Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke litt rart hun skal være med her når hun tidligere har sagt hun har fobi mot papir og bøker? Redd for ark. 
Jeg vet jo hun kan lese på apper da, men litteratur og opplevelsen av litteratur er jo dette å holde i en bok. Vekk fra det digitale og ta tilbake det skrevne ord på nettopp papir. 
Kanskje hun har blitt kurert?

https://www.vg.no/rampelys/i/alA834/sophie-elise-isachsen-skal-til-fossefestivalen-deler-boktips

Anonymkode: 3f533...e82

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er det ikke litt rart hun skal være med her når hun tidligere har sagt hun har fobi mot papir og bøker? Redd for ark. 
Jeg vet jo hun kan lese på apper da, men litteratur og opplevelsen av litteratur er jo dette å holde i en bok. Vekk fra det digitale og ta tilbake det skrevne ord på nettopp papir. 

https://www.vg.no/rampelys/i/alA834/sophie-elise-isachsen-skal-til-fossefestivalen-deler-boktips

Det gir penger i kassa, det trumfer det meste det.

Anonymkode: fb554...168

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det gir penger i kassa, det trumfer det meste det.

Bare se på det "bokrelaterte" bildet hun sendte vg....selvfølgelig må man jo se rett ned i puppestellet

Skrevet

Akkurat bøker har hun jo et forhold til da, hun leser mye, har leseringer og bokanbefalinger.

Anonymkode: c7d26...1d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Bare se på det "bokrelaterte" bildet hun sendte vg....selvfølgelig må man jo se rett ned i puppestellet

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Akkurat det bildet skjønner jo selv jeg at er sendt ut med glimt i øyet, og man skal være ganske dårlig oppdatert om man ikke har fått med seg at Sophie Elise gjennom de siste årene har fremstått som utrolig glad i litteratur. Mye kan sies om henne, mye helt sikkert med rette, men du kan ikke ta henne på litteraturen. Hun har lest mer enn de fleste. Og hun er en god markedsfører for litteratur.

Skrevet
amandine skrev (26 minutter siden):

Akkurat det bildet skjønner jo selv jeg at er sendt ut med glimt i øyet, og man skal være ganske dårlig oppdatert om man ikke har fått med seg at Sophie Elise gjennom de siste årene har fremstått som utrolig glad i litteratur. Mye kan sies om henne, mye helt sikkert med rette, men du kan ikke ta henne på litteraturen. Hun har lest mer enn de fleste. Og hun er en god markedsfører for litteratur.

Glimt i øyet ja....sånn kan man og si det,

Reklamerer for sin egen bok med å ha den med på topp 5 liste, mens det ikke er plass til en bok av den forfatteren hun beundrer mest, Alt handler om å promotere seg selv på alle mulige måter

Skrevet

Anne Holt skrev dette på FB i dag, er egentlig enig med henne: 

Det norske Samlaget, nobelprisvinner Jon Fosses forlag, har invitert influenceren Sophie Elise til Den internasjonale Fossefestivalen. Der skal hun holde lesesirkel om romanen «Morgon og kveld» sammen med forfatter Agnes Ravatn.
Dævvven, så smart av Samlaget! Sophie Elise er allerede en bokpusher av rang (hun har en zilliard følgere, og jeg gjetter at de aller fleste av dem er i aldersgruppen som i stadig mindre grad leser bøker), og kan antakelig gjøre mer for å fremme lesing enn all verdens velmente kampanjer i offentlig regi. At hun dessuten kan sette markant preg på hvem som oppsøker selve festivalen, er en ekstra bonus.
Mange unge mennesker har forsøkt å kopiere Sophie Elises enorme suksess som SoMe-fenomen og forretningskvinne. Jeg håper intenst at de går inn på nærmeste bibliotek og forsøker å matche henne på dette området også.
Jeg blir helt varm om hjertet!
Skrevet
Iiiiik skrev (12 minutter siden):

Anne Holt skrev dette på FB i dag, er egentlig enig med henne: 

Det norske Samlaget, nobelprisvinner Jon Fosses forlag, har invitert influenceren Sophie Elise til Den internasjonale Fossefestivalen. Der skal hun holde lesesirkel om romanen «Morgon og kveld» sammen med forfatter Agnes Ravatn.
Dævvven, så smart av Samlaget! Sophie Elise er allerede en bokpusher av rang (hun har en zilliard følgere, og jeg gjetter at de aller fleste av dem er i aldersgruppen som i stadig mindre grad leser bøker), og kan antakelig gjøre mer for å fremme lesing enn all verdens velmente kampanjer i offentlig regi. At hun dessuten kan sette markant preg på hvem som oppsøker selve festivalen, er en ekstra bonus.
Mange unge mennesker har forsøkt å kopiere Sophie Elises enorme suksess som SoMe-fenomen og forretningskvinne. Jeg håper intenst at de går inn på nærmeste bibliotek og forsøker å matche henne på dette området også.
Jeg blir helt varm om hjertet!

Jeg også!!! At store navn som følges av mange promoterer bøker og maner til å lese er jo kun positivt!

Skrevet

Sophie Elise er en bokorm, og leser mye. Jeg elsker bokanbefalingene hennes, hun er flink å finne gode bøker. 

Anonymkode: 3750b...f0e

Skrevet

At hun fremmer bøker og leseglede er absolutt positivt, men det rettferdiggjør ikke hvordan hun ellers fremstår. 

Hun gjør alt for oppmerksomhet og det er vel ikke den tilstand hun ikke har vært innom, det være seg angst, spiseforstyrrelser, fødselsdepresjon +++. I tillegg selger hun barnet sitt til høystbydende, så sorry meg om jeg ikke klarer å bli med i hyllingen av at hun faktisk leser bøker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sophie Elise er en bokorm, og leser mye. Jeg elsker bokanbefalingene hennes, hun er flink å finne gode bøker. 

Hun er det, og da et det trist at hun ikke kan fremme det uten å posere i undertøy og reklamere for seg selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men må det gjøres mens hun viser mest mulig hud?

Det er et tveegget sverd, jeg er for kvinnefrigjøring og at kvinner bestemmer selv. 
SE må selvsagt få vise hud og pupp, jeg irriterer meg over henne fordi hun fremmer kroppshysteri og påfører dårlig selvbilde. 
At hun fremmer litteratur er bra, men hva har pupp og kløft med bøker å gjøre?

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Jeg også!!! At store navn som følges av mange promoterer bøker og maner til å lese er jo kun positivt!

Vel. Det spørs jo helt om man er villig til å ta anbefalinger fra absolutt nederste hylle av "lesere". 

Skrevet

Jeg skjønner lite av denne nærmest unisone hyllesten. Ja, hun leser bøker, og ja det er bra. Men at det skal legges slik vekt på at hun gjør én ting som ikke er kritikkverdig når resten av dama og firma kun går ut på å fronte usunne, til dels direkte skadelige, verdier klarer jeg ikke å fatte!

Anonymkode: 3fc1f...589

Skrevet
54 minutes ago, sug lut said:

Vel. Det spørs jo helt om man er villig til å ta anbefalinger fra absolutt nederste hylle av "lesere". 

For en slem ting å si om et annet menneske

Anonymkode: 4ef5f...c10

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

For en slem ting å si om et annet menneske

Anonymkode: 4ef5f...c10

Tenn et lys om det plager deg.

Skrevet

Herregud det trenger vel ikke å være enten hyllest av Sophie Elise eller dømming av alt negativt hun står for. Det at hun inspirerer folk som ikke leser til å lese er jo helt nydelig. Viktig og flott. Og så gjør hun andre ting som er ræva. Man trenger ikke bare være en ting, vet dere. 

