Gå til innhold

Flere som skremmes av norske gutters motstand mot likestilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange norske gutter lider av alvorlig kunnskapsmangel, gjør det dårlig på skolen og en hel del tar aldri høyere utdanning. Det merkes blant annet ved at mange av de er motstandere mot likestilling mellom menn og kvinner fordi de ønsker å undertrykke kvinner heller enn å selv gjøre en innsats. Kvinner tjener i dag bare litt over 80 prosent av det menn tjener, tar seg av det tredje skiftet og er den som ofte må ta seg av barnestell i tillegg.

Flere som synes det er skremmende at gutter vil skru tiden tilbake?

https://www.nrk.no/trondelag/gutter-i-niende-klasse-er-skeptiske-til-at-menn-og-kvinner-skal-ha-like-rettigheter-1.17453728

Anonymkode: 6a4e9...a4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårreisende! Det er alles ansvar å opplyse barna våre om virkeligheten. Å gi barn tiktok-virkeligheten med Jordan Peterson, Simon Velle og co er omsorgssvikt, tenker jeg

Anonymkode: 17854...07f

Skrevet

Jeg er livredd for hva som vil skje dette valget hvis ikke venstresiden vinner. Får Frp det som de vil så mister kvinner stemmeretten. Derfor er det viktigere enn noensinne å stemme Rødt eller SV! Skal vi fortsatt ha en stemmerett.

Anonymkode: 0e0b4...08e

Skrevet

Guttene sier at de er for likestilling, men ikke feminisme.

I hovedsak oppfatter de noe som er urettferdig i jentenes favør: "Det er for eksempel mye jenter har lov til å si, som menn og gutter ikke har".

Anonymkode: d7ddc...bda

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Får Frp det som de vil så mister kvinner stemmeretten. 

Det er mandag. Kork flaska.

Anonymkode: 3dc1c...f83

Skrevet

Jeg ser ikke noe motstand mot likestilling i denne undersøkelsen. Jeg tror uansett ikke noe på en slik motstand. Jeg tror bare ungdommene er som folk flest, litt lei av mas. Gutter gidder ikke mas og gnål. Det er mye pjatt i feminismen. Det er den de er lei av. Gutter er generelt sett mer høyreorienterte enn jenter. Nå er vi alt for langt over på venstresiden, det er et uttrykk for overskudd av feminisme. Snillismen, overdreven omsorg for kriminelle framfor offeret, kommer typisk fra feminismen. Det er tidsånden som vil gjenskape en balanse. Det er ingen ting å la seg skremme av. Det eneste som kan tippe balansen helt feil er eldgamle tradisjoner og dårlige verdier importert fra fremmede kulturer. Det kan faktisk bli et stort problem, ikke unge gutter generelt. Men masseinnvandringen av fremmede kulturer er også en konsekvens av for mye feminisme og snillisme. Så feministene kan på mange måter takke seg selv for det kvinnesynet de har gitt grobunn for.

Anonymkode: 69429...a47

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg er livredd for hva som vil skje dette valget hvis ikke venstresiden vinner. Får Frp det som de vil så mister kvinner stemmeretten. Derfor er det viktigere enn noensinne å stemme Rødt eller SV! Skal vi fortsatt ha en stemmerett.

At kvinner fikk stemmerett og opphevingen av slaveriet. er det verste som har skjedd i menneskets historie

Anonymkode: a6928...e81

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

At det er mulig å være så kørka begriper jeg ikke... 

Anonymkode: 55d93...a5c

Skrevet

Jeg blir litt forvirret av begrep og formidling i denne artikkelen. 

For likestilling og mot feminisme, svarer gutta. Hvorfor vinkles den som mot likestilling? 

Anonymkode: 6f445...6ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg blir litt forvirret av begrep og formidling i denne artikkelen. 

For likestilling og mot feminisme, svarer gutta. Hvorfor vinkles den som mot likestilling? 

Fordi feminisme er likestilling. Det er viktig med kvinnekamp for å oppnå likestilling mellom kjønnene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hårreisende! Det er alles ansvar å opplyse barna våre om virkeligheten. Å gi barn tiktok-virkeligheten med Jordan Peterson, Simon Velle og co er omsorgssvikt, tenker jeg

Anonymkode: 17854...07f

Er Simon Velle mot likestilling?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg ser ikke noe motstand mot likestilling i denne undersøkelsen. Jeg tror uansett ikke noe på en slik motstand. Jeg tror bare ungdommene er som folk flest, litt lei av mas. Gutter gidder ikke mas og gnål. Det er mye pjatt i feminismen. Det er den de er lei av. Gutter er generelt sett mer høyreorienterte enn jenter. Nå er vi alt for langt over på venstresiden, det er et uttrykk for overskudd av feminisme. Snillismen, overdreven omsorg for kriminelle framfor offeret, kommer typisk fra feminismen. Det er tidsånden som vil gjenskape en balanse. Det er ingen ting å la seg skremme av. Det eneste som kan tippe balansen helt feil er eldgamle tradisjoner og dårlige verdier importert fra fremmede kulturer. Det kan faktisk bli et stort problem, ikke unge gutter generelt. Men masseinnvandringen av fremmede kulturer er også en konsekvens av for mye feminisme og snillisme. Så feministene kan på mange måter takke seg selv for det kvinnesynet de har gitt grobunn for.

Selv om de skriver norske gutter er kanskje alle guttene (også nye landsmenn) med i undersøkelsen. Uansett påvirker gutter fra MENA land kanskje også andre gutter. Kjenner litt et par og kvinnesynet er forferdelig. Mitt største håp no er at FRP får stor oppslutning.

Anonymkode: 492a8...a26

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Selv om de skriver norske gutter er kanskje alle guttene (også nye landsmenn) med i undersøkelsen. Uansett påvirker gutter fra MENA land kanskje også andre gutter. Kjenner litt et par og kvinnesynet er forferdelig. Mitt største håp no er at FRP får stor oppslutning.

Anonymkode: 492a8...a26

Det er nok ikke tilfeldig at det ikke er fremmedkulturelle norske gutter med på bildet i akkurat denne artikkelen. Artikkelen er jo negativ, da må fremmedkulturelle skjermes. 

Skrevet
pele skrev (3 timer siden):

Her ser du grunnen til at mange gutter er imot feminismen, noen er jo helt rabiate.

Anonymkode: 3dc1c...f83

Skrevet

Han er Andrew Tate tilhenger, det sier vel sitt.

Anonymkode: 6d507...3fe

Skrevet

Nei

Skrevet

Jeg tenker noen ganger at motstanden mot likestilling, er like stor, hvis ikke større hos kvinner selv. Dessverre.

Skrevet
prekæs skrev (36 minutter siden):

Jeg tenker noen ganger at motstanden mot likestilling, er like stor, hvis ikke større hos kvinner selv. Dessverre.

Det tror jeg du kan ha rett i. Det gjelder de som tror at likestilling betyr at menn og kvinner skal være mest mulig like. Mange misforstår begrepet likestilling og tror det er slik at kjønnsforskjeller skal fornektes og fortrenges, når likestilling handler om like muligheter, likhet mht til respekt og aksept, på alle områder. Der har vi en lang vei å gå enda. Kvinneyrker har for lav status, ofte uttrykt i lav lønn.

Misforståelsen ødelegger mye for kvinner. Kvinner og menn burde gjøre det de egner seg best til. Misforståelsen er godt innarbeidet i samfunnet, og fører til at både kvinner og menn blir satt til å gjøre ting de strengt tatt ikke egner seg til like godt som det andre kjønnet. Vi ser det tydelig innen idrett. Hvorfor skal begge kjønn på død og liv drive med samme idretter? Mange idretter egner seg for begge kjønn, men langt fra alle. Slik er det også i yrkeslivet. Enkelte yrker egner seg best for det ene kjønnet. Kvinners fortrinn og ferdigheter blir alt for ofte undervurdert sammenlignet med menns. Det er problemet med likestilling, ikke at kvinner og menn er forskjellige.

Skrevet

Kvinner liker likestilling om det kun ganger dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

At kvinner fikk stemmerett og opphevingen av slaveriet. er det verste som har skjedd i menneskets historie

Da har du begredelig kunnskap om menneskets historie. All forskning viser at når kvinner blir med i styr og stel, utdannes og får like muligheter løftes familier og samfunn ut av fattigdom. Det samme er ikke tilfellet for menn.

Skaff deg mer kunnskap og ikke sitt på nett og dum deg ut. Pinlig selv om du er anonym.

Anonymkode: 96f38...e3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kvinner liker likestilling om det kun ganger dem. 

Tøys!

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Fordi feminisme er likestilling. Det er viktig med kvinnekamp for å oppnå likestilling mellom kjønnene.

Feminisme innebærer likestilling, men er da langt mer enn kun likestilling. 

Jeg synes ikke artikkelen dekker det spesielt godt, virker mer som begrepsforvirring og dårlig kommunikasjon her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.8.2025 den 8.21):

Feminisme kommer fra ordet femina, som betyr kvinne. Ideologien vektlegger kvinners kjønnsbestemte undertrykkelse og arbeider med kvinnesak og kjønnskamp. For eksempel kamp mot mannsnormer.

3. generasjon feminisme har utvidet kampen utover tradisjonell kvinnekamp, og inkluderer blant annet woke, flere kjønn etter eget ønske, 6 timers arbeidsdag osv.

Modig av guttene å si at de er for likestilling, men mot feminisme. Trist at de blir stemplet i artikkelen for å være mot likestilling, når de sier de er for.

Anonymkode: d7ddc...bda

Skrevet
On 8/12/2025 at 4:09 PM, Anonym bruker said:

Da har du begredelig kunnskap om menneskets historie. All forskning viser at når kvinner blir med i styr og stel, utdannes og får like muligheter løftes familier og samfunn ut av fattigdom. Det samme er ikke tilfellet for menn.

Skaff deg mer kunnskap og ikke sitt på nett og dum deg ut. Pinlig selv om du er anonym.

Artig at det er kun det om stemmerett du kicker på ikke det om slaveriet...

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.8.2025 den 23.07):

Latterlig.

Venstresiden fikk kvinnelig ledelse for bare noen minutter siden. På høyresiden har vi hatt kvinnelig ledelse i årevis. Det er jo venstresiden som er farlig for kvinner.

Anonymkode: 1e017...691

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...