Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde besøk her om dagen av en person som jeg ikke har hatt besøk av før.
Mens jeg holdt på å lage kaffe og tok frem noe å bite i spurte jeg gjesten om å ta frem kopper, og pekte på skapet hvor kopper står.
Personen spurte selv om det var noe personen kunne hjelpe til med.

De koppene jeg bruker til kaffe er Mummi-kopper, jeg syns det er søte og gode å drikke av.
Gjesten kom med en kommentar om ikke jeg er litt for gammel for de koppene der.
Jeg bare smilte av kommentaren og svarte at jeg liker dem, og er gammel nok til å bruke de koppene jeg selv ønsker.

Nå er jeg nysgjerrig, tenker dere at mummi-kopper er for barn, eller noe alle som liker dem kan bruke?

(Kommer til å fortsette å bruke dem uavhengig av hva dere svarer)

Anonymkode: 3b7f3...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også skapet fullt av Mummikopper, sjeldent jeg bruker annet. Men det er jo er ganske merkelig egentlig, når man tenker over det, at motiver fra et barnetv-show brukes på kopper for voksne. 

Anonymkode: 85817...3c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har også skapet fullt av Mummikopper, sjeldent jeg bruker annet. Men det er jo er ganske merkelig egentlig, når man tenker over det, at motiver fra et barnetv-show brukes på kopper for voksne. 

Anonymkode: 85817...3c6

Jeg lurer på hvorfor de egentlig er blitt så populære.

Anonymkode: 7e112...d26

Skrevet

De har en veldig fin størrelse, og man får de når man gir blod, så vi har også skapet fullt.

Bruker de til hverdags, for de er gode å drikke av og har som sagt en veldig fin størrelse.

Anonymkode: d8aa1...b4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Mens jeg holdt på å lage kaffe og tok frem noe å bite i spurte jeg gjesten om å ta frem kopper, og pekte på skapet hvor kopper står.

De koppene jeg bruker til kaffe er Mummi-kopper, jeg syns det er søte og gode å drikke av.
Jeg bare smilte av kommentaren og svarte at jeg liker dem, og er gammel nok til å bruke de koppene jeg selv ønsker.

Nå er jeg nysgjerrig, tenker dere at mummi-kopper er for barn, eller noe alle som liker dem kan bruke?

Jeg vet de er veldig populære, utseendemessig så synes jeg egentlig at de ser ut som om de er for barn. men samtidig så er mummi veldig nostalgisk for meg, husker det godt fra barndommen. Jeg ville aldri reagert om jeg så en voksen bruke, man er aldri for gammel til å bruke det man liker. 

Anonymkode: 7e112...d26

Skrevet

Veldig koselige kopper. Jeg samler og bruker en del av de vanligste koppene til daglig. Veldig greit å slippe forveksling av kopper når man mange på besøk. 

Anonymkode: 4bdb9...17c

Skrevet

Mummi har jo kulturell og kunstnerisk signifikans langt utover et barnepublikum. 

Anonymkode: 849a1...dc2

Skrevet

Har noen (12-15 stk, vet ikke helt) Mummikopper og bruker nesten alltid en av dem når jeg drikker kaffe. Har en favoritt som til og med mannen skjønner at han ikke kan ta. Serverer kaffe i Mummikopper til gjester også, da vet alle hvilken kopp som er sin.

God fasong, passe størrelse. Sier ellers som #7, Mummikopper er langt mer enn kopper for barn. 

Anonymkode: 4f415...f73

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mummikopper er for damer over 40 😊!

Anonymkode: 3589b...ddc

Skrevet

Mummikopper er jo så stygge. Er vel for barn, ja. Det er jo fra barne-tv.

Anonymkode: 0c2ec...387

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Mummikopper er jo så stygge. Er vel for barn, ja. Det er jo fra barne-tv.

Anonymkode: 0c2ec...387

Da har du ikke hengt med de siste årene. Hvis du tror de er for barn/barneservise.  Veldig mange voksne som har de.

Ikke min smak og er så lei av å se de «overalt». 

Anonymkode: 9d9f8...2e6

Skrevet

Aldri skjønt fascinasjonen av disse koppene. Vi har to, som barna fikk til jul et år. Brukes ikke 

Anonymkode: 4ca0d...57a

Skrevet

Alle i familien har hver sin kopp med hver sin favoritt på, tilogmed vår nye svigersønn måtte få sin egen med Hemulen på. 

Anonymkode: c9f0d...0ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, det stemmer ikke! Jeg jobber med studenter, og de elsker mummi. 

Jeg skjønner ikke helt greia selv, men folk må nå få bruke de koppene de vil uten at jeg bryr meg så mye om det. 

Anonymkode: dc7a5...e36

Skrevet

Liker godt din sluttkommentar, for jeg synes du skal fortsette å bruke de uansett hva jeg svarer. 

Som kunst eller Michelin, se jeg kan oppleve eller ha noe unikt ingen andre kan, synes jeg en mummi-kopp kan i noen tilfeller være litt overvurdert. Det er nok markedet jeg irriterer meg over fremfor koppen. 

Koppen er grei og kjekk, min mamma på 70 digger den, det synes jeg du absolutt kan. Men i det du skal flotte deg med denne unike koppen som er verdt 15 000 kr, så ramler jeg nok av. 

Anonymkode: 71d26...aaf

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Liker godt din sluttkommentar, for jeg synes du skal fortsette å bruke de uansett hva jeg svarer. 

Som kunst eller Michelin, se jeg kan oppleve eller ha noe unikt ingen andre kan, synes jeg en mummi-kopp kan i noen tilfeller være litt overvurdert. Det er nok markedet jeg irriterer meg over fremfor koppen. 

Koppen er grei og kjekk, min mamma på 70 digger den, det synes jeg du absolutt kan. Men i det du skal flotte deg med denne unike koppen som er verdt 15 000 kr, så ramler jeg nok av. 

Anonymkode: 71d26...aaf

Nå falt jeg av.

Hva mener du med "unike koppen som er verdt 15 000 kr"?

HI

Skrevet

Pshh særinger det der. Jeg elsker å drikke fra mummi koppene mine. Og bruker fra fasonger. Spesielt i høst med kakao og hufsa og hattifnatt koppene 🤞

Anonymkode: 27b8f...8c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nå falt jeg av.

Hva mener du med "unike koppen som er verdt 15 000 kr"?

HI

Mener nok 150 000 kr. Det er Fazerkoppen som kun er laget i 400 eksemplarer. Finnes en annen sjelden kopp også som heter Dagdrømmer. Den er laget i 2500 eksemplarer og er verdt rundt 30 000 kr.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mener nok 150 000 kr. Det er Fazerkoppen som kun er laget i 400 eksemplarer. Finnes en annen sjelden kopp også som heter Dagdrømmer. Den er laget i 2500 eksemplarer og er verdt rundt 30 000 kr.

Nå snakker du om samlekoppene som er ubrukte. Det jeg snakker om her er de vanlige som brukes daglig, og som kjøpes i vanlige butikker. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er jo helt feil. Hvorfor påstår du dette? Jeg jobber med mennesker i alderen 25-67 år, og det er i hovedsak de unge som har mummikopper.  

Anonymkode: caa1f...c25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...