Anonym bruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Naboen her har hund, det er flere i gata. Jeg liker i utgangspunktet hunder. Naboens hund derimot synes jeg er helt ufyselig. Den er ekstremt varslete, den er aggressiv når noen går forbi, den flyr på gjerdet. På tur så knurrer den på folk når de passerer eller slår av en prat med naboen. Hvis det går andre hunder forbi så angriper den gjerdet og biter og river i plankene (alltid samme sted) som om den prøver bryte seg ut for å ta de. Det samme hvis unger sykler eller står på skateboard. De som eier den er hyggelige folk men de sier, «det nytter ikke få han til å slutte så han får bare holde på». Det synes jeg er en rar holdning, bør man ikke ta den inn når den driver slik? Og dette med å bite i gjerdet så flisene flyr, er det adferd man bare lar passere? I tillegg er jeg litt bekymret for at denne bitingen og rivingen i planker skal svekke gjerdet slik at han kommer seg ut. Ungene har fått beskjed om å unngå å sykle forbi der for jeg er litt redd noe skal skje. Hunden er ekstremt intens og en dag finner han kanskje en måte å komme ut? Jeg har aldri hatt hund, men jeg ville aldri latt en slik hund være ute i hagen om den drev slik med forbipasserende. Ville dere latt deres hund drive slik på egen eiendom? Anonymkode: 37a61...c37
Anonym bruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Jeg ville aldri hatt en aggressiv hund, punktum. Var en slik hund i gata her også, en dag klarte den å stikke av, og bet naboen. Voksen dame som ble bitt i benet, men hunden ble avlivet. Stått i bånd på gårdsplassen og skremt alle som gikk forbi i årevis. Hunden min er ikke aggressiv. Anonymkode: 2ed53...76d
Anonym bruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Nei, det hadde jeg aldri våget. Vi har en ganske liten hund som vi strevde fælt med å få til å slutte å bjeffe på alt og alle som gikk forbi. Til slutt ble mannen så lei at han kastet vann på den hver gang den bjeffet og det var supereffektivt. Jeg syns det var ille mens det sto på, jeg er mer for å belønne god adferd enn å straffe dårlig, men vann er jo verken smertefullt eller skummelt, det var bare ubehagelig. Og det fungerte helt supert. Anonymkode: 3a93c...354
Anonym bruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august Absolutt ikke. Jeg har en hund som er fryktaggresiv mot andre hunder, altså han kan gjøre utfall mot de, men holder seg hovedsakelig til bjeffing noe som er vanlig da det er en varslingsrase. Men jeg tar jo mine fhorholdsregler, holder han i kort bånd når vi går forbi, lar han ikke stå ute og bjeffe over tid da det verken er ok for meg eller naboene. Anonymkode: 6195d...758
Anonym bruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Noen hunder er bare sånn. Man kan ha gjort god research før anskaffelsen, men likevel ender man opp med en fryktaggressiv hund. Det er vondt, trist og skummelt. Jeg snakker av erfaring. Anonymkode: 4f4dd...b06
Anonym bruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Hunden burde blitt fjernet for sin egen del. Tydelig at han ikke har det bra når han reagerer sånn. Hunden er tydeligvis på «vakt» utrolig slitsomt for hunden, å ikke bra den dagen han kommer seg igjennom gjerdet. Hunde eieren her burde hatt ett kurs evt flyttet hunden . Tankeløst. Å si at han bare er sånn, det er så langt unna greit for alle. Anonymkode: 58bf6...795
Anonym bruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Jeg har en liknende hund (ikke like ille som denne høres det ut som) og den blir tatt inn med en gang det er bjeffing av noe slag. JEG vet at den bare bjeffer av begeistring/varsling/frykt, men forstår veldig godt at det oppleves annerledes for andre. Kort bånd ved forbipassering i tillegg til at jeg går ut til siden eller til andre siden av veien. Og den står aldri alene. Og selvfølgelig hadde jeg aldri godtatt biting i gjerdet, da hadde det vært rett inn. Selv om jeg har en slik hund selv kjenner jeg på frykt om jeg møter noen andre med en sånn hund som jeg føler ikke har kontroll. Så dette er veldig innafor å si fra om! At enten må de sette opp et ordentlig høyt gjerde (stål) eller så må de ha hunden bundet i tillegg. Det er ikke mye som skal til om den bestemmer seg for å komme seg ut, min hopper lett over et gjerde på 1.20, så alltid sele/bånd ute. Jeg hadde tatt det veldig på alvor om noen naboer hadde snakket med meg om bekymring. Anonymkode: e91ff...5ea
Anonym bruker Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august Hunden vår bjeffer når folk går forbi utenfor gjerdet, men er ikke aggressiv, det er mer sånn «pass deg, her bor jeg»-bjeffing. Helt naturlig atferd for en hund, og jeg lar ham holde på. Anonymkode: 274a0...9e8
Anonym bruker Skrevet 6. august #9 Skrevet 6. august Om man har en hund som er fryktaggresiv som dere kaller det tar man jo hensyn til det. Hunden kan ikke få se at noen går forbi, man lager et tett gjerde, en hundegård med tett vegg mot veien, hunden i bånd på den siden av huset man ikke kan se veien e.l. Man lar ikke hunden stresse opp både seg selv og andre med sånn oppførsel, det er dårlig hundehold altså. Anonymkode: 2ed53...76d
Anonym bruker Skrevet 6. august #10 Skrevet 6. august Jeg har en slik hund som løper på gjerdet og bjeffer på folk som går forbi. Han er supersnill og er ikke sint. Han bare varsler. Hadde noen stoppet opp og løftet han opp hadde han slikket de i ansiktet og logret i glede for å få kos. En liten hund. Aldri vært sint eller aggressiv. likevel liker jeg det ikke. Jeg tar han hver gang han tar runden i hagen for å bjeffe på hva som helst. Bare roper på han så kommer han pilende inn. Aldri ute alene når vi ikke er hjemme. Ikke mye du kan gjøre med det, bortsett fra å knurre tilbake til hunden Anonymkode: a6f06...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå