Gå til innhold

Tenåringsfasen er viktig for løsrivelsen - lurer på om det gjelder foreldrenes løsrivelse også 🤨

Anbefalte innlegg

Skrevet

For at vi ikke skal låse dem inne og nekte dem å flytte ut..

Merker i alle fall at det at hun om noen år skal flytte ut virker som et mer rasjonelt valg nå enn det gjorde da jeg og datteren min fortsatt var ❤️bestevenner❤️. Da rådene jeg ga var gode og jeg kunne være hysterisk morsom.. åh, de latterkulene vi hadde da hun var liten. 

Nå er hun straks 17. Alt jeg sier er fryktelig provoserende. Mine velmenende råd er som strikkepinner i øregangene, og kommer eter hva jeg kan forstå sannsynligvis til å traumatisere henne. Jeg er kjedelig, forstår fint lite og alt jeg foreslår av ting vi kan gjøre sammen er i beste fall MEH… 

Vi har heldigvis fortsatt gode stunder altså, men jeg føler meg virkelig ikke verd mye her jeg tasser rundt og forsøker å veilede det beste jeg kan.. 

Anonymkode: 8a71c...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, samme her. Og min er bare 15 😅

Anonymkode: 712dc...37d

Skrevet

Løsrivelsen er vondt synes jeg. Mine er 17 og 19, og de har ikke like bruk for meg lengre på samme viset som før. Det føles sårt, samtidig bør jeg trøenke at vi har selvstendige ungdommer. At vi har gjort noe bra. 
Før var jeg nr1 i livet og det var mamma mamma hele tiden. Da de kom inn i senga og begge ville ligge nærmest meg osv. savner virkelig den tiden. 
Jeg er nok en som ikke klarer å slippe opp helt og det handler om meg. Jeg vet. Men vi har et godt forhold og det er jeg glad for. 
Det er mye kjærlighet i en god middag, en god matpakke, eller å gjøre ting for de. Jeg gjør det ikke fordi de ikke klarer selv, men for å vise omsorg. Jeg har alltid hatt et stort behov for å gi omsorg 

Anonymkode: e97e1...a57

Skrevet

Kjenner og på dette, sønn på 18 år….. kjenner at det er litt vondt når jeg ikke trengs slik som før

Anonymkode: 10178...c2f

Skrevet

Det er nok en hensikt bak. En påstand jeg har hørt er at evolusjonen unngår innavl ved at tenåringer søker ut av «klanen» sin. 

Men det gjør det lettere å slippe de enn om de var kosete som en treåring den dagen de skal ut i verden. 

Anonymkode: 97110...3c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...