Anonym bruker Skrevet 15. august #26 Skrevet 15. august Jeg vil i hvertfall ikke stemme på de som ikke er opptatt av fellesskapet og ønsker å bidra. Skatt, Nato | Skattefrie toppjobber for norske politikere: 80 mill. rett i lomma Anonymkode: 2cc28...ed5
Anonym bruker Skrevet 15. august #27 Skrevet 15. august Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Jeg vil i hvertfall ikke stemme på de som ikke er opptatt av fellesskapet og ønsker å bidra. Skatt, Nato | Skattefrie toppjobber for norske politikere: 80 mill. rett i lomma Anonymkode: 2cc28...ed5 Velferdsprofitører. Det kastes etter vanlige folk, men jeg vil si det er mer treffende når det gjelder politikere. Samordningsfellen er også en artig variant hvor reglene ikke gjelder de selv. Samme med sykelønn som de er så bekymret over norske folket. Selv har de 4 år, uten øvre grense på 6G. Snakkes! Anonymkode: 0a5b9...561
Anonym bruker Skrevet 15. august #28 Skrevet 15. august Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Velferdsprofitører. Det kastes etter vanlige folk, men jeg vil si det er mer treffende når det gjelder politikere. Samordningsfellen er også en artig variant hvor reglene ikke gjelder de selv. Samme med sykelønn som de er så bekymret over norske folket. Selv har de 4 år, uten øvre grense på 6G. Snakkes! Anonymkode: 0a5b9...561 Absolutt. Og når Jens Stoltenberg klager over nullskatteytere dersom formuesskatten fjernes. Som har tjent nesten 40 millioner selv. Skattefritt! Anonymkode: 32fe0...52b
Anonym bruker Skrevet 15. august #29 Skrevet 15. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Absolutt. Og når Jens Stoltenberg klager over nullskatteytere dersom formuesskatten fjernes. Som har tjent nesten 40 millioner selv. Skattefritt! Anonymkode: 32fe0...52b Haha, sant. Nullskatteyter er det! Egentlig et bullshituttrykk. Stoltenberg har nylig hatt en tirade angående bruk av uttrykket arbeidende kapital. DET HETER AKSJER! Indignert Stoltenberg der. Så babler han om nullskatteytere etterpå. Litt selektiv der altså. De har i hvert fall frekkhetens nådegave, det skal de ha. Anonymkode: 0a5b9...561
Anonym bruker Skrevet 15. august #30 Skrevet 15. august Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Haha, sant. Nullskatteyter er det! Egentlig et bullshituttrykk. Stoltenberg har nylig hatt en tirade angående bruk av uttrykket arbeidende kapital. DET HETER AKSJER! Indignert Stoltenberg der. Så babler han om nullskatteytere etterpå. Litt selektiv der altså. De har i hvert fall frekkhetens nådegave, det skal de ha. Anonymkode: 0a5b9...561 Jeg så det samme innslaget. Det er så utrolig patetisk. Det handler ingen ting om aksjer. Det handler ingen ting om at de rikeste ikke bidrar. Det handler kun om å samles rundt et populistisk budskap basert på misunnelse. Det finnes arrogante og usympatiske rike, ja. men det finnes atskillig flere usympatiske gjennomsnittsmennesker som er misunnelig og nedlatende til alt som ikke passer dem selv, enten det gjelder, klær, bolig eller bil. For enkelte er feil klær, bil eller bolig nok til å vekke en haug med fordommer. Disse menneskene finner du mange av på venstresiden. Min erfaring er at rike mennesker er mye mer tolerante og rause enn folk flest. Litt jålete kan de være i smak og behag, men ville ikke de fleste blitt litt påvirket om de hadde mye penger? Det er virkelig harmløst. Burde være. Nei dette fellesskapet som Stoltenberg og Støre liksom verner så trygt om er bare et påskudd for å få mest mulig politisk makt. Alt handler om makt. Ingen er mer opptatt av å få størst mulig kontroll over hvordan andre lever enn venstresiden. Det kan ingen nekte for. Selv ikke venstrevridde kan påstå at venstresiden representerer noen form for frihet sammenlignet med vanlig norsk høyrepolitikk. Nå snakker jeg ikke om høyresiden som vulgær kapitalisme og høyreekstremisme. Ingen norske høyrepartier av betydning hører hjemme i en slik kategori. Anonymkode: 2cc28...ed5
Anonym bruker Skrevet 15. august #31 Skrevet 15. august Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg så det samme innslaget. Det er så utrolig patetisk. Det handler ingen ting om aksjer. Det handler ingen ting om at de rikeste ikke bidrar. Det handler kun om å samles rundt et populistisk budskap basert på misunnelse. Det finnes arrogante og usympatiske rike, ja. men det finnes atskillig flere usympatiske gjennomsnittsmennesker som er misunnelig og nedlatende til alt som ikke passer dem selv, enten det gjelder, klær, bolig eller bil. For enkelte er feil klær, bil eller bolig nok til å vekke en haug med fordommer. Disse menneskene finner du mange av på venstresiden. Min erfaring er at rike mennesker er mye mer tolerante og rause enn folk flest. Litt jålete kan de være i smak og behag, men ville ikke de fleste blitt litt påvirket om de hadde mye penger? Det er virkelig harmløst. Burde være. Nei dette fellesskapet som Stoltenberg og Støre liksom verner så trygt om er bare et påskudd for å få mest mulig politisk makt. Alt handler om makt. Ingen er mer opptatt av å få størst mulig kontroll over hvordan andre lever enn venstresiden. Det kan ingen nekte for. Selv ikke venstrevridde kan påstå at venstresiden representerer noen form for frihet sammenlignet med vanlig norsk høyrepolitikk. Nå snakker jeg ikke om høyresiden som vulgær kapitalisme og høyreekstremisme. Ingen norske høyrepartier av betydning hører hjemme i en slik kategori. Anonymkode: 2cc28...ed5 Slike saker som dette gjør at jeg får enorm forakt for politikere. De prater om et fellesskap de selv ikke tar sin del av. Da blir ordene uten verdi. Jobben deres er å representere folket, ikke seg selv. Når de unntar seg selv fra reglene folket må følge, da har de ingenting i den rollen å gjøre. Anonymkode: 0a5b9...561
Anonym bruker Skrevet 16. august #32 Skrevet 16. august Jeg kunne tenkt meg å stemme "konservativt" eller "Norgesdemokratene", men tror de er for små. Derfor blir det FrP. Dette, og kommende valg, handler like mye om hvem vi er, som det handler om " vanlig" politikk. Hva kommer til å skje med samfunnet vårt, når hverken språket, historien, kulturen eller religionen binder oss sammen. Hva skjer med sammholdet, når fedrelandet like gjerne er Somalia og Syria, som Norge. Jeg tror ikke vi overlever som nasjon, ikke som nasjonen Norge i sin opprinnelige betydning i hvertfall, når det usynlige limet som skapes av tradisjoner, felles verdiforståelse og følelsen av tilhørighet forsvinner, erstattet med multikultur, identitetspolitikk og et fragmentert fellesskap. Anonymkode: 32fe0...52b
Anonym bruker Skrevet 16. august #33 Skrevet 16. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg kunne tenkt meg å stemme "konservativt" eller "Norgesdemokratene", men tror de er for små. Derfor blir det FrP. Dette, og kommende valg, handler like mye om hvem vi er, som det handler om " vanlig" politikk. Hva kommer til å skje med samfunnet vårt, når hverken språket, historien, kulturen eller religionen binder oss sammen. Hva skjer med sammholdet, når fedrelandet like gjerne er Somalia og Syria, som Norge. Jeg tror ikke vi overlever som nasjon, ikke som nasjonen Norge i sin opprinnelige betydning i hvertfall, når det usynlige limet som skapes av tradisjoner, felles verdiforståelse og følelsen av tilhørighet forsvinner, erstattet med multikultur, identitetspolitikk og et fragmentert fellesskap. Anonymkode: 32fe0...52b Eg skal stemme FrP og. Kva stemte du sist? Bare lurte for er interessert i om ulike ting i samfunnet får folk til å stemme FrP selv om de stemte andre parti for 4 år siden😅 Anonymkode: 3093d...163
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 10:50 #34 Skrevet tirsdag kl 10:50 Anonym bruker skrev (På 16.8.2025 den 19.37): Jeg kunne tenkt meg å stemme "konservativt" eller "Norgesdemokratene", men tror de er for små. Derfor blir det FrP. Dette, og kommende valg, handler like mye om hvem vi er, som det handler om " vanlig" politikk. Hva kommer til å skje med samfunnet vårt, når hverken språket, historien, kulturen eller religionen binder oss sammen. Hva skjer med sammholdet, når fedrelandet like gjerne er Somalia og Syria, som Norge. Jeg tror ikke vi overlever som nasjon, ikke som nasjonen Norge i sin opprinnelige betydning i hvertfall, når det usynlige limet som skapes av tradisjoner, felles verdiforståelse og følelsen av tilhørighet forsvinner, erstattet med multikultur, identitetspolitikk og et fragmentert fellesskap. Anonymkode: 32fe0...52b Spanjolene har begynt å demonstrere mot turismen i landet. I Norge er det 100 ganger flere utlendinger i landet, hele året, også midt på vinteren, enn det er turister om sommeren. Her demonstrerer ingen, her stemmer fremdeles flertallet på de som ønsker enda flere utlendinger inn i landet. Fordi de søker trygghet i en urolig tid(!). Ufattelig hvor tilbakestående folk kan være. Veldig få ser alvoret, og dumskapen i dette. Ikke en gang vår egen statsminister, som også er en favoritt i befolkningen. Har all fornuft forsvunnet? Skjønner ikke folk at det er innbyggerne som skaper trygghet i et samfunn? Tillit og gjensidig forståelse, felles verdier og felles historie, det gir fellesskap, tillit og trygghet. Å stemme Ap gir ingen trygghet, bare trygd, noe alle partier kan gi, om de slipper til i regjering. Anonymkode: 2cc28...ed5
Lus Skrevet tirsdag kl 16:39 #35 Skrevet tirsdag kl 16:39 Anonym bruker skrev (På 16.8.2025 den 21.47): Eg skal stemme FrP og. Kva stemte du sist? Bare lurte for er interessert i om ulike ting i samfunnet får folk til å stemme FrP selv om de stemte andre parti for 4 år siden😅 Anonymkode: 3093d...163 Jeg stemte FrP ved forrige valget også. Når jeg tar valgomaten på NRK, lander jeg på Konservativt som nr 1, Norgesdemokratene som nr. 2, og FrP som nr 3. Men jeg er redd de to førstnevnte er for små til å utgjøre noen forskjell, så det blir en bortkastet stemme. Det er i hovedsak innvandring som har styrt meg fra AP over mot FrP, men de seneste årene også identitetspolitikken som venstre siden logrer slik for. Jeg savner noen som tør å si høyt at Norge i hovedsak er for nordmenn. og at politikken må utformes for det store flertallet, som tross alt er temmelig normale. Jeg tenker også at velferdsstaten er tuftet på at vi føler oss som del av et folk, slik at ØNSKET om å bidra er til stede. Det fordrer at vi har tilstrekkelig med fellesnevnere, som språk, historie, kultur og religion. Jeg er bekymret for barnas fremtid, når vi ikke lenger har noe som binder oss sammen. Når det å være hvit, smart og oppegående nærmest er uhørt. I hvertfall å si det høyt. At det er det stakkarslige, svake og lite robuste, som løftes frem som en slags hellig gral. De utsatte ungdommene, vet du. De som begår ran og fornedringsvold. Som ikke har noen ting med trangboddhet å gjøre viser det seg. Men som fortsatt er akk så sårbare og utsatte sier de i AP. Så da blir samfunnsvern et skjelsord. Misforstå meg rett. Jeg deler gjerne med de som er mindre heldig stilt enn meg, og ser verdien for samfunnet som helhet at vi alle har det sånn noenlunde ok. Men jeg ønsker å dele med noen jeg kjenner på et fellesskap med. Som deler mine verdier, og min livsanskuelse. Jeg bor nå i randsonen til Oslo, men er født og oppvokst i hovedstaden. Jeg føler faktisk ikke noe fellesskap med de store flokkene arabisktalende, chador-kledde damene som subber rundt på Guerius midt i beste arbeidstiden. Ikke det minste. Og for mange av barna deres, er med å gjøre Oslo utrygg for mine barn. Jeg har gjort den samme vurderingen som deg, tror jeg. Har ikke sett på hva et regjeringsskifte koster meg i kroner og øre. Det står andre, og viktigere ting på spill nå.
PartyOfFour Skrevet tirsdag kl 18:02 #36 Skrevet tirsdag kl 18:02 Lus skrev (1 time siden): Jeg stemte FrP ved forrige valget også. Når jeg tar valgomaten på NRK, lander jeg på Konservativt som nr 1, Norgesdemokratene som nr. 2, og FrP som nr 3. Men jeg er redd de to førstnevnte er for små til å utgjøre noen forskjell, så det blir en bortkastet stemme. Det er i hovedsak innvandring som har styrt meg fra AP over mot FrP, men de seneste årene også identitetspolitikken som venstre siden logrer slik for. Jeg savner noen som tør å si høyt at Norge i hovedsak er for nordmenn. og at politikken må utformes for det store flertallet, som tross alt er temmelig normale. Jeg tenker også at velferdsstaten er tuftet på at vi føler oss som del av et folk, slik at ØNSKET om å bidra er til stede. Det fordrer at vi har tilstrekkelig med fellesnevnere, som språk, historie, kultur og religion. Jeg er bekymret for barnas fremtid, når vi ikke lenger har noe som binder oss sammen. Når det å være hvit, smart og oppegående nærmest er uhørt. I hvertfall å si det høyt. At det er det stakkarslige, svake og lite robuste, som løftes frem som en slags hellig gral. De utsatte ungdommene, vet du. De som begår ran og fornedringsvold. Som ikke har noen ting med trangboddhet å gjøre viser det seg. Men som fortsatt er akk så sårbare og utsatte sier de i AP. Så da blir samfunnsvern et skjelsord. Misforstå meg rett. Jeg deler gjerne med de som er mindre heldig stilt enn meg, og ser verdien for samfunnet som helhet at vi alle har det sånn noenlunde ok. Men jeg ønsker å dele med noen jeg kjenner på et fellesskap med. Som deler mine verdier, og min livsanskuelse. Jeg bor nå i randsonen til Oslo, men er født og oppvokst i hovedstaden. Jeg føler faktisk ikke noe fellesskap med de store flokkene arabisktalende, chador-kledde damene som subber rundt på Guerius midt i beste arbeidstiden. Ikke det minste. Og for mange av barna deres, er med å gjøre Oslo utrygg for mine barn. Jeg har gjort den samme vurderingen som deg, tror jeg. Har ikke sett på hva et regjeringsskifte koster meg i kroner og øre. Det står andre, og viktigere ting på spill nå. 👏🏻👏🏻👏🏻 Naiviteten må forgå. Norge for nordmenn og mennesker som ønsker å tilpasse seg og leve som nordmenn! (Jeg er ikke rasist. Gift med en utlending selv)
pele Skrevet tirsdag kl 20:24 #37 Skrevet tirsdag kl 20:24 Lus skrev (3 timer siden): Jeg stemte FrP ved forrige valget også. Når jeg tar valgomaten på NRK, lander jeg på Konservativt som nr 1, Norgesdemokratene som nr. 2, og FrP som nr 3. Men jeg er redd de to førstnevnte er for små til å utgjøre noen forskjell, så det blir en bortkastet stemme. Det er i hovedsak innvandring som har styrt meg fra AP over mot FrP, men de seneste årene også identitetspolitikken som venstre siden logrer slik for. Jeg savner noen som tør å si høyt at Norge i hovedsak er for nordmenn. og at politikken må utformes for det store flertallet, som tross alt er temmelig normale. Jeg tenker også at velferdsstaten er tuftet på at vi føler oss som del av et folk, slik at ØNSKET om å bidra er til stede. Det fordrer at vi har tilstrekkelig med fellesnevnere, som språk, historie, kultur og religion. Jeg er bekymret for barnas fremtid, når vi ikke lenger har noe som binder oss sammen. Når det å være hvit, smart og oppegående nærmest er uhørt. I hvertfall å si det høyt. At det er det stakkarslige, svake og lite robuste, som løftes frem som en slags hellig gral. De utsatte ungdommene, vet du. De som begår ran og fornedringsvold. Som ikke har noen ting med trangboddhet å gjøre viser det seg. Men som fortsatt er akk så sårbare og utsatte sier de i AP. Så da blir samfunnsvern et skjelsord. Misforstå meg rett. Jeg deler gjerne med de som er mindre heldig stilt enn meg, og ser verdien for samfunnet som helhet at vi alle har det sånn noenlunde ok. Men jeg ønsker å dele med noen jeg kjenner på et fellesskap med. Som deler mine verdier, og min livsanskuelse. Jeg bor nå i randsonen til Oslo, men er født og oppvokst i hovedstaden. Jeg føler faktisk ikke noe fellesskap med de store flokkene arabisktalende, chador-kledde damene som subber rundt på Guerius midt i beste arbeidstiden. Ikke det minste. Og for mange av barna deres, er med å gjøre Oslo utrygg for mine barn. Jeg har gjort den samme vurderingen som deg, tror jeg. Har ikke sett på hva et regjeringsskifte koster meg i kroner og øre. Det står andre, og viktigere ting på spill nå. Dette kunne eg skrevet selv👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå