Anonym bruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Det er bursdagen min i morgen. Vi har tre voksne barn som alltid får masse gaver og omtrent alt de ønsker seg. Jeg forventer ikke så mye men vi har veldig liten familie så en liten håndkrem eller et kort eller noe hadde vært kjekt. Men ingenting pleier de gi. De sender kanskje sms med Grattis med dagen men det er det hele. Om jeg inviterer til kake så skal en på trening og en jobber og siste har alltid noen jern i ilden. Mannen er verdens kjedeligste så han sender kanskje en sms mens jeg er på jobb at jeg må plukke med den kaken jeg vil ha på vei hjem fra jobb. Han hater å gå ut å spise eller noe som helst som involverer andre så det blir oss. Og ikke misforstå - jeg trenger virkelig ingenting og ønsker meg ikke så mye men en dusjsåpe eller noen kule grytekluter eller noe. Bare en oppmerksomhet etter 27 år med å fikse bursdager til «barna». Når jeg ser på perfekte FB blir jo alle overøst på bursdagene sine av familien. Jeg har kun en foreldre igjen som er dement og ikke engang vet hva jeg heter. Fader meg ganske trist altså 😅 Anonymkode: d0edd...a57
Anonym bruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er bursdagen min i morgen. Vi har tre voksne barn som alltid får masse gaver og omtrent alt de ønsker seg. Jeg forventer ikke så mye men vi har veldig liten familie så en liten håndkrem eller et kort eller noe hadde vært kjekt. Men ingenting pleier de gi. De sender kanskje sms med Grattis med dagen men det er det hele. Om jeg inviterer til kake så skal en på trening og en jobber og siste har alltid noen jern i ilden. Mannen er verdens kjedeligste så han sender kanskje en sms mens jeg er på jobb at jeg må plukke med den kaken jeg vil ha på vei hjem fra jobb. Han hater å gå ut å spise eller noe som helst som involverer andre så det blir oss. Og ikke misforstå - jeg trenger virkelig ingenting og ønsker meg ikke så mye men en dusjsåpe eller noen kule grytekluter eller noe. Bare en oppmerksomhet etter 27 år med å fikse bursdager til «barna». Når jeg ser på perfekte FB blir jo alle overøst på bursdagene sine av familien. Jeg har kun en foreldre igjen som er dement og ikke engang vet hva jeg heter. Fader meg ganske trist altså 😅 Anonymkode: d0edd...a57 Det er ikke greit. Fremover giør du det samme for de andre i familien som de gjør for deg. Om de klør seg i hodet kan du jo bare si at du har forstått det sånn at bursdager ikke er så viktig for dem.. Anonymkode: e39b4...e8a
Anonym bruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Da er det vel slik de har blitt oppdratt da? Anonymkode: edc4a...959
Anonym bruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august jeg skjønner ikke at man vil ha en familie med en sånn mann en gang som du har min mann baker alltid kake til meg selv om han hater og lage mat\bake. når det kommer til gaver så har familien alltid hatt en ording med ønskeliste, da får man noe man ønsker seg og ikke masse ræl Anonymkode: f20fe...be6
sug lut Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august Si fra. Ikke vent et år på å være pinlig passivaggressiv på deres bursdager. Klar tale og store bokstaver nå.
Anonym bruker Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august si fra! hva trenger DU på bursdagen din? Si det tydelig til din mann og til dine "barn". Si rett ut hva du forventer og at du blir skuffet om de dropper deg. My bedre med direkte kommunikasjon! Mannen må fikse presang, kake og god middag ute eller hjemme. Han må få barna på banen. Dette holder virkelig ikke!!!! Anonymkode: 70257...aad
Rhapsody in blue Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke greit. Fremover giør du det samme for de andre i familien som de gjør for deg. Om de klør seg i hodet kan du jo bare si at du har forstått det sånn at bursdager ikke er så viktig for dem.. Anonymkode: e39b4...e8a Dette er helt innafor, supert svar! Helt enig! Gjør det samme for dem! Du kan alternativt bestille deg noe luksus og si at det var din gave til deg selv!
Anonym bruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Rart alle dine voksne barn oppfører seg sånn når det er tydelig at de er oppdratt anderledes. Hos oss passer jeg alltid på å kjøpe skikkelige gaver til mine foreldre, både til bursdag og jul. Mens mitt søsken i beste fall kjøper en eske sjokolade....og det synes jeg er ekstremt smålig - spesielt siden vedkommende ikke akkurat har dårlig økonomi! Men helt tydelig at oppdragelse ikke har noe med saken å gjøre, for vi to er da oppdratt så likt det lar seg gjøre.... Anonymkode: 5aaf4...b52
Anonym bruker Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august Rhapsody in blue skrev (10 timer siden): Dette er helt innafor, supert svar! Helt enig! Gjør det samme for dem! Du kan alternativt bestille deg noe luksus og si at det var din gave til deg selv! dette er barnslig og passivt-agressivt. Kommuniser med dine nærmeste om hva du trenger. Vær tydelig, si fra. De vil få opp øynene og skjerpe seg. De vil også bli takknemlig for at du faktisk alltid stiller opp for dem! Anonymkode: 70257...aad
Anonym bruker Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (1 time siden): dette er barnslig og passivt-agressivt. Kommuniser med dine nærmeste om hva du trenger. Vær tydelig, si fra. De vil få opp øynene og skjerpe seg. De vil også bli takknemlig for at du faktisk alltid stiller opp for dem! Anonymkode: 70257...aad Det burde være så innmari unødvendig å fortelle sine nærmeste at man ønsker noe mer enn enn SMS på bursdagen sin. Hele poenget blir liksom borte hvis man faktisk må si: Hei, jeg ønsker at dere viser at dere verdsetter meg! Anonymkode: 3df2f...9e0
Anonym bruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (18 timer siden): Det er bursdagen min i morgen. Vi har tre voksne barn som alltid får masse gaver og omtrent alt de ønsker seg. Jeg forventer ikke så mye men vi har veldig liten familie så en liten håndkrem eller et kort eller noe hadde vært kjekt. Men ingenting pleier de gi. De sender kanskje sms med Grattis med dagen men det er det hele. Om jeg inviterer til kake så skal en på trening og en jobber og siste har alltid noen jern i ilden. Mannen er verdens kjedeligste så han sender kanskje en sms mens jeg er på jobb at jeg må plukke med den kaken jeg vil ha på vei hjem fra jobb. Han hater å gå ut å spise eller noe som helst som involverer andre så det blir oss. Og ikke misforstå - jeg trenger virkelig ingenting og ønsker meg ikke så mye men en dusjsåpe eller noen kule grytekluter eller noe. Bare en oppmerksomhet etter 27 år med å fikse bursdager til «barna». Når jeg ser på perfekte FB blir jo alle overøst på bursdagene sine av familien. Jeg har kun en foreldre igjen som er dement og ikke engang vet hva jeg heter. Fader meg ganske trist altså 😅 Anonymkode: d0edd...a57 Det der er mere normalen. I familien her, kjøper vi bare gave til hverandre hvis man inviterer. Perfekte Facebook? Så du så 10 som fikk en diger bursdag greie, så skal du tenke at du er den eneste uten? Det er ikke sånn det fungerer. 😊 Anonymkode: 0c543...cf0
Anonym bruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (18 timer siden): Det er ikke greit. Fremover giør du det samme for de andre i familien som de gjør for deg. Om de klør seg i hodet kan du jo bare si at du har forstått det sånn at bursdager ikke er så viktig for dem.. Anonymkode: e39b4...e8a Hvorfor ikke si hva man ønsker? Her er det mangel på kommunikasjon, og ja, endel feirer ikke så mye når man er voksen. Fortell hva man føler, istedenfor å være slem ,hevngjerrig, bitter og passiv aggressiv. Det er på barnehagenivå. Anonymkode: 0c543...cf0
Anonym bruker Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor ikke si hva man ønsker? Her er det mangel på kommunikasjon, og ja, endel feirer ikke så mye når man er voksen. Fortell hva man føler, istedenfor å være slem ,hevngjerrig, bitter og passiv aggressiv. Det er på barnehagenivå. Anonymkode: 0c543...cf0 De ønsker ikke feire sin mor så da er nok ikke bursdag viktig, og hi trenger ikke feire barna heller. Å si ifra vil ikne hjelpe på folk som har enslik adferd, de må faktisk oppleve selv at det svir litt at de blir oversett. Anonymkode: a2618...8b5
Anonym bruker Skrevet 11. august #14 Skrevet 11. august Du burde sagt ifra for lenge siden, ikke flere år senere Det at en eller flere ikke kan den dagen er jo bare å finne en annen dag og feirer bursdag på, det er som regel lettest for di fleste i helgene Anonymkode: f20fe...be6
Anonym bruker Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august Jeg tenker at om vi vil feire bursdagen vår i disse årene hvor barna akkurat har flyttet hjemmefra og egentlig tenker ganske lite på oss så må vi legge tilrette for det selv. Jeg har to utflyttede barn, studerer og jobber, de er selvfølgelig glad i oss foreldre, men mellom skole, jobb, kjæreste, venner og trening er det ikke så mye tid igjen til oss akkurat nå. Det kommer tilbake tenker jeg, det er en fase. Da jeg hadde bursdag en mandag i juli sendte jeg en fellesmelding og spurte om de ikke ville ta med kjærestene sine og få litt kake søndagen før eller etter. Det passet best søndagen før så da inviterte jeg også mine foreldre. Så alle kom, med blomster og en liten gave. De er studenter så selvfølgelig skal de ikke bruke mye penger på en gave, men blomst er koselig. Anonymkode: a6006...04a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå