Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stoler du på dem? Nå har jeg tatt 3. NRK, VG og Dagbladet. Den siste er litt flau, men la gå. 

I følge NRK er jeg mest enig med Partiet Sentrum. I Følge VG er jeg mest enig med FRP, og i følge DB er jeg mest enig med SV. Altså 3 ganske forskjellige. Og ja, jeg svarte på alt, ikke bare et utdrag.

Frp er det bare å glemme. Jeg sluttet å stemme på Høyre av den enkle grunn at de ville samarbeide med FrP. Partiet sentrum Er noe av det mest vinglete jeg har sett, og et parti som delvis undertrykker retten til folkeavstemming. SV og Rødt er de jeg heller mest mot i dette valget, så i følge valgomatene er det faktisk, igjen litt flaut, Dagbladets tåpelige valgomat som stemmer best.

Hvor mange har du tatt, og hvor på bærtur eller ikke var de?

Anonymkode: d04c7...c6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme opplevelse som deg. Har så langt fått Senterpartiet (som muligens er det partiet jeg er minst enig med bortsett fra Norgesdemokratene og INP), Rødt og AP. Ved sist valg stemte jeg V, men i år finner jeg rett og slett ikke noe parti jeg kan stemme på uten å holde meg for nesen. 

Anonymkode: aed1f...0d4

Skrevet

Så sann egentlig så er det bare å ta de valgomatene til den blir enig med ditt valg? 

Skrevet

Stoler å de, ja. Vet jo også hva de enkelte partiene står for fra før av. Dagbladet's valgomat er elendig. VG's er mest ryddig. 

Anonymkode: a446f...479

Skrevet

Tok nrk sin igår og endte med å være mest enig med krf. Og de har noen grunnholdninger jeg overhodet ikke kan stå inne for, så de ville jeg aldri stemt. Kom også opp noen partier lokalt fra der jeg bor, basert på at vi var helt enige på ett par punkter. AP på 6.plass, og Rødt på 8. Tror ikke jeg skal belage meg på valgomat verken her eller der 

Anonymkode: 6ef5d...e5e

Skrevet

Hos meg stemmer det rimelig bra, jeg veksler mellom AP og Rødt. Jeg vet jo hvorfor jeg stemmer rødt, så det er ikke rom for så store overraskelser. 

Frp kommer alltid opp som et av partiene jeg er mest uenig med. 

Anonymkode: e6896...820

Skrevet

Jeg får ingen overraskelser når jeg tar valgomater. Får samme resultat på 1. plass hver gang, uansett om det er NRK, Tv2, VG eller Dagbladet. Kan veksle litt på 2. og 3. plass. 

Anonymkode: 94024...e4e

Skrevet

Jeg får ganske konsekvent "Konservativt" som nr 1, og FrP som nr 2. 

Anonymkode: 1a81e...c03

Skrevet

Ett spørsmål drar meg langt ut på høyresiden selv om mange av de andre peker på vestre. Bruker vi for mye penger på Ukraina? Jeg mener ja, og da er det norgesdemokratene umiddelbart selv om de 40 andre spørsmålene er venstresiden. Teit. 

Anonymkode: aedae...722

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Ett spørsmål drar meg langt ut på høyresiden selv om mange av de andre peker på vestre. Bruker vi for mye penger på Ukraina? Jeg mener ja, og da er det norgesdemokratene umiddelbart selv om de 40 andre spørsmålene er venstresiden. Teit. 

Anonymkode: aedae...722

Enig, jeg mener nei der og det dro meg umiddelbart mot venstresiden. Synes de valgomatene bare er tull

Anonymkode: 86e06...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...