Anonym bruker Skrevet 8. august #26 Skrevet 8. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): For første gang i livet frister det å stemme FRP. Har stemt AP i alle år, men Støre driver regelrett bare ap med oss og det er ikke lenger et parti for arbeiderne. Det jeg stusser over politikken til FRp er at de ønsker å avskrive formuesskatten. Dette er jeg helt uenig i. De ønsker også å ha flat skatt. Jeg derimot mener at mennesker i kritiske yrker burde ha flat skatt og få avskrevet studielån. FrP skriver lite om familiepolitikk, i hvertfall fant ikke jeg noe i farta. Når det gjelder helse og alderdom støtter jeg de 100%, men samtidig så lurer jeg på hva de tenker at alle skal velge egne helsetjenester? Blir det de rike som kan kjøpe seg de beste? Enig i at alle skatter og avgifter MÅ ned. Dette tullet Norge driver med skaper ikke en rettferdig nasjon. Men gagner bare de som er godt bemidlet. Selv om lønningene har økt, så har alle levekostnadene økt parallelt og vi har egentlig mindre å rutte med. De skriver ikke noe om hva de skal gjøre med gjelda til folk. Når eksterne kreditorer kan smelle på 2-300% rente i forhold til hovedkrav, så er det rett og slett råttent. Mange klarer aldri komme seg ut av gjeldsproblemene og blir ute av stand til å jobbe eller ha livskvalitet. Jeg stemmer også for 6 timers arbeidsdag med samme lønn og 5 uker sommerferie. Anonymkode: 17776...99d Du vil at man skal betale mindre skatt og jobbe mindre? Hvor tenker du at pengene til å finansiere dette skal komme fra? Anonymkode: 4e508...e43
Anonym bruker Skrevet 8. august #27 Skrevet 8. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du vil at man skal betale mindre skatt og jobbe mindre? Hvor tenker du at pengene til å finansiere dette skal komme fra? Anonymkode: 4e508...e43 Jeg mener at det skaper livskvalitet og familiekvalitet. Pengene skal komme fra trygda. Færre vil oppleve å bli syke og utmattet og det vil gagne samfunnet. Anonymkode: 17776...99d
Anonym bruker Skrevet 8. august #28 Skrevet 8. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg mener at det skaper livskvalitet og familiekvalitet. Pengene skal komme fra trygda. Færre vil oppleve å bli syke og utmattet og det vil gagne samfunnet. Anonymkode: 17776...99d Og hvor kommer trygda fra? Hvis AS Norge skal få inn færre skattepenger og betale samme lønn for færre arbeidstider så må jo pengene hentes et sted fra? Og hva med de små private bedriftene, hvem skal dekke deres tap? Anonymkode: 4e508...e43
Anonym bruker Skrevet 8. august #29 Skrevet 8. august Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Og hvor kommer trygda fra? Hvis AS Norge skal få inn færre skattepenger og betale samme lønn for færre arbeidstider så må jo pengene hentes et sted fra? Og hva med de små private bedriftene, hvem skal dekke deres tap? Anonymkode: 4e508...e43 Nei. Flat skatt til alle som tjener under 8-100k. Og progressiv skatt jo mer man tjener og dess mer formue man har. Trygdeytelser er blant annet sykepenger og penger staten betaler i form av helsehjelp. Dette vil også minske helsekøene, samt rekruttere mer folk. Hva mener du med tap for små bedrifter? Men får høre hva du tenker er optimalt da? Anonymkode: 17776...99d
Anonym bruker Skrevet 8. august #31 Skrevet 8. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 8738f...4a6 Mener du at alle andre partier gjennomfører alt de de ønsker og lover de skal gjøre? Anonymkode: 182bc...b07
Anonym bruker Skrevet 8. august #32 Skrevet 8. august Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Mener du at alle andre partier gjennomfører alt de de ønsker og lover de skal gjøre? Anonymkode: 182bc...b07 Whataboutisme. Uavhengig av hva andre partier så erkjenner du med dette at FrP ikke vil innfri sine løfter. Anonymkode: 8738f...4a6
Anonym bruker Skrevet 8. august #33 Skrevet 8. august 1 hour ago, Anonym bruker said: Nei. Flat skatt til alle som tjener under 8-100k. Og progressiv skatt jo mer man tjener og dess mer formue man har. Trygdeytelser er blant annet sykepenger og penger staten betaler i form av helsehjelp. Dette vil også minske helsekøene, samt rekruttere mer folk. Hva mener du med tap for små bedrifter? Men får høre hva du tenker er optimalt da? Anonymkode: 17776...99d Frikortet for skatt er 100k så du betaler ikke skatt hvis du ikke tjener mer Anonymkode: f2b76...9ba
Anonym bruker Skrevet 8. august #34 Skrevet 8. august Tenker det allerede jobbes med mye av det der, og at FRP som resten av gjengen heller ikke har noen quickfix. Sist fikk vi høyere kvote og seggway… bare nevner det. Noe som btw hadde vært en quickfix, var å klare å stave rett. Siterer: «Nå vet alle at det var roiktig det vi sa, og det er gurnnen til at vi står på dnene siden av grensen.» Anonymkode: 3da3d...089
Anonym bruker Skrevet 8. august #35 Skrevet 8. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei. Flat skatt til alle som tjener under 8-100k. Og progressiv skatt jo mer man tjener og dess mer formue man har. Trygdeytelser er blant annet sykepenger og penger staten betaler i form av helsehjelp. Dette vil også minske helsekøene, samt rekruttere mer folk. Hva mener du med tap for små bedrifter? Men får høre hva du tenker er optimalt da? Anonymkode: 17776...99d Flat skatt til alle som tjener 80-100 000 kr? Eller mener du 800 000 - 1 000 000 kr? Jeg vet hva trygdeytelser er, men du sier at utgiftene som ditt forslag innebærer skal bli dekket av ‘trygden’, som nå bl.a blir dekket av våre skattepenger. Så mitt spørsmål står seg, hvor skal penger til de økte utgiftene komme fra? ‘Trygda’ kommer jo også via statsbudsjettet, så hvor vil du kutte? Jeg tenker at små bedrifter som må betale full lønn for seks timers arbeidsdag vil slite, så jeg lurer på hvordan de skal dekke inn tapet sitt? Politikken som AP fører er det nærmeste man kommer optimal i mine øyne, man finner vel ingen partier hvor man er helt enig om alt. Anonymkode: 4e508...e43
TheWitch Skrevet 9. august #36 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (11 timer siden): Anonymkode: 8738f...4a6 Man trenger da ikke å gå tilbake til 80-tallet for brutte valgløfter, det holder med 4 år: "Nå er det vanlige folk sin tur".....til hva? Bli fattigere? Støre lovet oss bedre råd i stede for er det enda flere som sliter. I fjor skulle de knuse gjengene, men så langt har de vel ikke tatt et eneste gjengmedlemmer.
Anonym bruker Skrevet 9. august #37 Skrevet 9. august TheWitch skrev (5 minutter siden): Man trenger da ikke å gå tilbake til 80-tallet for brutte valgløfter, det holder med 4 år: "Nå er det vanlige folk sin tur".....til hva? Bli fattigere? Støre lovet oss bedre råd i stede for er det enda flere som sliter. I fjor skulle de knuse gjengene, men så langt har de vel ikke tatt et eneste gjengmedlemmer. Så gammel er Siv Jensen ikke. Dette er fra 2000-tallet. Og helt ærlig, har FrP virkelig hatt det slagordet? Har FrP virkelig vært opptatt av vanlige folk? Anonymkode: 8738f...4a6
Anonym bruker Skrevet 9. august #38 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (12 timer siden): Og hvor kommer trygda fra? Hvis AS Norge skal få inn færre skattepenger og betale samme lønn for færre arbeidstider så må jo pengene hentes et sted fra? Og hva med de små private bedriftene, hvem skal dekke deres tap? Anonymkode: 4e508...e43 Men hvor skal Støre ta de samme pengene fra? Akkurat nå sitter mange bedriftseier og vurderer å flytte ut om de rødgrønne vinner valget. En av de betaler omtrent like mye i skatt som 1000 arbeidere, men men siden Støre må samarbeide med SV og de er nå ute å lover høyere skatter, så snart lønner det seg ikke å jobbe p.g.a. høye skatter. Hvor spare skatt? Ved å slutte å leke som den rike onkelen i utlandet: Hvorfor skal Norge betale mer til FN enn det FN krever? Vi er det landet som betaler mest til FN pr innbygget. Kravet er 1% av BNP, vi betaler 2%. I tillegg slenger vi penger etter det ene og det andre organet i FN helt ukritsik. Vi stilte ikke en gang spørsmål ved at Saudia Arabia fikk ansvar for kvinners rettigheter. Vi kan fint kutte i offentlig sektor. Ved å senke den kriminelle lavalderen kan man låse inn kriminelle i stede for å bruke 20 mill i året på å fotfølge EN ung kriminell. I tillegg vil man spare penger på å slippe behandling/erstatning til de som ikke blir rammet av kriminalitet. Og jeg kunne forstatt, men da blir nok innlegget alt for langt. Anonymkode: 98fff...785
TheWitch Skrevet 9. august #39 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Så gammel er Siv Jensen ikke. Dette er fra 2000-tallet. Og helt ærlig, har FrP virkelig hatt det slagordet? Har FrP virkelig vært opptatt av vanlige folk? Anonymkode: 8738f...4a6 De er nå mye mer folkelig enn Ap....eller greit, Ap vil gjerne hjelpe folk, men ikke de som bor i Norge.
Anonym bruker Skrevet 9. august #40 Skrevet 9. august TheWitch skrev (14 minutter siden): De er nå mye mer folkelig enn Ap....eller greit, Ap vil gjerne hjelpe folk, men ikke de som bor i Norge. Der var whataboutismen igjen. Freppere klarer bare ikke prate om FrPs politikk. De MÅ prate om andres politikk. Noe som sier oss at FrPs politikk ikke tåler dagslys, når ikke en gang FrPs mest ihuga tilhengere tåler å se på FrPs politikk. Anonymkode: 8738f...4a6
Anonym bruker Skrevet 9. august #41 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men hvor skal Støre ta de samme pengene fra? Akkurat nå sitter mange bedriftseier og vurderer å flytte ut om de rødgrønne vinner valget. En av de betaler omtrent like mye i skatt som 1000 arbeidere, men men siden Støre må samarbeide med SV og de er nå ute å lover høyere skatter, så snart lønner det seg ikke å jobbe p.g.a. høye skatter. Hvor spare skatt? Ved å slutte å leke som den rike onkelen i utlandet: Hvorfor skal Norge betale mer til FN enn det FN krever? Vi er det landet som betaler mest til FN pr innbygget. Kravet er 1% av BNP, vi betaler 2%. I tillegg slenger vi penger etter det ene og det andre organet i FN helt ukritsik. Vi stilte ikke en gang spørsmål ved at Saudia Arabia fikk ansvar for kvinners rettigheter. Vi kan fint kutte i offentlig sektor. Ved å senke den kriminelle lavalderen kan man låse inn kriminelle i stede for å bruke 20 mill i året på å fotfølge EN ung kriminell. I tillegg vil man spare penger på å slippe behandling/erstatning til de som ikke blir rammet av kriminalitet. Og jeg kunne forstatt, men da blir nok innlegget alt for langt. Anonymkode: 98fff...785 Hvor samfunnsøkonomisk lurt er det å låse inn barn i stede for å rehabilitere dem? Det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. Og det er nok ikke slik at det automatisk blir mer penger til ‘folket’ selv om u-hjelpen minskes, det er ikke slik et statsbudsjett virker. Hva tror du de bedriftseierne du er bekymret for vil gjøre om de må betale 100 % lønn for 80 % arbeid? Anonymkode: 4e508...e43
TheWitch Skrevet 9. august #42 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Der var whataboutismen igjen. Freppere klarer bare ikke prate om FrPs politikk. De MÅ prate om andres politikk. Noe som sier oss at FrPs politikk ikke tåler dagslys, når ikke en gang FrPs mest ihuga tilhengere tåler å se på FrPs politikk. Anonymkode: 8738f...4a6 Jeg synes Frp snakker mye om sin egen politikk og akkurat nå er alle partiene ut og sier at andre parti sin politikk ikke vil fungerer, slik er det under et valgår.
Anonym bruker Skrevet 9. august #43 Skrevet 9. august TheWitch skrev (2 minutter siden): Jeg synes Frp snakker mye om sin egen politikk og akkurat nå er alle partiene ut og sier at andre parti sin politikk ikke vil fungerer, slik er det under et valgår. Denne tråden dreier seg om FrPs politikk. FrPs. Ikke Rødts. Ikke SVs. Ikke en gang KrFs. Den dreier seg om FrPs politikk. Likevel kommer du her og babler om alt mulig annet. Du prater om hva du synes heller enn FrPs politikk. Du er livredd for å diskutere trådens tema, FrPs politikk. Hvorfor det, hmm? Hva er det som gjør at selv du som er en ihuga FrP-tilhenger ikke tør diskutere FrPs politikk? FrPs politikk tåler ikke dagslys. Ikke en gang for FrPs sterkeste tilhengere, tydeligvis. Anonymkode: 8738f...4a6
TheWitch Skrevet 9. august #44 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Denne tråden dreier seg om FrPs politikk. FrPs. Ikke Rødts. Ikke SVs. Ikke en gang KrFs. Den dreier seg om FrPs politikk. Likevel kommer du her og babler om alt mulig annet. Du prater om hva du synes heller enn FrPs politikk. Du er livredd for å diskutere trådens tema, FrPs politikk. Hvorfor det, hmm? Hva er det som gjør at selv du som er en ihuga FrP-tilhenger ikke tør diskutere FrPs politikk? FrPs politikk tåler ikke dagslys. Ikke en gang for FrPs sterkeste tilhengere, tydeligvis. Anonymkode: 8738f...4a6 Jeg svarte på et innlegg hvor du kom dragende med et gammelt partiprogram, det vel dette valget vi snakker om.
TheWitch Skrevet 9. august #45 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvor samfunnsøkonomisk lurt er det å låse inn barn i stede for å rehabilitere dem? Det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. Og det er nok ikke slik at det automatisk blir mer penger til ‘folket’ selv om u-hjelpen minskes, det er ikke slik et statsbudsjett virker. Hva tror du de bedriftseierne du er bekymret for vil gjøre om de må betale 100 % lønn for 80 % arbeid? Anonymkode: 4e508...e43 Det er mulig å både låse de kriminelle inne OG rehabiliterere de. Men det å bruke 20 mill pr kriminell unge pr år for å fotfølge de 24 timer i døgnet er helt hinnsidig. Problmet med dagens politikk mot norsk næringsliv er at det ikke lønner seg å tjene penger som norsk eier, men utenlandske kan gjøre det veldig bra. Jeg jobber nå selv i det ogfentlige, men jeg er ikke så dum at jeg ikke forstår at om vi fortsetter å tyne skatt (selskaps skatt og formuesskatt) så gidder ikke grundere og norske bedriftseier å satse her til lands.
Anonym bruker Skrevet 9. august #46 Skrevet 9. august TheWitch skrev (1 time siden): Jeg svarte på et innlegg hvor du kom dragende med et gammelt partiprogram, det vel dette valget vi snakker om. Poenget med det var at FrP etter det løftet kom i regjering. FrP innfridde ikke sitt løfte i regjering. Det er det vi snakker om. FrPs brutte løfter. Du må derfor ty til hva andre partier sier og gjør for å slippe å erkjenne at FrP bryter løfter. For sannheten er for fæl for en FrP-tilhenger som deg, FrP lover ting de ikke holder. Anonymkode: 8738f...4a6
Anonym bruker Skrevet 9. august #47 Skrevet 9. august TheWitch skrev (1 time siden): Jeg synes Frp snakker mye om sin egen politikk og akkurat nå er alle partiene ut og sier at andre parti sin politikk ikke vil fungerer, slik er det under et valgår. Enig, Frp snakker i hovedsak om egen politikk. Mye mer enn Ap. Det eneste Ap gjør er å prate om andres politikk som useriøs, umulig å få dekket inn i budsjett, og de lurer alltid på hvor andre skal få pengene fra. Ap påstår at Frp og Høyresiden vil være en katastrofe for velferden, barnefamilier, eldreomsorg osv. De er sylfrekke. Velferden raseres og tildeles fremmedkulturelle som ALDRI har bidratt til det norske samfunnet. Eldreomsorgen er allerede en skam, helsekøene likeså. Ap forsøker å framstille det som om vi har veldig knapt med penger, og alt som innvilges av mindre skatt og avgift vil straks ramme småbarnsfamilier og eldreomsorg. Det er jo bare tull. Det er vindmøller, batterifabrikker, sløsing med bistand, og praktisering av massiv fremmedkulturell innvandring som vil rammes av Frp's politikk, og det er noe de fleste vil juble for. Frp vil prioritere de som har valgt dem, oss velgere, oss skattebetalere. Det trenger vi veldig mye mer av i dag. Ap forsøker å lure oss til å tro at mindre skatt og mindre sløsing i offentlig sektor vil gå ut over eldre og syke. Det vil aldri skje. Det skjer bare under Ap. Disse budsjettpostene finnes det uendelig dekning for i søkkrike Norge. Det er klima og innvandring som er pengeslukene som IKKE er bruk av penger slik vi som betaler skatt ønsker. I tillegg skremmer Ap med at mindre skatt vil gjøre de rike rikere. som om de rike stjeler penger fra oss alle. De aller fleste rike er rike fordi de har skapt noe, de har skapt store verdier, arbeidsplasser, og de har tatt stor personlig risiko, de har ikke hatt 5 uker ferie hvert år, de har ikke dratt på hytta hver fredag kl 14 osv. De rikeste er en veldig viktig verdiskapende ressurs, fordi de satser, jobber, og investerer pengene sine riktig. Det er veldig bra for samfunnet, veldig bra for oss alle. Det er mye bedre at de rike har mye penger, enn politikere fra Ap. Politikere fra Ap bruker penger på ting som aldri vil være lønnsomt for samfunnet. Det har vi alt for mye av. Derfor skjønner stadig flere at Frp og høyresiden må få større innflytelse. Ap er et konkursprosjekt for samfunnet. Vi må skap verdier. Fordeling er bra, men det skjer naturlig når verdier skapes. Fordi alle får lønnsomme arbeidsplasser. Alle trenger ikke være veldig rike og velstående, så lenge alle har det bra. Det skader ingen at noen er søkkrike, så lenge de selv har nok til å leve anstendig. Ap tror forskjeller er farlig, det skremmer de oss med. Forskjeller er bare farlig om vi må betale mye skatt, det blir ei tvangstrøye. Så i grunn er forskjeller bare farlig for Ap, fordi store forskjeller gjør at folk ikke klarer å betale all skatten Ap ønsker å kreve inn. Har vi lave skatter så klarer alle å betale for seg. Forskjeller er farlig for Ap. Da kan de ikke kontrollere alle sammen. Det er det de er opptatt av. Kontroll, ikke frihet. Anonymkode: cd2ca...fa1
Anonym bruker Skrevet 9. august #48 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Poenget med det var at FrP etter det løftet kom i regjering. FrP innfridde ikke sitt løfte i regjering. Det er det vi snakker om. FrPs brutte løfter. Du må derfor ty til hva andre partier sier og gjør for å slippe å erkjenne at FrP bryter løfter. For sannheten er for fæl for en FrP-tilhenger som deg, FrP lover ting de ikke holder. Anonymkode: 8738f...4a6 De aller fleste skjønner at et støtteparti i en regjering aldri kan dominere med sin politikk. Det du påstår er fordummende. Fordummende er det meste av Ap's argumenter. De henvender seg til frykten og misunnelsen, den er primitiv. De rike er kjeltringer, og alt går ut over gamle og syke. Alle positive tiltak for befolkningen vil gå ut over gamle og syke, i følge Ap. Hvem andre enn lite opplyste mennesker tror på noe så dumt? Når vi ser hva våre penger går til i praksis? Det er fiendebildet til Ap. Det er så langt fra det reelle problemet det kan bli, men det er enkle slagord. Anonymkode: cd2ca...fa1
Anonym bruker Skrevet 9. august #49 Skrevet 9. august Jeg synes det er helt greit med ansiktgjennkjenning når man krysser grensa jeg da. Gode tiltak. Ikke vanskelig å være for å verne om lovlydige, unge borgere foran hardbarka kriminelle. Samfunnet svikter når du møter overfallsmann din på butikken dagen etter. Hvis ikke det er frihetsberøvelse, så vet ikke jeg. Anonymkode: ee11b...6d6
Anonym bruker Skrevet 9. august #50 Skrevet 9. august Og her ser vi Stoltenberg kaster jakka og beviser i sitt regnestykke hvor uansvarlig Frp's politikk er, i velkjent stil: https://www.vg.no/nyheter/i/RzV32d/stoltenberg-ut-mot-listhaugs-budsjett-uansvarlig Alltid framstilles budsjetter som avansert vitenskap bare Ap kan. Hvor er tallene for klimatiltak og fremmedkulturell innvandring. To poster som utgjøre flere hundre MILLIARDER. Å kutte i Ap's budsjett må være noe av det enkleste som er. Elon Musk ville på 15 min kunne halvert et så svakt budsjett med uendelig mye sløseri på IKKE verdiskapende utgifter. Her argumenterer Stoltenberg i kjent stil: – Poenget er at de har ikke pekt på noen kutt som er i nærheten av å kunne dekke inn 150 milliarder kroner. Det betyr enten massiv økt bruk av oljepenger eller kutt de ikke vil vise oss før valget: – Listhaug må vise oss regnestykket, fordi med en kraftig økning av oljepengebruken risikerer vi økt prisstigning og dermed økte renter. Manglende åpenhet i Norge gjør at vi aldri får tall over hvor mye klimatiltak og fremmedkulturell innvandring koster oss. Men alle forstår at det koster minst dobbelt så mye som 150 milliarder i året. At vi ikke kan diskutere enkelte temaer i Norge gjør at vi aldri kan komme i mål med budsjetter, på en ærlig og ryddig måte. DET er uansvarlig. IKKE Frp's budsjetter. Anonymkode: cd2ca...fa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå