Anonym bruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Jeg sliter a lot. Jeg legger meg til normal tid, ca 23 på kvelden. Ligger våken til 6 ca. Sover og sover til kl er 14. sombie noen timer og kvikner til ut på kvelden. Er sykmeldt. Har fått innsovnings tab, men skal ikke bruke det hver dag. Selv om jeg står opp 8 en dag jeg skal noe og holder meg gående hele dagen så sovner jeg fortsatt ikke til kvelden. Dette har pågått nå i flere måneder. tar i mot råd Anonymkode: 9fd72...949
Anonym bruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Kan det være overgangsalder? Anonymkode: 6fa1b...e81
Anonym bruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg sliter a lot. Jeg legger meg til normal tid, ca 23 på kvelden. Ligger våken til 6 ca. Sover og sover til kl er 14. sombie noen timer og kvikner til ut på kvelden. Er sykmeldt. Har fått innsovnings tab, men skal ikke bruke det hver dag. Selv om jeg står opp 8 en dag jeg skal noe og holder meg gående hele dagen så sovner jeg fortsatt ikke til kvelden. Dette har pågått nå i flere måneder. tar i mot råd Anonymkode: 9fd72...949 Hvor gammel er du? Anonymkode: aac1a...1e0
Anonym bruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august 45 år. Sliter med at det kribler i beina når jeg skal sove. Må røre på meg hele tiden. Blir varm under beina Anonymkode: 9fd72...949
Anonym bruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Har du prøvd magnesium for kriblingen? Anonymkode: 231cb...299
Anonym bruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Prøv gynekolog som har spesialisert seg på perimenopause, godt mulig du vil ha hjelp av hormontilskudd. Ellers finnes det medisiner som ikke er ment for å sovne, men fungerer for dette likevel i lave doser, som Quetiapin. Det høres også ut som du sliter med restless legs, og da kan magnesium hjelpe. Anonymkode: 4d197...59b
Anonym bruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg sliter a lot. Jeg legger meg til normal tid, ca 23 på kvelden. Ligger våken til 6 ca. Sover og sover til kl er 14. sombie noen timer og kvikner til ut på kvelden. Er sykmeldt. Har fått innsovnings tab, men skal ikke bruke det hver dag. Selv om jeg står opp 8 en dag jeg skal noe og holder meg gående hele dagen så sovner jeg fortsatt ikke til kvelden. Dette har pågått nå i flere måneder. tar i mot råd Anonymkode: 9fd72...949 Hva betyr a lot? Søvn vansker eller søvnvansker? Du skriver mye feil. Det er ingenting på norsk som heter a lot. Det er ikke zombie med s. Lær deg å skrive riktig og lær deg norsk. Anonymkode: 7706b...867
Anonym bruker Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august Som de over skriver, er søvnvansker et tydelig tegn på perimenopause, og du kan få hjelp. Magnesium er effektivt mot kriblinger, det burde du teste ut. Og få noe annet enn innsovningstabletter - de blir du bare avhengig av. Snakk med legen om alternativer, og test ut melatonin før du får legetime. Anonymkode: 72155...759
Anonym bruker Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august Du har jo snudd døgnet, så det er ikke så rart at du ikke sover om natta. Det må mer til enn å stå opp kl 8 én dag, for å få endringer må du kjøre et regime med å stå opp tidlig i minst en uke. Ellers enig i at du kontakter lege for de urolige beina. Anonymkode: e3f57...099
Anonym bruker Skrevet 6. august #10 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva betyr a lot? Søvn vansker eller søvnvansker? Du skriver mye feil. Det er ingenting på norsk som heter a lot. Det er ikke zombie med s. Lær deg å skrive riktig og lær deg norsk. Anonymkode: 7706b...867 Og du kan lære deg alminnelig folkeskikk. Hi sitt innlegg var helt greit og alle vi med normal intelligens skjønte alt. Anonymkode: e3f57...099
Anonym bruker Skrevet 6. august #11 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Du har jo snudd døgnet, så det er ikke så rart at du ikke sover om natta. Det må mer til enn å stå opp kl 8 én dag, for å få endringer må du kjøre et regime med å stå opp tidlig i minst en uke. Ellers enig i at du kontakter lege for de urolige beina. Anonymkode: e3f57...099 Det stemmer ikke Anonymkode: aac1a...1e0
Anonym bruker Skrevet 6. august #12 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Og du kan lære deg alminnelig folkeskikk. Hi sitt innlegg var helt greit og alle vi med normal intelligens skjønte alt. Anonymkode: e3f57...099 Enig Anonymkode: aac1a...1e0
Anonym bruker Skrevet 6. august #13 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke Anonymkode: aac1a...1e0 Hva stemmer ikke? Anonymkode: 669bb...179
Anonym bruker Skrevet 6. august #14 Skrevet 6. august Søvndagbok og søvnrestriksjon! Det eneste som har dokumentert varig effekt på langvarige søvnvansker. Anonymkode: 6a262...172
Anonym bruker Skrevet 6. august #15 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og du kan lære deg alminnelig folkeskikk. Hi sitt innlegg var helt greit og alle vi med normal intelligens skjønte alt. Anonymkode: e3f57...099 Det har ingenting med folkeskikk å gjøre. Og jeg er helt sikker på at jeg er smartere enn deg. Anonymkode: 7706b...867
Anonym bruker Skrevet 6. august #16 Skrevet 6. august Jeg har brukt quetiapine og imovane/stilnoct i flere år. Ikke fordi jeg sover til 14 eller fordi beina kribler. Du må stå opp til samme tid hver dag. Hver eneste dag. Mandag som søndag, hver dag, hver uke, lenge. Trener du? Har du rutiner? Hvorfor er du sykmeldt? Anonymkode: 142a9...1cb
Anonym bruker Skrevet 6. august #17 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det har ingenting med folkeskikk å gjøre. Og jeg er helt sikker på at jeg er smartere enn deg. Anonymkode: 7706b...867 Rart å oppføre seg som en trassig femåring da. Anonymkode: 669bb...179
Anonym bruker Skrevet 6. august #18 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hva betyr a lot? Søvn vansker eller søvnvansker? Du skriver mye feil. Det er ingenting på norsk som heter a lot. Det er ikke zombie med s. Lær deg å skrive riktig og lær deg norsk. Anonymkode: 7706b...867 Denne kommentaren var nyttig fordi? Anonymkode: 9fd72...949
Anonym bruker Skrevet 6. august #19 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har brukt quetiapine og imovane/stilnoct i flere år. Ikke fordi jeg sover til 14 eller fordi beina kribler. Du må stå opp til samme tid hver dag. Hver eneste dag. Mandag som søndag, hver dag, hver uke, lenge. Trener du? Har du rutiner? Hvorfor er du sykmeldt? Anonymkode: 142a9...1cb Jeg har stått i en ekstrem livssituasjon som også har påvirket søvnen. Står fortsatt i denne situasjonen. Er nok også redd for å sove. Redd for å våkne opp til beskjed om noe fælt som har skjedd, som vil snu opp ned på alt. Det er det jeg har opplevd siste årene. Som igjen gjør at jeg ligger på vakt. Dette skjer ubevisst. De dagene jeg står opp 8 så fungerer jeg ikke dagen etter hvis natta blir like ille. Da får jeg økt angst og uro og går i veggen. Anonymkode: 9fd72...949
Anonym bruker Skrevet 6. august #20 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Søvndagbok og søvnrestriksjon! Det eneste som har dokumentert varig effekt på langvarige søvnvansker. Anonymkode: 6a262...172 Hvis hun har andre helseproblemer enn søvn er det ikke sikkert det er et så godt råd. Anonymkode: aac1a...1e0
Anonym bruker Skrevet 6. august #21 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har stått i en ekstrem livssituasjon som også har påvirket søvnen. Står fortsatt i denne situasjonen. Er nok også redd for å sove. Redd for å våkne opp til beskjed om noe fælt som har skjedd, som vil snu opp ned på alt. Det er det jeg har opplevd siste årene. Som igjen gjør at jeg ligger på vakt. Dette skjer ubevisst. De dagene jeg står opp 8 så fungerer jeg ikke dagen etter hvis natta blir like ille. Da får jeg økt angst og uro og går i veggen. Anonymkode: 9fd72...949 Noen ganger kan det å hvile når man kan være viktig for å bli frisk. Anonymkode: aac1a...1e0
Anonym bruker Skrevet 6. august #22 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Noen ganger kan det å hvile når man kan være viktig for å bli frisk. Anonymkode: aac1a...1e0 Ja, jeg har nettopp begynt litt smått tilbake på jobb, så det kan hende gode rutiner hjelper på Anonymkode: 9fd72...949
Anonym bruker Skrevet 6. august #23 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hva betyr a lot? Søvn vansker eller søvnvansker? Du skriver mye feil. Det er ingenting på norsk som heter a lot. Det er ikke zombie med s. Lær deg å skrive riktig og lær deg norsk. Anonymkode: 7706b...867 Lær deg manerer. Anonymkode: 2425e...734
Anonym bruker Skrevet 7. august #24 Skrevet 7. august Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har stått i en ekstrem livssituasjon som også har påvirket søvnen. Står fortsatt i denne situasjonen. Er nok også redd for å sove. Redd for å våkne opp til beskjed om noe fælt som har skjedd, som vil snu opp ned på alt. Det er det jeg har opplevd siste årene. Som igjen gjør at jeg ligger på vakt. Dette skjer ubevisst. De dagene jeg står opp 8 så fungerer jeg ikke dagen etter hvis natta blir like ille. Da får jeg økt angst og uro og går i veggen. Anonymkode: 9fd72...949 Men da hjelper jo verken det ene eller det andre. Får du psykolog? Beroligende? Hvorfor kan du ikke ta innsovningstablett hver dag om det er det som skal til? Anonymkode: 142a9...1cb
Anonym bruker Skrevet 7. august #25 Skrevet 7. august Anonym bruker skrev (5 timer siden): Denne kommentaren var nyttig fordi? Anonymkode: 9fd72...949 Hun er så smart, vøtt. Anonymkode: e3f57...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå