Anonym bruker Skrevet 5. august #1 Skrevet 5. august 18 åringen er på tur med 3 venner. Før turen vippset jeg hn kr 2.200,-. Det er det samme en sommerleir med lommepenger kostet for det andre barnet. Hn har nå vært borte i 10 dager. Jeg snakket med hn på SMS i går, de hadde vært innom en butikk hn elsker, men hn sa hn ikke hadde kjøpt noe siden hn prøver å bruke minst mulig penger på turen. Til nå hadde hn brukt 2.000 og det bare på mat. Hn har egne penger i tillegg til det jeg vippset. Jeg syns det er veldig bra at hn lærer seg å leve sparsommelig, med det er tross alt hns første ferie uten oss foreldre, og det er meningen hn også skal kose seg, ikke bare tenke på å bruke minst mulig penger. Vippset hn derfor kr 2.000,- ekstra med streng beskjed om å kose seg også. Samboer mener det var litt teit, og det en hns valg hvordan hn ønsker å bruke pengene sine. Jeg ser på det litt som en belønning siden hn har vært fornuftig med pengebruken. Hvem holder dere med, samboer, eller meg? Anonymkode: eeb38...270
Anonym bruker Skrevet 5. august #2 Skrevet 5. august 2200,- var lite for 10 dager. Mat, drikke, aktiviteter, transport etc. koster. Jeg ville nok sendt med 5000,- og overført mer ved krisebehov Anonymkode: c07fd...243
Anonym bruker Skrevet 5. august #3 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (7 minutter siden): 2200,- var lite for 10 dager. Mat, drikke, aktiviteter, transport etc. koster. Jeg ville nok sendt med 5000,- og overført mer ved krisebehov Anonymkode: c07fd...243 Hn har spart opp en del penger selv til turen på forhånd og hadde alle planer om å dekke alt selv. Jeg hadde egentlig forventet spørsmål om mer penger for lenge siden. HI Anonymkode: eeb38...270
Anonym bruker Skrevet 5. august #4 Skrevet 5. august Det er jo ett valg han tok, det. Snillt av deg å vippse, men ikke nødvendig. At han ikke bruker penger er jo fordi det er kjipt å bruke egne. Kan hende han svir av de 2000 på noe fjas nå siden han ikke har jobba for de selv Anonymkode: f2ab9...f17
Anonym bruker Skrevet 5. august #5 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det er jo ett valg han tok, det. Snillt av deg å vippse, men ikke nødvendig. At han ikke bruker penger er jo fordi det er kjipt å bruke egne. Kan hende han svir av de 2000 på noe fjas nå siden han ikke har jobba for de selv Anonymkode: f2ab9...f17 Som er akkurat det som er poenget mitt. Hn har vært utrolig flink økologisk, det er en veldig god lærdom å ta med seg videre, nå er det tid for litt fjas også. Det er tross alt ferie 😀 Anonymkode: eeb38...270
Anonym bruker Skrevet 5. august #6 Skrevet 5. august Jeg er bare så takknemlig for at du ikke røper kjønnet! Det hadde ødelagt hele problemstillingen. Anonymkode: cd0eb...ebd
Anonym bruker Skrevet 5. august #7 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg er bare så takknemlig for at du ikke røper kjønnet! Det hadde ødelagt hele problemstillingen. Anonymkode: cd0eb...ebd Kjønnet er irrelevant, og jeg har sett for mange tråder her inne så sier at gir man ekstra penger til jente shopper de det bare bort, og gutter drikker det opp. Hva de ekstra pengene brukes på er ikke det jeg har spurt om HI Anonymkode: eeb38...270
Anonym bruker Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Som er akkurat det som er poenget mitt. Hn har vært utrolig flink økologisk, det er en veldig god lærdom å ta med seg videre, nå er det tid for litt fjas også. Det er tross alt ferie 😀 Anonymkode: eeb38...270 Hvorfor skal man på død og liv bruke penger på fjas? Kan man ikke ha en fin ferie uten å bruke penger på tull? Anonymkode: 4c93c...4e0
Anonym bruker Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august Dette er vel han som er på biltur, og de hadde lagt opp til å bruke veldig lite penger, så jeg holder nok mest med samboeren din. Anonymkode: 01ca9...e73
Anonym bruker Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (8 timer siden): 18 åringen er på tur med 3 venner. Før turen vippset jeg hn kr 2.200,-. Det er det samme en sommerleir med lommepenger kostet for det andre barnet. Hn har nå vært borte i 10 dager. Jeg snakket med hn på SMS i går, de hadde vært innom en butikk hn elsker, men hn sa hn ikke hadde kjøpt noe siden hn prøver å bruke minst mulig penger på turen. Til nå hadde hn brukt 2.000 og det bare på mat. Hn har egne penger i tillegg til det jeg vippset. Jeg syns det er veldig bra at hn lærer seg å leve sparsommelig, med det er tross alt hns første ferie uten oss foreldre, og det er meningen hn også skal kose seg, ikke bare tenke på å bruke minst mulig penger. Vippset hn derfor kr 2.000,- ekstra med streng beskjed om å kose seg også. Samboer mener det var litt teit, og det en hns valg hvordan hn ønsker å bruke pengene sine. Jeg ser på det litt som en belønning siden hn har vært fornuftig med pengebruken. Hvem holder dere med, samboer, eller meg? Anonymkode: eeb38...270 snakk om bortskjemt unge Anonymkode: 53fa8...748
Anonym bruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august 19 minutes ago, Anonym bruker said: snakk om bortskjemt unge Anonymkode: 53fa8...748 Hvordan er hun bortskjemt? Anonymkode: 828df...048
Anonym bruker Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (55 minutter siden): snakk om bortskjemt unge Anonymkode: 53fa8...748 Det er ikke ungen som er bortskjemt, det er mora som er fjern. Her hadde ungdommen en strålende anledning til å mestre både å spare og å klare seg med lite på tur, men neida, det skulle ikke mor ha noe av, for mor synes det er viktigere å kunne bruke penger på fjas enn å lære og mestre. Blir jo ingen god opplevelse med mindre man kan kaste bort penger på kor man ikke trenger. Sååååå trist å være innom en butikk uten å kunne kjøpe noe fordi man sparer 😭😭😭 Anonymkode: 4c93c...4e0
Anonym bruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august Det er umulig å holde alt 100% likt mellom søsken. En gang får den ene litt mer, en annen gang er det det andre. Bare teit å "ødelegge" en fin tur fordi han ikke skal få en krone mer enn søskenet, så synes det var helt greit å vippse litt ekstra. Anonymkode: e4eb8...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå