Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvordan jeg skal forholde meg til det...

Det kommer av og til sleivkommentarer som jeg oppfatter som nedlatende overfor meg. Eier venninne dette da, eller...?

Eksempel:

jeg leier, hu eier. Da ble det ett poeng at jeg "bare" leier. Å leie har vært og er et bevisst valg for meg i min situasjon. Hun har egentlig ikke råd til å eie.

Hun er mer attraktiv blant menn enn meg, det er helt greit, jeg skjønner hvorfor. Men likevel skal det greies ut i det vide og brede hvor kjekke og vellykkede disse mennene hun prater med og møter er. Jeg har møtt noen få, men aldri gått linja ut.

Selfies, hun tar mange bilder, i fugleperspektiv. Om jeg gjør det skal det latterliggjøres. 

Hvorfor? Får lyst til å svare, men jeg har ingen glede av det. Synes bare det er ekkelt, føler meg så liten. Jeg er ikke misunnelig, kan ikke skjønne at hu skal være det på meg. Eier, draget, karisma og utstråling. Jeg er ei grå mus ved siden av. Hun er ellers både gøy å være med og drar meg opp, men i det siste har disse stikkene kommet med jevne mellomrom.

Så ja... hvorfor?

Anonymkode: d3527...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må lære å stå opp for deg selv. Hun latterliggjør deg fordi du er et lett offer. Men hun er ingenting å samle på som venninne. 

Anonymkode: decf8...9d3

Skrevet

Beklager skrivefeil i hi.

Men både jeg og hun vet at i forhold til noe av det hu nevner er jeg bedre stillt enn henne, særlig mtp det materialistiske. Men jeg gidder ikke si noe om det.

Ang menn har vi totalt forskjellige verdier og ønsker. Jeg legger lista lavere når det gjelder utseendet og sosial status, men de har hatt ting på stell og vært hyggelige og greie. For hennes del har det vært mange følelser, høyt og lavt. Jeg har vært mer på det jevne.

I 40-åra begge to.

Men bør kanskje begynne å si fra når det skjer, for hun er egentlig ei fin venninne, hvor rart det enn høres ut. Kanskje er det bare ubetenksomhet.

Skrevet

Neste gang så se henne rett inn i øynene og si «hva vil du egentlig fram til nå?» og la henne få svare for seg. Og så kan du si hvordan du oppfatter henne. Nevner hun det med å leie kontra eie igjen kan du jo bare si «Ja, jeg leier, for jeg vil gjerne leve litt også». 

Tipper dette bare er en måte å hevde seg selv mest ovenfor seg selv. Eller at hun egentlig ikke forstår hva hun sier. Men det er bra at hun blir gjort oppmerksom på det! Og takler hun det ikke så er hun ikke verdt å ha i livet sitt, man trenger folk som bygger opp, ikke trykker ned.

Anonymkode: be2aa...8a4

Skrevet

Ja, skal gjøre det. Har egentlig ikke problem med det. Må nesten tru hun ikke skjønner at det stikker.

Skrevet

Sånt er ikkeno stas.

Jeg har en veldig god venninne som stadig poengterte at jeg nok var favorittpasienten til psykologen min. Hun sleivet i vei ang hvor lenge jeg hadde tenkt å fortsette hos ham og at han ville nok ikke slippe meg så lett. (Jeg tuller mye og er kjapp i replikken, samtidig som jeg får god hjelp for traumer og krevende liv osv). Tilslutt ble jeg så lei at jeg spurte rett ut «hva vil du egentlig med de kommentarene?» Hun ble helt stille. Lenge. Før hun sa «jeg har ikke tenkt ordentlig på det, men jeg er faktisk misunnelig på deg. Jeg skulle gjerne hatt en mann som ga voksentrøst, hørte på og støttet meg». Etter den praten har hun sluttet å sleive…

Det jeg vil frem til - spør henne rett ut. Kanskje er hun ikke bevisst det selv og at det ligger misunnelse/sårbarhet/greier under. Lykke til! 

Skrevet

Det ligger nok en usikkerhet hos henne. Slike kommentarer er typisk fra folk med lav selvfølelse og finner en «trøst» i å kunne være «over» andre. Spør henne direkte og be ho jobbe med selvfølelsen sin. 

Anonymkode: 5b9d4...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...