Anonym bruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Vi var på ferie i Hellas og spiste et par ganger en rett som heter Zoutshokakha (jeg har sikkert stavet det feil), en type kjøttboller i tomatsaus med ris til. Det jeg er interessert i nå, er selve risen. Det er godt mulig det bare var en lokal versjon, men jeg pleier ikke å like ris så godt, og denne var fantastisk! Selve riskornene var veldig store, minst dobbelt så tykke som vanlig ris, samt lengre enn langkornet ris jeg har funnet i butikken her hjemme. I tillegg vil jeg tro den var tilbredt på en annen måte, for det var så mye smak på den. Kanskje kokt i kraft eller noe sånt? Jeg har ikke klart å finne tilsvarende ris her hjemme, verken i vanlige matbutikker eller såkalte innvandrerbutikker. Er det noen som vet hvilken type ris jeg beskriver? Eventuelt hvor jeg finner den? Anonymkode: dda6d...d22
Anonym bruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Kritharato Det er pasta, men formet som riskorn. Veldig vanlig i Hellas. Anonymkode: e036e...39a
Blondzilla Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Det er som nevnt over en type pasta. Selges ofte som risoni eller orzo. Finnes i typiske asiatiske eller tyrkiske butikker, men har også sett det på Meny.
Anonym bruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august De har det på Oda ser jeg. Let i pastahyllen i butikken. https://oda.com/no/products/58026-barilla-risoni/ Anonymkode: e036e...39a
Anonym bruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Jeg ser nå at du mest sannsylig har spist pasta, men her er et tips for å lage god ris: kok opp vannet med en buljongterning, så ha i risen, på den måten får du ris med litt smak. Anonymkode: d23c4...dbd
Blondzilla Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Blondzilla skrev (1 time siden): Det er som nevnt over en type pasta. Selges ofte som risoni eller orzo. Finnes i typiske asiatiske eller tyrkiske butikker, men har også sett det på Meny. Jeg tilbereder det litt på samme måte som risotto, altså med kraft. Men rører ikke da. Ellers kan du koke den rett i en saus, elllwr bake den i ovnen litt på samme måte som lasagne.
Anonym bruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Takk! Og litt oi... sønnen min har cøliaki og ville smake, men fordi jeg ikke var sikker på tilbereding av risen, som da altså ikke er ris, turde jeg ikke å la ham smake. Heldigvis, ser jeg nå! Da skal jeg se etter det, og takk for tips angående tilberedning av både dette og ris 😊 HI Anonymkode: dda6d...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå