Gå til innhold

Nyinnflyttet og naboer som mener for mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hus. Et oppussingsprosjekt. I sommer har vi malt huset utvendig. Her vi bor er ALLE hus i grått eller hvit. Jeg hater fargeløse gater og vi har malt huset i farger. Ikke noe vågalt men vi skiller oss ut som en fargeklatt. Dette er ikke noe etablert borettslag. Det er en velforening. Her om dagen kommer en nabo innom og vil gjøre oss oppmerksom på at det er enighet om hvilke farger vi kan bruke. Jeg sier jeg har snakket med vel’et og det er ingen regler. At noen naboer er enige om null farger kan jeg ikke ta hensyn til. Hun sier så at vi ødelegger flyten og helhetsinntrykket av gata. Igjen sier jeg at det kan jeg ikke ta hensyn til. 
Seriøst, jeg har tidligere bare lest om slike folk i nyhetene. 
Hvordan hadde du forholdt deg til dette?

Anonymkode: 4a1ec...b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde splattet på litt mer farger, kanskje en polkadottvegg, stjerner på den andre og neonblomster på gjerdet...

Skrevet

Jeg heier på alle som velger litt farge, både på hus og biler.

Naboene kan bare holde tåta 😅

Hadde en sånn nabo vi også, gatas sure kjærring, hadde alltid noe å klage på. Jeg bare lo av henne, og av en eller annen grunn likte hun at alt hun sa bare prellet av, så vi ble ganske gode venner etterhvert.

Hun klagde på husfarger, bustete hekker, at innkjørsler ikke var kostet osv osv.

Anonymkode: e2977...d30

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde tenkt at dere har et sterkt oppmerksomhetsbehov. Søtt, men litt slitsomt. 

Anonymkode: a2a5f...49c

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde tenkt at dere har et sterkt oppmerksomhetsbehov. Søtt, men litt slitsomt. 

Artig forsøk på hersketeknikk. 
Søtt at vi har farge på huset. 
Jeg skal fortelle deg en ting vesla. Å forsøke å få meg usikker med en teknikk jeg var ferdig med på ungdomsskolen fungerer ikke. Hvis du ikke klarer å komme med noe litt mer avansert anbefaler jeg for din egen skyld å holde munn. 
Spørsmålet var hvordan du hadde forholdt deg til slike folk, ikke hva du tenker om folk som liker farge i tilværelsen. 
Bli voksen!

Skrevet
Østerdølen skrev (30 minutter siden):

Da tror jeg at jeg hadde splattet på litt mer farger, kanskje en polkadottvegg, stjerner på den andre og neonblomster på gjerdet...

Jeg har vurdert å ha en knall farge på døra også. 
Jeg liker farger, på sommeren er det estetisk vakkert med hvite hus. På vinteren er det fint med farger. 
Jeg er glad at beige, grå og hvit er på vei ut. Det er jo bevist at fargeløse hjem ikke er bra for psyken. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Vi har kjøpt hus. Et oppussingsprosjekt. I sommer har vi malt huset utvendig. Her vi bor er ALLE hus i grått eller hvit. Jeg hater fargeløse gater og vi har malt huset i farger. Ikke noe vågalt men vi skiller oss ut som en fargeklatt. Dette er ikke noe etablert borettslag. Det er en velforening. Her om dagen kommer en nabo innom og vil gjøre oss oppmerksom på at det er enighet om hvilke farger vi kan bruke. Jeg sier jeg har snakket med vel’et og det er ingen regler. At noen naboer er enige om null farger kan jeg ikke ta hensyn til. Hun sier så at vi ødelegger flyten og helhetsinntrykket av gata. Igjen sier jeg at det kan jeg ikke ta hensyn til. 
Seriøst, jeg har tidligere bare lest om slike folk i nyhetene. 
Hvordan hadde du forholdt deg til dette?

Ble nysgjerrig på fargen dere har valgt? 😁

Anonymkode: 829f2...e29

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg heier på alle som velger litt farge, både på hus og biler.

Naboene kan bare holde tåta 😅

Hadde en sånn nabo vi også, gatas sure kjærring, hadde alltid noe å klage på. Jeg bare lo av henne, og av en eller annen grunn likte hun at alt hun sa bare prellet av, så vi ble ganske gode venner etterhvert.

Hun klagde på husfarger, bustete hekker, at innkjørsler ikke var kostet osv osv.

Anonymkode: e2977...d30

Jeg er glad i farger. Kontraster og sterke farger. Jeg blir deprimert av hjem som er fargeløse. Kaffe latte vegger, hjelpe meg så mange som har dette. Det finnes ikke noe tristere. 
Huset vårt er bare gult, lys gul med hvite detaljer. Jeg vurderer lys grønne dører nå, fordi naboen var så opptatt av estetisk fargeløst samfunn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ble nysgjerrig på fargen dere har valgt? 😁

Lys gul med hvite detaljer. Virkelig ikke banebrytende eller vågalt. 
Jeg har alltid likt gule hus.

Mer enn én etasje gule hus, bare én etasje røde hus. Alltid hvite karmer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg skal fortelle deg en ting vesla. Å forsøke å få meg usikker med en teknikk jeg var ferdig med på ungdomsskolen fungerer ikke. Hvis du ikke klarer å komme med noe litt mer avansert anbefaler jeg for din egen skyld å holde munn. 
Spørsmålet var hvordan du hadde forholdt deg til slike folk, ikke hva du tenker om folk som liker farge i tilværelsen. 
Bli voksen!

Oida, det svei visst litt. Når et helt alminnelig svar oppfattes som hersketeknikk er man nok ikke så trygg på eget valg uansett hvor høyt man roper. 

Er spørsmålet hvordan du skal forholde deg til mennesker som har andre meninger enn deg, så må svaret være at da smiler man og sier at man er fornøyd med fargen. Når man skiller seg ut så må man ha ryggrad til å stå for det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har gult hus selv, og liker det ikke. Er ikke pastell, men sånn kjedelig gammelgult. Hehe. Men lysere er penere også. Har noen gule hus her vi bor, og de passer egentlig ikke inn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med en etasje gule hus og en etasje røde hus? 

Det er ikke akkurat som at du har malt huset ditt rosa, kjør på :) Her var det bare gule hus også var det en av naboene som malte huset sitt svart, midt i rekka av gule hus, det ble ramaskrik 😂 Men kanskje folk da skjønner at man ikke trenger å beholde huset i samme farge.

Anonymkode: 7a276...ce8

Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage så mye styr med lyse gul farge på huset det er jo en veldig vanelig farge 

vi har hvit hus og syns det er kjedelig, har mer lyst på blått eller grønt 

Anonymkode: 607dc...733

Skrevet

Det er ikke alle steder man kan endre farge som man vil. Her jeg bor må man søke kommunen om fasadeendring om man vil bytte farge på huset. Ville sjekket det om dere ikke har gjort det

Anonymkode: d6c61...a35

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke alle steder man kan endre farge som man vil. Her jeg bor må man søke kommunen om fasadeendring om man vil bytte farge på huset. Ville sjekket det om dere ikke har gjort det

Ble hovedinnlegget for langt for deg så du ikke klarte å lese hele?

Anonymkode: 6f7cb...6b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ble hovedinnlegget for langt for deg så du ikke klarte å lese hele?

Sjekke med velet og sjekke med kommunen er to forskjellige ting. Ble det litt vanskelig for deg å skille de to?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Bli voksen!

Heeelt ferdig var du visst ikke. 

Anonymkode: 78ab7...dcf

Skrevet

Hva mener du med en etasje gule hus og en etasje røde hus? 

Anonymkode: 7a276...ce8

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hi liker gule og røde hus. Hun liker røde hus med én etasje og gule hus med flere etasjer. Jeg regner altså med at Hi sitt hus har flere etasjer siden hun valgte å male det gult (og ikke rødt).

Vi har blått hus og er veldig fornøyd med det. De aller fleste hus her er grå og litt kjedelig. Blått gir litt mer farge i nabolaget samtidig som det passer fint med det grå rundt.

Anonymkode: bed62...22e

Skrevet

Sjekke med velet og sjekke med kommunen er to forskjellige ting. Ble det litt vanskelig for deg å skille de to?

Du tror ikke velet hadde vært klar over det hvis de var vel for et område der kommunen setter begrensninger for farger på hus? Hvor vanlig tror du det er at en kommune setter slike begrensninger egentlig?

Skrevet

Naboen får jo mene så mye hun bare orker. Det trenger du ikke bry deg om.

Jeg hadde blitt trassig og kjørt på med ekstra mye farge på alt annet jeg kunne finne på å ha i hagen. 

Anonymkode: d0431...d42

Skrevet

Det finnes faktisk folk som leter etter ting å irritere seg over, ting de kan klage over osv. Dessverre har du tydeligvis en sånn nabo! Kjør på med grønn dør!! Og gjerne masse rosa plastflamingoer i hagen +++ (Mener jeg har sett sånne på Nille, kanskje på tilbud også nå?) 👍

Anonymkode: ad1d6...366

Skrevet

Så deilig med litt farger, jeg synes det er så utrolig kjedelig og trist med alt det fargeløse, grå hus og grå sofaer og hvite vegger, det er så kjedelig! 

Kanskje noen flere naboer blir inspirert til å velge farger, da vil det jo bli en annen "flyt i gata" uansett. 

Blås i naboen som mener for mye, det vil alltid finnes folk som mener noe om ting de ikke har noe med. 

Anonymkode: 46f7b...11d

Skrevet

Hvilken farge har dere av huset da? 

Man må tenke litt på naboene også. Skal gli litt inn i omgivelsene. 

Anonymkode: 17616...eae

Skrevet

Du har jo sjekket ut med velforening. Send regelverk i retur. Takk for innspill, men jeg forholder meg til denne. 

Anonymkode: c7400...db1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvilken farge har dere av huset da? 

Man må tenke litt på naboene også. Skal gli litt inn i omgivelsene. 

Anonymkode: 17616...eae

Lys gul, har hun skrevet.

Anonymkode: bed62...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...