Anonym bruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Hva har de gjort de siste årene som er så bra? Hva har de innført for å gjøre det bedre for folk, hvem har fått det bedre de her 4 årene? Anonymkode: daa00...78f
Anonym bruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Jeg ser ingen positive bidrag fra Ap. Absolutt ingen ting som har gjort hverdagen bedre, billigere eller enklere, bare motsatt. Listen over alt som er blitt verre er derimot veldig lang. Og det er snakk om katastrofale konsekvenser for det norske samfunnet, en politikk som raserer velferden og det norske samfunnet innenfra. Et fellesskap som går i oppløsning og naturressurser som vi har mistet råderetten over. Det kan snart ikke bli verre. Bare Putin kan gjøre ting verre slik det er nå. Anonymkode: 4b6a3...d37
Anonym bruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Ingenting har de gjort. Anonymkode: bb3f5...135
Anonym bruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Jeg føler meg flådd de siste årene. Betaler alt for mye skatt på min helt gjennomsnittlige lønn. Jeg vil ha mer igjen selv av pengene jeg tjener. Så blir ikke stemt på noen røde partier her nei. Anonymkode: 03701...135
Anonym bruker Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august https://www.arbeiderpartiet.no/aktuelt/ap-regjeringens-resultater/ Anonymkode: 38b58...29d
Anonym bruker Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august Kanskje Vineke har fått så mye mer, men vi har i hvert fall ikke mistet så mange goder. Eks offentlige helsetjenester, utdanning etc Anonymkode: 8b7f9...42b
Anonym bruker Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august De har vel ikke gjort noe positivt? Anonymkode: c7d20...fc8
Anonym bruker Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): De har vel ikke gjort noe positivt? Anonymkode: c7d20...fc8 Siden du er på et foreldreforum - har du barn i barnehage og/eller på SFO? Har du barn som bruker briller? Ungdommer som går til tannlege? Bare for å peke på to-tre "småting" Arbeiderpartiet har gjort noe med i denne perioden. Anonymkode: 38b58...29d
Anonym bruker Skrevet 10. august #9 Skrevet 10. august 1 hour ago, Anonym bruker said: Siden du er på et foreldreforum - har du barn i barnehage og/eller på SFO? Har du barn som bruker briller? Ungdommer som går til tannlege? Bare for å peke på to-tre "småting" Arbeiderpartiet har gjort noe med i denne perioden. Anonymkode: 38b58...29d Hva har de gjort mener du? https://www.bt.no/helse/i/l32o6M/kuttet-i-brillestoetten-er-tilbake-sv-raser Anonymkode: c7d20...fc8
Anonym bruker Skrevet 10. august #10 Skrevet 10. august De to viktigste bidragene er å videreføre det politiske ranet av nordmenn gjennom ufordelaktige internasjonale strømavtaler, og en rasering av fellesskapet og norsk kultur, gjennom en kraftig reduksjon av den prosentvise andelen nordmenn i Norge. Vi har i årevis pumpet vår egne olje og gass opp av Nordsjøen. Likevel har vi i samme periode hatt verdens høyeste priser på bensin og diesel. I andre land, som har store oljeressurser, er normalen at egne innbyggere nyter godt av lave priser. I Norge er det motsatt. Politikerne kan ikke unne oss den fordelen, de ønsker selv å ta inn all gevinst og deretter bestemme over hvordan pengen skal brukes. Fordi de vet best, ikke vi altså. All kritikk blir møtt med unnskyldninger rundt velferd osv. Noe som selvsagt er falske argumenter. Alt handler om at politikerne er avhengig av store budsjetter for å kunne markere seg utenlands, for å kunne ha innflytelse utenfor Norges grenser. Som store velgjørere. Stadig høyere skatter er det eneste vi har fått fra våre oljeinntekter. Nå er det strømmen våre politikere skal gjøre det samme med, det samme som med oljen. Igjen er det våre naturressurser som skal sendes ut av landet, og vi skal betale skyhøye priser her hjemme, for vår egen strøm. Igjen blir vi frarøvet fordelene av våre egne naturressurser. Vi skal ikke ha billig strøm, den skal selges, og vi skal kjøpe den tilbake til samme pris som de som ikke har egen produksjon av kraft. Denne gangen unnskylder politikerne seg med at vi skal redde klimaet, i verden. Er nordmenn helt maktesløse, og/eller stokk dumme, som finner seg i dette? Eller, ønsker virkelig flertallet i befolkningen å gå fra verdens dyreste bensin og diesel, til verdens dyreste strøm? Lever vi egentlig i et demokrati? En sterk motstander av denne politikken er Frp. Derfor stemmer jeg på dem. Norgesdemokratene er flinke og fornuftige de også, men de blir bare mobbet ut av de selvutnevnte "ansvarlige". Frp er eneste parti som er sterkt nok til å stå i mot denne mobbekampanjen fra venstresiden. Derfor er de eneste håp om du ønsker mer frihet, og mindre politisk innblanding. Det er det valget handler om, å kunne ha innflytelse i ditt eget land, og i ditt eget liv, om frihet altså. Det handler om å unngå å bli pådyttet alt mulig du selv ikke ønsker, bare fordi politikerne ønsker å styre og oppdra oss. Det er det valget handler om. Anonymkode: 4b6a3...d37
Anonym bruker Skrevet 10. august #11 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Siden du er på et foreldreforum - har du barn i barnehage og/eller på SFO? Har du barn som bruker briller? Ungdommer som går til tannlege? Bare for å peke på to-tre "småting" Arbeiderpartiet har gjort noe med i denne perioden. Anonymkode: 38b58...29d SFO, briller og tannlege, det er virkelig smått ja. Hvis slike ting er avgjørende for hvem du velger til å styre en nasjon med BNP på over 5.000 milliarder kroner av våre felles verdier, da er det grunn til å bli bekymret for hvordan dette valget skal gå. Anonymkode: 4b6a3...d37
Anonym bruker Skrevet 10. august #12 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (25 minutter siden): SFO, briller og tannlege, det er virkelig smått ja. Hvis slike ting er avgjørende for hvem du velger til å styre en nasjon med BNP på over 5.000 milliarder kroner av våre felles verdier, da er det grunn til å bli bekymret for hvordan dette valget skal gå. Anonymkode: 4b6a3...d37 Dette er små, men viktige grep for barnefamilier. For egen del er det hele pakka, jeg er nok født sosialdemokrat og kommer til å dø som sosialdemokrat. Jeg har klokkertro på at det beste for samfunnet er å løse de store oppgavene i fellesskap, og la alle få sin rettmessige plass i samfunnet og del av kaka. Ja, det innebærer at de som har mest også må yte mest til fellesskapet, dette kalles solidaritet. Jeg mener også helt bestemt at det ikke skal være størrelsen på bankkontoen som avgjør om du kan få utdanning eller helsehjelp. Dessuten, hva med arbeidstakerens rettigheter. Hvem er det å takke for alle de gode ordningene vi har som arbeidstakere i dag? Høyresida? Så definitivt ikke. Det rasles allerede med straffetiltak på borgerlig side. Karensdager er nok noe av de aller første de vil komme med. Det betyr f.eks. at en barnehagelærer kanskje ikke har råd til å ta den ene dagen i senga når hun eller han er sørpe forkjøla, men må stille på jobb med litt feber og snørr. Det samme med renholderen, bussjåføren, læreren. Dette er som sagt bare et par eksempler. Det er mange, mange gode grunner til at jeg også i år vil stemme Arbeiderpartiet ved Stortingsvalget. Anonymkode: 38b58...29d
Anonym bruker Skrevet 10. august #13 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (4 timer siden): Siden du er på et foreldreforum - har du barn i barnehage og/eller på SFO? Har du barn som bruker briller? Ungdommer som går til tannlege? Bare for å peke på to-tre "småting" Arbeiderpartiet har gjort noe med i denne perioden. Anonymkode: 38b58...29d Alt du ramser opp her kom vel som krav fra SV for å støtte budsjettet til Ap. Anonymkode: ba9b8...bad
prekæs Skrevet 11. august #14 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (7 timer siden): De to viktigste bidragene er å videreføre det politiske ranet av nordmenn gjennom ufordelaktige internasjonale strømavtaler, og en rasering av fellesskapet og norsk kultur, gjennom en kraftig reduksjon av den prosentvise andelen nordmenn i Norge. Vi har i årevis pumpet vår egne olje og gass opp av Nordsjøen. Likevel har vi i samme periode hatt verdens høyeste priser på bensin og diesel. I andre land, som har store oljeressurser, er normalen at egne innbyggere nyter godt av lave priser. I Norge er det motsatt. Politikerne kan ikke unne oss den fordelen, de ønsker selv å ta inn all gevinst og deretter bestemme over hvordan pengen skal brukes. Fordi de vet best, ikke vi altså. All kritikk blir møtt med unnskyldninger rundt velferd osv. Noe som selvsagt er falske argumenter. Alt handler om at politikerne er avhengig av store budsjetter for å kunne markere seg utenlands, for å kunne ha innflytelse utenfor Norges grenser. Som store velgjørere. Stadig høyere skatter er det eneste vi har fått fra våre oljeinntekter. Nå er det strømmen våre politikere skal gjøre det samme med, det samme som med oljen. Igjen er det våre naturressurser som skal sendes ut av landet, og vi skal betale skyhøye priser her hjemme, for vår egen strøm. Igjen blir vi frarøvet fordelene av våre egne naturressurser. Vi skal ikke ha billig strøm, den skal selges, og vi skal kjøpe den tilbake til samme pris som de som ikke har egen produksjon av kraft. Denne gangen unnskylder politikerne seg med at vi skal redde klimaet, i verden. Er nordmenn helt maktesløse, og/eller stokk dumme, som finner seg i dette? Eller, ønsker virkelig flertallet i befolkningen å gå fra verdens dyreste bensin og diesel, til verdens dyreste strøm? Lever vi egentlig i et demokrati? En sterk motstander av denne politikken er Frp. Derfor stemmer jeg på dem. Norgesdemokratene er flinke og fornuftige de også, men de blir bare mobbet ut av de selvutnevnte "ansvarlige". Frp er eneste parti som er sterkt nok til å stå i mot denne mobbekampanjen fra venstresiden. Derfor er de eneste håp om du ønsker mer frihet, og mindre politisk innblanding. Det er det valget handler om, å kunne ha innflytelse i ditt eget land, og i ditt eget liv, om frihet altså. Det handler om å unngå å bli pådyttet alt mulig du selv ikke ønsker, bare fordi politikerne ønsker å styre og oppdra oss. Det er det valget handler om. Anonymkode: 4b6a3...d37 Altså. Du vet hvem som stemte for strømkablene vel? Det var Ap, Høyre og Frp, bl.a. Det ble reddet inn av en strømstøtte som faktisk er best i Europa. Så ansvaret for strømprisene er definitivt ikke Aps alene. Så det er sagt. Jeg forsvarer ikke at et land må gi innbyggerne sine strømstøtte for å klare seg, men muligheten er ganske stor for at den ikke hadde eksistert med borgelig statsminister. Forresten. Folk bør stemme etter egen lommebok, ikke en gjeng rikinger som bare flytter ut når de ikke får det som de vil. Ekstremt usjarmerende. "Får jeg ikke vilja mi, så flytter jeg". Jeg opplever dessverre at formueskatten til en håndfull rikinger, har mer fokus hos folk som knapt har gjort et arbeidslag hele sitt liv og som vil ha stor glede av 1000 kr mindre på barnehageregningen deres. Hva er det med folk?
Anonym bruker Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august prekæs skrev (3 timer siden): Altså. Du vet hvem som stemte for strømkablene vel? Det var Ap, Høyre og Frp, bl.a. Det ble reddet inn av en strømstøtte som faktisk er best i Europa. Så ansvaret for strømprisene er definitivt ikke Aps alene. Så det er sagt. Jeg forsvarer ikke at et land må gi innbyggerne sine strømstøtte for å klare seg, men muligheten er ganske stor for at den ikke hadde eksistert med borgelig statsminister. Forresten. Folk bør stemme etter egen lommebok, ikke en gjeng rikinger som bare flytter ut når de ikke får det som de vil. Ekstremt usjarmerende. "Får jeg ikke vilja mi, så flytter jeg". Jeg opplever dessverre at formueskatten til en håndfull rikinger, har mer fokus hos folk som knapt har gjort et arbeidslag hele sitt liv og som vil ha stor glede av 1000 kr mindre på barnehageregningen deres. Hva er det med folk? Det var Ap som reklamerte og solgte inn ACER. Støre stod høytidelig på talerstolen og forsikret om at strømprisene ikke ville øke, med ekspertisen som ryggdekning. Det er normalt å stole på en Statsminister og fagfolk. Som ofte før er det den sunne fornuften som seirer. Veldig mange, helt vanlige mennesker, skjønte at prisene skulle opp, og vi skjønte at politikerne nå ønsket å sikre seg mot tapte oljeinntekter, de hadde en plan på befolkningens bekostning. Den strømstøtten som Støre har skrytt mye av er en skam. Det er et stort plaster på et åpent sår. Og, surprise, jeg kan love deg at den kommer til å forsvinne, når folk har vent seg til at prisene er skyhøye. Det er Ap's velkjente strategi. Litt trygd som trøst først, noen lønnsøkninger for at kronekursen skal synke enda mer, deretter glemmer folk. Fordi Ap har et veldig nedlatende syn på befolkningen. Vi er et kveg, stemmekveg for dem. De vet best, de skal styre oss dit DE vil. Det er deres misjon. De lytter ikke, bortsett fra når de må. Derfor kom også strømstøtten, fordi de ved deres uansvarlige politikk holdt på å ødelegge livet til en hel befolkning. Strømstøtten kom som et resultat av en katastrofalt uansvarlig politikk. Det at en hel nasjon plutselig måtte på trygd pga et politisk hodeløst vedtak, det er ikke annet enn en skam, og et monument over hvor griske og udugelige selv de høyest plasserte politikerne kan være. Anonymkode: 4b6a3...d37
Anonym bruker Skrevet 11. august #16 Skrevet 11. august prekæs skrev (3 timer siden): Ekstremt usjarmerende. "Får jeg ikke vilja mi, så flytter jeg". Jeg opplever dessverre at formueskatten til en håndfull rikinger, har mer fokus hos folk som knapt har gjort et arbeidslag hele sitt liv og som vil ha stor glede av 1000 kr mindre på barnehageregningen deres. Hva er det med folk? Hvor mye er en 1000-lapp spart om du ikke har jobb? Du er for nærsynt. De som flytter gidder ikke lenger finansiere misbruk av fellesskapets formue. De rikeste betaler uendelig mye mer inn til fellesskapet enn de fleste av oss gjør gjennom et helt liv. Hadde jeg vært rik etter et langt liv med høy risiko og forsakelser av alt av ferier og helgefri, da ville jeg aldri akseptert at det jeg betaler inn i skatt går til miljøeksperimenter og import av fremmedkulturelle som verken har vårt syn på verdier eller skjønner noe som helst av et moderne samfunn. Jeg ville flyktet umiddelbart, og har derfor full forståelse for at de som blir hindret i å skape verdier forlater landet. Det handler ikke om flåseri som å "ikke få vilja si". Det handler om å ha frihet til å kunne være kreativ og skapende, for å kunne lykkes med noe i livet, noe eget. Ikke noe som krever statsstøtte, subsidier og politisk godkjenning. Folk flest vil klare seg selv, de ønsker ikke politikere som skal henge over deg og ta fra deg det du skaper. Det betyr ikke at en ikke vil være en del av fellesskapet, det betyr at en ønsker et mye bedre fellesskap. Et sunt fellesskap, basert på reelt fellesskap, gjennom innsats og arbeid, ikke gjennom politisk tvang og politiske vedtak. Det aller beste fellesskapet har du på arbeidsplasser hvor de ansatte er som en stor familie, det finner du ALDRI i statseide selskaper, eller offentlig sektor, bare i privat. Anonymkode: 4b6a3...d37
Anonym bruker Skrevet 11. august #17 Skrevet 11. august prekæs skrev (4 timer siden): Altså. Du vet hvem som stemte for strømkablene vel? Det var Ap, Høyre og Frp, bl.a. Det ble reddet inn av en strømstøtte som faktisk er best i Europa. Så ansvaret for strømprisene er definitivt ikke Aps alene. Så det er sagt. Jeg forsvarer ikke at et land må gi innbyggerne sine strømstøtte for å klare seg, men muligheten er ganske stor for at den ikke hadde eksistert med borgelig statsminister. Forresten. Folk bør stemme etter egen lommebok, ikke en gjeng rikinger som bare flytter ut når de ikke får det som de vil. Ekstremt usjarmerende. "Får jeg ikke vilja mi, så flytter jeg". Jeg opplever dessverre at formueskatten til en håndfull rikinger, har mer fokus hos folk som knapt har gjort et arbeidslag hele sitt liv og som vil ha stor glede av 1000 kr mindre på barnehageregningen deres. Hva er det med folk? Men det er ikke rettferdig at en investor som kommer fra utlandet får bedre vilkår enn norske invinstorer. For slik er det i dag og det ser ikke ut som SV og Ap skjønner dette? I tillegg, hvem skal støtte deres valgkamp om privat næringsliv og LO-medlemmene forsvinner? Skal vi alle i Norge jobbe i det offentlige? Anonymkode: ba9b8...bad
Anonym bruker Skrevet 11. august #18 Skrevet 11. august De har bl a. - Gjenoppbygging av beredskapslager fro korn (noe de blå er imot) - Økt sysselsetting - Gjeninnført feriepenger på dagpenger og barnetillegg i uføretrygd (som de blå fjernet) - Økt barnetrygden (viktig i kampen mot barnefattigdom) - Støttet Ukraina - Styrket Forsvaret og økt vårt bidrag til Nato - Styrket fastlegeordningen - Lagt om bostøtten - Redusert prisene på SFO og i barnehage - redusert inntektsskatten for noen grupper (ikke de rikeste, som de blå liker å smøre) Det er i grunnen ganske lett å finne ut av dette om man vil. Om man derimot bare vil sitte og hakke på sittende regjering så er det selvsagt noe annet. Jeg tror ingen endrer stemmen sin etter å ha lest noen innlegg her på dette forumet uansett selv om noen legger ned voldsomt mye tid og energi på å sverte de røde og rødgrønne for tiden. Anonymkode: e171c...f65
Anonym bruker Skrevet 11. august #19 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (40 minutter siden): De har bl a. - Styrket fastlegeordningen Anonymkode: e171c...f65 Hva har de styrket med den? Fastlegeordningen er jo i total krise. Hi Anonymkode: daa00...78f
Anonym bruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (28 minutter siden): De har bl a. - Gjenoppbygging av beredskapslager fro korn (noe de blå er imot) - Økt sysselsetting - Gjeninnført feriepenger på dagpenger og barnetillegg i uføretrygd (som de blå fjernet) - Økt barnetrygden (viktig i kampen mot barnefattigdom) - Støttet Ukraina - Styrket Forsvaret og økt vårt bidrag til Nato - Styrket fastlegeordningen - Lagt om bostøtten - Redusert prisene på SFO og i barnehage - redusert inntektsskatten for noen grupper (ikke de rikeste, som de blå liker å smøre) Det er i grunnen ganske lett å finne ut av dette om man vil. Om man derimot bare vil sitte og hakke på sittende regjering så er det selvsagt noe annet. Jeg tror ingen endrer stemmen sin etter å ha lest noen innlegg her på dette forumet uansett selv om noen legger ned voldsomt mye tid og energi på å sverte de røde og rødgrønne for tiden. Anonymkode: e171c...f65 Dette er i hovedsak pengeflytting med marginal innflytelse på de viktige tingene i samfunnet. Dette er hva Ap gjør for hvert valg for å pynte litt, flørte litt med store velgergrupper. Økt bidrag til NATO er det Trump som har sørget for, det ville ALDRI Ap ha gjennomført uten press fra USA. Støtte til Ukraina er penger ut av Norge, noe AP alltid har prioritert høyt. Økt barnetrygd og reduserte priser i barnehage og SFO, er integreringstiltak for nye nordmenn. Redusert inntektsskatt for de med lave lønninger er for å framstå som velgjørende. Veldig få merker slike minimalistiske tiltak. Tiltak for å bedre fastlegeordningen er brannslokking foran valget, i et system som ikke fungerer. Beredskapslager for korn er en vits, og vil aldri redde noen. Sysselsettingen øker utelukkende i en allerede sprengt offentlig sektor. De viktige sakene, som strøm, generelt skatte- og avgiftsnivå, masseinnvandring og påfølgende sosiale og kriminelle kostnader, masseutvandring av de som virkelig betaler skatt og skaper verdier til samfunnet, prisstigning, kronekurs som stuper, rente som ikke faller, det gjøres det ingen ting nyttig med. Bare prat og dialog. Ap våger knapt nok å gå i dialog rundt slike spørsmål. I tillegg kommer det grønne skiftet som gjør at pengene renner ut av Norge, i alle ender. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/LMKWyJ/matprisene-steg-med-59-prosent-i-juli-uvanlig-hoey-vekst?referer=https%3A%2F%2Fwww.aftenposten.no Havvindfiasko for Equinor: – Skomaker, bli ved din lest, sier forvalter Hans Thrane Nielsen | Finansavisen Anonymkode: 4b6a3...d37
Anonym bruker Skrevet 11. august #21 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg tror ingen endrer stemmen sin etter å ha lest noen innlegg her på dette forumet uansett selv om noen legger ned voldsomt mye tid og energi på å sverte de røde og rødgrønne for tiden. De som er mottagelig for fakta og informasjon lar seg informere, framfor å argumentere for gamle kjepphester. De fleste kjenner seg godt igjen i kritikken mot røde og grønne. De opplever hver eneste dag konsekvensene av en slik politikk. Mange stemmer av gammel vane, men mange lærer også noe nytt. Anonymkode: 4b6a3...d37
Anonym bruker Skrevet 11. august #22 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (1 time siden): De som er mottagelig for fakta og informasjon lar seg informere, framfor å argumentere for gamle kjepphester. De fleste kjenner seg godt igjen i kritikken mot røde og grønne. De opplever hver eneste dag konsekvensene av en slik politikk. Mange stemmer av gammel vane, men mange lærer også noe nytt. Anonymkode: 4b6a3...d37 Hvilke fakta er det du mener du legger fram i denne tråden som noen skal påvirkes av? Du underbygger svært lite og svært dårlig dine påstander. Om du skal snu noen, så kom med hva ditt parti vil gjøre, ev. har gjort, om de kommer i posisjon, så kan vi andre sitte og komme med tilsvarende "fakta" som deg, som: dette er en vits, dette er det ingen som merker noe til, at ting er en skam, flåseri osv. Så her er en utfordring: Hva gjorde ditt parti sist det styrte? Anonymkode: e171c...f65
pele Skrevet 11. august #23 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (18 timer siden): De to viktigste bidragene er å videreføre det politiske ranet av nordmenn gjennom ufordelaktige internasjonale strømavtaler, og en rasering av fellesskapet og norsk kultur, gjennom en kraftig reduksjon av den prosentvise andelen nordmenn i Norge. Vi har i årevis pumpet vår egne olje og gass opp av Nordsjøen. Likevel har vi i samme periode hatt verdens høyeste priser på bensin og diesel. I andre land, som har store oljeressurser, er normalen at egne innbyggere nyter godt av lave priser. I Norge er det motsatt. Politikerne kan ikke unne oss den fordelen, de ønsker selv å ta inn all gevinst og deretter bestemme over hvordan pengen skal brukes. Fordi de vet best, ikke vi altså. All kritikk blir møtt med unnskyldninger rundt velferd osv. Noe som selvsagt er falske argumenter. Alt handler om at politikerne er avhengig av store budsjetter for å kunne markere seg utenlands, for å kunne ha innflytelse utenfor Norges grenser. Som store velgjørere. Stadig høyere skatter er det eneste vi har fått fra våre oljeinntekter. Nå er det strømmen våre politikere skal gjøre det samme med, det samme som med oljen. Igjen er det våre naturressurser som skal sendes ut av landet, og vi skal betale skyhøye priser her hjemme, for vår egen strøm. Igjen blir vi frarøvet fordelene av våre egne naturressurser. Vi skal ikke ha billig strøm, den skal selges, og vi skal kjøpe den tilbake til samme pris som de som ikke har egen produksjon av kraft. Denne gangen unnskylder politikerne seg med at vi skal redde klimaet, i verden. Er nordmenn helt maktesløse, og/eller stokk dumme, som finner seg i dette? Eller, ønsker virkelig flertallet i befolkningen å gå fra verdens dyreste bensin og diesel, til verdens dyreste strøm? Lever vi egentlig i et demokrati? En sterk motstander av denne politikken er Frp. Derfor stemmer jeg på dem. Norgesdemokratene er flinke og fornuftige de også, men de blir bare mobbet ut av de selvutnevnte "ansvarlige". Frp er eneste parti som er sterkt nok til å stå i mot denne mobbekampanjen fra venstresiden. Derfor er de eneste håp om du ønsker mer frihet, og mindre politisk innblanding. Det er det valget handler om, å kunne ha innflytelse i ditt eget land, og i ditt eget liv, om frihet altså. Det handler om å unngå å bli pådyttet alt mulig du selv ikke ønsker, bare fordi politikerne ønsker å styre og oppdra oss. Det er det valget handler om. Anonymkode: 4b6a3...d37 Dette👍
Anonym bruker Skrevet 12. august #24 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (20 timer siden): Hvilke fakta er det du mener du legger fram i denne tråden som noen skal påvirkes av? Du underbygger svært lite og svært dårlig dine påstander. Om du skal snu noen, så kom med hva ditt parti vil gjøre, ev. har gjort, om de kommer i posisjon, så kan vi andre sitte og komme med tilsvarende "fakta" som deg, som: dette er en vits, dette er det ingen som merker noe til, at ting er en skam, flåseri osv. Så her er en utfordring: Hva gjorde ditt parti sist det styrte? Anonymkode: e171c...f65 Vi har helt ulik innfallsvinkel til et valg tydeligvis. Dere sosialister er veldig opptatt av hvor det er lønnsomt for deg selv å stemme. Det ramses opp tusenlapper som spares på ulike tiltak her og der. For meg har slike ting veldig liten betydning, og slik tror jeg det er for de aller fleste Frp'ere. At dere tenker slik er ikke merkelig. Lederne deres inviterer til det, når de bruker all tid på å forklare hvor vitenskapelig og ansvarlig deres egne budsjetter er, og hvilke farer som truer om den slemme umoralske høyresiden får bestemme over dere. Virkeligheten er at en fornuftig og handlekraftig politiker fra høyresiden ville brukt øks på de meningsløse budsjettene Ap står for. Vi i Norge trenger ikke alt det Ap tilbyr oss av stønader og trygd, og støtte og subsidier. Det er de selv som skaper disse behovene pga skyhøye skatter for å dekke deres egne politiske drømmer. Det er det vi på høyresiden vil legge en kraftig demper på. Vi ønsker selv å velge, selv å bestemme over våre liv. Det klarer vi utmerket de aller fleste av oss. Ap-politikk gjør oss alle til NAV'ere. Ingen vil ha en slik nasjon. Dessverre er det alt for få som skjønner dette, selv om det står med store bokstaver i ethvert Ap-budsjett. Vi klarer oss uten politikernes evige innblanding. Det er det vi på høyresiden stemmer for. Ikke om vi får stønad og støtte eller ikke til ditt og datt. Anonymkode: 4b6a3...d37
Anonym bruker Skrevet 12. august #25 Skrevet 12. august Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Vi har helt ulik innfallsvinkel til et valg tydeligvis. Dere sosialister er veldig opptatt av hvor det er lønnsomt for deg selv å stemme. Det ramses opp tusenlapper som spares på ulike tiltak her og der. For meg har slike ting veldig liten betydning, og slik tror jeg det er for de aller fleste Frp'ere. At dere tenker slik er ikke merkelig. Lederne deres inviterer til det, når de bruker all tid på å forklare hvor vitenskapelig og ansvarlig deres egne budsjetter er, og hvilke farer som truer om den slemme umoralske høyresiden får bestemme over dere. Virkeligheten er at en fornuftig og handlekraftig politiker fra høyresiden ville brukt øks på de meningsløse budsjettene Ap står for. Vi i Norge trenger ikke alt det Ap tilbyr oss av stønader og trygd, og støtte og subsidier. Det er de selv som skaper disse behovene pga skyhøye skatter for å dekke deres egne politiske drømmer. Det er det vi på høyresiden vil legge en kraftig demper på. Vi ønsker selv å velge, selv å bestemme over våre liv. Det klarer vi utmerket de aller fleste av oss. Ap-politikk gjør oss alle til NAV'ere. Ingen vil ha en slik nasjon. Dessverre er det alt for få som skjønner dette, selv om det står med store bokstaver i ethvert Ap-budsjett. Vi klarer oss uten politikernes evige innblanding. Det er det vi på høyresiden stemmer for. Ikke om vi får stønad og støtte eller ikke til ditt og datt. Anonymkode: 4b6a3...d37 Vil du avvikle tryg? Eller misforstår jeg deg helt nå`? Anonymkode: daa00...78f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå