Gå til innhold

Innspill til feiring av 50 års dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir 50 år om 2 mnd og jeg liker velsig godt å feire andre men ikke meg selv. 

Men nå blir jeg altså 50 år og selv om det sitter langt inne så har jeg litt lyst å ha en markering, redd jeg skal angre visst jeg ikke gjør noe som helst.

Jeg ønsker ikke å ha en stiv fest hvor folk sitter rundt bord med bordkort og middag. Jeg ønsker at det skal være helt uhøytidelig og folk kan bevege seg og være sosial med de de ønsker. 

Så da lurer jeg på: er det innafor å booke et utested å invitere venner med partnere (eller annet følge for de som ikke har partner) dit? Jeg serverer velkomstdrink og har litt snacks og enkel fingermat stående rundt på bord i lokalet og ellers må folk kjøpe drikke i baren? 

Da blir det jo som en kveld på byen men samtidig har jo alle en link til meg😅

Hva hadde du tenkt om du ble invitert til en slik fest? 

Og kom gjerne med innspill dersom du har tips til noe slags "underholdningsbidrag" som kunne vært gøy på en slik fest😃

Anonymkode: 654ff...440

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en bra ide. Hadde nok også invitert noen ut på middag først (ikke alle som du inviterer til utestedet, men dine nærmeste venninger med partnere)

Anonymkode: c4b44...2d5

Skrevet

Det er lurt! Det blir mer uformelt når folk ikke må sitte ned på samme plass lenge, sånn som man må i f. eks en middag. 

Skrevet

Jeg ble 40 i år og inviterte de jeg ønsket på tapas 🙏 veldig vellykket feiring og på ingen måte stivt 

Anonymkode: 0ede5...73c

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Høres ut som en bra ide. Hadde nok også invitert noen ut på middag først (ikke alle som du inviterer til utestedet, men dine nærmeste venninger med partnere)

Anonymkode: c4b44...2d5

Dette hadde jeg unngått. Jeg hater slike a- og b lag opplegg! 

Anonymkode: a7e28...b97

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg blir 50 år om 2 mnd og jeg liker velsig godt å feire andre men ikke meg selv. 

Men nå blir jeg altså 50 år og selv om det sitter langt inne så har jeg litt lyst å ha en markering, redd jeg skal angre visst jeg ikke gjør noe som helst.

Jeg ønsker ikke å ha en stiv fest hvor folk sitter rundt bord med bordkort og middag. Jeg ønsker at det skal være helt uhøytidelig og folk kan bevege seg og være sosial med de de ønsker. 

Så da lurer jeg på: er det innafor å booke et utested å invitere venner med partnere (eller annet følge for de som ikke har partner) dit? Jeg serverer velkomstdrink og har litt snacks og enkel fingermat stående rundt på bord i lokalet og ellers må folk kjøpe drikke i baren? 

Da blir det jo som en kveld på byen men samtidig har jo alle en link til meg😅

Hva hadde du tenkt om du ble invitert til en slik fest? 

Og kom gjerne med innspill dersom du har tips til noe slags "underholdningsbidrag" som kunne vært gøy på en slik fest😃

Anonymkode: 654ff...440

Jeg har vært på et par slike fester. Det er veldig vellykket - fram til utestedet åpner for andre gjester utpå kvelden….

Anonymkode: 25088...1d3

Skrevet

Noen vil mislike det, og mange vil like det - men det er din bursdag. Viktigste er at det blir slik du tenker er hyggeligst 

Anonymkode: a95fa...ead

Skrevet (endret)

Helt ærlig så hadde jeg kanskje tenkt som gjest at det ble en dyr kveld. Greit at man får velkomstdrink og snacks, men å måtte bestille alt i baren er dyrt. Det er ikke sikkert at alle gjestene kjenner at de har råd til det. 

Og sjansen for at gjestene drar når utestedet er åpen for alle, er jo stor. Jeg er selv 50 og jeg trives ikke lenger på utesteder der altfor mange mennesker er samlet. Samtidig er musikken ofte for høy ( 😄 ) og det er bare masete.  

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet

Liker ikke slike selskaper som det koster penger for gjester å delta, utenom gave selfølgelig.  

Skal man be inn til fest så bør man kunne stå for all bevertning.  

Det er da mange måter å ha uformelle selskaper på, uten at det koster gjestene masse penger.  

Anonymkode: 6b6dd...649

Skrevet

Hvis det er sånn at du har utestedet hele kvelden så kan det bli en kjempemorsom fest. Danse, synge, prate og ha det gøy sammen. Om andre gjester slippes inn på et eller annet punkt så hadde jeg ikke syntes det var like moro. Da hadde jeg satt mer pris på å bli invitert på fest i et lukket lokale et annet sted og heller kunne ta med egen drikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...