Nullstress;) Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august (endret) Jeg er håpløst lite opptatt av politikk, noe som er veldig dumt! Jeg syntes det blir helt overveldende med alt som sies, og har i alle år latt dette suse rett forbi. Også veldig dumt. Derfor trenger jeg litt hjelp til hva folk mener, hvilket parti de støtte og hvorfor. På forhånd takk 🥰 Endret 10. august av Nullstress;) .
Anonym bruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Jeg skal stemme Frp av følgende hovedgrunner: lavere skatt, mindre innvandring og bekjempelse av kriminalitet. Anonymkode: 20a4f...57c
Anonym bruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august AP fordi vi trenger at de voksne er på jobb. Anonymkode: 5f83d...9c0
Anonym bruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Jeg stemmer Arbeiderpartiet. Frihet, likhet og solidaritet - det er i fellesskap vi best løser samfunnets viktigste oppgaver. Et fellesskap der alle bidrar med det de kan og får hjelp til det de må ha hjelp til. Anonymkode: 01245...961
Anonym bruker Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august Arbeiderpartiet, fordi de er de eneste som kan styre oss på en fornuftig måte. Jeg stemmer på AP fordi de har en klok utenrikspolitikk, fornuftig skolepolitikk og ikke minst den enste helsepolitikken som fungerer for alle samfunnslag. Spesielt FrP er flinke til å rope høyt, men man ser at gjennomføringsevnen er elendig. Anonymkode: 5c33c...245
Anonym bruker Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august Jeg anbefaler deg for øvrig å ta en del valgomater, da får du et godt innsyn i hvem du er mest enig med i enkeltsaker. Ingen er enig med noen partier i alt, så det gjelder å finne dem man er mest enig med i de viktige sakene. Anonymkode: 5c33c...245
Anonym bruker Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august Jeg har vinglet litt mellom partiet jeg ønsker og hvilket parti jeg taktisk tenker har best sjanse. FrP er nok ikke helt mitt parti, men AP og Høyre er litt for godt vant til å være det selvfølgelige og har blitt litt late i jobben etter min mening. Samtidig tenker jeg venstre kan ende som et vippeparti, kanskje det taktisk sett er en god ide allikevel. Anonymkode: 0a5b9...561
Anonym bruker Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august Jeg skal stemme Frp av mange grunner, disse er noen av de viktige som bare Frp ivaretar: mer rettferdig samfunn tryggere samfunn mindre offentlig sløsing mer frihet og mindre politisk styring og kontroll over enkeltmennesket mer mangfold, mindre mas om likhet jeg ønsker å bevare Norge, norsk kultur og fellesskapet Anonymkode: 2cc28...ed5
Anonym bruker Skrevet 10. august #9 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg stemmer Arbeiderpartiet. Frihet, likhet og solidaritet - det er i fellesskap vi best løser samfunnets viktigste oppgaver. Et fellesskap der alle bidrar med det de kan og får hjelp til det de må ha hjelp til. Anonymkode: 01245...961 Det stemmer bra etter partiprogrammet fra 1950. Men i dag? I dag er det 3 ganger nei til frihet, likhet og solidaritet. Hva er fellesskapet bygget på? Det eneste fellesskapet vi har igjen i Norge er snart plassering etter GPS. Ikke en gang språket eller utseende er lenger en grunnleggende del av det som en gang var et norsk fellesskap. Solidariteten er knyttet til Europa. Likheten gjelder bare økonomi, ingen skal være så rike at de er utenfor politisk kontroll og innflytelse. Frihet har aldri vært noe som forbindes med Ap. Frihet til å gjøre hva uten å betale skatt eller søke om lov? Frihet til å si hva du vil så lenge det ikke handler om ting vi ikke kan si hva vi vil om? (Ref korona, vaksine, menneskeskapte klimaendringer og innvandring av fremmedkulturelle). Anonymkode: 2cc28...ed5
Anonym bruker Skrevet 10. august #10 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det stemmer bra etter partiprogrammet fra 1950. Men i dag? I dag er det 3 ganger nei til frihet, likhet og solidaritet. Hva er fellesskapet bygget på? Det eneste fellesskapet vi har igjen i Norge er snart plassering etter GPS. Ikke en gang språket eller utseende er lenger en grunnleggende del av det som en gang var et norsk fellesskap. Solidariteten er knyttet til Europa. Likheten gjelder bare økonomi, ingen skal være så rike at de er utenfor politisk kontroll og innflytelse. Frihet har aldri vært noe som forbindes med Ap. Frihet til å gjøre hva uten å betale skatt eller søke om lov? Frihet til å si hva du vil så lenge det ikke handler om ting vi ikke kan si hva vi vil om? (Ref korona, vaksine, menneskeskapte klimaendringer og innvandring av fremmedkulturelle). Anonymkode: 2cc28...ed5 Veldig enig i det du skriver. Jeg stemmer FrP, og jeg tenker det MÅ til et politisk skifte. Jeg tror at mange på venstresiden ikke forstår at den solidariteten de snakkes så mye om, er avhengig av at vi føler oss som en del av et fellesskap. Med Arbeiderpartiet, og dels Høire også, har vi stø kurs mot en fragmentering av det norske samfunnet gjennom identitetspolitikk og innvandring. Jeg leste en interessant kronikk for et par år siden. Den gjaldt de økonomiske forskjellene i USA, noe vi Nordmenn ofte stiller oss hoderystene til. Hvordan kan man la det bli slik, liksom. Skribenten påpekte at en viktig grunn til at det kunne bli så store forskjeller på fattig og rik, var at den solidariteten man fant mellom feks. bønder i midtvesten og befolkningen i byene på østkysten, var omtrent på nivå med den vi Nordmenn opplever med Albania. Altså at nivået av samhold og solidaritet i USA mellom ulike grupperinger, er mer å sammenligne med EU enn med et lite land som Norge. Folk vil altså ikke bidra i lengden, uten et felles verdigrunnlag. Følelsen av fellesskap, er helt avgjørende for ønsket om å bidra, og da kan det ikke være forskjellene og det såkalte mangfoldet som heises frem. Det er de tingene vi har felles, våre felles verdiene, som er hele fundamentet for å få en velferdsstat der folk ØNSKER å bidra. Anonymkode: 32fe0...52b
Anonym bruker Skrevet 10. august #11 Skrevet 10. august Hvor er det blitt av de fornuftige kvinner som stemmer for kvinnesaker og kvinnefrigjøring? Hvor er det blitt av mine søstre som skjønte at ingen er fri før alle er fri? Jeg vil stemme Rødt. For jeg er opptatt av likestilling og frihet. For alle. Anonymkode: 60a06...c26
Anonym bruker Skrevet 10. august #12 Skrevet 10. august Jeg stemmer for første gang i mitt liv FrP. Vi trenger en endring og de er de eneste som ser ut til å ta det på alvor er FrP. Det viktigste er at grusomme Barth-Eide og løgnhalsen Store forsvinner. Anonymkode: d04e7...6e9
Anonym bruker Skrevet 10. august #13 Skrevet 10. august Blir nok FRP, eneste partiet som ser ut som de vil gjøre noe med innvandringen Anonymkode: b5c29...b34
Anonym bruker Skrevet 10. august #14 Skrevet 10. august det blir SV eller Rødt. De snakker om fellesskap, demokrati, omsorg for de svakeste i samfunnet, felles fordeling av Norges felles-eide naturressurser, kulturpolitikk, klima, miljø. Viktige ting. FrP er for meg et svært farlig parti som både er rasistiske, og appellerer til grådigheten og egoismen i alle mennesker snarere enn fellesskapstanken. Anonymkode: f882f...862
Anonym bruker Skrevet 10. august #15 Skrevet 10. august Veldig usikker, skulle gjerne sett at vi har et parti som virkelig er på høyresiden som SD i Sverige og AfD i Tyskland Anonymkode: 5d639...5f9
Anonym bruker Skrevet 10. august #16 Skrevet 10. august 47 minutes ago, Anonym bruker said: det blir SV eller Rødt. De snakker om fellesskap, demokrati, omsorg for de svakeste i samfunnet, felles fordeling av Norges felles-eide naturressurser, kulturpolitikk, klima, miljø. Viktige ting. FrP er for meg et svært farlig parti som både er rasistiske, og appellerer til grådigheten og egoismen i alle mennesker snarere enn fellesskapstanken. Anonymkode: f882f...862 At man ikke er enig i politikken er en ting, men å kalle Frp rasistiske er bare tåpelig Anonymkode: b5c29...b34
Anonym bruker Skrevet 10. august #17 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Veldig usikker, skulle gjerne sett at vi har et parti som virkelig er på høyresiden som SD i Sverige og AfD i Tyskland Anonymkode: 5d639...5f9 Vi har det. FRP. https://forum.kvinneguiden.no/topic/892527-fra-quislings-nasjonal-samling-til-frp/ Anonymkode: 60a06...c26
Anonym bruker Skrevet 10. august #18 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi har det. FRP. https://forum.kvinneguiden.no/topic/892527-fra-quislings-nasjonal-samling-til-frp/ Anonymkode: 60a06...c26 Nei dessverre så er FRP altfor sentrum, enig i at de var bedre før Anonymkode: 5d639...5f9
Anonym bruker Skrevet 10. august #19 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Veldig usikker, skulle gjerne sett at vi har et parti som virkelig er på høyresiden som SD i Sverige og AfD i Tyskland Anonymkode: 5d639...5f9 Norges demokrtene eller industripartiet. Anonymkode: 20a4f...57c
Anonym bruker Skrevet 10. august #20 Skrevet 10. august Usikker. Jeg mener det er viktig å bevare verdier i Norge, og slippe at eu skal bestemme over oss. Acer og strømpolitikken er håpløs og. Vår strøm, ikke Europas. Jeg mener og bøndene våre må ivaretas, samtidig som jeg gjerne vil ha muligheten til å spise fransk brie og serranoskinke rimelig. Vanskelig. Jeg mener skolepolitikken med fordel kan deles mer etter ferdigheter, og at bøllene må ut. Jeg mener vi må tenke mer på oss selv og mindre på bistand. Se bare på Kongo som valgte å sponse Barcelona med norske bistandsmidler. Jeg mener vi må satse mer på utdanning og mindre på olje. Vindkraft tja, men da langt til havs. Sats heller på kjernekraft. Vi må sløse mindre med fellesverdiene. Morrow f.eks. krise. Vi må ta vare på naturen og slutte å høvle ned urskog og myrer. Hvem stemmer jeg på da? FrP? Sp? Anonymkode: d0902...833
Anonym bruker Skrevet 10. august #21 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Usikker. Jeg mener det er viktig å bevare verdier i Norge, og slippe at eu skal bestemme over oss. Acer og strømpolitikken er håpløs og. Vår strøm, ikke Europas. Jeg mener og bøndene våre må ivaretas, samtidig som jeg gjerne vil ha muligheten til å spise fransk brie og serranoskinke rimelig. Vanskelig. Jeg mener skolepolitikken med fordel kan deles mer etter ferdigheter, og at bøllene må ut. Jeg mener vi må tenke mer på oss selv og mindre på bistand. Se bare på Kongo som valgte å sponse Barcelona med norske bistandsmidler. Jeg mener vi må satse mer på utdanning og mindre på olje. Vindkraft tja, men da langt til havs. Sats heller på kjernekraft. Vi må sløse mindre med fellesverdiene. Morrow f.eks. krise. Vi må ta vare på naturen og slutte å høvle ned urskog og myrer. Hvem stemmer jeg på da? FrP? Sp? Anonymkode: d0902...833 Du stemmer på Frp, fordi de lytter til folket, alltid, og hele tiden. De er hva mange kaller "opportunistiske", de innretter seg altså etter hva VI er opptatt av og hva VI mener. Slik det burde være i et demokrati. Ikke som de "ansvarlige" partiene, som tror de har som oppgave å oppdra oss, lede oss dit DE vil. De eneste gangene de ansvarlige partiene som AP og Høyre hører på hva vi mener, er om Nrk og VG kjører en dramatisk reportasjeserie som skaper mye oppstyr. Da blir det stor debatt på TV, og Stortinget bevilger i panikk en milliard. Så blir det stille, og alt fortsetter som før. Anonymkode: 2cc28...ed5
Anonym bruker Skrevet 10. august #22 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Norges demokrtene eller industripartiet. Anonymkode: 20a4f...57c ND er nok i nærheten ja, men de er så altfor små Anonymkode: 5d639...5f9
Anonym bruker Skrevet 10. august #23 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg skal stemme Frp av mange grunner, disse er noen av de viktige som bare Frp ivaretar: mer rettferdig samfunn tryggere samfunn mindre offentlig sløsing mer frihet og mindre politisk styring og kontroll over enkeltmennesket mer mangfold, mindre mas om likhet jeg ønsker å bevare Norge, norsk kultur og fellesskapet Anonymkode: 2cc28...ed5 Så mangfold begrenset til dine ønsker da? Anonymkode: 5c33c...245
Anonym bruker Skrevet 11. august #24 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (13 timer siden): Så mangfold begrenset til dine ønsker da? Anonymkode: 5c33c...245 Mangfold er mangfold, reelt mangfold, det vi alltid har hatt i Norge, i moderne tid. Dessverre er begrepet kapret av fanatikere som tror at mangfold betyr at vi skal fylle landet med kulturer som er mest mulig ulik og i strid med vår egen. For meg er mangfold først og fremst frihet. Frihet til å mene, til å si meninger høyt, og leve slik en selv vil, og gi plass til alle. Disse områdene scorer Frp veldig høyt på, Ap og venstresiden er på absolutt bunn. De er opptatt av å styre og lede oss, kontrollere oss slik at alle blir like, at ingen skal skille seg ut, ingen skal tro at de kan noe bedre enn andre osv. I praksis er det janteloven satt i system. Mange er lei av dette falske likhetsidealet, hvor ledere sitter med åpen skjorte uten slips, ikke fordi det er varmt, ikke fordi det er mer behagelig, men først og fremst for å se folkelig ut. De har byttet stresskofferten med ryggsekk fra HH, det også for å se folkelig ut, for å ikke provosere, for å ikke avsløre at de lever fett på fellesskapets regning. Mange er lei av denne falskheten og sensuren som sosialistene og woke har påført samfunnet. Folk vil være seg selv, og de vil ta vare på det vi selv har skapt, vårt samfunn, vår frihet, og vår toleranse for at vi er alle ulike. Ulike nok, som nordmenn. Anonymkode: 2cc28...ed5
pele Skrevet 11. august #25 Skrevet 11. august Anonym bruker skrev (18 timer siden): Usikker. Jeg mener det er viktig å bevare verdier i Norge, og slippe at eu skal bestemme over oss. Acer og strømpolitikken er håpløs og. Vår strøm, ikke Europas. Jeg mener og bøndene våre må ivaretas, samtidig som jeg gjerne vil ha muligheten til å spise fransk brie og serranoskinke rimelig. Vanskelig. Jeg mener skolepolitikken med fordel kan deles mer etter ferdigheter, og at bøllene må ut. Jeg mener vi må tenke mer på oss selv og mindre på bistand. Se bare på Kongo som valgte å sponse Barcelona med norske bistandsmidler. Jeg mener vi må satse mer på utdanning og mindre på olje. Vindkraft tja, men da langt til havs. Sats heller på kjernekraft. Vi må sløse mindre med fellesverdiene. Morrow f.eks. krise. Vi må ta vare på naturen og slutte å høvle ned urskog og myrer. Hvem stemmer jeg på da? FrP? Sp? Anonymkode: d0902...833 Frp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå