Gå til innhold

Er så vanvittig sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og skjønner ikke hvorfor. Er inn i min 4.ferieuke nå og vi har bare slappet av, ikke noe stress, vært to uker på kreta og hytta. Er like sliten, energiløs som før ferien. Er konstant trøtt, til tider vondt å ha øynene oppe. Kroppen føles tung og det er vondter både her og der. Hatt vondt i hodet siden søndag da vi kom hjem etter flytur, øm i panna på en måte.

Har lavt stoffskifte, og lav folat, men dette medisineres jeg for. Jeg er så lei av å ha det sånn. Og til neste uke er det jobb igjen og da er det enda verre på ettermiddagen. Bare det å gå en tur med bikkja tar på, skjønner ikke hva det er. Vet jeg trenger å trene litt, få styrke i kroppen, men får alltid kraftig hodepine etter trening, så kvier meg. Har aktivitetsutløst hodepine.

Måtte bare få ut litt frustrasjon, slitsomt å ha det sånn, aldri energi. 

Anonymkode: d4342...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen og få han til å sjekke deg for B12, B6, B9, Jern, D3. Alle disse gir symtomer som de du beskriver ved mangel.

Anonymkode: f0b75...947

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Gå til legen og få han til å sjekke deg for B12, B6, B9, Jern, D3. Alle disse gir symtomer som de du beskriver ved mangel.

Alt det var helt fint når jeg tok prøver tidligere I våres. Bortsett fra vitamin d, det glemte jeg å skrive i hi, men har tatt tabletter for det og vært mye i sol nå i sommer. Hadde litt forhøyet jern da, men jeg var forkjøla da, så vet at det kan gi utslag på det da, når man har en infeksjon. Uansett, takk for tips. Er vel bare sånn jeg er når de ikke finner ut av noe annet. Er bare så slitsomt. Har 3 barn på 9, 15 og 17, så de krever jo ikke så mye lenger heller, er bare 40 år, jobber fullt som andre mennesker. Så når prøvene er fine, bortsett fra de nevnte som jeg behandles for, så skjønner jeg ikke hva det kan være. Begynt å tenke på om det kan være noe alvorlig galt, men hva da liksom.

Hi

Skrevet

Når alt er sjekket hos lege tenker jeg at det bare er et av livets bølgedaler.

De kommer av og til til alle. 'Blues' om du vil.

Man setter gjerne navn på dem etter hvor i livet man er, det er forskjellige ting som tapper oss.

Der du er i livet nå er det vanlig å si det er 40 års krise eller pre-menopause.

Det er helt reelle ting vi må kjenne på.

Anonymkode: 40c2f...744

Skrevet

Typisk kjerringsykdom. Man blir sliten av ingenting. 

Anonymkode: de710...921

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alt det var helt fint når jeg tok prøver tidligere I våres. Bortsett fra vitamin d, det glemte jeg å skrive i hi, men har tatt tabletter for det og vært mye i sol nå i sommer. Hadde litt forhøyet jern da, men jeg var forkjøla da, så vet at det kan gi utslag på det da, når man har en infeksjon. Uansett, takk for tips. Er vel bare sånn jeg er når de ikke finner ut av noe annet. Er bare så slitsomt. Har 3 barn på 9, 15 og 17, så de krever jo ikke så mye lenger heller, er bare 40 år, jobber fullt som andre mennesker. Så når prøvene er fine, bortsett fra de nevnte som jeg behandles for, så skjønner jeg ikke hva det kan være. Begynt å tenke på om det kan være noe alvorlig galt, men hva da liksom.

Hi

Da går du tilbake til legen. Det er faktisk ikke normalen å være utslitt. 

Ang vitaminer sjekk at du ligger høyt og ikke bare innafor. Jeg får symptomer på mangel før jeg får under referanseverdiene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Typisk kjerringsykdom. Man blir sliten av ingenting. 

Heller det en slem drittkjærring som du.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Heller det en slem drittkjærring som du.

Huff, ja. 

Skrevet

Sånn hadde jeg det i vår. Ble sykmeldt og er fremdeles sykmeldt. 

Anonymkode: 85311...162

Skrevet

Det høres ikke ut som du er optimalt medisinert. Selv om verdiene er innenfor anbefalte områder, betyr ikke det nødvendigvis at de verdiene er optimale for deg. Vil du dele prøvesvarene dine?

Anonymkode: 1b3b1...24a

Skrevet

Kanskje har du vært sliten før ferien? Det er ofte når en har ferie og kan slappe av at man kjenner på hvor sliten man egentlig er. 

Anonymkode: 0aa5a...ed5

Skrevet

Jeg er noen år eldre enn deg (45), men jeg har også hatt det som deg. Jeg ble mye bedre da jeg startet med hormoner. I tillegg ble jeg kvitt leddplager og fikk bedre søvn.

Anonymkode: 725df...968

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...