Gå til innhold

Hva synes dere om lista med tiltak FRP ønsker å innføre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://forum.klikk.no/foreldre/forum/5206-skravle/?do=add

Jeg synes det er mye bra her, men vil ikke ha ansikts- og objektsgjenkjenning ved grensa. Synes og det er en dårlig ide å avikle ungdomsstraffen, men det må tydeligvis skjerpes på en eller annen måte, 

Hva synes du om lista?

Anonymkode: 182bc...b07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt perfekt. Akkurat det Norge trenger nå. 

Anonymkode: cf15e...917

Skrevet

Hvilken liste?

Jeg så dette bildet på FB og kjenner at jeg blir helt matt. De er så korte og populistiske at man skulle tro at alle med en fungerende iq gjennomskuet dem, men neida, kommentarfeltet flommer over av heiarop og ‘kast dem ut’.

Jeg ser mørkt på landets fremtid da jeg dessverre tror at FrP kommer til å gjøre et bra valg. Folk er rett og slett for dumme. IMG_6144.thumb.jpeg.02a00bc21762368b006a903994bd8979.jpeg

Anonymkode: 4e508...e43

Skrevet

Ingen fasit, men helt klart i riktig retning. Endelig noen som er intelligente nok til å skjønne at noe faktisk må gjøres, og at vi må ta av silkehanskene. Er du mindreårig, og ikke oppfører deg som mindreårig, men begår voksne lovbrudd, da må det straffes på en eller annen måte, i tillegg til å behandles selvsagt. Samfunnet må beskyttes, samtidig med at kriminelle må gis en sjanse til å endre seg.

Det er på tide at vi tar tilbake tryggheten i hverdagen. Selvsagt møtes effektive tiltak med et hylekor og drama fra de handlingslammede standardpolitkerne. Vi ser resultatet av den politikken som har blitt ført så langt, konsekvensene er tydelige nok. Politikerne har importert en ny type kriminalitet til landet, da må de ta konsekvensene av det. Det er en del av berikelsen som de har markedsført i årevis. Frp har mye å rydde opp i etter den hodeløse politikken de andre partiene står for.

Anonymkode: cd2ca...fa1

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ingen fasit, men helt klart i riktig retning. Endelig noen som er intelligente nok til å skjønne at noe faktisk må gjøres, og at vi må ta av silkehanskene. Er du mindreårig, og ikke oppfører deg som mindreårig, men begår voksne lovbrudd, da må det straffes på en eller annen måte, i tillegg til å behandles selvsagt. Samfunnet må beskyttes, samtidig med at kriminelle må gis en sjanse til å endre seg.

Det er på tide at vi tar tilbake tryggheten i hverdagen. Selvsagt møtes effektive tiltak med et hylekor og drama fra de handlingslammede standardpolitkerne. Vi ser resultatet av den politikken som har blitt ført så langt, konsekvensene er tydelige nok. Politikerne har importert en ny type kriminalitet til landet, da må de ta konsekvensene av det. Det er en del av berikelsen som de har markedsført i årevis. Frp har mye å rydde opp i etter den hodeløse politikken de andre partiene står for.

Hva fikk de gjort med dette sist de satt i regjering? Sånn mellom alle byttene av justisministre og slikt? 

Skrevet

Strengere straffer pleier ikke endre så mye på kriminaliteten. Det ser man f. eks. i USA. Det er forebygging som skal til. At folk ikke vokser opp i miljøer med lite ressurser og mye kriminalitet. Hindre at barn blir rekrutert til en kriminell løpebane. Rekrutering er et stort problem. Voksen folk bruker barn og lokker med penger og dyre restaurantbesøk.

Skrevet

Det er litt komisk at Støre skryter av at de nå har bevilget 19 mill for å kunne fotfølge unge kriminelle. Det betyr at de kan fotfølge EN ung kriminell i et år 😂

Anonymkode: 98fff...785

Skrevet
Ella-2 skrev (24 minutter siden):

Strengere straffer pleier ikke endre så mye på kriminaliteten. Det ser man f. eks. i USA. Det er forebygging som skal til. At folk ikke vokser opp i miljøer med lite ressurser og mye kriminalitet. Hindre at barn blir rekrutert til en kriminell løpebane. Rekrutering er et stort problem. Voksen folk bruker barn og lokker med penger og dyre restaurantbesøk.

Faktisk gjorde det det omvendte. Folk fikk livstids fengsel for "three strikes" tidligere. De sluttet med det, for det endte ikke stort av kriminalitet, i stedet ble det slik at tredje gangen noen ble tatt for nasking fikk de livstids fengsel. For nasking, ja. Derfor gikk en del amok tredje gang de ble tatt for noe, for nå var jo livet deres over. Folk ble kjørt ned og drept av noen som prøvde å komme seg unna politiet for vedkommende som prøvde å komme seg unna hadde jo allerede livstids fengsel i vente, da ble det ikke verre om de gjorde andre kriminelle ting i tillegg eller rent av tok liv.

https://www.opensocietyfoundations.org/newsroom/paper-three-strikes-laws-dont-prevent-crime

Anonymkode: 8738f...4a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilken liste?

Jeg så dette bildet på FB og kjenner at jeg blir helt matt. De er så korte og populistiske at man skulle tro at alle med en fungerende iq gjennomskuet dem, men neida, kommentarfeltet flommer over av heiarop og ‘kast dem ut’.

Jeg ser mørkt på landets fremtid da jeg dessverre tror at FrP kommer til å gjøre et bra valg. Folk er rett og slett for dumme. IMG_6144.thumb.jpeg.02a00bc21762368b006a903994bd8979.jpeg

Lista står i linken

Hi

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Hva fikk de gjort med dette sist de satt i regjering? Sånn mellom alle byttene av justisministre og slikt? 

Det fungerer uansett ikke sånn som det er nå, så tydelig mange partier som har feilet i dette.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det fungerer uansett ikke sånn som det er nå, så tydelig mange partier som har feilet i dette.

Hi

Men FrP har jo fasiten? Så da lurer man på hva de oppnådde mens de satt i regjering og hadde justisministeren(e). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Lista står i linken

Hi

Har du trykket på linken?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

https://forum.klikk.no/foreldre/forum/5206-skravle/?do=add

Jeg synes det er mye bra her, men vil ikke ha ansikts- og objektsgjenkjenning ved grensa. Synes og det er en dårlig ide å avikle ungdomsstraffen, men det må tydeligvis skjerpes på en eller annen måte, 

Hva synes du om lista?

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men FrP har jo fasiten? Så da lurer man på hva de oppnådde mens de satt i regjering og hadde justisministeren(e). 

De har vel ikke noe mer fasiten enn andre partier har.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ap har hatt justisministere i over 20 år, hva har de fått til, annet enn en stadig forverring?

En må starte med å sikre tryggheten til de som IKKE er kriminelle. En god start er å isolere kriminelle fra samfunnet, deretter forebygge kriminalitet først og fremst ved å slutte å importere kriminelle fra utlandet, til slutt kan en gi hjelp til de kriminelle slik at de forhåpentligvis kan integreres i samfunnet. Ap har forsøkt i alle år å begynne med å hjelpe de kriminelle, det er å starte i feil ende. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men har du trykket på linken i hovedinnlegget?

Jeg skjønner at du vil frem til at jeg postet feil link

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hi

Alle skjønner det, de som vil. Du har snublet over en av disse legendariske kverulantene som gjør et stort nummer av bagateller framfor å diskutere tema.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ap har hatt justisministere i over 20 år, hva har de fått til, annet enn en stadig forverring?

En må starte med å sikre tryggheten til de som IKKE er kriminelle. En god start er å isolere kriminelle fra samfunnet, deretter forebygge kriminalitet først og fremst ved å slutte å importere kriminelle fra utlandet, til slutt kan en gi hjelp til de kriminelle slik at de forhåpentligvis kan integreres i samfunnet. Ap har forsøkt i alle år å begynne med å hjelpe de kriminelle, det er å starte i feil ende. 

Men HVA gjorde FrP med dette da DE satt i regjering?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hi

Da får du vel poste riktig da?

Skrevet
MissSaigon skrev (2 timer siden):

Hva har AP gjort i disse 4 årene? 

Anonymkode: cf15e...917

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men HVA gjorde FrP med dette da DE satt i regjering?

Du skjønner at en trenger minst 50% oppslutning for å kunne bestemme politikken?

Anonymkode: bafc4...92c

Skrevet

For første gang i livet frister det å stemme FRP. Har stemt AP i alle år, men Støre driver regelrett bare ap med oss og det er ikke lenger et parti for arbeiderne. Det jeg stusser over politikken til FRp er at de ønsker å avskrive formuesskatten. Dette er jeg helt uenig i. De ønsker også å ha flat skatt. Jeg derimot mener at mennesker i kritiske yrker burde ha flat skatt og få avskrevet studielån. FrP skriver lite om familiepolitikk, i hvertfall fant ikke jeg noe i farta.

Når det gjelder helse og alderdom støtter jeg de 100%, men samtidig så lurer jeg på hva de tenker at alle skal velge egne helsetjenester? Blir det de rike som kan kjøpe seg de beste?

Enig i at alle skatter og avgifter MÅ ned. Dette tullet Norge driver med skaper ikke en rettferdig nasjon. Men gagner bare de som er godt bemidlet. Selv om lønningene har økt, så har alle levekostnadene økt parallelt og vi har egentlig mindre å rutte med.

De skriver ikke noe om hva de skal gjøre med gjelda til folk. Når eksterne kreditorer kan smelle på 2-300% rente i forhold til hovedkrav, så er det rett og slett råttent. Mange klarer aldri komme seg ut av gjeldsproblemene og blir ute av stand til å jobbe eller ha livskvalitet. 

Jeg stemmer også for 6 timers arbeidsdag med samme lønn og 5 uker sommerferie. 

Anonymkode: 17776...99d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du skjønner at en trenger minst 50% oppslutning for å kunne bestemme politikken?

Anonymkode: bafc4...92c

Så du mener at FrP hadde null innvirkning på politikken mens de satt i regjering?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...