Gå til innhold

Dritt lei av at barnefar tror jeg kan ta over bare fordi jeg er ufør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste taperen her er barnet. Bare trist hele greiene. 

Anonymkode: 5efa4...f7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Eneste taperen her er barnet. Bare trist hele greiene. 

Og hvordan taper barnet på at moren setter grenser for seg selv,da?

Eller er det bedre at barnet skal lære at man skal la seg overkjøre og utnyttes?

Skrevet

Liker man ikke barna sine er det jo lett å si nei til å ha dem mer. Ordentlige foreldre vil ha mest mulig tid med sine barn.

Anonymkode: 0b389...9d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Liker man ikke barna sine er det jo lett å si nei til å ha dem mer. Ordentlige foreldre vil ha mest mulig tid med sine barn.

Da er det jo tydelig at faren ikke liker barnet sitt...

Skrevet

Du får si klart ifra at du ikke har mulighet til å hente å ar han må finne andre løsninger når han har ungen 

Gjør han ikke det så får du ta han til retten, du kan ikke sette livet ditt på vent i tilfelle du må hjelpe han hele tiden 

Anonymkode: f1531...99c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men det gjelder ikke far eller? 

Anonymkode: 50c96...d15

Er det et mål at barna skal ha TO elendige foreldre eller kunne man se for seg at mor tok seg sammen og tok ansvar? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Er det et mål at barna skal ha TO elendige foreldre eller kunne man se for seg at mor tok seg sammen og tok ansvar? 

Er det noe hi skriver som antyder at hun ikke tar ansvar for barna sine? 

Anonymkode: 48435...d0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Er det mulig å ikke greie å se skogen for bare trær? Hi tar da ansvar hun, men hun skal da ikke måtte ta hans del av ansvaret også? Etter at han har gått til retten for å få mer av det og mindre av bidrag? Mener du seriøst det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det mulig å ikke greie å se skogen for bare trær? Hi tar da ansvar hun, men hun skal da ikke måtte ta hans del av ansvaret også? Etter at han har gått til retten for å få mer av det og mindre av bidrag? Mener du seriøst det?

Men hvorfor skal ikke HI som mor til barnet ta ansvar når far ikke greier det? Skal hun bare lene seg tilbake og si «nei det er ikke min dag - jeg driter i det». Veldig spesiell holdning. Sier igjen - barnet først. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og brukerdebatt.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.8.2025 den 19.08):

Men hvorfor skal ikke HI som mor til barnet ta ansvar når far ikke greier det? Skal hun bare lene seg tilbake og si «nei det er ikke min dag - jeg driter i det». Veldig spesiell holdning. Sier igjen - barnet først. 

Driter i? Hvor får du det fra? Annet å gjøre, behov for å hvile for å fungere så godt som mulig som mor (hun er ufør) ol. er vel mer sannsynlig. Far er en upålitelig dritt. Ikke noe HI har skrevet sier at det handler om evne, så da er det antagelig vilja som skorter hos han, men det synes du er greit?

Skrevet
Himmel og hav skrev (20 timer siden):

Driter i? Hvor får du det fra? Annet å gjøre, behov for å hvile for å fungere så godt som mulig som mor (hun er ufør) ol. er vel mer sannsynlig. Far er en upålitelig dritt. Ikke noe HI har skrevet sier at det handler om evne, så da er det antagelig vilja som skorter hos han, men det synes du er greit?

Tja, det er bare noe med måten hi ordlegger seg på, og måten hun omtaler far på. Og for hva egentlig? Hans eneste forbrytelse slik jeg leser det, er at han har spurt om hi kan ta nyttårsaften samt noen dager der han har vært nødt til å jobbe. Greit at his oppfatning av dette er at hun er «drittlei,» men jeg syns folk er veldig raske til å dømme han, og når hi atpåtil er ufør, ser jeg ikke helt hvorfor hun ikke kan trå til og ta sitt eget barn litt ekstra. Hvis hi er utmattet og har mer enn nok med seg selv - ok, men det ønsker hun ikke å si noe om.

Det som virkelig er trist oppi det hele her, er at datteren garantert fanger det opp. De krangler om å ikke ha henne. 

Anonymkode: 4f81b...222

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.8.2025 den 19.08):

🤦‍♀️

Skrevet (endret)

Tja, det er bare noe med måten hi ordlegger seg på, og måten hun omtaler far på. Og for hva egentlig? Hans eneste forbrytelse slik jeg leser det, er at han har spurt om hi kan ta nyttårsaften samt noen dager der han har vært nødt til å jobbe. Greit at his oppfatning av dette er at hun er «drittlei,» men jeg syns folk er veldig raske til å dømme han, og når hi atpåtil er ufør, ser jeg ikke helt hvorfor hun ikke kan trå til og ta sitt eget barn litt ekstra. Hvis hi er utmattet og har mer enn nok med seg selv - ok, men det ønsker hun ikke å si noe om.

Det som virkelig er trist oppi det hele her, er at datteren garantert fanger det opp. De krangler om å ikke ha henne. 

Du skjønner det virkelig ikke? Det handler om forutsigbarhet. Ikke bare for mor, men også for barnet. Hva tror du det gjør med barnet som tror det skal være hos far, men far bare sender det videre pga andre prioriteringer. Far gikk til sak pga fravær, han vant frem. Da må han benytte tiden. Mor greier helt sikkert å ta seg av barnet sitt mer, men da må også avtalen være i orden på papiret og ikke minst det økonomiske på plass.

Mor sier ikke at hun ikke vil ha barnet sitt, men hun kan ikke være en som far bare kan styre som han vil.

Endret av Endaentil
Litt bedre flyt, slapp av jeg vet det er 100 gramatikkfeil.
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

La meg gjette: Du er totalt kuet av far til dine barn? Han gjør hva han vil, mens du lever som en singel mor i et parforhold?

Skrevet

Hvis du vil at han skal respektere grensene dine og samværsavtalen deres, må du begynne på markere deg. Si nei når han spør - f.eks.: sorry Tore, jeg får ikke til det på onsdag fordi jeg har en avtale og er ikke hjemme før sent på kvelden. Jug gjerne. 

Anonymkode: afbdd...a5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Unnskyld meg, folk er raske til å dømme far??? Du har jo dømt hi fra første innlegget du skrev.

Anonymkode: 068a6...99f

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Unnskyld meg, folk er raske til å dømme far??? Du har jo dømt hi fra første innlegget du skrev.

Er det å dømme hi å spørre henne hvorfor hun ikke kan hjelpe? En «bivirkning», i mangel av bedre ord, av å være ufør, er å ha mye tid. Jeg spurte om det var tilfelle , og hvorfor hun ikke kunne hjelpe han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Er det å dømme hi å spørre henne hvorfor hun ikke kan hjelpe? En «bivirkning», i mangel av bedre ord, av å være ufør, er å ha mye tid. Jeg spurte om det var tilfelle , og hvorfor hun ikke kunne hjelpe han. 

Dette er å dømme

Anonym bruker skrev (På 6.8.2025 den 10.11):

Men. Bare lurer på noe. Du er ufør? Jobber ingenting? Dere har ett barn delt mellom dere? Da har du vel MASSE tid!

Ta nå all tiden du kan få med barnet. Kos dere sammen. Hjelp han. Jeg fatter ikke problemet?

Anonym bruker skrev (På 6.8.2025 den 12.19):

Men hvor mye «liv» kan man ha? Hvor mange venninnekvelder eller helgeturer? 
Selv har jeg tre barn mellom 9 og 14 år, hund, hest og 100% jobb. Selv jeg klarer å hente nevøen min i barnehagen hvis søsteren min spør. Og jeg drar på helgeturer og venninnekvelder. Jeg lager til og med sunn middag hver dag. 
Hvordan kan en ufør mamma med ett barn på deling med far ikke «ha tid til» å hente ungen et eller annet sted en og annen gang? 

Anonym bruker skrev (På 6.8.2025 den 12.37):

Tja. Hadde det vært meg hadde jeg bare syntes det var koselig å få være mer med barnet. Har man andre planer går det selvsagt ikke, men all tid ellers… 

Og dette er jo bare noe av det du har kommet med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Dette er å dømme

Og dette er jo bare noe av det du har kommet med. 

Det er da ikke å dømme. Om noe så er jeg litt misunnelig. Ikke på at hun er ufør, men at hun har TID.  Jeg skulle gjerne hatt mer tid med ungene mine. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er da ikke å dømme. Om noe så er jeg litt misunnelig. Ikke på at hun er ufør, men at hun har TID.  Jeg skulle gjerne hatt mer tid med ungene mine. 

Nei da så, du er jo helt uimotagelig for tilbakemeldinger, så da får du harpe videre på ditt. Jeg er i hvert fall ferdig med deg. Du tror tydeligvis at det er ferie å være uføretrygdet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei da så, du er jo helt uimotagelig for tilbakemeldinger, så da får du harpe videre på ditt. Jeg er i hvert fall ferdig med deg. Du tror tydeligvis at det er ferie å være uføretrygdet.

Ferie? Du fortsetter å mase på med ting jeg ikke har sagt, og så blir du muggen fordi jeg sier imot? Veldig spesielt. 

Skrevet

Jeg har opplevd noe lignende. Faren til min datter hadde mange unnskyldninger for å ikke ta sin del av oppfølgingen. På et tidspunkt satt jeg hardt mot hardt, fordi han ikke ville gjennomføre samvær fordi samboeren hans ikke orket å ha et barn med vannkopper i hus. Jeg sa jeg hadde en avtale jeg ikke kunne endre (hvilket var sant), og at barnet ville være sammen med pappa. Det endte med at faren sendte broren sin, som jenta riktignok kjente godt. Etter den gangen satt jeg aldri hardt mot hardt, men tenkte at barnet hadde best av at en av oss satt henne først. Dermed hadde jeg noen år hvor ingen av mine ting var hellige, fordi jeg ikke visste hvorvidt samvær kom til å bli gjennomført. 

For vår del fungerte det helt klart best å gjøre alle avtaler i veldig god tid. Sommeren f.eks kunne ikke avtales i mai, for da hadde faren allerede bestemt seg for hva han ønsket. Den blemma gikk jeg også på bare en gang. Jul og nyttår og påske var helt fast, og noe som ble bestemt i mekling. 

Du må nesten bestemme deg for hva som er viktig for deg, og hva du trenger. Hvis du trenger at han gjennomfører det samværet som er avtalt, så kan du ikke gi deg når han presser på. Risikoen er selvfølgelig at han ikke henter eller at barna blir overlatt til en barnevakt som hos meg. Alternativet er å gjøre som jeg gjorde, å konkludere med at barnet i hvert fall ikke skal være skadelidende. I dag er min datter en ung voksen, og ikke i tvil om hvem av hennes foreldre som har prioritert henne gjennom livet. Relasjonen til faren er overflatisk og pliktdrevet, et godt bilde av hva han ga henne da hun var barn. 

Skrevet

Jo. Det er å dømme. At du ikke skjønner det har nok de fleste skjønt, men det er smått utrolig at du leter opp denne tråden for å fortsette med de samme argumentene. 

Igjen mer enn antyder du at hi er irritert på eksen fordi hun ikke ønsker å være sammen med barna sine. Det er stråmannsargumentasjon, og altså noe man tyr til når man ikke skjønner bedre  

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jo. Det er å dømme. At du ikke skjønner det har nok de fleste skjønt, men det er smått utrolig at du leter opp denne tråden for å fortsette med de samme argumentene. 

Igjen mer enn antyder du at hi er irritert på eksen fordi hun ikke ønsker å være sammen med barna sine. Det er stråmannsargumentasjon, og altså noe man tyr til når man ikke skjønner bedre  

I bunn og grunn handler det om barnet, tenker jeg, så kan dere mene hva dere vil om meg. Av og til må noen være djevelens advokat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...