Gå til innhold

Date - hvordan finne ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på date nr 2 med en varm, hyggelig og kjekk mann. Han lever litt alternativt og jeg trenger kloke råd. 

Jeg er ikke så god på å være taktisk, men  Jeg vil gjerne vite litt om hans forhold til alkohol og økonomi, men kvier meg for å spørre. 

Anonymkode: 796df...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med du vil vite litt om hans forhold til alkohol og økonomi fordi du ønsker et ryddig forhold til begge deler? Er det viktig for deg bør du ta det opp. 

Si at du liker ham og at du ønsker å fortsette å treffe ham for å bli bedre kjent. Si f.eks. at du sover best om natten når alle regninger er betalt, og at du er glad i vin men hater fyll.  Spør ham hva hans innstilling er til økonomi og alkohol. Vær også klar på bakgrunnen for at du spør.  Vokste du opp med en alkoholiker-far?  Er det viktig for deg å date en rik mann?  Eller har du vært gift med en kjempegniten mann som aldri ville betale for noe som helst.  

Om hans verdier ikke stemmer overens med dine er det bedre å finne ut av det med en gang.  Lykke til. 

Kjæresten min kommenterte nettopp at jeg hadde noen ganske direkte spørsmål til ham på første date.  Vi er fremdeles sammen, nesten to år senere og det er jeg glad for.  

Anonymkode: dc7c1...1c9

Skrevet

jeg tenker det er alt for fremfusende å spørre direkte om slikt på andre date. Du vil jo raskt merke når du blir mer kjent med ham hva verdiene hans er

Anonymkode: aae5c...8d9

Skrevet

Alternativt kan bety mye. Ser du varsellamper knyttet til alkohol og penger? Eller er det noe du er ekstra opptatt av i et forhold uansett??

Anonymkode: 85bb0...6cb

Skrevet

Å leve alternativt kan være så mangt. Jeg er kunstner og jeg er sikker på at mange i min familie mener jeg lever alternativt fordi jeg har et annet forhold til tid og økonomi. Jeg ser på livet som tid som skal brukes på det jeg brenner mest for, arbeidet mitt og meningsfulle relasjoner med vennskap og kjærlighet, og et etisk forhold til natur og verden. 

Dette er livsmålene mine. Jeg må tjene nok penger til at livet mitt går rundt, men jeg må ikke få prestisjefylte jobber eller kjøpe en større bolig eller dyrere bil. Mitt nøkterne forhold til materialismen er allerede uvanlig i det jeg oppfatter som et ekstremt materialistisk jag mange er med på i Norge. Mine livsvalg provoserer mange, men for meg er det bærekraftig og enormt meningsfullt.

Du burde bli kjent med fyren og finne ut hva slags verdier han har ut fra en naturlig fremdrift i forholdet. Lykke til!

Anonymkode: aae5c...8d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...