Gå til innhold

Kraftig forkjølet, hva hjelper best av Ibux og Paracett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kraftig forkjølet, hva hjelper best av Ibux og Paracett?

Anonymkode: 0d05d...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som hjelper best kan sikkert variere fra person til person.  Men sånn generelt er det vel lurest å prøve med Paracet først.  

Anonymkode: 9879d...592

Skrevet

Kommer jo an på hva som er hovedproblemet. Er det feber og/eller hodepine så er det Paracet. Er det muskelverk så er det Ibux. Det demper jo kun symptomer. Selve forkjølelsen må bare gå sin gang

god bedring. 

Anonymkode: 7c7e1...4a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kommer jo an på hva som er hovedproblemet. Er det feber og/eller hodepine så er det Paracet. Er det muskelverk så er det Ibux. Det demper jo kun symptomer. Selve forkjølelsen må bare gå sin gang

god bedring. 

Anonymkode: 7c7e1...4a1

Er veldig tett, hoster og tung i hodet.

Da blir det Paracett,  takk

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Er veldig tett, hoster og tung i hodet.

Da blir det Paracett,  takk

HI

Du kan jo kjøpe og bruke begge, det er ikke farlig. 

Anonymkode: 5db5c...926

Skrevet

Jeg tar alltid begge. 1 mg Paracet og 600 mg Ibux. Bare den ene eller andre har dårlig virkning på meg. 

Anonymkode: 6fcc4...f68

Skrevet

Jeg tar ofte en av hver da. 

Anonymkode: 535a1...a45

Skrevet

Går man på faste medisiner bør man ta paracet eller spørre apoteket 

Anonymkode: 691d3...28f

Skrevet

Ibux virker best på muskelsmerter, men er også den som har mest og farligst bivirkninger, så de er ikke førstevalget om paracet gjør jobben.

Jeg går på blodfortynnende medisiner og skal ikke bruke ibux.

Anonymkode: 87cd7...ad2

Skrevet

Paraset binder seg til samme reseptorer som sink og vil dermed hemme sinkopptak. Når man er syk trenger immunforsvaret mer sink.

Normal feber under 40 grader hjelper også immunforsvaret med å bekjempe infeksjoner, så ikke alltid det beste å ta tabletter for å få ned feberen heller. 

Går man på faste medisiner eller har andre helseutfordringer så bør man egentlig snakke med sin fastlege om dette.

Anonymkode: 56e0b...247

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan jo kjøpe og bruke begge, det er ikke farlig. 

Anonymkode: 5db5c...926

Det kan faktisk være det for enkelte det er mange som ikke tåler ibux

Anonymkode: 691d3...28f

Skrevet

Paracet og nesespray og masse hvile. Har du ventoline i hus, er det ikke farlig for normalt friske voksne å ta en dose eller to for å lette tette luftveier. Jeg bruker sønnens ved forkjølelse, for mine forkjølelser går rett til bronkitt. Legen har sagt det er ok.

Anonymkode: 60d1c...867

Skrevet

Styr unna Ibux. Bør kun brukes i ekstreme tilfeller. Skumle bivirkninger 

Anonymkode: 61205...789

Skrevet

Hei HI her.
Var litt gruggen i morges, men ble veldig tett rundt kl 10.
Endte opp med å ta en Paracett, og kom meg gjennom arbeidsdagen :)

Ser mange her skriver at det ikke er alle som tåler Ibux, det er jeg fullstendig klar over, men hadde jeg ikke tålt det, eller brukt medisiner jeg ikke kunne ta sammen med Ibux hadde jeg heller ikke spurt om det var Ibux, eller Paracett som ville virke best.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ser mange her skriver at det ikke er alle som tåler Ibux, det er jeg fullstendig klar over, men hadde jeg ikke tålt det, eller brukt medisiner jeg ikke kunne ta sammen med Ibux hadde jeg heller ikke spurt om det var Ibux, eller Paracett som ville virke best.

Vel, det er jo ikke bare du som blir rådet her. Det er åpent internett og alle kan ta råd herfra. 

Anonymkode: afeee...538

• Admin låste denne emne
Skrevet

Tråden stenges da vi ikke kan kvalitetsikre svarene som er gitt. Det beste er å spørre helsepersonell, enten legekontoret eller de som jobber på apotek.

Admin

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...