Anonym bruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Begynte ett par uker før sommerferien og det blir ikke bedre, kun verre. Gjelder kun ene foten, midt under foten så det er til tider helt grusomt å gå. Å trykke på foten under og oppå - da føles d ut som jeg skal svime. Har ikke gjort noe spesielt, har prøvd hvile, har prøvd trening, bytte sko osv. Hjeeelp ???😅 Anonymkode: 075bb...65b
Anonym bruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Huff, det høres skikkelig vondt ut! 😬 Når det sitter midt under foten og blir verre over tid, kan det være alt fra betennelse i seneplaten (plantar fasciitt) til en stressfraktur eller nerveirritasjon. Siden det har vart i flere uker og bare blitt verre, ville jeg nok oppsøkt lege eller fotterapeut for å få sjekket det ordentlig. I mellomtiden kan du prøve å avlaste foten mest mulig, bruke gode støtdempende sko eller såler, og unngå aktiviteter som gjør vondt. Men viktigst – få det undersøkt, så du får riktig behandling før det blir verre. 💛 Anonymkode: 7d9ec...da9
Anonym bruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august Tusen takk for gode råd! får trylle frem litt tid i barnehage jobben min 🤭 Det finnes jo ikke… Men nei, kan ikke gå slik i evigheter Anonymkode: 075bb...65b
Anonym bruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Jeg sliter med plantar facitt nå. Det er grusomt og hemmede. Jeg bruker sprtsteip fra apoteket. Lærte av fysio hvordan man plastrer. Fins sikkert på YouTube. Det hjelper veldig syns jeg. Legg en pute under leggen, slik at foten henger fritt. Ble bedre med engang gjengen her dro på hytta og jeg har sittet mye i ro. Ta kontakt med legen. 😊 Da får du vite elstakt hva det er. Anonymkode: 35e83...68d
Anonym bruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Kan det være stressfraktur( små brudd i fotknoklene)? Plantar fasciit gir sjelden så store smerter oppå foten. Du bør ringe legekontoret imorgen og få deg en time, du har rett til fri for å gå til legen, selvom du jobber i bhg altså Anonymkode: 9bdbd...bfc
Anonym bruker Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august Jeg hadde noe lignende, fastlegen mistenkte et lite brudd, men jeg hadde en skikkelig betennelse. Få deg en legetime så du får sjekket hva det kan være, så du ikke gjør vondt verre. Anonymkode: 7ba9c...30c
Anonym bruker Skrevet 12. august #7 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Huff, det høres skikkelig vondt ut! 😬 Når det sitter midt under foten og blir verre over tid, kan det være alt fra betennelse i seneplaten (plantar fasciitt) til en stressfraktur eller nerveirritasjon. Siden det har vart i flere uker og bare blitt verre, ville jeg nok oppsøkt lege eller fotterapeut for å få sjekket det ordentlig. I mellomtiden kan du prøve å avlaste foten mest mulig, bruke gode støtdempende sko eller såler, og unngå aktiviteter som gjør vondt. Men viktigst – få det undersøkt, så du får riktig behandling før det blir verre. 💛 Anonymkode: 7d9ec...da9 Fotterapeut er det ingen vits å gå til. Anonymkode: 7ba9c...30c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå