Anonym bruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Hvor påvirket blir du hvis du ikke sover på en eller to netter? Selv kan jeg fungere ok etter en natt men etter to føler jeg meg ikke bra, litt vanskelig å forklare hvordan jeg ikke føler meg bra men ikke helt tilstede, rar, uvirkelighetsfølelse. Anonymkode: 5f5ea...f92
Anonym bruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Ikke i det hele tatt? Det hadde vært helt umulig for meg, jeg hadde sovnet... Anonymkode: e7836...f9b
Anonym bruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke i det hele tatt? Det hadde vært helt umulig for meg, jeg hadde sovnet... Anonymkode: e7836...f9b Joda, blir litt påvirket men klarer fortsatt jobb og andre daglige gjøremål så det påvirker meg ikke sånn veldig stor grad, verre med dag 2 da. Anonymkode: 5f5ea...f92
Anonym bruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august 1 natt er ikke noe problem, 2 går greit, kommer meg igjennom det jeg skal men er ganske tom når dagen er omme Anonymkode: 2d3aa...0b3
Anonym bruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Hvor påvirket blir du hvis du ikke sover på en eller to netter? Selv kan jeg fungere ok etter en natt men etter to føler jeg meg ikke bra, litt vanskelig å forklare hvordan jeg ikke føler meg bra men ikke helt tilstede, rar, uvirkelighetsfølelse. Anonymkode: 5f5ea...f92 Da jeg var 25 var det null problem Nå tåler jeg ikke en natt helt uten søvn en gang. Og kun en natt med lite søvn. Kroppen kan nok til en viss grad klare å gjøre ting på autopilot, men tempoet blir skadelidende og kognitivt blir jeg ubrukelig. Anonymkode: 68edd...8a6
Anonym bruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Jeg tåler lite søvn svært dårlig. Sover jeg feks kun 6 timer en natt, er jeg helt ødelagt dagen etter. Blir helt ubrukelig på jobb. Uten å ha sovet i det hele tatt, hadde det ikke vært vits i å møte opp. Jeg må ha ca ni timer søvn for å fungere greit. Anonymkode: e60bd...301
Anonym bruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg tåler lite søvn svært dårlig. Sover jeg feks kun 6 timer en natt, er jeg helt ødelagt dagen etter. Blir helt ubrukelig på jobb. Uten å ha sovet i det hele tatt, hadde det ikke vært vits i å møte opp. Jeg må ha ca ni timer søvn for å fungere greit. Anonymkode: e60bd...301 Samme her. Jeg klarer ikke fungere i det hele tatt uten nok søvn. Hadde jeg gått 2 døgn uten søvn hadde jeg blitt frynsete og ikke klart noen ting Anonymkode: 39449...dee
Anonym bruker Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august Jeg er ikke veldig operativ etter 2 døgn, det er vel ingen. Jeg jobber som våken nattevakt og har langvakter i helgene mine. Noen ganger blir det overtid, sist lørdag jobbet jeg 16 timer. Men da sover jeg jo litt mellom vaktene. Blir ikke mye de helgene sønnen også er hjemme, da blir det bare et par timer i slengen. Jeg fungerer greit etter 24 timer, men kjører helst ikke bil. Merker godt at reaksjonsevnen er dårligere og at synet er redusert. Får litt tunnelsyn. På et tidspunkt tipper jeg over og kan gå på adrenalin ganske lenge. Har ikke testet de senere årene hvor lenge jeg klarer, siden jeg har vært alenemor i 12 år. Anonymkode: 7a386...2d9
Anonym bruker Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august Jobber tredelt turnus så har nattevakter rett som det er. Første er tung, andre ok, tredje grei men så er det vanskelig å snu døgnet tilbake igjen. Jeg sover max 4 timer etter nattevakt. Anonymkode: d9f33...87a
Anonym bruker Skrevet 6. august #10 Skrevet 6. august 1-2 går greit. Kan bli litt «giret». 3 merkes det godt, men smellen kommer gjerne når jeg endelig sover en hel natt igjen. Da er jeg skikkelig groggy dagen etter. Anonymkode: e1091...e16
Anonym bruker Skrevet 7. august #11 Skrevet 7. august Hva mener du «uten søvn»? Uten noe søvn? Eller lite søvn? For etter 2-4 dager uten noe søvn ender man jo opp med hallusinasjoner og det som er. Jeg er godt vant til lite søvn, men etter 35 timer begynner jeg å se stjerner, blir kvalm og uvel. Snakker vi lite søvn kan jeg gå ett par uker med 2-3 timer søvn før jeg må ta litt for mye sovemedisiner for å sove Anonymkode: 7c16a...0b1
Anonym bruker Skrevet 7. august #12 Skrevet 7. august Anonym bruker skrev (På 6.8.2025 den 14.20): Da jeg var 25 var det null problem Nå tåler jeg ikke en natt helt uten søvn en gang. Og kun en natt med lite søvn. Kroppen kan nok til en viss grad klare å gjøre ting på autopilot, men tempoet blir skadelidende og kognitivt blir jeg ubrukelig. Anonymkode: 68edd...8a6 Og så blir jeg svimmel Anonymkode: 68edd...8a6
Anonym bruker Skrevet 8. august #13 Skrevet 8. august Én dag går greit. To dager går også greit, men mister matlyst og merker at jeg begynner å bli syk... Tre dager, da blir jeg skikkelig dårlig. Heldigvis hører det til skjeldenheten. Anonymkode: c2499...11c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå