Anonym bruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Så hentet barnet mitt fra sfo og buksene var store tysj blå farge striper.. også litt av t sjorta. Hun mente at et annet barn hadde gjort det og hun sa fra til voksen, men tror ikke helt på det.😅 men er jo ikke noe kjekt at klær får slike merker og ødelegges av andre barn.. mitt barn er litt introvert av seg og mulig litt stille noen ganger der hun sikkert fort lar andre tråkke ned på henne. Mange mener om skjer igjen så er det å snakke det barnets foreldre men i huleste vet jeg hvem det er eller hvem av ungene som gjør slikt. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 0967a...e2d
hysterika Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Jeg tror dessverre ikke det vil funke å snakke med foreldrene, de er jo ikke på SFO og får ikke fulgt med. Du kan prøve å snakke med de som jobber på SFO, men det beste er nok om barnet ditt øver seg på å si "Nei, det er ikke lov å tegne med tusj på meg, slutt med det!"
Anonym bruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august Kan hun ha gjort det selv? Hva sa det voksne på SFO da du spurte dem? Anonymkode: 8da18...29a
Anonym bruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Tysj??? Hvor i landet uttaler man tusj med y?? 🤣🤣🤣 Anonymkode: 2f0e5...fc4
Anonym bruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Tysj??? Hvor i landet uttaler man tusj med y?? 🤣🤣🤣 Anonymkode: 2f0e5...fc4 Rogaland. Anonymkode: eebe3...323
Anonym bruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august Du skal i hvert fall ikke ta det opp med foreldrene. Hva i all verden skal det være godt for? Anonymkode: eebe3...323
Anonym bruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Rogaland. Anonymkode: eebe3...323 Hvor i Rogaland? Jeg bor i Rogaland og har aldri hørt voksne folk bruke det ordet, ikke unger heller når jeg tenker jeg om. Anonymkode: 8da18...29a
Anonym bruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tysj??? Hvor i landet uttaler man tusj med y?? 🤣🤣🤣 Anonymkode: 2f0e5...fc4 Bergen også Anonymkode: 4f366...b50
Pobie Skrevet 12. august #9 Skrevet 12. august Jeg har ei jente som ikke kan ha tilgang til tusjer for hun tegner på alt, inkludert seg selv. Jeg ville tatt det opp med SFO og spurt om de så hva som skjedde og om de kan holde litt øye med ting. Hvis det skjer igjen ville jeg sagt at de får gi dem fargeblyanter isteden. Da holder de enten ikke godt nok øye med barna eller hun gjør det selv.
Anonym bruker Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (8 timer siden): Du skal i hvert fall ikke ta det opp med foreldrene. Hva i all verden skal det være godt for? Anonymkode: eebe3...323 Hvis de på Sfo sier at det stemmer så. Anonymkode: 929d3...855
gale damen Skrevet 12. august #11 Skrevet 12. august Du får ta henne hjem og dysje av henne tysjflekkene.
Anonym bruker Skrevet 12. august #12 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (9 timer siden): Tysj??? Hvor i landet uttaler man tusj med y?? 🤣🤣🤣 Anonymkode: 2f0e5...fc4 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Rogaland. Anonymkode: eebe3...323 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Bergen også Anonymkode: 4f366...b50 Uansett hvor man skulle ha dette som dialekt, så er det regelbrudd å skrive på dialekt. Nå tror jeg dette bare var en trykkfeil fra HI, da Y og U ligger ved siden av hverandre på tastaturet Anonymkode: 2da1b...303
Anonym bruker Skrevet 12. august #13 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvor i Rogaland? Jeg bor i Rogaland og har aldri hørt voksne folk bruke det ordet, ikke unger heller når jeg tenker jeg om. Anonymkode: 8da18...29a Jeg har bodd på Jæren og i Bergen og omeng. Alle plasser sier de tysj. Det er ikke alle som gjør det, men mange nok. Det er nok mest brukt på Jæren av de plassene jeg har bodd. Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Uansett hvor man skulle ha dette som dialekt, så er det regelbrudd å skrive på dialekt. Nå tror jeg dette bare var en trykkfeil fra HI, da Y og U ligger ved siden av hverandre på tastaturet Anonymkode: 2da1b...303 Noen dialektsord er så innarbeidet hos noen, og det blir fort litt krøll. Og regelen for dialekt, «æ får å unngå at haile teksten ska bli ulæselige for dai så ikkje kan den dialektå». Ett og annet ord går helt fint, voksne folk klarer å forstå utifra konteksten. HI - det er en sak du må ta med ungen. Går de på SFO er de gamle nok til å ta den type ansvar selv. Men selvsagt, er det erting/mobbing de andre driver med, tar du det med SFO og/eller rektor, alt etter alvorlighetsgraden. Anonymkode: 4eefa...0f2
Anonym bruker Skrevet 12. august #14 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (10 timer siden): Tysj??? Hvor i landet uttaler man tusj med y?? 🤣🤣🤣 Anonymkode: 2f0e5...fc4 Ingen plass. Er bare mange her som ikke kan skrive. Folk blir bare dummere og dummere... Anonymkode: f0f2f...8cf
Anonym bruker Skrevet 12. august #15 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ingen plass. Er bare mange her som ikke kan skrive. Folk blir bare dummere og dummere... Anonymkode: f0f2f...8cf Ja, og i den anledning: Det heter «ingen steder» og ikke «ingen plass». Anonymkode: 2392f...adf
Anonym bruker Skrevet 12. august #16 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis de på Sfo sier at det stemmer så. Anonymkode: 929d3...855 Hva skal foreldrene få gjort med det, tenker du? Anonym bruker skrev (1 time siden): Uansett hvor man skulle ha dette som dialekt, så er det regelbrudd å skrive på dialekt. Nå tror jeg dette bare var en trykkfeil fra HI, da Y og U ligger ved siden av hverandre på tastaturet Anonymkode: 2da1b...303 Å skrive ett ord på dialekt vil nok de fleste se gjennom fingrene med. Og spørsmålet var hvor man sier tysj. Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ingen plass. Er bare mange her som ikke kan skrive. Folk blir bare dummere og dummere... Anonymkode: f0f2f...8cf Ingen plass? Og du føler at du er i posisjon til å kalle andre dumme? Anonymkode: eebe3...323
Anonym bruker Skrevet 12. august #17 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Noen dialektsord er så innarbeidet hos noen, og det blir fort litt krøll. Og regelen for dialekt, «æ får å unngå at haile teksten ska bli ulæselige for dai så ikkje kan den dialektå». Ett og annet ord går helt fint, voksne folk klarer å forstå utifra konteksten. Man lærte vel på skolen å ikke skrive dialekt? Anonymkode: 2da1b...303
Anonym bruker Skrevet 12. august #18 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (5 timer siden): Uansett hvor man skulle ha dette som dialekt, så er det regelbrudd å skrive på dialekt. Nå tror jeg dette bare var en trykkfeil fra HI, da Y og U ligger ved siden av hverandre på tastaturet Anonymkode: 2da1b...303 Her kommer fru regelrytter, ser jeg. Jeg er fra Oslo, og å skrive på bokmål er det som faller seg mest naturlig for meg. Likevel er jeg ikke evneveik, og er istand til å lese dialekter, og å forstå ting utfra sammenhenger. Et forum er et uformelt sted der man skriver uformelt, og ikke en norskeksamen, eller en profesjonell setting. Det må være lov å bruke dialektord. Til de evneveike som ikke klarer å se forbi skrivefeil, dialekter og lignende, kan jeg på det varmeste anbefale å kjøre teksten dere sliter med gjennom ChatGPT og be den omskrive til bokmål. brukte det selv da jeg fikk en kjempelang e-post på jobben, skrevet av en thailandsk dame på svært dårlig norsk. ChatGPT gjorde innholdet forståelig for meg, slik at jeg kunne hjelpe henne. AI er til for å hjelpe dere ❤️ Anonymkode: 4cde7...6c4
gale damen Skrevet 12. august #19 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Her kommer fru regelrytter, ser jeg. Jeg er fra Oslo, og å skrive på bokmål er det som faller seg mest naturlig for meg. Likevel er jeg ikke evneveik, og er istand til å lese dialekter, og å forstå ting utfra sammenhenger. Et forum er et uformelt sted der man skriver uformelt, og ikke en norskeksamen, eller en profesjonell setting. Det må være lov å bruke dialektord. Til de evneveike som ikke klarer å se forbi skrivefeil, dialekter og lignende, kan jeg på det varmeste anbefale å kjøre teksten dere sliter med gjennom ChatGPT og be den omskrive til bokmål. brukte det selv da jeg fikk en kjempelang e-post på jobben, skrevet av en thailandsk dame på svært dårlig norsk. ChatGPT gjorde innholdet forståelig for meg, slik at jeg kunne hjelpe henne. AI er til for å hjelpe dere ❤️ Anonymkode: 4cde7...6c4 Jeg tror ikke det er pk å kalle folk evneveike i dag. Du får be AI om å finne et annet ord for deg.
Anonym bruker Skrevet 12. august #20 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Her kommer fru regelrytter, ser jeg. Jeg er fra Oslo, og å skrive på bokmål er det som faller seg mest naturlig for meg. Likevel er jeg ikke evneveik, og er istand til å lese dialekter, og å forstå ting utfra sammenhenger. Et forum er et uformelt sted der man skriver uformelt, og ikke en norskeksamen, eller en profesjonell setting. Det må være lov å bruke dialektord. Til de evneveike som ikke klarer å se forbi skrivefeil, dialekter og lignende, kan jeg på det varmeste anbefale å kjøre teksten dere sliter med gjennom ChatGPT og be den omskrive til bokmål. brukte det selv da jeg fikk en kjempelang e-post på jobben, skrevet av en thailandsk dame på svært dårlig norsk. ChatGPT gjorde innholdet forståelig for meg, slik at jeg kunne hjelpe henne. AI er til for å hjelpe dere ❤️ Anonymkode: 4cde7...6c4 Tysj er ikke dialekt, ordet finnes ikke. Anonymkode: 200b7...aa7
Anonym bruker Skrevet 12. august #21 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tysj er ikke dialekt, ordet finnes ikke. Anonymkode: 200b7...aa7 Hvordan er det i hodet ditt når du ikke klarer å gi slipp på noe, som du i tillegg tar feil om? Hilsen en som sier tysj. Anonymkode: eebe3...323
Anonym bruker Skrevet 12. august #22 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvordan er det i hodet ditt når du ikke klarer å gi slipp på noe, som du i tillegg tar feil om? Hilsen en som sier tysj. Anonymkode: eebe3...323 Du kan si det så mye du vil, men ordet tysj finnes ikke skriftlig. Anonymkode: 200b7...aa7
Anonym bruker Skrevet 12. august #23 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Du kan si det så mye du vil, men ordet tysj finnes ikke skriftlig. Anonymkode: 200b7...aa7 Vet du ikke hva dialekt er? Anonymkode: eebe3...323
Anonym bruker Skrevet 12. august #24 Skrevet 12. august 5 hours ago, Anonym bruker said: Her kommer fru regelrytter, ser jeg. Jeg er fra Oslo, og å skrive på bokmål er det som faller seg mest naturlig for meg. Likevel er jeg ikke evneveik, og er istand til å lese dialekter, og å forstå ting utfra sammenhenger. Et forum er et uformelt sted der man skriver uformelt, og ikke en norskeksamen, eller en profesjonell setting. Det må være lov å bruke dialektord. Til de evneveike som ikke klarer å se forbi skrivefeil, dialekter og lignende, kan jeg på det varmeste anbefale å kjøre teksten dere sliter med gjennom ChatGPT og be den omskrive til bokmål. brukte det selv da jeg fikk en kjempelang e-post på jobben, skrevet av en thailandsk dame på svært dårlig norsk. ChatGPT gjorde innholdet forståelig for meg, slik at jeg kunne hjelpe henne. AI er til for å hjelpe dere ❤️ Anonymkode: 4cde7...6c4 Det står tydelig i reglene til dette forumet at det ikke er tillatt å skrive på dialekt Anonymkode: 81cb2...0f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå