Gå til innhold

Fått medhold i en klage fra Stadsforvaltningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vanskelig å finne en grei tittel😅 

Det har seg sånn at jeg har en datter med nedsatt funksjonsevne og diagnoser, som gjorde at hun ikke kunne være alene hjemme på samme linje som andre på hennes alder. 

Jeg har betalt for et tilbud fra kommunen som var på en avlastningsbolig som «SFO». Dette har jeg betalt 2020kr hver måned i flere år. 

Nå har jeg fått hjelp av Løvemammaene og sendt klage til min kommune. Så har jeg fått medhold av Stadsforvaltningen om at kommunen har tatt betalt for noe som skulle vært gratis. Så nå regner jeg med at jeg vil få penger tilbake. På det tidspunktet var jeg alenemamma til min datter. 

Nå har jeg fått samboer. Jeg ble veldig glad for at jeg har fått medhold i klagen og får igjen pengene. Disse pengene har jeg tenkt at skal gå til min datter. Penger inn på konto til evt leilighet eller noe. 
Men han mente disse pengene var mine og at vi burde brukt de til å kjøpe bil. For vi trenger en bil til. 

Jeg ble skuffa…. Datteren min vil aldri ha samme forutsetninger i livet som hans datter. Hun vil forbli ufør resten av livet og jeg håper hun kan få mulighet til å få kjøpt seg en leilighet. Kommunale leiligheter er rådyre. 
Er det så rart at jeg ønsker at min datter skal få disse pengene etter hvert for å kunne bruke som egenkapital?! 

Anonymkode: 2f4f9...e36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har samboeren din med dette å gjøre? Det er dine penger og ditt valg.

Anonymkode: d1318...5e4

Skrevet

Samboeren din har da ingenting han skal ha sagt i dette, Å komme med sånt hadde nok fått meg til å se på han med litt andre øyne.

Anonymkode: 248ef...a02

Skrevet

Det er dine penger og du bestemmer hva du skal gjøre med de. At han mener at du skal bruke dine penger til en felles bil til dere, istedenfor å spare slik at din datter kan ha litt bedre forutsetninger når hun blir eldre, er for meg et rødt flagg. En person som ikke hadde sett mitt barn og unnet barnet mitt det beste, ihvertfall et barn som har utfordringer i livet som andre jevnaldrende ikke har, hadde jeg nok fort revurdert som kjæreste.

Anonymkode: 1c24d...8f8

Skrevet

Jøje meg, den diskusjonen hadde jeg parkert på minuttet.

Dette er dine penger, ikke hans, og at de går til din datter er helt innenfor og helt greit. Jeg ville gjort det samme selv.

Anonymkode: 96b02...0e1

Skrevet

Veldig kortenkt av ham. Til hans forsvar er han mann og de tenker sjelden så mye lenger enn her og nå for andre enn seg selv. Han har rett i at disse pengene er dine, det gjør den ikke til «deres» og muligheten til å spare til datteren din har vært begrenset av denne utgiften. Jeg kjenner flere i samme situasjon som også har friske barn, alle prioriterer å spare til det barnet som ikke vil klare seg helt selv.

Anonymkode: a33cd...7d6

Skrevet

Han har rett i at pengene er dine, ikke hans, men dine og du kan gjøre hva du vil med DINE penger. Spar de til din datter hvis det er det du vil❤️

Anonymkode: 7ad32...aa7

Skrevet

Du gjør det du mener er riktig. Som er en god tanke, bare så det er sagt! 

Anonymkode: b7034...fd7

Skrevet

Føler du at han styrer og kontrollerer hva du skal gjøre? I så fall bør du vurdere å avslutte forholdet, om han ikke selv innser hvor feil dette er, beklager seg og endrer seg!

Dine penger = du bestemmer over dine penger! Du ønsker å sette dem på en konto for din datter = du setter pengene på egen konto.

IKKE la noen mann få deg til å gjøre mindre for ditt barn enn du selv føler er riktig.

Anonymkode: c2dea...312

Skrevet

Hva skal du med en sånn samboer?

Anonymkode: f6d97...6e2

Skrevet

Det du tenker er det eneste fornuftige og det er jo ekstremt mye smartere å se på det som en sparing til datteren din enn å bruke de på en bil som minsker i verdi i det dere kjøper den. Hadde forslaget vært å sette pengene i bolig eller noe som kan ses på som en investering hadde det vært fornuft i, men at han tenker at du rett og slett skal bruke opp pengene er horribelt. 

Her må du være sterk og stå på ditt! 

Anonymkode: 971b8...669

Skrevet

"Ja pengene er mine, og jeg velger se på det som en sparing til min datters fremtid. Det er IKKE penger som skal gå til deg og meg som faktisk er friske og kan tjene pengene våre selv. Den bilen må enten vente eller finansieres på annet vis. Denne diskusjonen er ferdig"

Anonymkode: 96b02...0e1

Skrevet

Vil han ha bil, kan han kjøpe selv.

Dette er dine penger som du gjør hva du vil med. Eneste jeg tenker på, er at du ikke åpner en konto i hennes navn, for da kommer vel staten for å ta kontroll. I hvertfall om det er over 30 000 kroner, mener jeg. 

Du kjenner datteren din best, så det er viktig at det er du som har kontroll på pengene og ikke staten, som ikke aner hva datteren din ønsker eller har behov for.

Skrevet
Østerdølen skrev (11 minutter siden):

Vil han ha bil, kan han kjøpe selv.

Dette er dine penger som du gjør hva du vil med. Eneste jeg tenker på, er at du ikke åpner en konto i hennes navn, for da kommer vel staten for å ta kontroll. I hvertfall om det er over 30 000 kroner, mener jeg. 

Du kjenner datteren din best, så det er viktig at det er du som har kontroll på pengene og ikke staten, som ikke aner hva datteren din ønsker eller har behov for.

Grensa er 2 G, heldigvis, ellers ville de fleste konfirmanter fått en utfordring der. 

Anonymkode: b7034...fd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det var vanskelig å finne en grei tittel😅 

Det har seg sånn at jeg har en datter med nedsatt funksjonsevne og diagnoser, som gjorde at hun ikke kunne være alene hjemme på samme linje som andre på hennes alder. 

Jeg har betalt for et tilbud fra kommunen som var på en avlastningsbolig som «SFO». Dette har jeg betalt 2020kr hver måned i flere år. 

Nå har jeg fått hjelp av Løvemammaene og sendt klage til min kommune. Så har jeg fått medhold av Stadsforvaltningen om at kommunen har tatt betalt for noe som skulle vært gratis. Så nå regner jeg med at jeg vil få penger tilbake. På det tidspunktet var jeg alenemamma til min datter. 

Nå har jeg fått samboer. Jeg ble veldig glad for at jeg har fått medhold i klagen og får igjen pengene. Disse pengene har jeg tenkt at skal gå til min datter. Penger inn på konto til evt leilighet eller noe. 
Men han mente disse pengene var mine og at vi burde brukt de til å kjøpe bil. For vi trenger en bil til. 

Jeg ble skuffa…. Datteren min vil aldri ha samme forutsetninger i livet som hans datter. Hun vil forbli ufør resten av livet og jeg håper hun kan få mulighet til å få kjøpt seg en leilighet. Kommunale leiligheter er rådyre. 
Er det så rart at jeg ønsker at min datter skal få disse pengene etter hvert for å kunne bruke som egenkapital?! 

Anonymkode: 2f4f9...e36

Dine penger, du bestemmer! Vil og si at det er lurt du setter de på konto til DIN datter, hun vil trenge de.

Han har ingenting med dette å gjøre

Anonymkode: 51d02...708

Skrevet

Rødt flagg. 

Anonymkode: 64e1f...19d

Skrevet

Du har fått medhold hos Statsforvalteren, og sier du regner med at du vil få penger tilbake. Har du fått vedtak om utbetaling fra kommunen? Det må du kanskje purre på, mange kommuner er trege. 
ellers selvfølgelig enig i at pengene er dine og datteren din sine, og det har samboer ingenting med å blande seg opp i . Han har vel ikke tilgang til dine kontoer? Ville ikke nevnt det mer. Bare pass på at du faktisk får de fra kommunen.

Anonymkode: 9f131...d30

Skrevet

Tenker også at de pengene du får tilbakebetalt er penger du har betalt inn over flere år og kan settes av til din datter, Men, fremover er det jo ca 2000,- i måneden som dere ikke lenger skal bruke. Du kan evt si til mannen at derer nå har 2000 mer i måneden til rådighet, så ergo vil det være letterer og betjene ett lån på en bil til. 

Og ikke minst - så flott at du fikk hjelp og at kommunene nå må ta ansvar! 

Anonymkode: a7332...de8

Skrevet

Jeg tviler på at du kommer til å se en krone fra kommunen. Du får tjenesten gratis fra nå, men tilbakebetaling? Veldig usikker. Du må i alle fall kjempe for de pengene, de kommer ikke av seg selv. 

Når det er sagt så er det dine penger, og samboeren kan kjøpe seg bil selv. 

Anonymkode: d8407...9e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.8.2025 den 9.13):

Jeg tviler på at du kommer til å se en krone fra kommunen. Du får tjenesten gratis fra nå, men tilbakebetaling? Veldig usikker. Du må i alle fall kjempe for de pengene, de kommer ikke av seg selv. 

Når det er sagt så er det dine penger, og samboeren kan kjøpe seg bil selv. 

Anonymkode: d8407...9e2

Dette tenkte jeg og. Ikke sikkert kommunen betaler tilbake.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.8.2025 den 22.56):

Veldig kortenkt av ham. Til hans forsvar er han mann og de tenker sjelden så mye lenger enn her og nå for andre enn seg selv. Han har rett i at disse pengene er dine, det gjør den ikke til «deres» og muligheten til å spare til datteren din har vært begrenset av denne utgiften. Jeg kjenner flere i samme situasjon som også har friske barn, alle prioriterer å spare til det barnet som ikke vil klare seg helt selv.

Anonymkode: a33cd...7d6

Mannen min hadde aldri foreslått dette. Jeg blir litt rystet av dette faktisk. 

Anonymkode: 24a12...c03

Skrevet

Har du hørt noe fra kommunen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...