Gå til innhold

Nyinnflyttet og naboer som mener for mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Artig forsøk på hersketeknikk. 
Søtt at vi har farge på huset. 
Jeg skal fortelle deg en ting vesla. Å forsøke å få meg usikker med en teknikk jeg var ferdig med på ungdomsskolen fungerer ikke. Hvis du ikke klarer å komme med noe litt mer avansert anbefaler jeg for din egen skyld å holde munn. 
Spørsmålet var hvordan du hadde forholdt deg til slike folk, ikke hva du tenker om folk som liker farge i tilværelsen. 
Bli voksen!

Anonymkode: 4a1ec...b30

Du ble jo tydeligvis ikke ferdig med "teknikken". Du ble heller aldri særlig god på den. Hvorfor det, tror du?

Anonymkode: 5a7bb...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gult er jo helt innafor. Grått i alle nyanser var en veldig trend for noen år siden. Så kjedelig at flere har begynt å fargelegge igjen. Er nok bare et tidsspørsmål før naboene dine får farger på husene sine de og. I utgangspunktet skal vel muligens skifte av farge byggemeldes, men hvem gjør det? Stiller seg annerledes om det er et vernet boområde. Da mener jeg bestemt at det ofte er et fargekart man kan velge i, men også da med forskjellige farger, som likevel passer hverandre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hva mener du med en etasje gule hus og en etasje røde hus? 

Det er ikke akkurat som at du har malt huset ditt rosa, kjør på :) Her var det bare gule hus også var det en av naboene som malte huset sitt svart, midt i rekka av gule hus, det ble ramaskrik 😂 Men kanskje folk da skjønner at man ikke trenger å beholde huset i samme farge.

Anonymkode: 7a276...ce8

Jeg mente at jeg synes hus på to etasjer er finest gul og en etasje rød. Det er selvsagt personlig smak. 

Skrevet

Takk for innspill. I dag sa en annen nabo at hun elsket fargen. 
Her vi bor har ikke kommunen noen føringer på husfarge. 

Skrevet

Kan ikke skjønne at et gult hus skulle plage noen. Jeg bor på sørlandet og der er mange av formening om at alle hus skal være hvite, og liker ikke når folk maler i noe som bryter veldig med det. Et hus i kommunen her ble malt sort, med sorte gjerder, og det ble litt av spetakkel visst, naboene tok det til kommunen.

Anonymkode: ffc91...f40

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det finnes faktisk folk som leter etter ting å irritere seg over, ting de kan klage over osv. Dessverre har du tydeligvis en sånn nabo! Kjør på med grønn dør!! Og gjerne masse rosa plastflamingoer i hagen +++ (Mener jeg har sett sånne på Nille, kanskje på tilbud også nå?) 👍

Anonymkode: ad1d6...366

Haha. Plastflamingo. Klarte å overse dette svaret Jeg hater plast og jalla, men kan for anledningen vurdere dette. 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Haha. Plastflamingo. Klarte å overse dette svaret Jeg hater plast og jalla, men kan for anledningen vurdere dette. 😂

Kanskje sette en ananas i vindue ogt, så setter de kaffen riktig i halsen 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Har gult hus selv, og liker det ikke. Er ikke pastell, men sånn kjedelig gammelgult. Hehe. Men lysere er penere også. Har noen gule hus her vi bor, og de passer egentlig ikke inn. 

Anonymkode: 829f2...e29

Vi har en veldig lys og myk gul. Gul med for mye orange er ikke fint synes jeg, MEN jeg setter alltid pris på farger. På sommeren er jo hvite og grå hus fine kontraster mot gress. På vinteren synes jeg gata blir fryktelig fargeløs og blass. 

Huset vårt er omtrent som dette i farge. 
I tillegg er det mye kriker og kroker og hvite detaljer. Det er rare vinkler og påbygg så det er mye hvite rammer. 

IMG_7482.jpeg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje sette en ananas i vindue ogt, så setter de kaffen riktig i halsen 😂

😂😂😂 Jeg lurer på en sånn diger oppblåsbar nisse til jul. 
Hun som klaget er rundt 25 og hele huset er hvit. I følge naboer er ALT inne svart og hvit, høyglans og krystaller. Klart hun får kløe når hun ser farge. 🤷🏻‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hun som klaget er rundt 25 og hele huset er hvit. I følge naboer er ALT inne svart og hvit, høyglans og krystaller. Klart hun får kløe når hun ser farge. 🤷🏻‍♀️

Sånn svær oppblåsbar nisse har et hus i nærheten her, sånn som de har utenfor Europris, den er rimelig iøyenfallende 😁Kommer til å få fargesjokk. Neppe noen røde nisser i høyglansheimen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Sånn svær oppblåsbar nisse har et hus i nærheten her, sånn som de har utenfor Europris, den er rimelig iøyenfallende 😁Kommer til å få fargesjokk. Neppe noen røde nisser i høyglansheimen.

Ja, sånn Europris nisse som vifter med armene. 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Du tror ikke velet hadde vært klar over det hvis de var vel for et område der kommunen setter begrensninger for farger på hus? Hvor vanlig tror du det er at en kommune setter slike begrensninger egentlig?

Anonymkode: 6f7cb...6b8

Det er egentlig helt vanlig. 

Anonymkode: d6c61...a35

Skrevet

Vi var de første i vårt nabolag til å velge grått på huset. Valgte en mørkegrå farge og en del av naboene var veldig uenig i valget vårt. Nå 10 år senere er ca halvparten av husa i gata grå i ulike nyanser 😜

Anonymkode: 2a6a4...ac2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Åh, er det ikke herlig? Å kunne sladre litt og le litt av andre? Virkelig gosse seg over andres valg. 

Anonymkode: a2a5f...49c

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Hva mener du med en etasje gule hus og en etasje røde hus? 

Det er ikke akkurat som at du har malt huset ditt rosa, kjør på :) Her var det bare gule hus også var det en av naboene som malte huset sitt svart, midt i rekka av gule hus, det ble ramaskrik 😂 Men kanskje folk da skjønner at man ikke trenger å beholde huset i samme farge.

Anonymkode: 7a276...ce8

Det viser jo ganske stor mangel på sosial kompetanse når man tramper inn i etablerte nabolag og det første man gjør er å bryte med normen. 

At det er lov betyr ikke at det er nødvendig eller ønskelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det viser jo ganske stor mangel på sosial kompetanse når man tramper inn i etablerte nabolag og det første man gjør er å bryte med normen. 

At det er lov betyr ikke at det er nødvendig eller ønskelig. 

Å male huset gult er altså å trampe inn og bryte med normen, og vise stor mangel på sosial kompetanse.......herrefred.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Å male huset gult er altså å trampe inn og bryte med normen, og vise stor mangel på sosial kompetanse.......herrefred.

Overse henne. Hun har forsøkt å dra i gang noe i hele tråden. Når hun ikke får respons blir hun surere og surere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er egentlig helt vanlig. 

Anonymkode: d6c61...a35

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 6f7cb...6b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Stemmer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vi har en veldig lys og myk gul. Gul med for mye orange er ikke fint synes jeg, MEN jeg setter alltid pris på farger. På sommeren er jo hvite og grå hus fine kontraster mot gress. På vinteren synes jeg gata blir fryktelig fargeløs og blass. 

I tillegg er det mye kriker og kroker og hvite detaljer. Det er rare vinkler og påbygg så det er mye hvite rammer. 

IMG_7482.jpeg

Fantastisk flott etter min mening 🤩

Anonymkode: c7400...db1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Overse henne. Hun har forsøkt å dra i gang noe i hele tråden. Når hun ikke får respons blir hun surere og surere. 

Jeg vet det egentlig, ser det i flere tråder. Jeg biter for lett på til tider.

Skrevet

Jeg kunne kanskje nesten hatt en ørliten smule forståelse for klage fra naboen hvis dere hadde malt huset neongrønt eller veldig lilla, men gult? Det er svært vanlig med gule hus, gult er en av de vanligste husfargene faktisk. 

Anonymkode: 044bc...ac1

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

IMG_7482.jpeg

Nydelig farge!! 😍

Anonymkode: ad1d6...366

Skrevet

Det eneste som teller er kommunens reguleringsplaner. Og jeg vil tro at det er minst 4 naboer som heier på dere og det gule huset. 

Anonymkode: b0ea5...20d

Skrevet

Gult er kult. 

Anonymkode: 945de...381

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...