Anonym bruker Skrevet 6. august #1 Skrevet 6. august Hei! Jeg har ikke fått sove i natt og må opp kl 9. Burde jeg bare gi opp å sove nå eller hva er anbefalingene her? (Klokka er straks 7 nå). Anonymkode: c3991...83f
Anonym bruker Skrevet 6. august #2 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hei! Jeg har ikke fått sove i natt og må opp kl 9. Burde jeg bare gi opp å sove nå eller hva er anbefalingene her? (Klokka er straks 7 nå). Anonymkode: c3991...83f Anbefaler vel å stå opp med en gang du merker at du ikke får sove. Så heler prøve igjen etter en stund. Hadde nok bare stått opp om jeg var deg. Anonymkode: 09cf7...c8d
Anonym bruker Skrevet 6. august #3 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Anbefaler vel å stå opp med en gang du merker at du ikke får sove. Så heler prøve igjen etter en stund. Hadde nok bare stått opp om jeg var deg. Anonymkode: 09cf7...c8d Ja, kanskje like greit, så får jeg gjort litt husarbeid mens jeg venter på det jeg skal. Bedre enn å bare sitte i senga på internett. Anonymkode: c3991...83f
Anonym bruker Skrevet 6. august #4 Skrevet 6. august Hvis du ikke har sovet noe som helst så håper jeg du får sove etterpå. Du kommer til å se stjerner før 14 og om du ikke har sovet noe. Men ville heller lagt fra meg telefon og lukket øya enn å fundere så mye. Det gir ingen grobunn for søvn Anonymkode: 56acf...43b
Anonym bruker Skrevet 6. august #5 Skrevet 6. august Rådene er vel egentlig å stå opp igjen etter en halvtime hvis du ikke har sovnet, og så setter seg i stuen med svak belysning og drive på med rolige ting som å lese, strikke, legge kabal, pusle puslespill el. (ingen skjerm!) til du kjenner at du blir søvning og da prøve på nytt. For meg er en halvtime for kort tid, jeg trenger 1-1,5 time på å sovne uansett hvor trøtt jeg er, men har jeg ikke sovnet etter det som er min normal, står jeg opp igjen litt. Å bli liggende hele natten hvis du ikke får sove er ikke lurt. Anonymkode: 97f2a...ad7
Anonym bruker Skrevet 6. august #6 Skrevet 6. august Anonym bruker skrev (7 timer siden): Rådene er vel egentlig å stå opp igjen etter en halvtime hvis du ikke har sovnet, og så setter seg i stuen med svak belysning og drive på med rolige ting som å lese, strikke, legge kabal, pusle puslespill el. (ingen skjerm!) til du kjenner at du blir søvning og da prøve på nytt. For meg er en halvtime for kort tid, jeg trenger 1-1,5 time på å sovne uansett hvor trøtt jeg er, men har jeg ikke sovnet etter det som er min normal, står jeg opp igjen litt. Å bli liggende hele natten hvis du ikke får sove er ikke lurt. Anonymkode: 97f2a...ad7 Aha. Det var jeg ikke klar over, men da vet jeg det til neste gang. Anonymkode: c3991...83f
Anonym bruker Skrevet 6. august #7 Skrevet 6. august Jeg hadde ikke klart å våkne kl 08 hvis jeg ikke klarte sovne før etter kl 06. Anonymkode: 77c18...44f
Anonym bruker Skrevet 6. august #8 Skrevet 6. august Skjerm og tv må ut av soverommet, det er første bud. Lyset i skjermen lurer seratoninen til å tro det er morgen. Så har jeg også lært at man skal stå opp igjen når man har ligget 30-60 min uten å sovne om kvelden. Riste dyna, drikke litt vann, rusle en runde i huset osv før man legger seg på nytt og gir kroppen en ny sjanse til å roe seg. En meditasjonsmåte for å bli kvitt tankekjør og bli søvnig er denne: Legg deg godt tilrette og lukk øynene, så tenker du på en bokstav, f.eks B. Så skal du ramse opp (i tankene da, ikke høyt) alle ordene du kommer på som begynner på B. Banan, bamse, bjørn, bil, blyant...osv. Når du ikke kommer på flere ord tar du en ny bokstav. Plutselig sover du. Anonymkode: e294d...0a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå