Anonym bruker Skrevet 11. august #26 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hi har ikke skrevet noe om at de ikke har råd til hotell. Det kan være flere grunner til at de heller leier hus/leilighet, men om mannen ikke skjerper seg så er mitt forslag at de enten ferierer på hotell eller legger opp en arbeidsplan på forhånd hvor de har ansvar for mat og kjøkken annenhver dag. Men da må hi tåle at det ikke blir mat eller er rotete. Slik det er nå så spekulerer mannen i at hi ikke orker å se på at ting ikke blir gjort. Anonymkode: 0a61f...7c9 Hi sa jo selv at hun ikke har råd til å bo på hotell når jeg foreslo det Hun har også sagt at dem spiser ute en gang om dagen og di andre måltidene er det bare knekkebrød som dem ordner selv Å at arbeidsplan var fordelt før dem dro men ble aldri fullført Så enten får man si ifra i klar tekst at det ikke er greit at man ikke hjelper til eller spare til hotell neste ferie Anonymkode: e03b3...e12
Anonym bruker Skrevet 11. august #27 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hi sa jo selv at hun ikke har råd til å bo på hotell når jeg foreslo det Hun har også sagt at dem spiser ute en gang om dagen og di andre måltidene er det bare knekkebrød som dem ordner selv Å at arbeidsplan var fordelt før dem dro men ble aldri fullført Så enten får man si ifra i klar tekst at det ikke er greit at man ikke hjelper til eller spare til hotell neste ferie Anonymkode: e03b3...e12 Det har ikke hi sagt, nei. Du må sjekke anonymkodene, så går det an å føre en fornuftig diskusjon med deg. Anonymkode: 0a61f...7c9
Anonym bruker Skrevet 11. august #28 Skrevet 11. august Hi her, helt rett, vi har fint råd til å bo på hotell, men med unntak av den skjeve arbeidsfordelingen synes jeg også det er fint med leid fin leilighet, eget svømmebasseng, frihet uten kamp om solsenger etc. Arbeidsfordelingen er nok litt skjev allerede hjemmefra, mannen min jobber turnus offshore og det tredje/usynlige skiftet går alltid på meg, når han er hjemme er han glad i egne prosjekter og tid for seg og sitt og «du har jo alltid kontroll du så bare fint om du følger opp». Blir nok også litt manipulert da ting jeg delegerer eller vi blir enige om at han tar, blir utsatt så mange ganger at jeg ender opp med å gjøre det, og det har jeg tenkt mange ganger at er nok en strategi han bevisst eller ubevisst benytter seg av. Men til denne ferien har vi diskutert flere ganger at i år orker jeg ikke at alt skal falle på meg og han helt enig, men det går ikke inn at jeg også trenger litt ferie der han tar litt tak. Så var mest nysgjerrig på hvordan dere andre fordeler arbeidsoppgaver. Jeg skjønner at en del har partnere som er veldig flinke å stille opp, ser det som skal gjøres og ikke trenger å mases på (for at det heller ikke da blir gjort), og synes det er flott at det finnes og glad på deres vegne. Jeg skulle bare ønske jeg hadde litt flere heldige lodd i den potten. Anonymkode: 90877...022
Anonym bruker Skrevet 11. august #29 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er ikke det jeg sier, det jeg sier er at når vi er på ferie vil alle slappe av så derfor bor vi på hotell. Å bo som det ts gjør er ikke ferie i mine øyne Anonymkode: e03b3...e12 Nei, det er kanskje ikke ferie i dine øyne. Men det er det absolutt i mine øyne. Nå har jeg en mann (og barn) som alle bidrar i ferien. HI's problem er ikke at de bor som de gjør, men at hun har en giddeløs mann som ikke bidrar. Anonymkode: f5076...354
Anonym bruker Skrevet 12. august #30 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (12 timer siden): ikke rett ut nei men når hun sier at hun ikke har råd til hotell på grunn av alle di ungene som dem selv har valgt å få så er det ikke noe og klage over syns jeg hadde jeg og mannen min bodd sånn i ferien er jeg ganske sikker på at min man heller ikke hadde giddet og hjelpet til han heller, derfor bor vi alltid på hotell siden vi begge ser på ferie som et setd man kan slappe av og kose seg, hadde vi hatt strammer budsjett så hadde vil heller valgt å ikke reise så ofte for og kunne bo på hotell Anonymkode: e03b3...e12 Dette var ikke HI, men et tips til HI Anonymkode: 995b7...efc
Anonym bruker Skrevet 12. august #31 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (På 11.8.2025 den 1.58): er det bare meg, eller er “ferie i leid hus” egentlig bare samme husarbeid, men med litt bedre utsikt? Vi har i forkant snakket om at i år skal ALLE skal bidra. Likevel, når vi er på plass, skjer det magiske: ingen bidrar. Mannens holdning og forslag: “Vi kan jo bare lage mat hjemme” (les: du lager, jeg spiser). Planlegging? Nei. Matlaging? Nei. Oppvask? “Jeg tar det etterpå” (spoiler: det skjer aldri). Han tror visst ferie er all-inclusive, men at jeg er hotellet. Så… hvordan gjør dere det? Har dere oppgavelister, rullering, eller et hemmelig triks for å få folk til å faktisk bidra? Eller er det bare å akseptere at noen av oss har med oss en “feriegjest” i stedet for en “ Anonymkode: 90877...022 Derfor reiser vi på all inclusive hoteller når det er ferie, mor trenger ferie, far betaler….. Ellers deler vi det ganske likt da begge har en hektisk jobb, både hjemme og på hytta/ferier Anonymkode: 6bfd2...4df
Anonym bruker Skrevet 12. august #32 Skrevet 12. august Hver vår oppgave. Rullering og deling funker ikke når den ene ikke ser hva som må gjøres. Jeg handler/lager middag. Han rydder og tar søppel. Er det ikke ryddet på kjøkkenet, så lager jeg ikke middag. Anonymkode: a5474...7fb
Anonym bruker Skrevet 12. august #33 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hi her, helt rett, vi har fint råd til å bo på hotell, men med unntak av den skjeve arbeidsfordelingen synes jeg også det er fint med leid fin leilighet, eget svømmebasseng, frihet uten kamp om solsenger etc. Arbeidsfordelingen er nok litt skjev allerede hjemmefra, mannen min jobber turnus offshore og det tredje/usynlige skiftet går alltid på meg, når han er hjemme er han glad i egne prosjekter og tid for seg og sitt og «du har jo alltid kontroll du så bare fint om du følger opp». Blir nok også litt manipulert da ting jeg delegerer eller vi blir enige om at han tar, blir utsatt så mange ganger at jeg ender opp med å gjøre det, og det har jeg tenkt mange ganger at er nok en strategi han bevisst eller ubevisst benytter seg av. Men til denne ferien har vi diskutert flere ganger at i år orker jeg ikke at alt skal falle på meg og han helt enig, men det går ikke inn at jeg også trenger litt ferie der han tar litt tak. Så var mest nysgjerrig på hvordan dere andre fordeler arbeidsoppgaver. Jeg skjønner at en del har partnere som er veldig flinke å stille opp, ser det som skal gjøres og ikke trenger å mases på (for at det heller ikke da blir gjort), og synes det er flott at det finnes og glad på deres vegne. Jeg skulle bare ønske jeg hadde litt flere heldige lodd i den potten. Anonymkode: 90877...022 Jeg synes det er underlig at din mann legger mye over på deg siden du likevel gjør alt når han er borte. Min mann reiser en del med jobben. Da har mye falt på meg. Etter en uke alene med tre små barn og full jobb var jeg rimelig sliten. Om han da kom hjem og forventet egentid og å holde på med egne prosjekter hadde jeg blitt rasende. Vårt hjem er ikke et slags motell for han når han er hjemme. Faktisk forventer jeg at han tar mer av det hjemme når han kommer hjem. For da må jeg ta igjen det jeg har utsatt på jobb pga hans reising. Nå er barna mine blitt større og jeg setter større krav til dem også. Blant annet rydding av kjøkken, middagslagingen og klesvask. Angående ferie - hvis folk ikke hjelper til får du ty til streik. Lag egen mat, handle mat til deg selv og rydd opp etter deg selv, men ellers setter du skylappene på. Du må nok tåle rot, men det får så være. Anbefaler å lese bok, da er nesen nedi boka og du ser ikke rotet. Anonymkode: 631ca...c04
Anonym bruker Skrevet 12. august #34 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hi sa jo selv at hun ikke har råd til å bo på hotell når jeg foreslo det Hun har også sagt at dem spiser ute en gang om dagen og di andre måltidene er det bare knekkebrød som dem ordner selv Å at arbeidsplan var fordelt før dem dro men ble aldri fullført Så enten får man si ifra i klar tekst at det ikke er greit at man ikke hjelper til eller spare til hotell neste ferie Anonymkode: e03b3...e12 Jeg som skrev det er ikke hi, jeg svarte hi på hvordan andre gjør det... Mannen min virker godt han, ingen frustrasjonen over arbeidsfordelingen her. Anonymkode: 789e5...a99
Anonym bruker Skrevet 12. august #35 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (14 timer siden): jaja det er dere som har valgt å få så mange unger så da får dere enten reise litt mindre eller justere litt på budsjettet deres eller slutte å kalge når du\dere på død og liv vil bo sånn i det du kaller ferie Anonymkode: e03b3...e12 Skjønner ikke hvorfor du er så nedlatende? Vi har fire barn fordi vi ønsket en stor familie, og har en livsstil tilpasset det. All inclusive på hotellresort er helt uinteressant for oss, vi liker mye bedre å leie hus/leilighet og koser oss med det, klager ikke i det hele tatt. Utsikt har vi hjemme, vi reiser for å oppleve nye ting og nye steder, det er ferie for oss selv om du heller vil på hotell. Anonymkode: 789e5...a99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå