Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:12 #1 Skrevet tirsdag kl 17:12 Min mor er gammel og skrøpelig, og bor i et hus med stort etterslep. Huset trenger totalrenovering. Hun klarer verken å ta seg av huset eller hagen På grunn av tilstanden er det ikke så veldig mye verdt, hun har heller ikke så veldig god råd. Hun burde ha solgt huset som oppussingsobjekt, og kjøpt seg leilighet, men det har hun ikke råd til. Skulle ønsker det var en mulighet til å bli rik i en fei slik at jeg kunne ha kjøpt en leilighet til henne. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe henne. Noen som har forslag til hvordan jeg kan hjelpe? Anonymkode: 23633...93c
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:13 #2 Skrevet tirsdag kl 17:13 Sjekk om hun kan få kjøpe en kommunal leilighet. De er ofte rimeligere Anonymkode: 69259...0c4
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:19 #3 Skrevet tirsdag kl 17:19 Kanskje dere ikke skal kjøpe, men leie? Her i kommunen har de kommunale leiligheter som de leier ut til beboere med ekstra behov. Et eksempel er eldre som plutselig havner i rullestol og har et hjem som ikke egner seg. Noen av leilighetene er vanlige leiligheter, mens andre leiligheter har pluss-standard. Pluss-standard vil ikke si at leilighetene er i bedre stand, men at de er tilknyttet helsetjenester. Da har de f.eks. felles lokaler som inkludere kantine/kjøkken, oppholdsrom og gjerne aktivitetsrom og der er helsepersonell på bygget. Er din mor skrøpelig, kan det være hun kvalifisere til å leie en av disse leilighetene. Sjekk hva som er mulig i din kommune. Anonymkode: 43f72...0ae
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:24 #4 Skrevet tirsdag kl 17:24 11 minutes ago, Anonym bruker said: Min mor er gammel og skrøpelig, og bor i et hus med stort etterslep. Huset trenger totalrenovering. Hun klarer verken å ta seg av huset eller hagen På grunn av tilstanden er det ikke så veldig mye verdt, hun har heller ikke så veldig god råd. Hun burde ha solgt huset som oppussingsobjekt, og kjøpt seg leilighet, men det har hun ikke råd til. Skulle ønsker det var en mulighet til å bli rik i en fei slik at jeg kunne ha kjøpt en leilighet til henne. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe henne. Noen som har forslag til hvordan jeg kan hjelpe? Anonymkode: 23633...93c Hva med at hun leier seg en leilighet og selger huset? Anonymkode: 78ced...684
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:30 #5 Skrevet tirsdag kl 17:30 Hun er dessverre ikke skrøpelig nok til å oppfylle kriteriene for kommunal bolig, og har ikke dårlig nok råd. Huset er kanskje verdt et par millioner, og leilighetene starter på rundt 4. Den ekstra gjelden har hun ikke råd til. Dersom hun har et par millioner på bok etter salg av huset vil hun ikke ha dårlig nok råd. Ha vært vanskelig nok å få henne til å innse av kanskje hun må over i leilighet, men hun er fast bestemt på å kjøpe. Ønsker ikke å leie HI Anonymkode: 23633...93c
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:16 #6 Skrevet tirsdag kl 18:16 Hvor bor dere som leilighetene starter på 4 mill? Må da være noe billigere enn det å få tak i? Her vi bor får du tak i leiligheter i blokk, med et soverom, fra rett over millionen. Men det er ganske mange leiligheter i prisklassen mellom 2 og 2,5 mill. Det er ikke sjøutsikt og veldig høy standard, men det er greie leiligheter med ganske høy aldersklasse på beboerne. Finnes det ikke noe sånt der dere bor? Eksempler fra her vi bor: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=421315077 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=410262720 Om dere bor i en veldig dyr by vil hun vel få mer for en enebolig med oppussingsbehov også? Har dere fått takst på den? Anonymkode: 4dd27...d79
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:21 #7 Skrevet tirsdag kl 18:21 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvor bor dere som leilighetene starter på 4 mill? Må da være noe billigere enn det å få tak i? Her vi bor får du tak i leiligheter i blokk, med et soverom, fra rett over millionen. Men det er ganske mange leiligheter i prisklassen mellom 2 og 2,5 mill. Det er ikke sjøutsikt og veldig høy standard, men det er greie leiligheter med ganske høy aldersklasse på beboerne. Finnes det ikke noe sånt der dere bor? Eksempler fra her vi bor: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=421315077 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=410262720 Om dere bor i en veldig dyr by vil hun vel få mer for en enebolig med oppussingsbehov også? Har dere fått takst på den? Anonymkode: 4dd27...d79 Leiligheter i kommunene rundt Oslo er ekstremt dyre dessverre. Vil ikke få henne til å flytte ut av kommunen siden pappa er gravlagt der Anonymkode: 23633...93c
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:23 #8 Skrevet tirsdag kl 19:23 1 hour ago, Anonym bruker said: Leiligheter i kommunene rundt Oslo er ekstremt dyre dessverre. Vil ikke få henne til å flytte ut av kommunen siden pappa er gravlagt der Anonymkode: 23633...93c Det finnes mange leiligheter i kommunene rundt Oslo til under 4 mill Anonymkode: 78ced...684
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:49 #9 Skrevet tirsdag kl 19:49 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det finnes mange leiligheter i kommunene rundt Oslo til under 4 mill Anonymkode: 78ced...684 De jeg finner er enten fryktelige små, veldig utslitte, eller har en veldig høy fellesgjeld som gir høye fellesutgifter. HI Anonymkode: 23633...93c
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:02 #10 Skrevet tirsdag kl 20:02 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skulle ønsker det var en mulighet til å bli rik i en fei Anonymkode: 23633...93c Ett ord: onlyfans. Anonymkode: 895dc...f2c
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:18 #11 Skrevet tirsdag kl 20:18 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun er dessverre ikke skrøpelig nok til å oppfylle kriteriene for kommunal bolig, og har ikke dårlig nok råd. Huset er kanskje verdt et par millioner, og leilighetene starter på rundt 4. Den ekstra gjelden har hun ikke råd til. Dersom hun har et par millioner på bok etter salg av huset vil hun ikke ha dårlig nok råd. Ha vært vanskelig nok å få henne til å innse av kanskje hun må over i leilighet, men hun er fast bestemt på å kjøpe. Ønsker ikke å leie HI Anonymkode: 23633...93c Få takst på huset og lån penger til vedlikehold. Anonymkode: b9235...9b0
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:20 #12 Skrevet tirsdag kl 20:20 Løsningen ligger jo der. Du trenger jo ikke bli rik i en fei. Anonymkode: 35302...09f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:33 #13 Skrevet tirsdag kl 20:33 Har hun lån på huset? Det kan jo være folk som byr over takst og har lyst å pusse det opp? Å leie i Oslo er dyrere enn å kjøpe. Men hva om hun finner ei lita leilighet med et soverom og det hun trenger? Kan være en frihet å ikke ha for mye ansvar for vedlikehold også. Om hun ønsker kjøpe så kommer hun langt med 2 mill. Det går også an å leie ut huset og leile seg leilighet selv, da går husleien opp i opp ? Anonymkode: dbd9c...d94
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:56 #14 Skrevet tirsdag kl 20:56 Jeg vet ikke om dette er en mulighet, men jeg vet at her jeg bor er det en del gamle som får lån i banken til kjøp eller innskudd på leilighet. Så betaler de bare renter og banken har sin sikkerhet i boligen og "tar" sin del når vedkommende ikke kan bo der lenger. Anonymkode: 3a90b...0e2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 15:02 #15 Skrevet onsdag kl 15:02 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Ett ord: onlyfans. Anonymkode: 895dc...f2c Nei, jeg har ikke tenkt til å prostituere meg. Og min mor hadde ALDRI godtatt at jeg hadde gjort det for å hjelpe henne. Tror også det er utrolig få som ville vært interessert i en 50 år gammel, litt overvektig og dvask kropp. Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg vet ikke om dette er en mulighet, men jeg vet at her jeg bor er det en del gamle som får lån i banken til kjøp eller innskudd på leilighet. Så betaler de bare renter og banken har sin sikkerhet i boligen og "tar" sin del når vedkommende ikke kan bo der lenger. Anonymkode: 3a90b...0e2 Det var et veldig, veldig godt innspill, tusen takk HI Anonymkode: 23633...93c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå