Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir alltid kvalm når vi kjører. Må stoppe flere ganger hvis turen varer mer enn 20 minutter. Men hun er aldri sånn når hun kjører med far. Hvorfor er det sånn? Far sier at han aldri har hørt henne klage 

Anonymkode: 23940...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan det være kjøringen din som gjør det. Jeg ble veldig lett bilsyk før, og merket godt forskjell på sjåførene.

Anonymkode: 5b507...547

Skrevet

Kan være psykisk og, har ikke alltid med kjøringen til folk. 
Har du prøvd akupressur armbånd på henne?

Anonymkode: c6ac0...f17

Skrevet

Den ene datteren min blir også ekstremt lett bilsyk og vi har prøvd alt. Det eneste jeg har lagt merke til er at hun blir mye mer bilsyk/kaster oftere opp når vi kjører om morgenen og formiddagen. Ved kjøring sent på dagen er det sjelden hun kaster opp og hun blir ikke like ofte kvalm. At din datter ikke blir kvalm når hun kjører med faren kan skyldes flere ting. Kanskje bilen er annerledes i bevegelse, kanskje han kjører og svinger mer forsiktig, kanskje hun sitter høyere og ser mer ut, kanskje strekningene de kjører er mindre svingete og gir mindre bilsyke, kanskje hun sitter sammen med et søsken i din bil og derfor ofte snur seg og har fokus på søskenet mens i farens bil ser hun mer fremover? Jeg har dessverre ikke noen gode råd, vi har prøvd alt fra disse armbåndene mot bilsyke, reisesyketabletter, sitte foran, avlede, se forover og følge med på veien, unngå div typer mat/drikke før kjøring, passe på at hun ikke har lavt blodsukker, men ikke er for mett. Men det virker ikke å ha noen innvirkning uansett. Det eneste som virker å ha noe å si er om det er tidlig eller senere på dagen.

Anonymkode: 3a8aa...301

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Da kan det være kjøringen din som gjør det. Jeg ble veldig lett bilsyk før, og merket godt forskjell på sjåførene.

Jeg er ikke den beste sjåføren for bilsyke folk selv heller.

Skrevet

Det kan være noe så enkelt som lukta i bilen. Jeg blir bilsyk i biler der det lukter sterkt av noe. 

Anonymkode: 8ecce...ffe

Skrevet

Ikke drikker melk , biola, spise yoghurt på morgenen. Det var det som gjorde barna her bilsyke. Kjøp armbånd på apoteket. Funker. 

Anonymkode: 01077...4df

Skrevet

Jeg blir lett bilsyk. Også når jeg kjører selv. Det som trigger det er om jeg ikke kan se på veien, leser, ser på tlf, har fått i meg melkeprodukter, lukter

Anonymkode: 9b95f...19a

Skrevet

Tusen takk for svar dere.

Med meg, er det alltid søsken. Ingen søsken hos far. 

Det lukter ikke i bilen, hun får sitte fremme. Jeg sier hun må se på veien. Så det er veldig rart. Tror jeg kjører pent

HI

Skrevet

Kjøp Seabands til henne, det kan hjelpe veldig

Anonymkode: 8c60d...0e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kjøp Seabands til henne, det kan hjelpe veldig

Anonymkode: 8c60d...0e1

Takk for tips 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...