Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30, men har egentlig aldri brukt sminke. Men nå ønsker jeg å lære meg det, lurer derfor på hva som er beste måte å lære seg det på?  Første og sist gang jeg sminket meg fikk jeg spørsmål om hvem som hadde slått til meg 😂

Anonymkode: cca44...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg er 30, men har egentlig aldri brukt sminke. Men nå ønsker jeg å lære meg det, lurer derfor på hva som er beste måte å lære seg det på?  Første og sist gang jeg sminket meg fikk jeg spørsmål om hvem som hadde slått til meg 😂

Se på YouTube og TikTok og få litt tips. 
Hvilke type hud har du? Og har du mørke vipper og bryn? For noen er det å gå til en salong og forme bryn noe som gjør mye med ansiktet. Farge vipper og bryn. 
Hvis du ikke har brukt foundation før så anbefaler jeg deg en tone som er hakket lysere enn huden din. Snakk med de på butikken om hvilke sminke de anbefaler deg utifra din hudtype. 
De fleste bruker kun maskara og litt pudder til hverdag. Styr unna øyenskygge til hverdags. Prøv deg frem foran speilet og se hva du liker. Smink deg alltid i dagslys 

Anonymkode: 008ab...fab

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvilke type hud har du? Og har du mørke vipper og bryn? For noen er det å gå til en salong og forme bryn noe som gjør mye med ansiktet. Farge vipper og bryn. 
Hvis du ikke har brukt foundation før så anbefaler jeg deg en tone som er hakket lysere enn huden din. Snakk med de på butikken om hvilke sminke de anbefaler deg utifra din hudtype. 
De fleste bruker kun maskara og litt pudder til hverdag. Styr unna øyenskygge til hverdags. Prøv deg frem foran speilet og se hva du liker. Smink deg alltid i dagslys 

Hvorfor styre unna øyenskygge til hverdags mener du?

Anonymkode: a768f...a6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor styre unna øyenskygge til hverdags mener du?

Anonymkode: a768f...a6f

Det kan virke veldig sminket. Siden hi sier hun aldri har brukt sminke før, og folk lurer på om noen har slått til henne når hun har sminket seg, kan det være lurt å starte litt forsiktig med sminke. Ikke full fest sminke fra ingenting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er nok lurt. Jeg er litt usikker på hvilken type hud jeg har, men vil tippe normal? Jeg har mørke vipper og bryn ja. Bruker man pudder i tillegg til foundation? Eller?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, det er nok lurt. Jeg er litt usikker på hvilken type hud jeg har, men vil tippe normal? Jeg har mørke vipper og bryn ja. Bruker man pudder i tillegg til foundation? Eller?

Jeg unngår pudder, da det får huden til å se eldre ut. Bruk heller en god cc cream som foundation, de gir masse glød. Anbefaler it cosmetics cc cream. 

Anonymkode: 117b6...d16

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det kan virke veldig sminket. Siden hi sier hun aldri har brukt sminke før, og folk lurer på om noen har slått til henne når hun har sminket seg, kan det være lurt å starte litt forsiktig med sminke. Ikke full fest sminke fra ingenting. 

Det er stor forskjell på å bruke en ganske lys eller om man bruker en mørkere. Viktig å bruke primer under skyggen, da holder den seg fin hele dagen uten å legge seg i striper på lokket. Min favoritt der er urban decay sin skyggeprimer og en liten palett som jeg tror heter naked basics. Helt nøytrale og matte brune og lyse skygger, trenger ingenting annet enn den.

Anonymkode: 78510...ae0

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hvis du også vurderer å kjøpe produkter så finn en kicks butikk el som gir veiledning. Noen tilbyr også veiledningstime, men om du kjøper endel produkter koster det ikke noe. Da spør du hva du burde ha til hverdags og fest, og de veileder og finner riktige produkter. De kan også ha det på deg for å vise hvordan .

Anonymkode: 09f50...6a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...