke om eller har fått behandlet. Anonymkode: bfae0...279 Men man VET at det forekommer en del falske anklager. Og at ungdom eller eventuelt foreldre (dersom det er snakk om mindre barn), har blitt dømt i rettsaparatet på bakgrunn av dette. Så jeg tenker at man som ansvarlig forelder må prøve å nøste litt opp i hva det gjelder, og om det faktisk er sannsynlig at det kan ha funnet sted. Jeg er gammel nok til å huske Bjugn-saken, og det har gjort et uutslettelig inntrykk. Man skal være rimelig sikker på at det stemmer, før man fremmer en slik anklage. Anonymkode: 434cb...aee
Anonym bruker Skrevet 14. august #21 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Ikke bare det, men man får ikke denne typen personlighetsforstyrrelser sånn helt uten videre heller. De er sterkt lenket til traumer. Dermed, om man dikter opp én voldtekt, så er det mest sannsynlig fordi man har opplevd en annen voldtekt som man muligens ikke tør å snakke om eller har fått behandlet. Anonymkode: bfae0...279 Litt mer enn bare en potensiell voldtekt som kan føre til personlighetsforstyrrelse altså Anonymkode: 64484...c2c
Anonym bruker Skrevet 14. august #22 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Men man VET at det forekommer en del falske anklager. Og at ungdom eller eventuelt foreldre (dersom det er snakk om mindre barn), har blitt dømt i rettsaparatet på bakgrunn av dette. Så jeg tenker at man som ansvarlig forelder må prøve å nøste litt opp i hva det gjelder, og om det faktisk er sannsynlig at det kan ha funnet sted. Jeg er gammel nok til å huske Bjugn-saken, og det har gjort et uutslettelig inntrykk. Man skal være rimelig sikker på at det stemmer, før man fremmer en slik anklage. Anonymkode: 434cb...aee Tror du siterer feil person, det du skriver her er ikke i det hele tatt relatert til det jeg skrev. Anonymkode: bfae0...279
Anonym bruker Skrevet 14. august #23 Skrevet 14. august Hvor gammel er din datter, Ts? Hvorfor tror du ikke din datter? Hva har hun fortalt om omstendighetene rundt overgrepene hun sier hun er blitt utsatt for? Ordvalget ditt om din bror virker... merkelig. Hvorfor mener du din bror er "perfekt"? Alt dette vil påvirke hva jeg ville gjort videre. Anonymkode: c77dc...b54
Anonym bruker Skrevet 14. august #25 Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men man VET at det forekommer en del falske anklager. Og at ungdom eller eventuelt foreldre (dersom det er snakk om mindre barn), har blitt dømt i rettsaparatet på bakgrunn av dette. Så jeg tenker at man som ansvarlig forelder må prøve å nøste litt opp i hva det gjelder, og om det faktisk er sannsynlig at det kan ha funnet sted. Jeg er gammel nok til å huske Bjugn-saken, og det har gjort et uutslettelig inntrykk. Man skal være rimelig sikker på at det stemmer, før man fremmer en slik anklage. Anonymkode: 434cb...aee Bjugnsaken handlet om voksne som gikk av skaftet og manipulerte barn til å forklare seg om overgrep. Om du ser den danske filmen Jakten er deler av dialogen mellom barn og voksne når barnet første gang snakker om «overgrepet». Bjugn var et resultat av inkompetanse hos de vokse. Anonymkode: 626a4...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå