Anonym bruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Hvordan er den perfekte nabo? Anonymkode: 60c5a...4a2
Anonym bruker Skrevet 9. august #2 Skrevet 9. august Ikke male huset i for sterke farger, gjerne gli inn i nabolaget/ naturen. Stille etter kl. 23. Av trampolina 21. Av hensyn til småbarn i gata - ikk3 mine. Gjerne dimme lysene inne. Slitsomt når naboene har må grelle hvite pærer. Ellers ingenting. 😊 Gjerne di hei, eller snakke sammen. 😊 Anonymkode: 6c32a...481
Anonym bruker Skrevet 9. august #4 Skrevet 9. august Et hyggelig naboskap. Hilse over hekken, slå av en liten prat. Hjelpe hverandre hvis det er behov. Jeg er på fornavn med alle naboene mine og vet at jeg kan banke på døra hvis det skulle være noe. Én av naboene er også elskeren min, men det er ikke et offentlig forhold. Han hjelper meg masse 🤣 Anonymkode: efeeb...07a
Anonym bruker Skrevet 9. august #5 Skrevet 9. august Mine perfekte naboer er hyggelige, vennlige mennesker. Vi bor i et rolig, men svært tettbygd strøk. Her har vi naboer som er hjelpsomme og veldig greie mennesker. Anonymkode: 4a91b...c61
Anonym bruker Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august Bare at de holder orden på unger og dyr og at det ser forholdsvis greit ut. Det er et godt naboskap her. Men en av de tidlige tenåringene har alvorlige problemer og løper i andres hager, hamrer på terrassedører, kaster steiner og epler på vegger og dører, hyler og bråker og drar med seg de andre ungene. Og er veldig uskyldig og stakkarslig om han blir «tatt». Da var alt et uhell og det er unnskyldninger og lovnader om at det aldri skal skje igjen. Alle hører det er mye krangler der og høylytt kjefting og vet at barnevernet er involvert. Håper han kan få hjelp. For alles skyld. Anonymkode: d8557...8bb
Anonym bruker Skrevet 9. august #7 Skrevet 9. august At de lar meg være i fred Anonymkode: 03b44...45a
Anonym bruker Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (51 minutter siden): At de lar meg være i fred Anonymkode: 03b44...45a Du høres jo ut som en skikkelig solstråle.. Anonymkode: e3ac2...42b
Anonym bruker Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august Jeg ønsker det naboene gir meg nå. Hyggelig småprat når vi møtes, en hjelpende hånd om det trengs og ellers styrer vi med vårt. Anonymkode: 9ed0a...deb
Anonym bruker Skrevet 10. august #10 Skrevet 10. august Nabo som ikke bråker. Anonymkode: 0fb5e...d90
Anonym bruker Skrevet 10. august #11 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (4 timer siden): At de lar meg være i fred Anonymkode: 03b44...45a Enig. Anonymkode: 0fb5e...d90
Anonym bruker Skrevet 10. august #12 Skrevet 10. august Vi har hatt mange av de opp gjennom årene. En god nabo ser du ikke all verdens til. Du slår av en prat over hekken av og til. Samarbeider når ting sammenfaller (male gjerdet, klippe hekken som vokser over, med sunn fornuft fra begge sider er det null problem. Jeg synes det er hyggelig med litt liv i området, felles grilling på lekeplassen er en fin måte å bli kjent, hvor du kan trekke deg tilbake når det passer deg. Man er litt rause med hverandre. Hvilken farge du har på huset, hvilken bil du kjører, om du sitter ute en sen sommerkveld og skravler eller har trampoline til barna, bryr meg ingensteds. Det er summen av hensyn, samtidig som du skal kunne leve. Stor forskjell på fest hver helg med full disko til kl. 03 på natten kontra å sitte ute noen sene kvelder å skravle. Unger på trampoline kan godt lære seg at visse tider på døgnet trenger man ikke rope/hyle, men det er helt i orden at vi hører at naboene har barn i løpet av en dag. Det er faktisk ganske trivelig når det er litt barn ute i gatene. Men alt til sin tid på døgnet. Anonymkode: 8e7b3...f75
Anonym bruker Skrevet 10. august #13 Skrevet 10. august At de er blide og hyggelige, smiler, hilser og slår av en prat av og til når vi møtes ute i gata. Veldig fint å hjelpe hverandre litt når det trengs, men det må gå begge veier og ikke være påtrengende. Jeg hadde blitt oppgitt om en nabo ringte på tre ganger i uken for å be om hjelp til noe, men at det gjøres av og til er bare hyggelig. Jeg hjelper med glede til ved behov, og vet at jeg kan spørre tilbake om det er noe. I gata her bor det folk i alle aldre, småbarnsforeldre, tenåringsforeldre og pensjonister, det er koselig. Vi møtes en gang i året på gatas lekeplass, griller og skravler, det er faktisk høyt prioritert i alle aldersklasser. Anonymkode: b45f4...07e
Anonym bruker Skrevet 10. august #14 Skrevet 10. august Stille, hensynsfull, høflig og ikke interessert i kontakt utover vanlige høflighetsfraser og en gjensidig hjelpende hånd hvis det trengs. Anonymkode: 42b44...746
Anonym bruker Skrevet 10. august #15 Skrevet 10. august Bor i ett eldre nabolag hvor vi lenge var de eneste med barn, med unntak av en familie til litt lenger bort i gata. Hyggelige folk, slår av en prat, skravler i gata, hjelper hverandre om det trengs. Nå har barnebarna til ene naboen flyttet inn og de hyler fra morgen til kveld, og morra kjefter. Slitsomt å høre på. Men har bodd her i 15 år og aldri hatt problemer med noen Anonymkode: de628...3c1
Anonym bruker Skrevet 10. august #16 Skrevet 10. august Ønsker å høre minst mulig til dem. Bor i blokk. Og at vi hilser på hverandre når vi møtes i oppgaven. That's it Anonymkode: 20cfb...6a5
Anonym bruker Skrevet 10. august #17 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (22 timer siden): Ikke male huset i for sterke farger, gjerne gli inn i nabolaget/ naturen. Stille etter kl. 23. Av trampolina 21. Av hensyn til småbarn i gata - ikk3 mine. Gjerne dimme lysene inne. Slitsomt når naboene har må grelle hvite pærer. Ellers ingenting. 😊 Gjerne di hei, eller snakke sammen. 😊 Anonymkode: 6c32a...481 Du må jo være verdens verste nabo. Hvorfor bit ikke du utenfor sivilisasjonen? Anonymkode: b1f92...b6f
Anonym bruker Skrevet 10. august #18 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Du må jo være verdens verste nabo. Hvorfor bit ikke du utenfor sivilisasjonen? Anonymkode: b1f92...b6f Hun svarte på hvordan den perfekte nabo var, hvordan kan dette være feil å ønske seg? Det vil ikke si at hun klager til naboene av den grunn. Du har tydeligvis vært heldig med naboene dine om du mener dette er verdens verste nabo 😂 Anonymkode: d8557...8bb
Anonym bruker Skrevet 10. august #19 Skrevet 10. august Jeg har ikke behov for særlig kontakt med naboer vi ikke har noe til felles med. Derfor bor vi på en stor tomt som grenser til sjø og friområde. De naboene vi har, som bor på god avstand, har vi et hyggelig, overfladisk forhold til. Hilser og småprater om de går tur forbi og vi er ute, eller når man møtes på nærbutikken, utveksler hagetips og deler en staude med dem av og til. Noen i nærområdet har gått fra å være naboer til å være venner, og da har vi jo selvfølgelig et nærere forhold og mer kontakt. Skulle jeg bodd tettere på folk så ville jeg ønsket at folk tok hensyn til hverandre. Jo tettere man bor, dess større behov for å ta hensyn. For eksempel ikke stå å røyke rett ved naboens åpne vindu, passe på at husdyr ikke er til sjenanse for naboer, tilpasse lydnivå slik at det ikke plager andre, holde hus og hage slik at det ikke er til sjenanse for omgivelsene (vedlikeholde hus, klippe plen og stelle hekk, ikke samle opp søppel i hagen/innkjørselen...), begrense lydnivå på natten, ikke skuffe snøen over på naboens tomt om vinteren, melde fra i forkant av fester mm. Anonymkode: fbc87...149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå