Gå til innhold

Hvordan er det fysisk mulig å gå opp 2.5 kilo på ett døgn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ikke har gjort annet enn å gå gå gå gå? Vært på tur utenbys og vært i fornøyelsespark. Gått å gått, totalt 32.000 skritt fra ene dagen klokka 14 til andre dagen klokka 17. Har spist vanlig, med unntak av en sukkerspinn… 

dette skjedde tidligere i sommer og på storbyferie hvor vi gikk 15-20K skritt hver dag i en hel uke. Da la jeg på meg 3 kilo??

Anonymkode: 08a42...4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være væske i kroppen. 

Anonymkode: 3ad9c...74d

Skrevet

Det tror jeg går fint. Akkurat opplevd det samme. Gått enormt mye, men engelsk frokost, litt kaker og snop og ikke bestandig verdens sunneste lunsjer og middager, bidro nok litt. Er nok en blanding av væske i kroppen og kanskje at kroppen ikke helt tåler mer enn vanlig av stekt og fritert mat i mitt tilfelle. Et par dager med normal mat, så er du nok tilbake på vanlig vekt, tenker jeg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det må være væske i kroppen. 

Anonymkode: 3ad9c...74d

Har knapt drukket… altså mindre enn vanlig. Mistenker det kan være det og, at det jeg har drukket har blitt igjen 

Skrevet
prekæs skrev (53 minutter siden):

Det tror jeg går fint. Akkurat opplevd det samme. Gått enormt mye, men engelsk frokost, litt kaker og snop og ikke bestandig verdens sunneste lunsjer og middager, bidro nok litt. Er nok en blanding av væske i kroppen og kanskje at kroppen ikke helt tåler mer enn vanlig av stekt og fritert mat i mitt tilfelle. Et par dager med normal mat, så er du nok tilbake på vanlig vekt, tenker jeg.

Dagen vi kom spiste jeg to minitacos på Egon, og to små quesedilla til middag. Til frokost dagen etter ett rundstykke. Så en liten chips og en miniburger, og en kyllingwrap. Så har ikke spist unormalt eller mer enn jeg pleier, men likevel så markant endring på vekta så fort da. Håpløst. Vil jo helst ned i vekt, ikke opp 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Dagen vi kom spiste jeg to minitacos på Egon, og to små quesedilla til middag. Til frokost dagen etter ett rundstykke. Så en liten chips og en miniburger, og en kyllingwrap. Så har ikke spist unormalt eller mer enn jeg pleier, men likevel så markant endring på vekta så fort da. Håpløst. Vil jo helst ned i vekt, ikke opp 😅

Det er en del salt i det du har spist, da holder kroppen på væske. Man tisser og bæsjer gjerne mindre på tur, kroppen holder på avfallstoffene. 

Aldri lurt å veie seg på tur.

Anonymkode: 799fe...0f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er en del salt i det du har spist, da holder kroppen på væske. Man tisser og bæsjer gjerne mindre på tur, kroppen holder på avfallstoffene. 

Aldri lurt å veie seg på tur.

Anonymkode: 799fe...0f0

Nei har kommet hjem og veid meg. Var bare borte ei natt 

får tru det løser seg med normal mat og væske igjen 

Skrevet

det kan også være muskler

varmen som holder på veske

men uansett så går det nok ned igjenn 

Anonymkode: e8211...01b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

dette skjedde tidligere i sommer og på storbyferie hvor vi gikk 15-20K skritt hver dag i en hel uke. Da la jeg på meg 3 kilo??

Gikk du de ned igjen når du kom hjem?

Anonymkode: a69fb...286

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tvilsomt at man har lagt på seg 2,5 kg i muskler på et døgn bare av å gå. Den oppskrifta skulle jeg i såfall fulgt.

Holder en knapp på ekstra væske. Og så veier vi kvinner jo også litt ulikt alt etter hvor man er i syklusen, så det kan jo vere en kombo av flere ting. Tipper du er tilbake i normal vekt om et par dager.

Anonymkode: fa098...3ee

Skrevet

Du har drukket mye, svettet lite, og du har vært sjelden på do. Det er ingen annen forklaring. Du kan slanke deg 2 kg på en dag også, hvis du stoler blindt på det vekta viser.

Anonymkode: 0267d...36a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tidligere i sommer var det nok varmen som holdt på væska. Nå var det 15 grader og regn 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Gikk du de ned igjen når du kom hjem?

Anonymkode: a69fb...286

Ja etter en uke. Men har merka allerede i dag at jeg har tissa ekstremt mye (fordi jeg har drukket tilsvarende). Så satser på at den er tilbake på plass om noen dager. Bare så frustrerende når jeg konstant passer på hva jeg spiser, også «skeier» jeg ut i ett døgn, går mer enn jeg pleier og legger på meg 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja etter en uke. Men har merka allerede i dag at jeg har tissa ekstremt mye (fordi jeg har drukket tilsvarende). Så satser på at den er tilbake på plass om noen dager. Bare så frustrerende når jeg konstant passer på hva jeg spiser, også «skeier» jeg ut i ett døgn, går mer enn jeg pleier og legger på meg 😅

Derfor blir man anbefalt å kun veie seg en gang pr uke :) 

Anonymkode: 9f3b2...966

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Derfor blir man anbefalt å kun veie seg en gang pr uke :) 

Anonymkode: 9f3b2...966

Ja jeg vet. Men som slankeoperert og som har est ut pga medisiner så mååå jeg sjekke konstant for å ikke miste grepet. Jeg vet jo at man ikke skal det. 

Skrevet

Sånn skjer med meg også. Også drikker jeg masse væske og tar noen svisker på kvelden (for å få i gang magen) også kommer kroppen tilbake i lage igjen 😊

Anonymkode: 7ab72...7ef

Skrevet

Jeg har vært i behandling for spiseforstyrrelser i 2 år (hver dag fra 8-15)

Der lærte vi faktisk at vekta kan svinge ca 3 kg pr dag.          

Anonymkode: e136b...a41

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har vært i behandling for spiseforstyrrelser i 2 år (hver dag fra 8-15)

Der lærte vi faktisk at vekta kan svinge ca 3 kg pr dag.          

Anonymkode: e136b...a41

Oij! Det var mye!! 

Skrevet

I tillegg kan det faktisk være at måten du står på vekten på kan påvirke den bitte litt (inntil 0,5 kg på nyere vekter, inntil 1 kg på eldre). Det er vanlig at vekten fordeles litt ulikt på føttene våre om morgenen og om kvelden, og det igjen kan gi litt ulikt resultat. Bare prøv å stå på vekten din på litt ulike måter. 

Anonymkode: 4f8cd...078

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.8.2025 den 19.00):

I tillegg kan det faktisk være at måten du står på vekten på kan påvirke den bitte litt (inntil 0,5 kg på nyere vekter, inntil 1 kg på eldre). Det er vanlig at vekten fordeles litt ulikt på føttene våre om morgenen og om kvelden, og det igjen kan gi litt ulikt resultat. Bare prøv å stå på vekten din på litt ulike måter. 

Anonymkode: 4f8cd...078

Det er jeg klar over, så veier meg alltid flere ganger hvis jeg syns resultatet er feil 😅 merker jeg har blitt kvitt en del væske så var sikkert der det skjærte seg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...