Anonym bruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Mannen min og barna gjør det. Han kan spise med pinner, men han ser ikke poenget når det er mye enklere med gaffel, og barna er helt enig med han😄 Anonymkode: 05f5d...d59
Anonym bruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august Ser unektelig litt pussig ut, men det fungerer jo. Anonymkode: b8631...8f5
Anonym bruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Haha, det er jo litt av sjarmen å spise sushi med pinner, men skjønner godt det er lettere å spise med gaffel. Hadde ikke synes det var veldig rart nei Anonymkode: ec127...e24
Anonym bruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Jeg fikser ikke pinner, så spiser med fingrene eller gaffel. Anonymkode: 3a55f...a6f
Anonym bruker Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august Det er jo greit å spise spagetti med skje så... Anonymkode: 985ab...313
Anonym bruker Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Folk har åpenbart utfordringer med bordskikk nå for tiden, så det går vel. Anonymkode: 0bed1...0b4
Anonym bruker Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Folk har åpenbart utfordringer med bordskikk nå for tiden, så det går vel. Anonymkode: 0bed1...0b4 Er det dårlig bordskikk å spise med bestikk? Anonymkode: 054cc...333
Anonym bruker Skrevet 2. august #8 Skrevet 2. august Det ser veldig rart ut. Da synes jeg det er langt bedre å spise det med fingrene. Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det dårlig bordskikk å spise med bestikk? Anonymkode: 054cc...333 Nei, men det er ulikt bestikk til ulike ting. Til sushi er det pinner. Til suppe er det skje. Du ville antagelig synes det så like rart ut om noen prøvde seg på tomatsuppe med pinner som jeg synes det ser ut når noen spiser sushi med gaffel. Anonymkode: d3a6c...660
Anonym bruker Skrevet 2. august #9 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det ser veldig rart ut. Da synes jeg det er langt bedre å spise det med fingrene. Nei, men det er ulikt bestikk til ulike ting. Til sushi er det pinner. Til suppe er det skje. Du ville antagelig synes det så like rart ut om noen prøvde seg på tomatsuppe med pinner som jeg synes det ser ut når noen spiser sushi med gaffel. Anonymkode: d3a6c...660 Sushi spises ikke med spisepinner fordi det er ulike bestikk til ulike ting. Sushi kommer fra det asiatiske kjøkken der spiser de med spisepinner og skje. De spiser ikke med kniv og gaffel. Det er mange andre asiatiske retter som originalt spises med spisepinner og som vi spiser med kniv og gaffel uten å tenke over det en gang. Sushi er vel det eneste der vi har behold asiatisk bestikk. Med andre ord - det er helt greit å spise det med gaffel. Noen synes det ser mer fancy ut om man spiser med spisepinner, men det er nok fordi de ikke har tenkt over at Sushi bare er en av få retter som spises med spisepinner og der de fleste andre (ofte også dem selv) spiser alle de andre rettene med kniv og gaffel. Anonymkode: 3eaaa...c2c
Anonym bruker Skrevet 2. august #10 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Det ser veldig rart ut. Da synes jeg det er langt bedre å spise det med fingrene. Nei, men det er ulikt bestikk til ulike ting. Til sushi er det pinner. Til suppe er det skje. Du ville antagelig synes det så like rart ut om noen prøvde seg på tomatsuppe med pinner som jeg synes det ser ut når noen spiser sushi med gaffel. Anonymkode: d3a6c...660 Det går ikke an å spise suppe med gaffel, om man vil bli mett. Det går helt fint an å spise sushi med gaffel. Eksempelet ditt henger dermed ikke på greip (!). Anonymkode: 054cc...333
Anonym bruker Skrevet 2. august #11 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Folk har åpenbart utfordringer med bordskikk nå for tiden, så det går vel. Anonymkode: 0bed1...0b4 Har ingenting med birdskikk å gjøre da, men greit... Anonymkode: 05f5d...d59
Anonym bruker Skrevet 2. august #12 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Sushi spises ikke med spisepinner fordi det er ulike bestikk til ulike ting. Sushi kommer fra det asiatiske kjøkken der spiser de med spisepinner og skje. De spiser ikke med kniv og gaffel. Det er mange andre asiatiske retter som originalt spises med spisepinner og som vi spiser med kniv og gaffel uten å tenke over det en gang. Sushi er vel det eneste der vi har behold asiatisk bestikk. Med andre ord - det er helt greit å spise det med gaffel. Noen synes det ser mer fancy ut om man spiser med spisepinner, men det er nok fordi de ikke har tenkt over at Sushi bare er en av få retter som spises med spisepinner og der de fleste andre (ofte også dem selv) spiser alle de andre rettene med kniv og gaffel. Anonymkode: 3eaaa...c2c Snakk for deg selv. Her i huset spises alt mat fra det østasiatiske kjøkkenet med pinner. Anonymkode: d3a6c...660
Anonym bruker Skrevet 2. august #14 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Snakk for deg selv. Her i huset spises alt mat fra det østasiatiske kjøkkenet med pinner. Anonymkode: d3a6c...660 Herregud 😂 Anonymkode: 138d4...47b
Anonym bruker Skrevet 2. august #15 Skrevet 2. august Teit og unødvendig men det er jo ikke viktig. Anonymkode: 64cf9...ab6
Anonym bruker Skrevet 2. august #16 Skrevet 2. august Man kan vel spise med det man vil. Det har iallfall ingenting med bordskikk å gjøre. Selv syns jeg å spise med pinner har litt med opplevelsen å gjøre, føles liksom litt feil å spise med gaffel. Men hver sin smak! Anonymkode: bbe99...198
Anonym bruker Skrevet 2. august #17 Skrevet 2. august Å spise sushi med kniv og gaffel ser helt latterlig ut. I Japan spises sushi med fingrene eller pinner. Anonymkode: 9345a...e5a
Anonym bruker Skrevet 2. august #18 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Å spise sushi med kniv og gaffel ser helt latterlig ut. I Japan spises sushi med fingrene eller pinner. Anonymkode: 9345a...e5a De fleste gjør jo det i Norge også. De bare forsyner seg med gaffel. I andre land er det helt vanlig å ta i maten (også andre sin - f.eks. felles ris), men i Norge gjør man jo ikke det. De jeg kjenner som ikke bruker spisepinner forsyner seg med gaffel og spiser med fingrene Anonymkode: 3eaaa...c2c
Anonym bruker Skrevet 2. august #19 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): andre land er det helt vanlig å ta i maten (også andre sin - f.eks. felles ris Alle grafser nedi risbollen med fingrene?? Fysj! Hadde ikke blitt aktuelt.. Anonymkode: 867e3...8a3
Anonym bruker Skrevet 2. august #20 Skrevet 2. august Gjør som dere vil. Men det er ikke vanskelig å spise med pinner. Alle barna i huset her er flinke med pinner. De lærte fort. Det ser jo unektelig rart ut å spise sushi med gaffel, hvis dere spiser ute. Hjemme må dere gjøre som dere vil🤷🏻♀️ Anonymkode: 94b3c...455
Anonym bruker Skrevet 2. august #21 Skrevet 2. august Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Gjør som dere vil. Men det er ikke vanskelig å spise med pinner. Alle barna i huset her er flinke med pinner. De lærte fort. Det ser jo unektelig rart ut å spise sushi med gaffel, hvis dere spiser ute. Hjemme må dere gjøre som dere vil🤷🏻♀️ Anonymkode: 94b3c...455 Les innlegget mitt engang til. Nei, det ser ikke rart ut i det hele tatt. Som min mann sier, "vi bor i Norge for faen"😂 Men din mening teller den også. Ikke misforstå😉 Har utfra de fleste innlegg her forstått at det ikke er teit eller rart å spise sushi med gaffel. Takk for alle svar. Hi Anonymkode: 05f5d...d59
Anonym bruker Skrevet 3. august #22 Skrevet 3. august Anonym bruker skrev (10 timer siden): Les innlegget mitt engang til. Nei, det ser ikke rart ut i det hele tatt. Som min mann sier, "vi bor i Norge for faen"😂 Men din mening teller den også. Ikke misforstå😉 Har utfra de fleste innlegg her forstått at det ikke er teit eller rart å spise sushi med gaffel. Takk for alle svar. Hi Anonymkode: 05f5d...d59 Det ER "teit". Det er vulgært og substandard og din mann bare understreker det. Det er i klasse med grandis til jul og ketchup på kjøttkaker. Anonymkode: 64cf9...ab6
Anonym bruker Skrevet 3. august #23 Skrevet 3. august Anonym bruker skrev (10 timer siden): Les innlegget mitt engang til. Nei, det ser ikke rart ut i det hele tatt. Som min mann sier, "vi bor i Norge for faen"😂 Men din mening teller den også. Ikke misforstå😉 Har utfra de fleste innlegg her forstått at det ikke er teit eller rart å spise sushi med gaffel. Takk for alle svar. Hi Anonymkode: 05f5d...d59 Jeg er enig med din mann 👍🏻 Tar glatt noen som bruker gaffel fremfor fingrene, selv om sistnevnte kanskje er mer autentisk. Anonymkode: 4c11a...fb7
Anonym bruker Skrevet 3. august #24 Skrevet 3. august Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det ER "teit". Det er vulgært og substandard og din mann bare understreker det. Det er i klasse med grandis til jul og ketchup på kjøttkaker. Anonymkode: 64cf9...ab6 Jeg er faktisk så heldig at jeg ikke bryr meg det minste om hva andre syns om hvordan jeg spiser. At noen tenker at det er teit viser bare at de er litt for mye opptatt av hva andre tenker om dem. Jobb litt med din egen selvtillit, de fleste bryr seg null om hva du gjør og mener. Anonymkode: 054cc...333
Anonym bruker Skrevet 3. august #25 Skrevet 3. august Jeg synes ikke det er teit i det hele tatt. Før syntes jeg det var veldig artig å spise med spisepinner, gjorde det ofte og ble ganske flink til det. Nå derimot er jeg ikke så interessert, har mer enn nok å henge fingrene i med barn og travle dager og jeg har en sykdom som gjør at fingrene mine er litt tregere og stivere. Jeg synes sushi er godt, men jeg har ikke tid å tålmodighet til å fikle med spisepinner og tenker at ingen bryr seg om jeg spiser maten min med pinner eller gaffel. Det eneste som kanskje ser litt teit ut er å sitte å streve med spisepinner når man ikke liker det eller får det til, miste annenhver bit i fanget osv. Jeg tror mange hadde hatt godt av å bry seg mindre om hva andre synes ser teit ut. Anonymkode: d5cf3...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå