Anonym bruker Skrevet 5. august #26 Skrevet 5. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det samme jeg opplevde. Har lurt på om de feilberegnet morfinen. Skal hente mer, sa pleieren. Mens hun gikk milevis nedover en gang, inntraff « torturen» med desperat drag for å få oksygen og et panisk blikk. HI Anonymkode: 380a9...66d Jeg og familiemedlemmet mangler et enzym som omdanner morfin til smertestillende, så de må ha gitt noe annet Anonymkode: c7721...6d7
Anonym bruker Skrevet 7. august #27 Skrevet 7. august Mitt siste nære dødsfall døde stille og rolig, med saktere og saktere åndedrett. Mennesket var ikke veldig gammel, men hen klagd over vedvarende tung tretthet et par dager(var på sykehus til behandling for sykdom, men med plan for utskrivning). Så ble det flere og flere timer søvn, mindre og mindre bevissthet over et par døgn før det til slutt var stopp. Alt var stille og rolig, som om kroppen jobbet seg ned og skrudde av. Jeg har jobbet mange år i helse som ekstravakt og mange vakter var fastvakt for døende, trodde jeg var forberedt- men opplevelsen når det var en av mine aller nærmeste var likevel annerledes….. kanskje fordi jeg så desperat og inderlig ikke ville at den skulle dø? Selv om alt var rolig, verdig og naturlig….. vet ikke. Som en annen skriver- årene son fastvakt/ ekstravakt gav mange varianter av dødsøyeblikket. De verste var de som var redde for å dø, redde for å komme til helvete osv. Samfunnet vårt har fjernet seg for langt fra døden, alt er skummelt, farlig og ekkelt- jeg har stor respekt for at hver velger for seg, samtidig som jeg tenker det er viktig å ufarliggjøre døden og livets slutt….. Anonymkode: b0b9c...446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå