Anonym bruker Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august Vi har avtalt aktivitet og rett før sier hun at hun må på do. Bruker noen minutter, og sier deretter at hun har vondt i mage og om vi andre kan gå alene. Neste dag en annen avtale, og sier at hun har vondt i mage og må være hjemme. Jeg merker at det ikke er så alvorlig. Med litt pågangsmot kan hun sørge for å ikke ødelegge stemning. Hun har vært for seg selv og har hatt lite energi. Det er ikke mangel på riktig kosthold eller vitaminer. Det er snakk om holdning og ta litt for laget. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få henne ut av dette. Jeg har sagt til henne at hun må være sterk og bidra som alle andre. Anonymkode: 70610...cf2
Anonym bruker Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august Jenter kan ha andre "mage" plager enn gutter, ikke sikkert hun er komfortabel med å si det til deg. Og hvorfor skal hun tvinges mes å ta litt for laget? Høres jo ikke ut som dere egentlig har lyst til å være med på disse aktivitetene dere heller Anonymkode: 39476...daf
Anonym bruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Herre min man kan ha vondt i magen selv om man har riktig kosthold, det kan være hundre forskjellige årsaker til det Anonymkode: 4eecb...6f8
Anonym bruker Skrevet 4. august #4 Skrevet 4. august Når du sier at hun må "ta en for laget" - betyr det at det dere skulle gjøre var noe jenta ikke ønsket å gjøre, noe hun ikke føler seg komfortabel å gjøre? Har du i det hele tatt spurt henne hvorfor hun ikke vil være med på aktivitetene? Eller hvor ofte og i hvilke sammenhenger hun får vondt i magen? At kostholdet dere har kanskje er sunt for andre i familien betyr ikke nødvendigvis at det er det for jenta, f.eks. kan hun ha uoppdaget tarmsykdom, hun kan ha matintoleranser eller matallergier med atypiske symptomer, hun kan ha endometriose som gir større smerter når maten går gjennom tarmen eller når det er rundt tiden for menstruasjon. Kanskje har hun angst. Kanskje blir hun utsatt for ting av andre som unge ikke skal oppleve. Kanskje hun blir mobbet. Kanskje hun har kjærlighetssorg. Har du brukt tid for at jenta skal ha tillit til deg, tillit nok til å åpne seg for hva det er som egentlig plager henne? Anonymkode: bd64e...64f
Anonym bruker Skrevet 4. august #5 Skrevet 4. august Jeg har ei tenåringsdatter på 14 år og hun sliter ofte med vondt i magen. Men hun får også vondt i magen når hun må gjør ting som hun ikke helt liker eller for at hun blir engstelig/angst. Kan det være noe slikt? Jeg ville satt meg ned med henne for å høre om hva hun tenker kan være årsaken til at hun får vondt i magen å vise at du bryr deg. At du ønsker å hjelpe henne. Anonymkode: beac1...5b1
Anonym bruker Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har avtalt aktivitet og rett før sier hun at hun må på do. Bruker noen minutter, og sier deretter at hun har vondt i mage og om vi andre kan gå alene. Neste dag en annen avtale, og sier at hun har vondt i mage og må være hjemme. Jeg merker at det ikke er så alvorlig. Med litt pågangsmot kan hun sørge for å ikke ødelegge stemning. Hun har vært for seg selv og har hatt lite energi. Det er ikke mangel på riktig kosthold eller vitaminer. Det er snakk om holdning og ta litt for laget. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få henne ut av dette. Jeg har sagt til henne at hun må være sterk og bidra som alle andre. Anonymkode: 70610...cf2 Jeg tror du bør ta deg en bolle og lære deg litt om å ta mennesker på alvor. Anonymkode: feff7...98e
Anonym bruker Skrevet 4. august #7 Skrevet 4. august Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Når du sier at hun må "ta en for laget" - betyr det at det dere skulle gjøre var noe jenta ikke ønsket å gjøre, noe hun ikke føler seg komfortabel å gjøre? Har du i det hele tatt spurt henne hvorfor hun ikke vil være med på aktivitetene? Eller hvor ofte og i hvilke sammenhenger hun får vondt i magen? At kostholdet dere har kanskje er sunt for andre i familien betyr ikke nødvendigvis at det er det for jenta, f.eks. kan hun ha uoppdaget tarmsykdom, hun kan ha matintoleranser eller matallergier med atypiske symptomer, hun kan ha endometriose som gir større smerter når maten går gjennom tarmen eller når det er rundt tiden for menstruasjon. Kanskje har hun angst. Kanskje blir hun utsatt for ting av andre som unge ikke skal oppleve. Kanskje hun blir mobbet. Kanskje hun har kjærlighetssorg. Har du brukt tid for at jenta skal ha tillit til deg, tillit nok til å åpne seg for hva det er som egentlig plager henne? Anonymkode: bd64e...64f Flott svar ❤️ Anonymkode: 18128...f21
Anonym bruker Skrevet 5. august #8 Skrevet 5. august Hei trådstarter. Helt etter boka her inne, kaster gribbene seg over deg. Beklager det. Jeg tenker du kanskje skal ta en prat med henne. Er dere på ferie sammen nå? Må hun være med på aktivitetene? Kan hun være hjemme og så drar dere andre? Hva med å inkludere henne mer i planlegging på forhånd? Tilpasse litt til henne? Koden er kommunikasjon tenker jeg. Lykke til! 🤞 Anonymkode: 3da4c...e8b
Blop Skrevet 5. august #9 Skrevet 5. august " Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hei trådstarter. Helt etter boka her inne, kaster gribbene seg over deg. Beklager det. Jeg tenker du kanskje skal ta en prat med henne. Er dere på ferie sammen nå? Må hun være med på aktivitetene? Kan hun være hjemme og så drar dere andre? Hva med å inkludere henne mer i planlegging på forhånd? Tilpasse litt til henne? Koden er kommunikasjon tenker jeg. Lykke til! 🤞 Anonymkode: 3da4c...e8b "Gribbene" som du kaller det, er ikke enig med hi. Det må hi tåle uten at de uenige er gribber. Dette er et diskusjonsforum, man kan ikke forvente å møte forståelse uansett problemstillinger. Det blir for dumt.
MissSaigon Skrevet 5. august #10 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hei trådstarter. Helt etter boka her inne, kaster gribbene seg over deg. Beklager det. Jeg tenker du kanskje skal ta en prat med henne. Er dere på ferie sammen nå? Må hun være med på aktivitetene? Kan hun være hjemme og så drar dere andre? Hva med å inkludere henne mer i planlegging på forhånd? Tilpasse litt til henne? Koden er kommunikasjon tenker jeg. Lykke til! 🤞 Anonymkode: 3da4c...e8b Åh, så søtt. Gribbene, faktisk. Absolutt ingen i denne tråden er ufine, hi må tåle tilbakemelding på det han skriver. Vis meg den far som ikke har vært irritert på tenåringen sin (eller dame, for den del). Hi får mange gode tilbakemeldinger, som mann kan det være utfordrende å skjønne hvor omfattende magevondt kan være hos jenter/kvinner. Jeg er enig med deg i at kommunikasjon er viktig, i kombinasjon med respekt og klare grenser og beskjeder.
Anonym bruker Skrevet 5. august #11 Skrevet 5. august … og selvsagt tror hele dib at dette skyldes en eller annen mystisk sykdom, og ikke bare en lat ungdom som finner opp en unnskyldning for ikke å være med familien sin 🤣 Men hadde hi vært invitert til familieselskap, dåp eller konfirmasjon, og hun fortalte at datteren slapp å bli med pga magevondt, så hadde hun fått høre at hun var en veik, ettergivende mor med en egoistisk og lat datter som ikke gidder å stille opp for familien 😜 Anonymkode: 97762...ae0
Anonym bruker Skrevet 5. august #12 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Hei trådstarter. Helt etter boka her inne, kaster gribbene seg over deg. Anonymkode: 3da4c...e8b Han tåler det og blir han lei seg, eller får vondt i magen, får han ta en for laget likevel Anonymkode: e9519...734
Anonym bruker Skrevet 5. august #13 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han tåler det og blir han lei seg, eller får vondt i magen, får han ta en for laget likevel Anonymkode: e9519...734 Selvsagt må man ta en for laget. Ingen sosiale sammenhenger fungerer om ingen gidder å ta en for laget. Dette har oppegående mennesker lært fra tidlig alder. Anonymkode: 97762...ae0
Anonym bruker Skrevet 5. august #14 Skrevet 5. august Hva er rammen her? Er det kjernefamilien på feire? Skilte foreldre og far og barn alene på ferie? Ny blandet familie med fars kjæreste? Anonymkode: 4cc46...ca3
Anonym bruker Skrevet 5. august #15 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vi har avtalt aktivitet og rett før sier hun at hun må på do. Bruker noen minutter, og sier deretter at hun har vondt i mage og om vi andre kan gå alene. Neste dag en annen avtale, og sier at hun har vondt i mage og må være hjemme. Jeg merker at det ikke er så alvorlig. Med litt pågangsmot kan hun sørge for å ikke ødelegge stemning. Hun har vært for seg selv og har hatt lite energi. Det er ikke mangel på riktig kosthold eller vitaminer. Det er snakk om holdning og ta litt for laget. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få henne ut av dette. Jeg har sagt til henne at hun må være sterk og bidra som alle andre. Anonymkode: 70610...cf2 Det er sannsynligvis en grunn. Det kan f.eks. skyldes ting som menstruasjon. Vet du at jenter kan være ganske plaget av dette. Det kan være store blødninger, smerter, magekramper og man kan ha problemer med forstoppelse eller løs mage ifbm menstruasjon som kan gjøre det vanskelig å være med på ting enkelte dager. Jeg har selv hatt det sånn i perioder. Prøv å ikke vær irritert, men vis forståelse, det er nok en grunn. Anonymkode: 9a308...fa4
Anonym bruker Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august Jeg vet ikke hvorfor kommunikasjonen mellom dere har blitt så vanskelig, men vit at det er ganske vanlig. Tenåringsjenter og fedre har gjerne perioder hvor det er litt vanskelig å forstå hverandre, men det går seg som regel til. Vær litt raus med henne. Jeg mener ikke at du skal skjemme henne bort og la henne bli "sjefen i huset", men vær litt forståelsesfull. Det er ikke alt det er like lett å prate med pappa om i denne perioden av livet. Anonymkode: 9da23...5c3
Anonym bruker Skrevet 5. august #17 Skrevet 5. august Altså, dette er garantert et tulleinnlegg (selv om temaet ikke er så tullete i utgangspunktet). Det er ingen her inne, selv ikke de dårligste debatantene, som formulerer seg slik. Jeg er mann. Hun har vondt i magE. Ikke en gang, men to ganger har hun vondt i magE. Det er også så usammenhengende det som er skrevet, at dette ikke er snakk om et seriøst innlegg. Anonymkode: a39a7...27e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå