Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er bra med den personen eller partiet deres?

Anonymkode: c0eb3...234

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erna

Anonymkode: 7d51f...317

Skrevet

Helst Sylvi, men av Jonas og Erna, helt klart Erna. 

Anonymkode: 6fc18...821

Skrevet

Jonas og Jens

Anonymkode: 28b4f...454

Skrevet

Ap > Høyre

Jonas < Erna

Jens > Erna

Anonymkode: 0e495...6d5

Skrevet

Jonas. 🌹

Anonymkode: b634e...f16

Skrevet

Jonas.

Anonymkode: 7b096...86d

Skrevet

Selv Høyre-folket vil ikke ha Erna, så det valget sier jo seg selv. 

Anonymkode: 2abc8...8a5

Skrevet

Spent på å se hvor mange dumme nordmenn det bor i dette landet, som vil ha Jonas i 4 nye år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Spent på å se hvor mange dumme nordmenn det bor i dette landet, som vil ha Jonas i 4 nye år. 

Mer interresant å se hvor mange smålige og redde mennesker som vil ha Sylvi. Særlig med tanke på mageplasket da hun satt i regjering sist.

Anonymkode: 3be77...2e5

Skrevet

Pest eller kolera?

Men alt er bedre enn Listhaug!

Jeg er ingen høyre-stemmer, og Erna synes jeg er helt håpløs.

Men jeg tror vi må ha et regjeringsskifte nå for å tilfredsstille alle de som tror en urolig verden og verdensøkonomi kan endres ved å bytte regjering. Når de i løpet av de neste fire årene kanskje skjønner at vi her oppe i lille Norge er helt prisgitt resten av verden kan vi bytte tilbake til rød regjering, og forhåpentligvis ha fått en ny statsministerkamdidat. Jens er ferdig 

Skrekken er at FrP blir for stor, deres politikk er en eventyrbok. Helt urealistisk, en utopi.

Anonymkode: ece67...0fb

Skrevet

Jeg blir faktisk redd helt på ekte når jeg tenker at Listhaug kan bli statsminister! Frp som største parti i en regjering kan kun ende med forferdelse og det skjer aldri at de kommer til å sitte ut hele perioden på fire år. Man så jo hva som skjedde sist de var i regjering, selv partilederen måtte gå fra statsrådsposten sin pga at hun ikke vet å oppføre seg. Om FrP gjør et godt valg er vi på god vei til amerikanske tilstander.

Solberg har også mistet både respekt og troverdighet, selv trofaste høyrevelgere vegrer seg for å stemme på henne som statsminister nå. Så valget er svært enkelt for meg, jeg kommer til å stemme AP, hovedsakelig fordi verden trenger at det er voksne folk som tar jobben. Og fordi jeg er sosialist på min hals.

Skrevet

Jeg blir veldig redd med tanke på 4 nye år med Ap og Jonas. Norge vil raseres fullstendig av en ny periode. Landet vil bli totalt ødelagt. Det norske fellesskapet går fullstendig i oppløsning av macheter og turbaner. Men så lenge fordummende slagord blir trodd på av befolkningen da får vi som fortjent. Tenk å tro på noe slikt som at "formueskatten er for at de som har mest skal betale mest" slik Støre begrunner formueskatten. Alle vil vel at de som har mest skal betale mest, ingen er uenig i det, ikke rart at folk liker å høre slikt. Det er jo det som hele tiden skjer også, helt uavhengig av formueskatten. De rikeste betaler uhorvelig mye mer enn alle oss andre. Poenget er jo at det er ikke det det handler om. Greit nok om du har en vanlig jobb og 50 millioner i banken, men det er da ikke de som rammes. Det er de som skaper arbeid og verdier ved å investere i maskiner, kontor osv, de som ansetter folk. Det er de som må betale skyhøy formueskatt for det de trenger for å skape en arbeidsplass, uten at de har penger eller formue. Det er bare de aller minst smarte som tror på en slik formueskatt. Det er så fordummende at det er til å bli skikkelig skremt av. Rike mennesker er aldri noe problem i et samfunn, de er vår største ressurs. 

Anonymkode: eb3d2...107

Skrevet

Av Erna og Jonas, helt klart Jonas!

Tørr ikke engang tenke tanken på hva H/FrP på kort tid kan rasere av velferden landet har bygd opp. 

For alle oss som ikke bor i de store byene skal vi virkelig tenke oss godt om før vi stemmer H/FrP med tanke på sentralisering, kommunesammenslåing osv. 

Har de siste gangene stemt Sp først og fremst med tanke på distrikspolitikk og at sammen med Ap favner det veldig mye av det jeg står for. Skal lese meg enda mere opp før valget, men deler også en del meninger med Rødt. (Men noen ting jeg ikke liker derfra også)

Det hele er vanskelig og man må også se ikke bare hva partiet selv står for, men hvor veien kommer til å svinge etter hvem de eventuelt styrer sammen med. Valg er viktig og det er viktig å tenke nøye over hvilken retning samfunnet vi lever i skal utvikle seg! 

Anonymkode: dc233...2c9

Skrevet

Jeg ville valgt Listhaug, helt klart. Hun er genial og opptatt av akkurat det samme som befolkningen. Og hun er handlekraftig. Om Høyre får statsminister ville jeg valg Støre. Han er flink til å ordlegge seg og presentere et budskap, men han må representere Høyre i såfall. Han er jo egentlig høyrepolitiker. Det er av ren opportunisme at han skiftet til venstresiden.

Støre var Høyre-mann – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Skrevet

Vurderer ikke noe annet enn AP så lenge Erna sitter ved roret i Høyre.

Dama har kastet all integritet over bord for lenge siden. Dessuten kunne de fikset mye av det de hyler om i valgkampen da de satt i regjering sist, men merkelig nok skjedde ikke det.

Anonymkode: 5f818...132

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Eg og, vår familie legger igjen 7 stemmer til FrP🍎

Skrevet

Av de to alternativene mener jeg helt klart at Jonas er best. Det er ikke all verdens forskjell i det Høyre og AP står for, men der Høyre vil trekkes i FrP sin retning, vil AP trekkes nærmere det jeg står for. Jeg syntes Erna gjorde en god jobb som statsminister, men hun fremstår svak når det stormer. Situasjonene der ulike statsråder dreit seg ut ble kommentert med "det er ikke akkurat sånn jeg ville sagt det" og hele greia med Sindre ble håndtert utrolig klønete. Når hun i tillegg nå deltar i all verdens tull på sosiale plattformer har hun mistet all troverdighet. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir veldig redd med tanke på 4 nye år med Ap og Jonas. Norge vil raseres fullstendig av en ny periode. Landet vil bli totalt ødelagt. Det norske fellesskapet går fullstendig i oppløsning av macheter og turbaner. Men så lenge fordummende slagord blir trodd på av befolkningen da får vi som fortjent. Tenk å tro på noe slikt som at "formueskatten er for at de som har mest skal betale mest" slik Støre begrunner formueskatten. Alle vil vel at de som har mest skal betale mest, ingen er uenig i det, ikke rart at folk liker å høre slikt. Det er jo det som hele tiden skjer også, helt uavhengig av formueskatten. De rikeste betaler uhorvelig mye mer enn alle oss andre. Poenget er jo at det er ikke det det handler om. Greit nok om du har en vanlig jobb og 50 millioner i banken, men det er da ikke de som rammes. Det er de som skaper arbeid og verdier ved å investere i maskiner, kontor osv, de som ansetter folk. Det er de som må betale skyhøy formueskatt for det de trenger for å skape en arbeidsplass, uten at de har penger eller formue. Det er bare de aller minst smarte som tror på en slik formueskatt. Det er så fordummende at det er til å bli skikkelig skremt av. Rike mennesker er aldri noe problem i et samfunn, de er vår største ressurs. 

For meg representerer dette innlegget alt jeg er uenig med. Å påstå at det norske fellesskapet går i oppløsning av matcheter og turbaner, lurer jeg på hvor kommer fra. Jeg tenker også at det å påstå at andre som resonnerer annerledes enn en selv er dumme, er argumentasjon som ikke holder. Man må gjerne argumentere for å fjerne formueskatt, men gjør det da med relevante poenger, ikke med "hvis du mener noe annet er du dum". 

Anonymkode: 7851b...22e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville valgt Listhaug, helt klart. Hun er genial og opptatt av akkurat det samme som befolkningen. Og hun er handlekraftig. Om Høyre får statsminister ville jeg valg Støre. Han er flink til å ordlegge seg og presentere et budskap, men han må representere Høyre i såfall. Han er jo egentlig høyrepolitiker. Det er av ren opportunisme at han skiftet til venstresiden.

Støre var Høyre-mann – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Hva fikk Listhaug gjennom sist hun var i regjering? Før hun måtte gå pga meninger som ikke høres hjemme i et sivilisert samfunn, altså. På hvilken måte er hun handlekraftig?

At hun er genial kan jeg til en viss grad være enig i, hun vet akkurat hvordan hun skal hanke inn følgerskaren sin. Ut med innvandrere, maksstraff på 50 år og billig bensin og ost (som i Sverige, men helt uten å ta med at gjennomsnittsinntekten i Sverige er 40 % lavere enn i Norge). Hun er populistisk og smart, men noen god leder blir hun aldri. 

Skrevet
MissSaigon skrev (7 minutter siden):

Hva fikk Listhaug gjennom sist hun var i regjering? Før hun måtte gå pga meninger som ikke høres hjemme i et sivilisert samfunn, altså. På hvilken måte er hun handlekraftig?

At hun er genial kan jeg til en viss grad være enig i, hun vet akkurat hvordan hun skal hanke inn følgerskaren sin. Ut med innvandrere, maksstraff på 50 år og billig bensin og ost (som i Sverige, men helt uten å ta med at gjennomsnittsinntekten i Sverige er 40 % lavere enn i Norge). Hun er populistisk og smart, men noen god leder blir hun aldri. 

Jeg synes FRP har mange bra ting de vil gjøre, men Listhaug som leder er totalt uspiselig.

Anonymkode: 73e2b...cd9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg synes FRP har mange bra ting de vil gjøre, men Listhaug som leder er totalt uspiselig.

Anonymkode: 73e2b...cd9

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så uspiselig med Listhaug, kan noen forklare meg alt som er galt med henne? Gi meg alt sammen, men ikke kom med at hun er rasist. Det blir for dumt.

Hva med Støre, han som bare lirer av seg ukompliserte budskap som la oss ta rikingene, de rikeste betaler for lite skatt osv. En mann som aldri selv har kjent på et eneste økonomisk problem. Tror han folk er tilbakestående? 
Og Stoltenberg som regner seg fram til at det er komplett umulig å spare inn på statens budsjetter. At noen virkelig tror på slike budskap... dette stemmer folk på altså.

Skrevet

Jonas! 

Erna har vel vist at hun ikke er tilliten verdig, og Sylvi kaster rundt seg med skatteletter som hun ikke vil si hvordan skal finansieres. 

Anonymkode: 173e0...9f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så uspiselig med Listhaug, kan noen forklare meg alt som er galt med henne? Gi meg alt sammen, men ikke kom med at hun er rasist. Det blir for dumt.

Hva med Støre, han som bare lirer av seg ukompliserte budskap som la oss ta rikingene, de rikeste betaler for lite skatt osv. En mann som aldri selv har kjent på et eneste økonomisk problem. Tror han folk er tilbakestående? 
Og Stoltenberg som regner seg fram til at det er komplett umulig å spare inn på statens budsjetter. At noen virkelig tror på slike budskap... dette stemmer folk på altså.

Er det ikke så enkelt som at når innholdet i budskapet ikke stemmer med egne verdier, så er det lettere å legge merke til negative egenskaper også? For meg fremstår Sylvi som arrogant. Hun avbryter, hun himler med øynene, hun snakker høyere og høyere i diskusjoner for å overdøve andre, og hun argumenterer ved å sette svake grupper opp mot hverandre. Jeg er også grunnleggende uenig i hennes syn på velferdsstaten og privatisering av helse- og omsorgstjenester. 

Skrevet

Jonas. Uten et fnugg av tvil.

Anonymkode: 3f73b...1aa

Skrevet

Helst FRP, men med Erna som statsminister

Anonymkode: 7d51f...317

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...