Anonymkode: fafda...b78

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Herregud det trenger vel ikke å være enten hyllest av Sophie Elise eller dømming av alt negativt hun står for. Det at hun inspirerer folk som ikke leser til å lese er jo helt nydelig. Viktig og flott. Og så gjør hun andre ting som er ræva. Man trenger ikke bare være en ting, vet dere. 

Nå er det jo hun selv som blander sakene da, Tenk hvis hun kunne kommet med bokrelaterte bilder hvor hun hadde på seg mer enn undertøyet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Nå er det jo hun selv som blander sakene da, Tenk hvis hun kunne kommet med bokrelaterte bilder hvor hun hadde på seg mer enn undertøyet.

Ja, det var jo liksom det som var poenget, da. Hun kan være bra og dårlig samtidig. Det er det som er så vanskelig med henne. Vi liker jo best når vi kan putte folk i hat- eller elsk-boksen. Men det er en bedre strategi å lære barna våre at folk kan gjøre både ting man liker og ting man ikke liker og at det er forvirrende. Men det er viktig å lære seg å skille sak og person. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

At hun leser bøker betyr ikke at alt det andre viskes ut. 
ABB leste masse bøker!

Folk er så villig til å se forbi alt det skadelige hun gjør fordi hun har kommet over papirfobien og leser bøker. 
Dette bekrefter bare hvor enkle en stor andel av folka her inne er. 
Det er åpenbart et generasjonsskifte her inne. De uopplyste tar over, hvor faen skal dette ende?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det var jo liksom det som var poenget, da. Hun kan være bra og dårlig samtidig. Det er det som er så vanskelig med henne. Vi liker jo best når vi kan putte folk i hat- eller elsk-boksen. Men det er en bedre strategi å lære barna våre at folk kan gjøre både ting man liker og ting man ikke liker og at det er forvirrende. Men det er viktig å lære seg å skille sak og person. 

Det eneste bra er kanskje at hun leser bøker. Det er mange sjuke folk som leser bøker. Milde Jesus så enkel man kan bli. 
Bare fordi man kan lese er man bra? 🤷🏻‍♀️

Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig at hun blir hyllet bare fordi hun liker å lese, da blir plutselig all dritten hun står for glemt. 

Skrevet
sug lut skrev (3 timer siden):

Verken du eller jeg er vel i hennes fanskare eller målgruppe, men hvis jeg skal velge hva fangruppa hennes skal gjøre, så vil jeg mye heller at de inspireres til å lese bøker enn å scrolle på bilder av pupper av silikon og trutmunner. Jeg tviler på at det er en gammel kjerring som meg (og deg?) hun ønsker å nå med anbefalingene sine. Sånn sett er det fint at hun skal delta på en bokmesse, da vil kanskje de som ellers tenker at bøker er dritkjedelige faktisk være interessert. 

Skrevet
Iiiiik skrev (Akkurat nå):

Verken du eller jeg er vel i hennes fanskare eller målgruppe, men hvis jeg skal velge hva fangruppa hennes skal gjøre, så vil jeg mye heller at de inspireres til å lese bøker enn å scrolle på bilder av pupper av silikon og trutmunner. Jeg tviler på at det er en gammel kjerring som meg (og deg?) hun ønsker å nå med anbefalingene sine. Sånn sett er det fint at hun skal delta på en bokmesse, da vil kanskje de som ellers tenker at bøker er dritkjedelige faktisk være interessert. 

Da får de to for en av Sophie Elise, både bok pg silikonpupper i ett.

Skrevet (endret)

Da får de to for en av Sophie Elise, både bok pg silikonpupper i ett.

Ja, og silikonrumpe eller? Det er allikevel bedre at hun snakker om en bok av Jon Fosse enn det hun vanligvis snakker om. I mine øyne da, slett ikke sikker på at alle er enige. 

Endret av Iiiiik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...