Anonym bruker Skrevet 2. august #1 Skrevet 2. august Dette er favorittnavnet til mannen min. Vi vet ikke om vi får gutt eller jente enda, men jeg prøver å smake litt på navnet Ragnar. Hva tenker dere? På en måte er det litt hardt, men samtidig veldig stødig. Anonymkode: b7126...b5a
Anonym bruker Skrevet 2. august #2 Skrevet 2. august Veldig godt gammelt navn med stolthet og tradisjon. Anonymkode: 77b48...2a9
Anonym bruker Skrevet 2. august #3 Skrevet 2. august Jeg ville ikke kalt barnet mitt for Ragnar. Og jeg har heller ikke gjort det. Min sønn har ett navn som er mer populært enn vi visste den gangen, men i voksen alder sier han at han er veldig fornøyd med navnet sitt, at han er glad for at han har ett «fint» navn . Anonymkode: c4c87...2fb
Anonym bruker Skrevet 2. august #4 Skrevet 2. august Kult navn! Blir det jente: Ragna, som også er sjeldent og stilig! Anonymkode: 8f5dd...147
Anonym bruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville ikke kalt barnet mitt for Ragnar. Og jeg har heller ikke gjort det. Min sønn har ett navn som er mer populært enn vi visste den gangen, men i voksen alder sier han at han er veldig fornøyd med navnet sitt, at han er glad for at han har ett «fint» navn . Anonymkode: c4c87...2fb Vi styrer bevisst unna topplistene😊 Anonymkode: b7126...b5a
Anonym bruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi styrer bevisst unna topplistene😊 Anonymkode: b7126...b5a Ja, det er greit. Men du la kanskje ikke merke til at jeg skrev at sønnen er veldig fornøyd med navnevalget- selv om/ på tross av/ kanskje derfor…at navnet hans er populært 😉 Anonymkode: c4c87...2fb
Anonym bruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Ragnar er et utrolig flott navn. Det har jo vært en periode der det har vært trendy å velge navn uten R etc. fordi en vil ha søte og nusselige navn. Jeg skal ikke ha flere barn men kunne fort blitt en Ragnar om jeg fikk en til. Anonymkode: 4df26...146
Anonym bruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, det er greit. Men du la kanskje ikke merke til at jeg skrev at sønnen er veldig fornøyd med navnevalget- selv om/ på tross av/ kanskje derfor…at navnet hans er populært 😉 Anonymkode: c4c87...2fb Jo, det la jeg merke til😊 Anonymkode: b7126...b5a
Anonym bruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jo, det la jeg merke til😊 Anonymkode: b7126...b5a Jaja, dere gjør som dere vil - men ofte er det mer foreldrenes ønske om å være spesielle/ ikke mainstream som gjør at de velger lite brukte navn. Og, det kan slå begge veier for barnet. Enten føle seg rar, kjedelig eller umoderne med navnet sitt mens andre har litt kulere navn. For ett barn kan det bety mye. Bare ikke bli for sære, barn ønsker ikke å skille seg vesentlig ut. Anonymkode: c4c87...2fb
Anonym bruker Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jaja, dere gjør som dere vil - men ofte er det mer foreldrenes ønske om å være spesielle/ ikke mainstream som gjør at de velger lite brukte navn. Og, det kan slå begge veier for barnet. Enten føle seg rar, kjedelig eller umoderne med navnet sitt mens andre har litt kulere navn. For ett barn kan det bety mye. Bare ikke bli for sære, barn ønsker ikke å skille seg vesentlig ut. Anonymkode: c4c87...2fb Det stemmer 😊 Vi gjør som vi vil, slik det passer vår familie best. På samme måte som dere gjorde. Anonymkode: b7126...b5a
Anonym bruker Skrevet 2. august #12 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kult navn! Blir det jente: Ragna, som også er sjeldent og stilig! Anonymkode: 8f5dd...147 Takk for tips! 😊 Anonymkode: b7126...b5a
amandine Skrevet 2. august #13 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, det er greit. Men du la kanskje ikke merke til at jeg skrev at sønnen er veldig fornøyd med navnevalget- selv om/ på tross av/ kanskje derfor…at navnet hans er populært 😉 Anonymkode: c4c87...2fb Og den emojien du slang på, hva var tanken bak den? Når HI vurderer et slikt navn som det hun deler her, så tenker jeg at HI ikke er der at hun som deg vil ha er navn det går 4 av i hver klasse. LukasmedK og LucasmedC og LukasB for Bjørnsen og storeLukas og LilleLukas liker helt sikkert navnene sine, de også, men Ragnar vil aldri måtte være RagnarmedR.
Anonym bruker Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august amandine skrev (1 time siden): Og den emojien du slang på, hva var tanken bak den? Når HI vurderer et slikt navn som det hun deler her, så tenker jeg at HI ikke er der at hun som deg vil ha er navn det går 4 av i hver klasse. LukasmedK og LucasmedC og LukasB for Bjørnsen og storeLukas og LilleLukas liker helt sikkert navnene sine, de også, men Ragnar vil aldri måtte være RagnarmedR. Slutt med det emoji-maset ditt, det har du gjort før. Bare slutt. Anonymkode: 70d82...e32
Anonym bruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august amandine skrev (6 timer siden): Og den emojien du slang på, hva var tanken bak den? Når HI vurderer et slikt navn som det hun deler her, så tenker jeg at HI ikke er der at hun som deg vil ha er navn det går 4 av i hver klasse. LukasmedK og LucasmedC og LukasB for Bjørnsen og storeLukas og LilleLukas liker helt sikkert navnene sine, de også, men Ragnar vil aldri måtte være RagnarmedR. Tullete. Så ekstremt er det ikke. Du tilfører ingenting her. Anonymkode: c4c87...2fb
prebs Skrevet 5. august #16 Skrevet 5. august Ragnar er knalltøft! Og såpass mye brukt blant voksne menn at det ikke er noen som stusser over det. Jeg hadde Thorvald på min liste, litt samme type navn. (Jo, Ragnar vil alltid være Ragnar med R, ellers blir det Agnar... høhø, very funny 😉
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 23:13 #17 Skrevet lørdag kl 23:13 Ragnar er kult, og fint. Kanskje fordi jeg kjenner en Ragnar, kjent ham i mange år og han er en kjernekar. Da blir navnet fint også. Finn et navn du liker og drit i om det er et helt ukjent navn, et navn som er lite brukt eller om det er mye brukt. Et ti-på-topp-navn i dag er ikke det samme som i gamledager. Selv navnene som topper navnelistene har under 1 person pr klasse med navnet, rent statistisk sett. Det er ikke som da min mor vokste opp og hun hadde 4 som het Lars i klassen sin og hennes to bestevenninner het Kari-Ett-eller-annet, har hun fortalt. Datteren min har et 10-på-topp-navn, hun har aldri gått i klasse eller barnehage med noen med samme navn. Og om hun så hadde gjort det, så spiller det ingen rolle. Lars S, Lars K og Lars P som jeg gikk i klasse sammen med har alle klart seg fint i livet selv om det antageligvis var enda flere Larser rundt dem. Det vil alltid være noen som synes det navnet andre velger ikke er fint, men det er da ikke noe å bry seg om. Det er navn jeg synes er stygge også, men de som heter det lever fint med navnet sitt likevel. Nå går jeg selvfølgelig ikke rundt og sier at jeg synes det er stygt da, og faktisk så blir jo navnet fint når man kjenner fine folk som heter det. Anonymkode: 18248...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå