Gå til innhold

Er det dette våre bistandspenger går til i Ukraina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakk om å bli tatt med buksa nede.

Når man i tillegg vet at Zelenskyj tidligere i sommer stemte for en lov som skulle innskrenke antikorrupsjonsarbeid (men riktignok ble tvunget til å ombestemme seg) OG en av de som også stemte for er tatt i korrupsjon, er det hele utrolig pinlig.
Er det dette våre bistandsmidler går til? 

https://www.nrk.no/urix/skal-ha-avdekka-ukrainsk-korrupsjonsring-i-droneoppkjop-1.17514552

Anonymkode: 28f79...e8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål. Tror det kan avdekkes mye grums.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Snakk om å bli tatt med buksa nede.

Når man i tillegg vet at Zelenskyj tidligere i sommer stemte for en lov som skulle innskrenke antikorrupsjonsarbeid (men riktignok ble tvunget til å ombestemme seg) OG en av de som også stemte for er tatt i korrupsjon, er det hele utrolig pinlig.
Er det dette våre bistandsmidler går til? 

https://www.nrk.no/urix/skal-ha-avdekka-ukrainsk-korrupsjonsring-i-droneoppkjop-1.17514552

Om du hadde lest artikkelen, står det svart på hvitt at støtte fra Norge IKKE har gått med her, så innlegget ditt er feil i utgangspunktet.

At det finnes korrupsjon, er noe alle vet. At det skal gi Russland rett til å okkupere ett annet land, blir helt feil det også.

Skrevet
Østerdølen skrev (34 minutter siden):

Om du hadde lest artikkelen, står det svart på hvitt at støtte fra Norge IKKE har gått med her, så innlegget ditt er feil i utgangspunktet.

At det finnes korrupsjon, er noe alle vet. At det skal gi Russland rett til å okkupere ett annet land, blir helt feil det også.

Hvor står det? Fint om du kan vise meg. Det nærmeste jeg kommer er:

«Vi har ikkje grunn til å tro at nokon av våre dronar har blitt kjøpt inn til overpris eller kommen på avvege, seier Golis til NRK og peikar på omfattande rutinar,»

men det er ikke svart på hvitt slik du påstår.

HI

Skrevet

Slapp av, HI, det er uansetg ikke dine penger, de går jo rett fra Russland i lomma di.

Anonymkode: ab717...122

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Slapp av, HI, det er uansetg ikke dine penger, de går jo rett fra Russland i lomma di.

Anonymkode: ab717...122

??

Antyder du jeg er en korrupt Russland-sympatisør fordi jeg stiller spørsmål om bruken av bistandspengene fra Norge? 
Virkelig?

HI

Skrevet

«Vi har ikkje grunn til å tro at nokon av våre dronar har blitt kjøpt inn til overpris eller kommen på avvege, seier Golis til NRK og peikar på omfattande rutinar,»

HI

Hvor klarere enn det du selv har klippet ut, trenger du? Regnskap?Orginale kvitteringer? Jeeses!

Skrevet

Sånn egentlig så burde en samlet gruppe fra landene som bistår Ukraina vært med å hjulpet til for å ungå korrupsjonen som skjer der og i andre land man støtter. 

Anonymkode: 13653...689

Skrevet
Østerdølen skrev (1 time siden):

Hvor klarere enn det du selv har klippet ut, trenger du? Regnskap?Orginale kvitteringer? Jeeses!

Tror du må jobbe litt med leseforståelsen. 
HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Tror du må jobbe litt med leseforståelsen. 
HI

Ja, du var jo rette til å si det, som ikke en gang forstår egen artikkel du la ut....

Skrevet
Østerdølen skrev (1 time siden):

Ja, du var jo rette til å si det, som ikke en gang forstår egen artikkel du la ut....

Hehe 🤭 

Skrevet

Hehe 🤭 

🤣🤣🤣🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

HI

Det er vel ganske svart på hvitt, egentlig. 

Anonymkode: ec9ff...8db

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Litt naivt? Tror du ikke de som ble tatt med buksa nede med lomma fulle av korrupsjonspenger sa akkurat det samme?

Skrevet

Det er ingen tvil om at Ukraina har mye korrupsjon, så at endel bistandsmidler fra Norge eller andre land går i det sluket er det vel liten tvil om. 

Anonymkode: 5a9c2...57c

Skrevet

Alle vil bli påvirket av at noen grafser til seg i Ukraina. Det er ikke mulig å si at dette ikke vil påvirke det vi bistår med. 

Om vi kjøper 20 droner og en internt som også skulle kjøpe 20 droner kun kjøpte 5 stykk til en unromal overpris så sier det seg selv at det ikke er lenge før vi må spe på med flere droner. 

En fin straff for de som blir tatt i korrupsjon der nå er jo å sende de til fronten.

Anonymkode: 13653...689

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei, det gjør det ikke. Hverken avkreftet eller bekreftet. Ingen grunn til å tro er ikke det samme som det har ikke foregått. Svaret er at de skal følge opp saken. 

Særs viktig at det følges opp og er transparent, når vi vet Ukraina har en lang historie med korrupsjon. 

Anonymkode: ff405...918

Skrevet

Ukrainere er ikke veldig ulike russere, og andre østblokknasjoner. Korrupsjon og snusk har alltid vært en del av hverdagen. Russerne er aggressoren, men det er bare fordi de er størst. At vi skal fylle Norge med Ukrainere, på toppen av alle araberne og afrikanerne er for meg en uforståelig gåte. Norge som nasjon er fullstendig ødelagt allerede, men noe bør vi kunne redde for framtiden. Jeg skjønner ingen ting av hvordan dere som har stemt på dagens politikere har kunnet finne på å ødelegge vårt kjære fedreland i rekordfart. Det er ubegripelig for meg. Samme gjelder for hele Vest-Europa. Helt ødelagt av venstreradikale wokere. Og dere mener Trump er gal? En av veldig få politikere som faktisk forsøker å redde sin egen nasjon fra undergang og utslettelse av et oversvømmende kaos.

Anonymkode: d64d3...f52

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ukrainere er ikke veldig ulike russere, og andre østblokknasjoner. Korrupsjon og snusk har alltid vært en del av hverdagen. Russerne er aggressoren, men det er bare fordi de er størst. At vi skal fylle Norge med Ukrainere, på toppen av alle araberne og afrikanerne er for meg en uforståelig gåte. Norge som nasjon er fullstendig ødelagt allerede, men noe bør vi kunne redde for framtiden. Jeg skjønner ingen ting av hvordan dere som har stemt på dagens politikere har kunnet finne på å ødelegge vårt kjære fedreland i rekordfart. Det er ubegripelig for meg. Samme gjelder for hele Vest-Europa. Helt ødelagt av venstreradikale wokere. Og dere mener Trump er gal? En av veldig få politikere som faktisk forsøker å redde sin egen nasjon fra undergang og utslettelse av et oversvømmende kaos.

Kunne ikke sagt meg mere enig. Skifte i konservativ retning blandt de unge, kan tyde på at det har gått opp et lys for en del. Usikker på om det er for sent dessverre. Kan det være at man må flytte til et annet land, for å unngå de urolighetene som helt sikker vil komme når minoritetene langsomt kryper opp mot å bli majoriteten.

Anonymkode: a5f3e...815

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kunne ikke sagt meg mere enig. Skifte i konservativ retning blandt de unge, kan tyde på at det har gått opp et lys for en del. Usikker på om det er for sent dessverre. Kan det være at man må flytte til et annet land, for å unngå de urolighetene som helt sikker vil komme når minoritetene langsomt kryper opp mot å bli majoriteten.

Anonymkode: a5f3e...815

De unge er ikke ferdig utviklet, så de er bedre til å tilpasse seg et kaotisk og utrygt samfunn, ikke har de betalt skatt heller, i årevis, nettopp for å unngå det vi nå får. Men de skjønner at mye er galt, de har vår kultur basert på tillit og ryddighet, og de tør å si ifra. Selv for ungdommen er Norge blitt absurd på 20 år. Hvem ville trodd i år 2000, at om 20 år har vi over 250 moskeer i Norge!? En nasjon hvor flertallet allerede støter kristendommen vekk, selv om den tross alt er vår nærmeste religion, den som har bygd vårt samfunn. Det er komplett absurd hvordan politikerne gjennom massiv mediepåvirkning har revet ned det norske samfunnet og splittet befolkningen. Det blir tydelig også for de unge. Grunnleggende spørsmål som: hva er en nasjon egentlig? er et spørsmål tenkende ungdommer stiller seg.

Skrevet
prekæs skrev (På 4.8.2025 den 7.44):

Godt spørsmål. Tror det kan avdekkes mye grums.

Det blir ikke avdekket, fordi det skjules i ulike fond politikerne har gjemt bort pengene våre i, for å kunne dele ut gratis penger rundt omkring. Som Nansenfondet, som er et fond som er opprettet for å fremme forskning i NORGE. Norske politikere kamuflerer sløsing på mange måter. Ett triks er å bruke fond som er utenfor budsjetter og regnskap. 

https://www.nrk.no/nyheter/norske-penger-til-skandinavisk-ukraina-gave-kommer-fra-nansen-programmet-1.17518218

Fridtjof Nansens Fond til Videnskabens Fremme - UNIFOR - Langsiktig forvaltning av stiftelser

• 2 uker senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.8.2025 den 9.43):

Ja, det er jo flott mens Norge råtner på rot.

Anonymkode: 5a9c2...57c

Stem FRP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...