Gladjente00 Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Vi ser på gifteringer og prisene er jo ganske så høye.. ja det er billigere også.. hva pris brukte dere ca på ringer totalt? Har jo selvfølgelig funnet meg en i rosegull og en diamant.. 23.000 kr og med mannen sin ble det 33000 og da var hans ring på halv pris. Er dette mye?
Anonym bruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Vi har like ringer, omtrent som denne: https://www.bjorklund.no/giftering-3-5-mm-polert Anonymkode: 6ae4b...254
Gladjente00 Skrevet 6. august Forfatter #3 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi har like ringer, omtrent som denne: https://www.bjorklund.no/giftering-3-5-mm-polert Anonymkode: 6ae4b...254 Fine klassiske ringer🥰
Anonym bruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august Det kommer jo mest ann på hva dere har råd til å bruke på ringer Anonymkode: 85c9e...2d1
Anonym bruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Vi har omtrent sånne: https://www.bjorklund.no/giftering-3-mm-polert Husker ikke hva de kostet for 22 år siden. Anonymkode: 298fb...d56
Anonym bruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Jeg hadde vært skeptisk til rosegull og diamant på en ring du skal ha på deg hele tiden hver dag i forhåpentligvis mange år. Rosegull har høyere kobberinnhold som kan gjøre at den blir misfarget feks ved bruk i saltvann. Og en diamantring må jevnlig kontrolleres av gullsmed samt at det er mye mer bakterier forbundet med bruk av ringer med stener. Tenk over om sette er en ring du vil bruke i årevis eller om det er en ring som er motepreget og som du vil gå lei. Og så må du jo selvfølgelig ha budsjett til… Anonymkode: 0b879...c0c
Anonym bruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Våre kosta 2.200 kroner totalt. Enkle gullringer. Riktignok 20 år siden, men Anonymkode: a07a7...a6e
Gladjente00 Skrevet 6. august Forfatter #8 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg hadde vært skeptisk til rosegull og diamant på en ring du skal ha på deg hele tiden hver dag i forhåpentligvis mange år. Rosegull har høyere kobberinnhold som kan gjøre at den blir misfarget feks ved bruk i saltvann. Og en diamantring må jevnlig kontrolleres av gullsmed samt at det er mye mer bakterier forbundet med bruk av ringer med stener. Tenk over om sette er en ring du vil bruke i årevis eller om det er en ring som er motepreget og som du vil gå lei. Og så må du jo selvfølgelig ha budsjett til… Anonymkode: 0b879...c0c Det har jeg aldri hørt om før ang rosegull og mer kobber i. Jeg har 3 andre ringer med diamanter på men selvfølgelig ikke til den prisen der🙈 grunnen til jeg spør er fordi vi har vært forlovet i 13 år, men jeg ønsker å ha ny ring. Den ringen jeg har er en type gifte ring så ja vi kan bruke den fint også men kjenner jeg ønsker å fornye den. Da vi kjøpte desse så kosta de rundt 2500-3000 kr til sammen. Men pengene står det ikke noe på. Men ønsker meg bare noe litt finere og ja en enkel klassisk giftering hadde også gått men da vet jeg at den hadde jeg blitt fort lei. Jeg vil ha en ring som typisk ikke alle har men trenger ikke være i rosegull selvfølgelig. Bare falt ekstremt for den i butikken i dag😍 er ikke noe mote for vet at flere hadde ikke valgt den. Legger ved bilde. Det øverste er fra katalogen og er SE 152, det nederste bilde er fra butikken idag og er nederst til venstre
Anonym bruker Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august Våre ringer kostet litt over 40 000, min var 3 ganger så dyr som mannen min sin 🫣😅 Anonymkode: b4c1f...513
Gladjente00 Skrevet 6. august Forfatter #10 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Våre ringer kostet litt over 40 000, min var 3 ganger så dyr som mannen min sin 🫣😅 Anonymkode: b4c1f...513 Ble litt glad nå for trudde eg var helt på tur når det gjaldt prisen på ringene 🙈
Anonym bruker Skrevet 6. august #11 Skrevet 6. august Gladjente00 skrev (30 minutter siden): Ble litt glad nå for trudde eg var helt på tur når det gjaldt prisen på ringene 🙈 Det fins folk som bruker 2000 kr for gifteringer, andre bruker 100 000. Amn får gjøre det en selvfølge vil og har råd til. Ringene skal vare livet ut, så h is noen har penger til dyr ring så er vel det greit. Vi brukte mellom 5 000 og 8 000 kr tror jeg, for 20 år siden. Men det var fordi det var de ringene vi ville ha. Egentlig forlovelsesringene , som vi også brukte som gifteringer. Hvittgull. Anonymkode: 8e68c...694
Anonym bruker Skrevet 6. august #12 Skrevet 6. august Vi hadde gullet selv, men fikk laget dem om til ringer, gravert mønster og gravert skrift. Vi betalte mellom 8000 og 9000 bare for dette… Anonymkode: a9f14...354
Gladjente00 Skrevet 7. august Forfatter #13 Skrevet 7. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det fins folk som bruker 2000 kr for gifteringer, andre bruker 100 000. Amn får gjøre det en selvfølge vil og har råd til. Ringene skal vare livet ut, så h is noen har penger til dyr ring så er vel det greit. Vi brukte mellom 5 000 og 8 000 kr tror jeg, for 20 år siden. Men det var fordi det var de ringene vi ville ha. Egentlig forlovelsesringene , som vi også brukte som gifteringer. Hvittgull. Anonymkode: 8e68c...694 Ja selvfølgelig, alle ringer er fine uansett pris❤️ gull og sølv eller mye dyrere også nå enn før så man bruker mye mer penger på det enn hva man trengte å gjør før. men om man bruker 2000 kr eller 100.000 kr så vil ikke andre vite egentlig forskjell heller, man blir bare mer fattigere🙈 men vi skal ikke gifte oss i kirken men rådhuset og d blir veldig lite så jeg ønsket å ha ringer som var verdt litt mere. Hadde ikke kjøpt det hvis ikke
Anonym bruker Skrevet 7. august #14 Skrevet 7. august Tror vi betalte rett i underkant av 10.000 til sammen? Enkle smale ringer i hvitt gull med gravert skrift på innsiden. Mannen sin var dyrest siden den er størst (=mer gull). Vi har begge klart å miste ringene våre da. Mannen kjøpte ny lik. Jeg bruker nå forlovelsesringen.. Jeg personlig hadde ikke turt eller hatt samvittighet til å bruke så mye penger på ringer. Jeg kan ikke bruke den på jobb heller siden jeg jobber på sykehus. Men vi brukte også mer penger på bryllupet enn dere. Anonymkode: a6c7e...0e3
Anonym bruker Skrevet 7. august #15 Skrevet 7. august Vi betalte 5000,- ca for 2 enkle ringer i hvitt gull. Vi har fysiske jobber så var ikke aktuelt med andre typer ringer og jeg liker det enkle. Anonymkode: d40ca...80c
Anonym bruker Skrevet 8. august #16 Skrevet 8. august Hvis prisen ikke er avgjørende for deg, hvorfor er det så viktig om andre synes ringene du har sett på koster for mye eller ikke? Det er dere som skal betale for og bruke ringene, her må dere klare å ta et selvstendig valg, hva andre gjør betyr da ingenting. Anonymkode: 60f5a...7ff
Gladjente00 Skrevet 9. august Forfatter #17 Skrevet 9. august Anonym bruker skrev (På 8.8.2025 den 7.37): Hvis prisen ikke er avgjørende for deg, hvorfor er det så viktig om andre synes ringene du har sett på koster for mye eller ikke? Det er dere som skal betale for og bruke ringene, her må dere klare å ta et selvstendig valg, hva andre gjør betyr da ingenting. Anonymkode: 60f5a...7ff Nei prisen er ikke avgjørende i den forstand men jeg ville høre hva som er normalen å bruke. Ja vi kunne ha kjøpt ringer til 100.000 kr også men det er jo galskap for min del. Det handler ikke om at jeg ikke kan ta ett selvstendig valg men ønsker å høre i fra andre hva de brukte. Forstår ikke hvorfor dette skulle være ett problem for deg siden du skriver her?🤔
Anonym bruker Skrevet 9. august #18 Skrevet 9. august Gladjente00 skrev (5 timer siden): Nei prisen er ikke avgjørende i den forstand men jeg ville høre hva som er normalen å bruke. Ja vi kunne ha kjøpt ringer til 100.000 kr også men det er jo galskap for min del. Det handler ikke om at jeg ikke kan ta ett selvstendig valg men ønsker å høre i fra andre hva de brukte. Forstår ikke hvorfor dette skulle være ett problem for deg siden du skriver her?🤔 Hvorfor tror du det er et problem for meg…? Jeg bare skjønner ikke hva du trenger informasjonen til. Om jeg har brukt tusen eller en million på gifteringer betyr vel ingenting for ditt valg? Hvis normalen er så viktig for deg så anbefaler jeg deg til å høre med gullsmedene, da får du et mer nøyaktig svar enn du får her inne. Anonymkode: 60f5a...7ff
Gladjente00 Skrevet 10. august Forfatter #19 Skrevet 10. august Anonym bruker skrev (23 timer siden): Hvorfor tror du det er et problem for meg…? Jeg bare skjønner ikke hva du trenger informasjonen til. Om jeg har brukt tusen eller en million på gifteringer betyr vel ingenting for ditt valg? Hvis normalen er så viktig for deg så anbefaler jeg deg til å høre med gullsmedene, da får du et mer nøyaktig svar enn du får her inne. Anonymkode: 60f5a...7ff Jo tydeligvis når du bryr deg om at jeg spør her inne. For etter din mening burde jeg heller spør gullsmeden.. men godt jeg kan spør om hva som helst 🥰
Anonym bruker Skrevet 10. august #20 Skrevet 10. august Mitt råd er: Hvis kostnaden ikke er noe problem, kjøp akkurat de ringene dere liker best. Dere skal forhåpentligvis bruke de resten av livet. 🙂 Anonymkode: fc0d7...451
Anonym bruker Skrevet 11. august #21 Skrevet 11. august Husker ikke hva våre ringer kostet, men et vennepar kjøpte ringene i Polen, og der var det mye billigere. Min er hvitt gull med 5 små diamanter i. Steinene er små og på høyde med ringen, så de skraper ikke borti noe. Anonymkode: 0da80...f9d
Anonym bruker Skrevet 12. august #22 Skrevet 12. august Følg magefølelsen, sier jeg! Ringen Den ringen du faller for er den du vil like å bruke hver dag i uoverskuelig fremtid. Har du råd så gå for den. Jeg har giftering i roségull og den har foreløpig ikke sett noe tegn til misfarging eller annet trøbbel (ref. kommentar lenger opp). Den er lik den dag i dag som da jeg fikk den for snart 20 år siden. Et godt tips kan derimot være å velge ring med buet innside. Det rådet fulgte jeg da vi valgte ringer, og endte med ringer som er behagelige å gå med og mindre tette og klamme mot fingeren. Smak og behag, selvfølgelig! Jeg har relativt korte fingre og ringen er 3 mm bred, men for noen år siden fikk jeg en tynn ring men mange små diamanter på rekke som nå ligger over gifteringen. Ser ut som en diamantrad på selve ringen. Anonymkode: 9fb40...647
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå