Anonym bruker Skrevet 7. august #1 Skrevet 7. august Hei! skilsmisseungdom. 18 år. Har din meldeplikt? Si fra hvor hun er og når kommer hjem etter å ha vært ute? Også når det er pappauke? Anonymkode: 755f2...620
Anonym bruker Skrevet 7. august #3 Skrevet 7. august Så lenge de bor under mitt tak så skal de si fra hvor de drar, og når de kommer hjem Anonymkode: 9f482...f34
Anonym bruker Skrevet 7. august #4 Skrevet 7. august Alle i huset har jo en form for meldeplikt. Hverken jeg eller mannen kan forsvinne fra huset uten å si fra og som regel gi et anslag om når man kommer hjem. Det samme gjelder også store barn som bor hjemme. Anonymkode: f9e56...5d0
Anonym bruker Skrevet 7. august #5 Skrevet 7. august Om ungdommen din er hos far har han/hun meldeplikt til sin far, hos deg har de det til deg. Meldeplikt høres jo litt ugreit ut, men en viss form for kommunikasjon må man jo ha. Har selv en datter på 18 år og jeg trenger ikke vite i detalj hvor hun er hele tiden, og ikke om hun kommer hjem kl 21 eller 23 heller, hun er jo voksen. Men å si hadet når man går, fortelle litt om planene sine osv er en selvfølge synes jeg. Om hun ikke kommer hjem må hun sende en melding om det, og det gjør hun. Hun har en kjæreste som er to år eldre og har flyttet hjemmefra, så hun er mye der i helgene, og det er selvfølgelig greit. Men hun sier fra om hun overnatter. Hun synes også det er helt greit at jeg har henne på snap-kartet, så jeg kan se hvor hun er om jeg vil. Anonymkode: f9db0...974
prekæs Skrevet 7. august #6 Skrevet 7. august Vi har alle under samme tak en form for meldeplikt. Sønn nevner hvem han skal treffe eller hvor han skal og sier i fra om han blir sen. Det samme som andre voksne i huset.
Anonym bruker Skrevet 7. august #7 Skrevet 7. august Jeg er enig i det de andre her inne sier. Her i huset sier alle i fra hvor de drar, og når de kommer hjem. Men , når barnet/barna er hos far har det/de ikke plikt til å si i fra til mor, da er det far som har ansvaret. Forventer heller ikke at de skal si i fra hvor de drar, og når de kommer hjem når de flytter ut. Anonymkode: dd43a...5f9
Anonym bruker Skrevet 7. august #8 Skrevet 7. august Vanlig å si noe om hvor man skal, og om planen er å komme hjem eller overnatte et annet sted, ja. Men utover det har vi ikke behov for info på detaljnivå. Heller ikke nøyaktige klokkeslett. Viktig å sende en melding i løpet av natten hvis han sa at han skulle hjem, men endte opp et annet sted. Anonymkode: 3ee8b...0bf
Anonym bruker Skrevet 7. august #9 Skrevet 7. august Delvis. Jeg trenger ikke vite hvor de er og hva de gjør, men vil vite at de drar og når/om de planlegger å komme hjem. Da slipper jeg å lure på om det er ingen eller en innbruddstyv som tramper inn midt på natten. Har ikke mamma/pappauker, så må si fra om de skal til meg, til far eller overnatte andre steder. Endres planene, så vil jeg ha beskjed om det også. Anonymkode: c6359...95b
Iiiiik Skrevet 8. august #10 Skrevet 8. august Jeg vil vite hvem som skal ha middag, og at noen drar ut. På tilsvarende måte gir mannen og jeg beskjed til hverandre når vi drar ut. Det er helt fint å si vet ikke når jeg kommer hjem, men da er det ønskelig med oppdatering rundt leggetid.
amandine Skrevet 8. august #11 Skrevet 8. august Ikke meldeplikt, men så lenge vi bor sammen så er det naturlig å si fra når man går og når man forventer å være tilbake. Spiller ingen rolle om det er barn eller voksne, det handler i mine øyne om respekt for det fellesskapet man er en del av.
Anonym bruker Skrevet 8. august #12 Skrevet 8. august Jeg har to voksne barn som bor hos meg. Ingen har meldeplikt, men vi snakker jo sammen. Hvem skal spise middag hjemme, hvem trenger bil, hvem skal overnatte borte osv. Vi prøver å sørge for at alle vet at sønnen skal på hyttetur til helgen, datteren skal ha overnattingsbesøk, jeg er bortreist med jobben fra tirsdag til onsdag neste uke osv. Da blir det færre overraskelser og planlegging blir enklere. Anonymkode: 712ea...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå